Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Audi: Incarcare baterie 75% in 4 minute

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#73
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postremvirg, on 26 octombrie 2018 - 10:24, said:

La fel au crezut si motorola, ca sunt la ani inaintea concurentei si ca isi vor pastra pozitia fara sa investeasca si sa inoveze. La fel a crezut si nokia, ca restul sunt prosti si nu pot dezvolta un sistem de operare.
Legatura cu masinile fiind?

Trendurile in telefonia mobila tin mai putin decat ciclul de productie al unui model oarecare de masina iar o masina oarecare poate fi utilazata mai mult decat 10 generatii de telefoane. Multi inca conduc bine merci masini produse inainte de aparitia telefoanelor cu Android sau iOS fara sa fie chinuiti prea mult de asta.

#74
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View PostTorquemada-666, on 26 octombrie 2018 - 07:31, said:

Motorul electric a foat inventat de tesla? E munca altora.

Motorul electric alternativ a fost inventat de Nikola Tesla , vezi că în postul tău se înțelege că la inventat firma Tesla care doar se folosește de numele inventatorului.

#75
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,102
  • Înscris: 04.08.2007

View Postunderb, on 27 octombrie 2018 - 07:47, said:


Legatura cu masinile fiind?

Trendurile in telefonia mobila tin mai putin decat ciclul de productie al unui model oarecare de masina iar o masina oarecare poate fi utilazata mai mult decat 10 generatii de telefoane. Multi inca conduc bine merci masini produse inainte de aparitia telefoanelor cu Android sau iOS fara sa fie chinuiti prea mult de asta.
Legatura e faptul ca unii producatori, nemtii mai exact, nu au mirosit trendul si au cam ramas in urma. Nu inseamna ca vor fLimenta dar nici bine nu se simt.
Ce ar fi insemnat acum un echivalent Tesla in europa?
Vis-a-vis de nokia, ma refeream la sistemul de operare, de la refuzul de a face symbianul open source.

Edited by remvirg, 27 October 2018 - 18:04.


#76
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Eu nu știu dacă problema se pune că nu au mirosit trendul sau că nu au mușcat momeala cu mașinile electrice. Dacă faci un pas în spate ca să ai o privire de amsamblu vezi că stresul cu trecerea pe electric a apărut ca rezultat al stresului cu "încălzirea globală" și al "sfârșitului petrolului", ori ambele teme au fost foarte disputate. Există și teorii cum că încălzirea globală este cauzată de ciclicitatea funcționării solare de lungă durată iar creșterea CO2 în atmosferă este un rezultat și nu o cauză iar legat de petrol mai există o teorie a formării petrolului care spune că acesta se formează în scoarța terestră la mare adâncime unde sunt temperaturi și presiuni mari și este expulzat lent spre suprafață prin fisurile scoarței terestre.
https://en.wikipedia...etroleum_origin

Revenind la mașinile electrice deja se vede din primele discuții că apare indirect și problema dublării sau triplării infrastructurii de transport electric.
Calculul poate fi făcut la extremă foarte simplu, se caută în statistici ce consum de produse petroliere folosește România pentru transporturi rutiere, navale, feroviare, etc se face o separare pe fiecare domeniu, de exemplu transporturi rutiere, se face un calcul mediu de consum ajustat la starea parcului auto și se află numărul de km zilnici parcurși de întreg parcul auto pe baza consumului statistic și apoi pe baza unor performanțe medii obținute de mașinile electrice se estimează ce necesar de energie este folosit pentru a asigura același număr de km, acest rezultat ne spune cât vom consuma energie electrică în transport dacă parcul auto este 100% electric. Și folosind regula de trei simplă se poate face un calendar, adică dacă în 2020 vom avea 10% din parcul auto electric vom ști că consumăm cu X MW pe zi în plus iar în 2024 dacă vom avea 50% din parcul auto electrificat vom consuma proporțional mai mult.

#77
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Exista deja baterii Li-Ion de putere mare, care se pot descarca la 20C, 30C, chiar 50C (adica in 3 minute, 2 minute, 1-minut-si-un-pic...). Tehnologia se bazeaza pe trei principii: micsorarea granulatiei stratului activ de pe electrozi (nano-particule), micsorarea grosimii electrozilor (acestia sunt facuti si dispusi sub forma de sandvis, din sute de folii subtiri) si folosirea de materiale auxiliare cu efect de marire a conductivitatii substantei active (coating-ul granulelor cu, de exemplu, grafit, sub forma de fullerene). Se folosesc la drone. Incarcarea se face insa la viteze rezonabile, pentru ca incalzirea puternica a bateriei ii scade enorm durata de viata; in plus la incarcari foarte rapide sau la tenmperaturi prea mici apar efecte de placare cu litiu, cresteri dendritice care duc la scurtcircuitarea bateriei.

Una peste alta, tehnologic este posibil. Insa nu e usor si,, asa cum s-a mentionat de cativa colegi, sunt probleme: durata de viata, incalzire, puterea statiei de incarcare, consumul mare de energie, infrastructura necesara, ba chiar si cablurile de incarcare (se pot folosi in cele din urma tensiuni mai mari decat cele "obisnuite"), acestea fiind, in ciuda aparentelor, suficient de safe, cel putin sub 3kV, si nu e nevoie de fapt sa vina Gigel sa bage cablul masinii in priza de 3kV... In orice caz, aia ar fi ultima noastra grija, cablul... Cele mai importante probleme vor fi: pretul unei astfel de baterii si cat de sigura este ea... coroborate cu durata de viata nu tocmai satisfacatoare pe care o prevad pentru o asemena rata de incarcare. Apoi abia ar trebui sa ne facem griji pentru "benzinarii"..

#78
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,208
  • Înscris: 06.01.2007
Pai or exista, dar au aceiasi densitate de energie?
Pentru ca daca nu, atunci intram in zona supercapacitorilor.

#79
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
La dronele comerciale mici se folosesc acumulatori litium-polimer, comparativ cu bateriile litium-ion sunt mai scumpe și au o densitate energetică mai mică dar sunt foarte robuste și rezistente la șocuri. Supercapacitorii nu ating deocamdată densitatea de energie pe care o au bateriile, poate noile tehnologii nano să rezolve problema. Indiferent de soluția de stocare folosită dacă se dorește încărcare rapidă stația respectivă trebuie să fie de putere mare, în România încă sunt probleme cu genul ăsta de conectări, ia dute la Electrica și spune-le că vrei o conectare de 400 KWh acasă și vezi ce zic ? Pentru astfel de conectări de putere trebuiesc aduse în punctul respectiv linii de medie tensiune, deci pentru viitoarele stații de încărcare apropierea de o linie de medie tensiune este esențială, îmi aduc aminte când apăruse "boala cu construcțiia de câmpuri solare" care sunt toate falimentare acum ca se "vindeau" pe sub mână hărțile cu rețelele de distribuție de medie tensiune, prețul la terenurile de lângă rețelele de 20KV crescuse brusc, toți visau că fac o afacere beton pun panouri și curg banii. Prevăd că la fel o să fie o "goană după aur" în 3-4 ani când or să fie mai multe vehicule electrice pe șosele, mă refer la afaceri adică la construcția de stații de încărcare rapide. A mai fost pe vremuri o afacere "la cheie" cu benzinăriile atunci cănd mergeau cisternele direct spre clisura dunării când era embargoul asupra Iugoslaviei.

Edited by eugeniusro, 25 November 2018 - 11:01.


#80
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postmaccip, on 25 noiembrie 2018 - 10:28, said:

Pai or exista, dar au aceiasi densitate de energie?
Pentru ca daca nu, atunci intram in zona supercapacitorilor.
Sunt baterii litiu-polimer; densitatea energetica e aproape la fel, putin mai mica (75%) ca li-ion dar livreaza putere foarte mare. aici cateva exemple (parerile despre turnigy sunt impartite, unii zic ca sunt proaste; eu cred ca sunt destul de bune pentru cat sunt de abuzate.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate