Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Învățământ interactiv a la 1962
Last Updated: Dec 01 2018 15:51, Started by
djl
, Oct 18 2018 21:09
·
0
#1
Posted 18 October 2018 - 21:09
Am pus mâna săptămâna trecută pe "Catalog de material didactic" (1962). Nu știu dacă a fost singura ediție sau au mai fost și altele. Dar este interesant. În fine, am scanat cu scop informativ partea legată de proiectoare, diapozitive, diafilme, filme. Că materiale de laborator (în special fizică, chimie) s-au mai văzut (chestii legate de matematică nu am văzut) și la grădiniță am avut imagini și jucării (poate alții nu au avut).
Însă partea cu peliculă fotosensibilă mi se pare destul de interactivă sau cel puțin mai prietenoasă cu elevii. Bineînțeles că s-au inventat metode mai moderne, dar oare ele sunt aplicate pentru a face școala mai prietenoasă cu elevii (mă refer la cazul României). Acum 58 de ani aveau idei, azi ce facem? Nu e asta problema cea mai stringentă, dar acolo unde se poate, se folosește. Voi ați avut parte de proiecții de așa ceva? Eu nu, dar am început clasa 1 în 1989 și la ce debandadă a fost în anii '90 cu tranziția... Catalog de material didactic (1962) selectii.PDF 26.37MB 110 downloads |
#2
Posted 18 October 2018 - 21:20
Mai pune mana si pe altceva in afara cartilor din alte secole!
Nu vezi ca nici subiectul nu l-ai deschis unde trebuie? Praful de pe cartile alea ti-au incetosat gandirea. Ai deschis cateva subiecte cu multa vreme in urma in Poiana si de atunci o tii tot asa. Edited by Puferiu_, 18 October 2018 - 21:21. |
#3
Posted 18 October 2018 - 21:52
Dacă cărţile din alte secole sunt interesante, nu e vina mea că unii ştiau să-şi facă datoria
|
#4
Posted 18 October 2018 - 22:02
Prin anii '70 se foloseau frecvent diapozitivele si chiar proiectarea de filme, in activitatea de invatamant.
Eu am avut parte de asta, incepand cu clasa întâi, cam la toate materiile. Nu pot uita nici acum, materialele prezentate la orele de limba rusa si la cele de biologie si geografie. Ce a urmat dupa anii '90 este greu de inteles. Edited by pasilla, 18 October 2018 - 22:03. |
#5
Posted 18 October 2018 - 22:06
Vrei să zici după 1989.
La laboratorul de fizică existau televizoare. 2-3. Unul era color ('Elcrom' sau 'Cromatic'). Da' niciodată nu ne-au pus vreun material video. Şi şcoala unde am făcut e o şcoală bună şi dotată (în 1995 aveam laborator de informatică). |
#6
Posted 18 October 2018 - 22:11
djl, on 18 octombrie 2018 - 22:06, said:
Vrei să zici după 1989. Eu am facut scoala general intrun sat amarat, dar am beneficiat de o calitate a invatamantului, care acum pare imposibila. Copii mei au facut scoala generala in B, la o scoala de "fite", la 30 de ani distanta in timp si nu au beneficiat nici macar de 5 % din ce am avut eu atunci. Edited by pasilla, 18 October 2018 - 22:18. |
#7
Posted 18 October 2018 - 22:40
Acum nu mai e nevoie de diapozitive si filme, ci doar de un laptop si un videoproiector. Si astea au inceput sa fie prezente cam in toate scolile, inclusiv la tara (desi nu in numar suficient). Nu de imaginatie duce lipsa invatamantul (cel putin la nivelul profesorilor), ci de finantare corespunzatoare si mai ales de un plan coerent, de o legislatie care sa ramana stabila macar 10-15 ani si de mai mult interes din partea clasei politice.
|
#8
Posted 18 October 2018 - 22:43
Ştiu că există mijloace mai moderne, dar sunt folosite?
Şi cine creează conţinut interactiv educativ? La clase mai mari mai bagi o subtitrare, dar la clasele II-V cam greu. |
#9
Posted 18 October 2018 - 22:45
Si eu am primit de la mama soacra o carte de educat copiii, din 1982. Alea carti, nene. Sa tot inveti din ele.
Spoiler
|
#10
Posted 18 October 2018 - 22:45
Numai ca acum, nu mai poti impresiona copilul cu niste imagini cu cascada Victoria. Alea le-au "fumat" de mult.
Profesorii sunt total depasiti si programa, idem. Edited by pasilla, 18 October 2018 - 22:46. |
|
#11
Posted 18 October 2018 - 22:51
Cu imagini de la Cascada Victoria, nu, dar cu alte chestii da. Dacă le pui nişte imagini cu trenurile alea de lung parcurs Americane de pe vremuri, unii au să fie interesaţi de ce dotări puteau să aibă ("chiar exista aşa ceva pe vremuri?").
În fine, cred că băieţii ar fi interesaţi să vadă cum funcţioneşte o cutie de viteze. Totuşi dacă Cascada Victoria s-ar vedea în 3D... Programa e depăşită, dar pana mea, o dată la 3 luni te poţi abate 20-30 de minute de la ea. Sau la dirigenţie poţi să pui aşa ceva. Edited by djl, 18 October 2018 - 22:52. |
#12
Posted 18 October 2018 - 22:52
Programa e problema. Profesori dedicati se mai gasesc. Programa si parazitii din sistem (inspectorate, minister).
|
#13
Posted 18 October 2018 - 22:53
djl, on 18 octombrie 2018 - 22:43, said:
Ştiu că există mijloace mai moderne, dar sunt folosite? Şi cine creează conţinut interactiv educativ? La clase mai mari mai bagi o subtitrare, dar la clasele II-V cam greu. Cat despre materialele interactive, exista chiar si pentru gradinita. Inclusiv aplicatii pe smartfoane. |
#14
Posted 18 October 2018 - 22:56
djl, on 18 octombrie 2018 - 22:51, said:
Cu imagini de la Cascada Victoria, nu, dar cu alte chestii da. Dacă le pui nişte imagini cu trenurile alea de lung parcurs Americane de pe vremuri, unii au să fie interesaţi de ce dotări puteau să aibă ("chiar exista aşa ceva pe vremuri?"). În fine, cred că băieţii ar fi interesaţi să vadă cum funcţioneşte o cutie de viteze. Totuşi dacă Cascada Victoria s-ar vedea în 3D... Programa e depăşită, dar pana mea, o dată la 3 luni te poţi abate 20-30 de minute de la ea. Sau la dirigenţie poţi să pui aşa ceva. Eu am ramas uimit ca la Pucioasa, inca mai exista acel Club pe care l-am cunoscut in urma cu foarte multi ani, la un Congres al Pionierilor.... Edited by pasilla, 18 October 2018 - 23:01. |
#15
Posted 18 October 2018 - 22:56
Interactive da, educative ... ?
Măcar de ar exista un laptop cu proiector tot ar fi ceva. Sau măcar dacă le-ar da profesorul elevilor nişte linkuri către videoclipuri cu temă educaţională. |
|
#16
Posted 18 October 2018 - 22:58
LE @djl, in afara de tine si inca vreo cativa, pe cine crezi ca intereseaza trenurile lu' peste, cand tot rumanu' viseaza sa aiba bemveu? Poate cu vreo racheta sa-i mai interesezi pe cate unii (eu am incercat si am avut cativa "clienti"), pentru ca e un subiect de viitor. Cu trecutul ii interesezi numai daca le pui secvente din filme istorice (romanesti si straine, depinde de lectie). Un coleg de-al meu, prof de istorie, a prezentat 300 la lectia despre razboiul persan, Alexander sau chiar La vita e bella la lectia despre holocaust. Imi spunea ca mai ales fetele boceau de mama focului
Edited by pufonel, 18 October 2018 - 23:00. |
#17
Posted 18 October 2018 - 23:02
Acum 2 sau 3 ani am fost la Noaptea Muzeelor la Muzeul C.F.R. Au fost şi destui copii şi erau interesaţi de ce pe e acolo. Au fost şi cu Şcoala Altfel şi la fel se pare (atunci nu am fost, dar am întrebat pe cineva cum a fost). Dacă nu deschizi porţile cunoaşterii normal că nu-s interesaţi.
Care "300" ... ăla recentu'? |
#18
Posted 18 October 2018 - 23:12
Eram prin anii dinaninte de Revolutie.
Profesorul [ excentric ] de chimie organica de la facultate, ne povestea cum americanii au inventat o masinarie care poate recreea/construi ADN-ul uman, "caramida", cu "caramida". Parea plauzibil. Si acum ma gandesc la acea masinarie. Edited by pasilla, 18 October 2018 - 23:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users