Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 

Bilant portabilitate: peste 5,1 milioane de numere portate in 10 ani

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
StefanRO

StefanRO

    Hai noroc straine

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,756
  • Înscris: 06.03.2018
„De peste 10 ani, utilizatorii au libertatea de a-și alege furnizorul de telefonie păstrându-și în același timp numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum. Astfel, la un deceniu de la lansarea serviciului de portabilitate, peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate, aproape 4,4 milioane dintre acestea fiind numere de telefonie mobilă și peste 700.000 numere de telefonie fixă.”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Un deceniu de portabilitate
Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la jumătatea lunii octombrie 2018 au fost portate în total 5.131.415 de numere, dintre care 4.391.304 sunt numere de telefonie mobilă și 740.111 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul anului 2018 și până la jumătatea lunii octombrie au fost portate 682.507 numere de telefon, din care 644.761 sunt numere de telefonie mobilă și 37.746 sunt numere de telefonie fixă.

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor - telefonie mobilă
După primii 10 ani de la lansarea acestui serviciu, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere de telefonie mobilă obținute prin portare (1.583.038), fiind urmat de Orange cu 1.006.134 de numere, Vodafone cu 1.003.996, Telekom Romania Mobile Communications cu 604.484 și Telekom Romania Communications cu 192.787de numere de telefonie mobilă portate.
În intervalul 1 ianuarie – 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în rețea prin portare 201.472 de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 134.228 numere, Vodafone cu 120.875 de numere, Telekom Romania Communications cu 110.722 și Telekom Romania Mobile Communications cu 77.429 de numere portate.


Attached File  orange2.png   11.07K   37 downloads


Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor - telefonie fixă
De la lansarea portabilității și până la mijlocul acestei luni au fost portate 740.111 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 216.907 de numere, Vodafone - 168.191, UPC - 142.984, Orange - 139.533, respectiv Telekom Romania Communications cu 32.993 de numere de telefonie fixă primite din alte rețele prin portare.
Și în anul 2018, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 17.458, fiind urmat de Telekom Romania Communications (6.135), Orange (5.720), UPC (3.300) și Vodafone (2.872).

Sesizări primite de la utilizatori
ANCOM a primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfășurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalități apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și alocarea numerelor provizorii.
O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părților implicate în acest proces. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) și poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia. Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora inițială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condițiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.
Informarea utilizatorilor
ANCOM pune la dispoziție pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce rețea funcționează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate

Attached File  orange1.png   10.41K   37 downloads



#2
heinz

heinz

    Cheers!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,586
  • Înscris: 11.02.2016
Telekom e pe locul 2 la numărul de portari la mica distanta de digi care se mentine pe primul loc chiar daca nu mai defilează ca in anii trecuti.
Ar fi fost interesant un raport numere primite - numere cedate sa vedem cine castiga cu adevărat clienti.

Edited by heinz, 22 October 2018 - 17:34.


#3
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Si cate au fost cu dus-intors? Pentru cei care au plecat la VDF, spre exemplu, cati de la VDF s-au dus in locul celor  nou veniti? Asta e un carusel care nu poate fi cuantificat prin statistici seci.

Edited by myshyk, 22 October 2018 - 17:46.


#4
Monstruozitate

Monstruozitate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 18.04.2017
Asteptam ca si regula

1. Condensarea numerelor. Ai 3 numere, vrei sa sune la toate acelasi SIM
2. Portarea sa nu mai fie sinonima cu rezilierea, in sensul ca

a) Operatorii sa fie obligati sa renunte la preavizul de 30 zile in favoarea unuia de 3 zile lucratoare, si sa trimita dovezi in urma oricarui contact... Portarea acum e pt unii o metoda de reziliere, sau migrare la prepaid.
b) Daca esti in perioada contractuala sa poti sa ramai in continuare, pe alt numar.

3. Numarul portat si inchis intra intr-o carantina de 6 luni... titularul contra cost sa-l poata recupera

#5
dumyro

dumyro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 847
  • Înscris: 25.02.2007
La Telekom , din cate stiu eu, daca ai doar abonament la telefon simplu si faci pachet(Tv, net fix, Tel fix si Tel mobil) esti trecut de la Telekom Romania Mobile Communications la Telekom Romania Communications si se considera "portare" pentru ANCOM pentru ca ai schimbat firma de telefonei mobila Posted Image

O familie cu 3 numere de telefon  care trece la un abonament pachet inseamna 3 noi portari in Telekom .
Macar da bine pe hartie pentru ca in realitate e cam jale Posted Image

Edited by dumyro, 22 October 2018 - 18:16.


#6
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Mai devreme mă gândeam la telefonia mobilă (celulară) şi am dat de subiectul ăsta.
Ce mi se pare aiurea e că unele reţele nu te anunţă că suni pe un număr portat şi îţi poţi consuma din minutele naţionale sau din credit ori poţi face cost suplimentar fără să ştii.
Portatbilitatea e totuşi atractivă în condiţiile unor oferte mai avantajoase sau a faptului că unii operatori devenin neserioşi.
Oare care va fi bilanţul probalităţii portabilităţii?   :lol:

#7
heinz

heinz

    Cheers!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,586
  • Înscris: 11.02.2016
Numerele portate au un ton de apel specific.
Când suni un număr portat se aude un ton de apel scurt care te anunță că numarul e portat apoi se aude tonul obișnuit de apel.

#8
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,549
  • Înscris: 07.02.2003
Chiar ca... a trecut atata timp de la prima portare incat merrita un bilant.

A adus portarea calitatea cautata de unii clienti ?
Si-a pierdut vreun operator pozitia de pe piata datorita portarilor ?

#9
Monstruozitate

Monstruozitate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 18.04.2017
Pt a vedea diferenta trebuie sa analizam lansarea Cosmote de lansarea RDS...
Cosmote s-a axat pe multe minute in retea, favorizata de societatea mai saraca...
Lansarea RDS nu ar fi fost posibila atat de rapid, insa informatizarea si internationalizarea ar fi facut ca procesul portarii sa devina nesemnificativ...

Lipsa portarii n-ar fi impiedicat ca apelurile internationale si solutiile VoIP sa scada preturile si sa ne aduca poate mai tarziu unde suntem azi, apeluri nelimitate in UE
Lipsa portarii ar fi fost suplinita de identitatea digitala si biometrica, nr de telefon oricum este inlocuit de IDul Facebook

View Postheinz, on 22 octombrie 2018 - 19:57, said:

Numerele portate au un ton de apel specific.
Când suni un număr portat se aude un ton de apel scurt care te anunță că numarul e portat apoi se aude tonul obișnuit de apel.
Nu te anunta ca numarul e portat si nu e ton de apel... ci un bip inaintea tonului de apel

Bipul apare cand suni pe cineva cu numar de reteaua ta, dar care e in alta retea. Sa zicem ca suntem in RDS

Apelam un numar de RDS portat apare bipul.
Bipul nu apare daca apelam un numar strain portat...

Edited by Monstruozitate, 22 October 2018 - 20:49.


#10
heinz

heinz

    Cheers!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,586
  • Înscris: 11.02.2016
Bip-ul ala se aude tot timpul când sun un număr portat. Cel puțin asa e la mine, n-am de unde sa știu ce auzi tu.

#11
lk1

lk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,437
  • Înscris: 31.07.2006
Se dă situația:
Abonament Orange existent cu număr de Digi portat și cartelă Vodafone. Vreau să portez numărul de Vodafone peste abonamentul Orange cu număr de Digi portat, dar cică nu se poate.

De ce? Care este baza legală și/sau explicația tehnică?

De 10 ani, imediat 11 ani nu există o soluție pentru abonamentele existente?

Utilizatorul ar putea plăti taxa de portare dacă este vorba de bani.

Cred că se încalcă dreptul de a porta numărul, mai ales dacă clientul vrea să suporte el costul portării.

#12
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011
Ar fi foarte interesant să vedem părerea ANCOM în acest sens, eu în locul tau le-aș scrie un e-mail bine argumentat. Băieții chiar sunt de treabă și raspund sau cel puțin așa era în trecut.

#13
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Tehnic nu are nici un sens. Dar din cate stiu doar Telekom si Digi accepta portare peste un alt numar portat (inlocuire). Ceilalti refuza probabil pentru ca nu se aleg cu un client in plus.

#14
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004

View Postheinz, on 22 octombrie 2018 - 20:44, said:

Bip-ul ala se aude tot timpul când sun un număr portat. Cel puțin asa e la mine, n-am de unde sa știu ce auzi tu.

Se aude şi la cei portaţii la unul dintre cei 2 granzi ai mobielor?   Posted Image

Edited by djl, 14 July 2019 - 19:45.


#15
heinz

heinz

    Cheers!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,586
  • Înscris: 11.02.2016
Corectie:
Beep-ul se aude doar când suni un număr care are prefix de rețeaua din care suni.
Mai exact, dacă ești pe orange și suni un număr cu prefix de Orange dar care e portat în alta rețea se aude acel beep. Dacă ești pe orange și suni un număr cu prefix de Telekom care e portat în Vodafone nu se aude acel beep.

#16
lk1

lk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,437
  • Înscris: 31.07.2006
Am sunat la ANCOM, Aproape 2 minute a durat conversația.

Nu există o reglementare pentru cazul meu. Ei nu se pot băga pentru că depinde de politica firmei și de contract.

Ei bine, în contract nu se stipulează că nu am voie să înlocuiesc un număr cu alt număr portat. Mai trebuie să citesc TCG-ul, dar nu cred că el cuprinde ceva special despre acest caz.


Oricum, fiind o zonă liberă din ambele părți, ANCOM ar trebui neapărat să aducă o reglementare pentru că încă se poate!

Contractul are o serie sau un număr de identificare, iar numărul de telefon oricum poate fi înlocuit cu un alt număr de telefon (de aur, silver, preferential) si nu vad de ce nu ar putea accepta un număr portat mai ales dacă dorești să plătești costul portării?

Edited by lk1, 26 July 2019 - 09:44.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate