Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Profesor vs programator.
#37
Posted 25 October 2018 - 20:07
TS030, on 25 octombrie 2018 - 19:32, said:
Nu stiu cat de bine cunosti C++, probabil nu prea bine caci C++ 17 nu schimba complet limbajul; nici macar nu face trecerea de la C++-ul "antic" la cel modern, precum C++11. Se fac eforturi foarte mari pentru a pastra compatibilitatea cu codul existent. Un incepator nu invata ultimul standard/limbaj/versiune de librarie; ci programare. Nu e asadar nici o problema sa lucreze cu o carte care descrie cel putin C++11, pentru ca apoi sa studieze si ce aduc standardele mai noi (pe masura ce sunt aduse la zi si compilatoarele). Exista carti si pentru asta. Chiar, cum s-ar descurca cineva fara carti? Io zic ca daca o iei de la 0 ar trebui sa inveti ultima versiune. Daca iti cumperi o masina si tocmai a aparut o versiune noua, n-o sa spui ca o vrei pe aia veche, ca aia noua nu are prea multe modificari |
#38
Posted 25 October 2018 - 21:02
OriginalCopy, on 25 octombrie 2018 - 19:56, said:
Misto. Deci avem programatori C++ si programatori boost. Inveti C/C++ pana la pointeri, treci prin OOP si apoi direct la boost. Singurul mod in care poti sa scoti bani cu C++ (tot standardul) este daca esti profesor sau facit training altora, altfel nu ai cum. Mai in gluma mai in serios, in productie, multi manageri vor ca cerrintele de business specificate azi sa fie implementate ieri. Edited by puiu_pe_diezel, 25 October 2018 - 21:09. |
#39
Posted 25 October 2018 - 21:25
Mosotti, on 25 octombrie 2018 - 20:07, said:
Oricum si standardele urmatoare au adus o gramada de noi feature-uri si imbunatatiri fata de C++11 C++17 n-aduce diferente mari fata de 11 in ce priveste limbajul, mai ales cand nu scrii de 3x cuvantul template intr-un rand. Nu e nevoie de o noua carte sa-ti dai, de exemplu, seama ca o functie constexpr ar putea contine mai multe elemente decat varianta foarte limitata din C++11. Aduce elemente noi in biblioteca standard si inlatura unele vechi. Dar cele vechi sunt oricum marcate deprecated in C++11, deci iar vine intuitia si-ti zice asta s-ar putea sa dispara candva. |
#40
Posted 25 October 2018 - 21:45
puiu_pe_diezel, on 25 octombrie 2018 - 21:02, said:
nu, avem programatori de C care stiu boost. Ca C cu clase(C++) fara boost =>useless, can't make money in a production environment. Inveti C/C++ pana la pointeri, treci prin OOP si apoi direct la boost. Singurul mod in care poti sa scoti bani cu C++ (tot standardul) este daca esti profesor sau facit training altora, altfel nu ai cum. Mai in gluma mai in serios, in productie, multi manageri vor ca cerrintele de business specificate azi sa fie implementate ieri. OOP este o paradigma nu limbaj. |
#41
Posted 26 October 2018 - 05:01
O mare parte din amandoua categorii se cred dumnezei pe pamant.
1.Daca esti tanar si vrei sa inveti programare retine: foarte greu o sa gasesti un tip deschis,sa-ti explice cum trebuie ceea el stie si mananca o paine,tu esti in primul rand un potential concurent indiferent ca este prof sau programator. 2.De ce exista o multitudine de limbaje de programare? Pentru ca unii s-au crezut mai destepti decat altii si o parte chiar au reusit sa reinventeze roata si sa o faca functioneze mai bine. Istoria asta se produce ciclic. 3.Nu exista standarde in informatica desi majoritatea vor incerca sa demonstreze ca exista,exista norme,proceduri pentru fiecare mediu,limbaj de programare. Aproape fiecare guru intr-un mediu,limbaj de programare va incerca sa generalizeze si sa extrapoleze dincolo de mediul dedicat ca acolo este viata si moartea. 4.Nu o sa gasesti cartea de programare perfecta pentru ca vezi punctul 1,din pacate o sa pierzi ceva timp,cu timpul daca ai nas fin o sa poti discerne ce ai nevoie de ce nu ai nevoie. Timpul pierdut nu o sa-l poti lua inapoi te asigur,nimeni nu a reusit. 5.Daca vei ajunge un carnat mare fie profesor fie programator incearca sa te numeri printre cei putini care sunt deschisi cu cei ceva mai nuli decat tine. 6.Nu spune niciodata "Este simplu!" acum 5 secunde erai un nul,fie ca esti profestor sau programator. 7.Totusi care ar fi diferenta dintre prof si programator? Fiecare categorie crede crede ca stie mai mult decat cealalta,nu generalizez sunt si exceptii. Edited by iulian_1976, 26 October 2018 - 05:17. |
#42
Posted 26 October 2018 - 06:02
Acuma pur la subiect, diferenta intre programator si profesor cea mai evidenta este ca anumite joburi de programatori necesita infinit mai multa responsabilitate decit un job de profesor. In urma muncii de programator se pot cauza pagube banesti/materiale extrem de mari sau se pot cauza inclusiv catastrofe si decese.
Daca un profesor greseste ceva, meh, face o erata, cind ii vine chef. Daca un programator greseste unde nu e cazul sa greseasca, se prabuseste ceru-n capu lui Sigur ca mai putem vorbi de mediul de lucru, profesorul lucreaza citeva ore pe saptamina, are vreo 3 luni pe an concediu. Programatorul lucreaza cel putin 8 ore pe zi, daca nu cumva e intr-o firma de sclaveti si atunci e fucked. Din fericire, in majoritatea firmelor nu se lucreaza non-stop, dar fereasca sfintu sa lucrezi la o firma care te ponteaza cind mergi la buda sau la cafea...
Edited by MarianG, 26 October 2018 - 13:02.
|
#43
Posted 26 October 2018 - 12:29
Mosotti, on 25 octombrie 2018 - 20:07, said:
Ce conteaza ca nu schiimba limbajul complet? Nici un standard n-a schimbat limbajul complet. Poti folosi C++ fix ca acum 20 de ani, daca ai chef. Eu folosesc C++ doar cu Qt si ma doare la banana de standarde si de carti. Scopul meu este sa mearga aplicatia nu sa fac o opera de arta cu ultimele standarde. Cred ca singurle chestii pe care le-am folosit din "modern C++" au fost initializarea cu acolade, nullptr, Oricum si standardele urmatoare au adus o gramada de noi feature-uri si imbunatatiri fata de C++11, pentru cine vrea sa invete cu adevarat C++ este o cretinatate sa spui ca alea nu conteaza si ca 50 de dolari pentru o carte de C++ de acum 7 ani e o idee super. Io zic ca daca o iei de la 0 ar trebui sa inveti ultima versiune. Daca iti cumperi o masina si tocmai a aparut o versiune noua, n-o sa spui ca o vrei pe aia veche, ca aia noua nu are prea multe modificari Asta se numeste kettle logic. Analogia cu masina este de asemenea falsa (cum spunea Stroustrup, proof by analogy is fraud). Cand inveti programare, oricum nu incepi cu ultimele chestii aduse de C++17 (si, in curand, C++20); te vei chinui sa intelegi bazele C++-ului modern. Baze care-s fix aceleasi. Nu ai insa cum sa cumperi o masina model vechi, care sa se transforme in ultimul model doar citindu-i cartea tehnica. O greseala ar fi sa inveti "C cu clase", "C first, C++ later" sau C++ de dinainte de C++11, de C++-ul modern. O greseala ar fi si sa refuzi sa inveti bazele programarii pentru ca nu o faci folosind ultimul standard C++17 (chiar daca nu intelegi inca diferentele fata de C++14 si C++11), ultimele librarii, ultimul compilator, ultima versiune de Windows, ultimul model de PC cu ultimul procesor Intel, stand pe ultimul model de scaun intr-o cladire proaspat construita... In plus, exista un singur standard in urma caruia se poate spune ca C++ feels like a new language. Acesta e C++11. iulian_1976, on 26 octombrie 2018 - 05:01, said: 1.Daca esti tanar si vrei sa inveti programare retine: foarte greu o sa gasesti un tip deschis,sa-ti explice cum trebuie ceea el stie si mananca o paine,tu esti in primul rand un potential concurent indiferent ca este prof sau programator. Pe-aici ne-am dori sa mai angajeze cativa programatori. Ce numesti tu concurent, eu ii zic coleg. puiu_pe_diezel, on 25 octombrie 2018 - 22:14, said:
Pai da, treci prin OOP Iar in productie nimeni nu te angajeaza daca nu stii boostul, ca pe nimeni nu intereseaza STL-ul. Operatiile cu biti, pointerii, clasele si boostul pentru C/C++, apoi bineinteles si capacitatea de a invata orice alt limbaj de programare cat mai repede si la aceiasi bani. De altfel ce enumeri tu acolo... hmm, foarte suspect. Asta si "C cu clase" (C++), e dovada ca voi nu stiti C++. "Pe nimeni nu intereseaza STL-ul"? Deci sunteti si snobi, nu doar habarnisti. Presupun ca un std::move() este absolut interzis (ca sa dau doar un mic exemplu). |
#44
Posted 26 October 2018 - 12:36
TS030, on 26 octombrie 2018 - 12:29, said:
Absurd. Boost e doar un set de librarii, n-o sa-i pretinda nimeni unui incepator sa-l stie ca pe apa - inaintea bazelor programarii. Pana la el trebuie sa stii intr-un mod rezonabil limbajul si librariile standard. De altfel ce enumeri tu acolo... hmm, foarte suspect. Asta si "C cu clase" (C++), e dovada ca voi nu stiti C++. "Pe nimeni nu intereseaza STL-ul"? Deci sunteti si snobi, nu doar habarnisti. Presupun ca un std::move() este absolut interzis (ca sa dau doar un mic exemplu). |
#45
Posted 26 October 2018 - 12:47
Profesorul "de scoala" are un rol didactic, scopul sau e sa predea cunostinte de baza unui numar mare de elevi, pe intelesul tuturor.
Programatorul produce cod pentru un anume task, este cu mult mai specializat si pregatit pe anumite domenii. Profesorii pentru anumite cursuri de specialitate, private, sunt in primul rand programatori care predau cunostinte specializate altor programatori. Ca o paralela. Profesorul de la instalatii iti da cunostinte teoretice despre cum poti monta o chiuveta si un veceu. Instalatorul iti poate monta un veceu cu o extraordinara dexteritate si isi poate da si cu parerea apropo de feng-shui-ul colacului. Profesorii specializati in veceuri sunt de fapt instalatori de top de veceuri care predau instalarea veceurilor premium imbracati la costum si cravata. |
#46
Posted 26 October 2018 - 13:27
TS030, on 26 octombrie 2018 - 12:29, said:
Asta poate in invatamant (esti profesor?). Pe-aici ne-am dori sa mai angajeze cativa programatori. Ce numesti tu concurent, eu ii zic coleg. Unde am studiat, nu in tara au scos C++ din programa desi nu ar fi fost rau,de la C am trecut direct la Java OO. Edited by iulian_1976, 26 October 2018 - 13:31. |
|
#47
Posted 01 November 2018 - 17:48
TruthHurts, on 20 octombrie 2018 - 10:58, said:
Cine sa fie putine? Eu nu am zis ca bazele-s putine(sau multe), ci ca bazele reale se fac prea putin in facultate. Nu. Si predatul unei meserii e tot o meserie care implica meseria respectiva + arta de a preda. Teorie vs practica - nope. N-ai cum sa inveti doar teorie si dupa aia sa faci brusc practica. De fapt, teoria nelegata de practica, are valoare zero. In facultati se merge prin aratura cu diverse materii cum ar fi: "logica computationala", "fundamentele algebrice ale informaticii", "limbaje formale si automate" - intre prostii 100% inutile si treburi de nisa cum ar fi proiectarea compilatoarelor(cine sugereaza altceva, e 100% cert ca nu are nicio tangenta cu productia profesionala/comerciala de software) Chiar si la cele mai pragmatice materii, depinde de ce profesori ai daca vei invata ceva util sau nu(aia veniti din matematica si reprofilati sunt in general varza si paraleli cu domeniul). Edited by aaaa4567, 01 November 2018 - 17:48. |
#48
Posted 01 November 2018 - 18:13
Sunt atat de scarbit de cata ignoranta vad, incat:
notiunile pe care le inveti in "compilatoare" la facultate sunt utile in o gramada de proiecte aducatoare de bani grosi Edited by OriginalCopy, 01 November 2018 - 18:14. |
#49
Posted 01 November 2018 - 18:47
Cred ca nu ti-e greu sa te prinzi pe unde se 'mai' proiecteaza.
Teoria aia poate fi buna din diverse motive pe care nu o sa le detaliez aici, subiectul e prea vast si prea plictisitor, cine nu intelege scopul educatiei prin scoli are sanse bune sa fi trecut prin ele ca gasca prin apa. Eu personal am avut nevoie de cateva ori sa implementez niste interpretoare specializate relativ simple, pentru care am folosit flex/bison, ca nu-s suficient de masochist ca sa implementez totul ne-automatizat pentru asa ceva (ca hobby pentru ceva simplu mai merge, pentru productia ne-profesionala, nu). Sigur ca, deoarece nu am urmat exact calea prescrisa de arbiter elegantiarum, centrul universului dezvoltarii profesionale de software, pe cale de consecinta nu am nici o tangenta cu productia profesionala/comerciala de software. Trebuie sa ai incredere in omniscienta lui, pentru ca el cunoaste exact ce reprezinta dezvoltarea profesionala de software. Aia de lucreaza la Microsoft la Visual C++ sunt niste amatori in comparatie cu el, mai ales ca s-a enuntat ca habar nu au ca nu pot avea ca profesionisti nici o tangenta cu compilatoarele, dar absolut nici una, trebuie sa stai la ani lumina distanta de orice compilator, sa lucrezi direct la unul e pur amatorism Reintorcandu-ne la 'profesor vs programator', e de fapt o dihotomie falsa. In tarile alea de unde se arunca munca de jos catre Romania si India, sa aiba si programatorii de prin zonele mai defavorizate niste santuri de sapat si WCuri de spalat, ca sa aiba si ei impresia ca ei sunt de fapt centrul universului dezvoltarii profesionale de software, pe acolo e ok sa fii si profesor, si programator. Ca tot l-am dat exemplu pe altundeva, pentru ca ne-am intersectat recent de cateva ori online, il dau din nou pe asta exemplu: https://en.wikipedia...i/Peter_Shirley Nu numai ca preda pe la universitati, dar lucreaza si la Nvidia Research. Sigur ca lucreaza in stil amatoricesc, la Nvidia Research angajeaza niste amatori, atat de amatori incat pana si amatorii care nu au nici o treaba cu subiectul ii corecteaza: https://github.com/p...urlife/issues/6 Isn't that fun? |
#50
Posted 01 November 2018 - 19:06
parabellum, on 01 noiembrie 2018 - 18:47, said:
Reintorcandu-ne la 'profesor vs programator', e de fapt o dihotomie falsa. In tarile alea de unde se arunca munca de jos catre Romania si India, [...], pe acolo e ok sa fii si profesor, si programator. La un moment dat, sefii te vad mai mult pe la altii prin birou, decat pe la tine prin birou. Atunci ceri o promovare. 100% de acord cu restul postarii. parabellum, on 01 noiembrie 2018 - 18:47, said:
Eu personal am avut nevoie de cateva ori sa implementez niste interpretoare specializate relativ simple, pentru care am folosit flex/bison, ca nu-s suficient de masochist ca sa implementez totul ne-automatizat pentru asa ceva Dar da, cand traiesti intr-o pestera si nu dai doi bani pe "compilatoare", nu ai orizontul suficient de larg incat sa recunosti o situatie in care e oportun sa aplici ce ai fi invatat la "compilatoare". Ce faci atunci, daca nu stii de "compilatoare"? Dai la lopata. Tu singur te condamni la spalat WC-uri. Traiasca incompetenta si ignoranta! |
#51
Posted 01 November 2018 - 19:25
Si ce mare noroc am avut, ca era cat pe ce sa prind un proiect care implica un compilator pentru un procesor in stare de proiect. Bine, nu trebuia realizat de la zero, trebuia modificat un compilator existent, dar ceva teorie tot trebuia sa stii ca sa stii ce naiba sa modifici/adaugi. Deja procesorul era proiectat, exista si simulatorul, doar ca am avut norocul ca sa se decida sa nu se mai scoata procesorul respectiv.
Noroc, pentru ca pana si urma mea de amatorism disparea complet, deveneam paralel cu subiectul din cauza lucrului direct la un compilator. |
|
#52
Posted 02 November 2018 - 13:25
In conditiile in care mie mi-a parut rau ca n-am invatat aia, ailalta, ailalalta (inclusiv compilatoare) in facultate - si asta pentru ca nu s-au predat, va dati seama ce e in mintea mea cand vine cate unul, "ah, invatamantul e inutil, mai bine de unul singur - invat doar ce vreau" sau "eu vreau sa invat de pe Youtube".
Si astia peste cativa ani vor avea pretentia sa fie colegi cu mine. L.E. Dar cine vrea sa invete e binevenit. Edited by TS030, 02 November 2018 - 13:51. |
#53
Posted 02 November 2018 - 17:32
TS030, on 02 noiembrie 2018 - 13:25, said:
In conditiile in care mie mi-a parut rau ca n-am invatat aia, ailalta, ailalalta (inclusiv compilatoare) in facultate - si asta pentru ca nu s-au predat, va dati seama ce e in mintea mea cand vine cate unul, "ah, invatamantul e inutil, mai bine de unul singur - invat doar ce vreau" sau "eu vreau sa invat de pe Youtube". Si astia peste cativa ani vor avea pretentia sa fie colegi cu mine. L.E. Dar cine vrea sa invete e binevenit. Asta e o problema tehnica. DAR Faptul ca nu stii, dar te mai si $%^$% cu jet pe ea de cunoastere, asta nu mai e o problema tehnica, ci una umana, de valori, greu de reparat. |
#54
Posted 02 November 2018 - 21:44
Tocmai, ca in timpul facultatii nu prea-mi dadeam seama la ce-mi vor fi utile unele chestii. Nu atunci am avut nevoie.
Sigur, au fost si chestii inutile - dar "life is like a box of chocolates". Zic asta pentru beneficiul celor care chiar manifesta o inclinatie catre programare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users