Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

opel astra g - sa schimb sonda lambda?

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#19
mngxxx

mngxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 25.11.2011

View Postncu, on 19 octombrie 2018 - 16:42, said:

Initiator, consumul eficient al unei masini e o chestie care ii pune in dificultate pe foarte multi si asta pt ca implica foarte multi factori.
Inteleg ca ai achizitionat recent masina deci da-mi voie sa cred ca inca nu sti ce inseamna subturat sau turat la masina asta. Mai mult, in realizarea unui consum conlucreaza foarte multi factori si voi incerca sa enumar cativa:

- jantele - cu cat mai usoare, cu atat mai bine. In general o janta de tabla e mai usoara cu vreo 1 kg ca si una aliaj chiar daca are un aspect mai "naspa". Evident, sunt si jante aliaj mai usoare ca cele de otel dar nu ai tu asa ceva pe masina.  Apoi vezi ca jantele sa fie conforme, macar valoarea ET - e o marime fixa, un numar, si pe jantele otel il gasesti stantat undeva pe exterior iar pt jantele aliaj il gasesti stantat pe o spita pe interior; din cate stiu la Astra G valoarea ET este 49 (cel putin pe R15) asa ca verifica sa ai aceasta valoare pe jante. Daca valoarea e mai mica, roata va sta mai scoasa in afara decat a prevazut constructorul si asta atrage dupa sine diferite neajunsuri inclusiv legate de consum (mare moda acum sa ne latim masinile desi le taiem din demaraj si le crestem consumul dar asta nu conteaza, aspectul face toti banii Posted Image ) Daca nu gasesti nici un ET pe jante, sunt clar niste facaturi si ti-as recomanda sa pui niste jante conforme pe masina.

- gumele - ai auzit banuiesc ca si cauciucurile pot fi un element important in gestionarea consumului in functie de calitatea materialului. Sunt anvelope de clase diferite din punctul de vedere al eficientei consum asa ca vezi ce ai pe masina si da o cautare dupa anvelopa in cauza pe Internet sa-i gasesti o eticheta.

- marimea rotilor - "baietii de oras" viseaza jante "pe 18" pe G sau H. Nah, chestie de gusturi si aspect doar ca rotile alea trebuiesc si invartite, Cam rare cazurile cand poti sa fi si aspectuos si eficient, oricum asta nu e unul dintre acele cazuri. Pt tine roti "de 15" sunt suficiente. Apropo, vezi si presiunea din ele. Tot aici vezi si celalalte dimensiuni de pe cauciuc in afara de raza - inaltimea talonului si latimea anvelopei. Nu te astepta la consum decent cu gume de 215/55 adica late pentru ca e un compromis - ori optezi pt stabilitate, franare si aderenta si pierzi la consum si confort...ori invers. Nu-ti dau vreun sfat decat acela sa fi conform omologarilor din cartea masinii.

- si daca tot suntem la roti vezi sa nu-ti franeze vreo-una in mers, asa usurel fara ca sa-ti dai seama

- uleiul motor - aici e o discutie de 3 zile dar nu intru. Vezi ca sunt uleiuri cu rezistenta la forfecare mai mare sau mai mica. Te descurci tu , ai internet Posted Image

- geometria unghiurilor ( sau cum se spune popular "unghiu de fuga"} - o masina care "calca" cu abateri, pe langa uzura neuniforma a gumelor, se mai confrunta si cu o oarecare crestere de consum

- garda la sol - daca ai o masina foarte inalta, evident ca aerul va incerca sa se infiltreze cu o mai mare forta si mai mult sub ea decat sub una joasa. Iar daca ai model de G cu eleron pe portbagaj si iti pasa de consum, recomandarea mea e sa-l arunci ( a nu se confunda cu eleronul fixat in partea superioara a lunetei, ala chiar ajuta). Nu ai tu tractiune spate sa ai nevoie de down force in schimb eleronul portbagaj te va infrana destul de mult in special la viteze mari. Aici mai intra paravanturi usi sau nu stiu ce minuni agatate pe masina care la fel, vor opune rezistenta la inaintare.

- n-ai specificat ce caroserie ai pt ca una discutam despre un hatchback si alta e in cazul unui combi. Nu au greutati egale deci implicit vor aparea diferente de consum intre cele 2 caroserii si aceeasi motorizare. In plus, arunca din masina orice consideri ca nu ai nevoie imediata - orice greutate transportata aiurea genereaza consum

- pana la lambda si EGR vezi sa ai filtrul aer curat si carcasa lui intreaga. De asemenea vezi pe un tester la cat iti deschide termostatul (lasa naibii ceasul din bord)

- in plus, sper ca nu esti "pom de Craciun" cu tot felul de neoane, beculete si led-uri sau alti diversi consumatori electrici. Cu cat folosesti mai mult curent cu atat evident ca iti va creste consumul fiind o sarcina in plus pe alternator care e invartit de motor ...cu benzina

- nu alimenta de la "cooperatori" de pe marginea santului, pune o benzina buna dar nici nu te risipii in prostii cu cifra octanica 100 pt ca nu-si are sensul. Un 95 acolo si din cand in cand mai arunca-i un 98.

- condu economic . Si aici e cel mai greu de explicat pt ca a conduce economic e o deprindere ce se realizeaza in timp. Banuiesc ca ai auzit macar, dar amintesc cateva: incearca sa anticipezi traficul si situatiile astfel incat sa franezi cat mai putin, nu forjalii masina a prostului cu atat mai putin pe motor rece, nu conduce subturat crezand ca faci economie pt ca nu faci, nu depasi de dragul depasirii si in general incearca sa mergi cat mai constant ...etc ...etc ...etc  (multi merg "sportiv", mai au 70 m pana la semaforul rosu dar ei inca sunt in accelerare...apoi franeaza puternic si la fel si pleaca de la semafor ....si ulterior se intreaba ce are masina de consuma !)

Ar mai fi cateva aspecte dar sunt suficiente atatea ca punct de plecare. Consumul tau de 9-10% in conditii de jumi-juma urban/extraurban mi se pare cam maricel. Asta e un consum de strict urban dar tu zici ca jumate din km ai rulat si in exterior - ok, castigul acela nu-l regasesc nicaieri aici.




masina e impecabila, gri. I am pus doar jante aliaj negre de 15. Masina e hatchback nu combi.  Nu vreau s o impopotonez ca nu-mi place. Vreau s o las asa. Ms mult de raspunsul mai mult decat complex ;-) ps:ti-a luat ceva pana ai scris atat.

#20
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Sa o stapanesti sanatos Posted Image Eram intr-un timp mort intre 2 activitati asa ca nu a fost o mare problema sa scriu cateva randuri.

Ca o completare ...pot considera oarecum ca si cilindreea de 1.4 se incadreaza la "motoare mici" iar motoarele mici isi extrag puterea din turatie asa ca dupa ce motorul a ajuns la temp de lucru poti incerca sa schimbi treapta undeva mai sus in ture (un 3000 macar) Stiu ca fiind proaspat achizitionata nu prea iti vine dar poti incerca.

Si mai fa cateva teste de consum pana ajungi sa o cunosti. Ideal ar fi de la plin la plin (nu e neaparat sa golesti rezervorul, poti consuma doar jumate din el sa nu-ti fie greu sa-l umpli iar pt calcule) si vezi apoi.
M-am uitat si eu in Autodata si consumul tau estimativ ar fi consumul urban. Bine, alea-s consumuri standard, de laborator cum ar veni, dar in teren lucrurile se schimba putin. Evident ca daca folosesti masina in zone deluroase/muntoase, ai mereu pasageri si bagaje, nu schimbi optim treptele de viteza si mai si conduci sportiv + aspectele enumerate mai sus - nu vei ajunge in veci la un consum decent. Norocul tau din start este ca vorbim de un hatchback si cu asta te mai poti juca.

Am sa-ti dau un mic ex - am si eu un G hatchback dar e diesel si cand l-am luat era inalt ca o camila (cred ca avea garda sol vreo 24 cm sub bara fata pe mijloc), niste gume vechi si chinezarii, jante aiurea cu ET 35 care aratau frumos scotand rotile in afara, un ulei prost, ulei in cutie aproape nimic - in fine, masina intretinuta dupa ureche.

Ok, am coborat garda sol la 12 cm (este maximul pt drumurile mele), am pus niste gume noi clasificate la clasa C economie combustibil (cele anterioare erau F; nu mi-am permis gume de clasa A economie combustibil), am cumparat un set jante aliaj originale Opel (7 spite, ET 49) pe care ulterior le-am vandut pt ca erau mai grele ca jantele otel cu 1.2 kg per bucata si am ramas tot anul cu jante otel - nu ma intereseaza sa fiu doar "frumos", apropo, de la gume de 195/60R15 am trecut la gume de Logan 185/65 R15 care sunt si mai ieftine cu aproximativ 100 lei per bucata, marimea de 195/60 fiind usor atipica; am ambele dimensiuni in cartea masinii ...si cel mai dificil a fost sa gasesc un ulei cu o economie reala de combustibil adica pe romaneste cu care sa simti ca toate se rostogolesc usor in motor, nah ...chestii din-astea. Desigur, a crescut demarajul, a scazut consumul si nu era nevoie sa fi mare profesionist sa simti ca masina se misca mult mai libera si mai usor... Pe de alta parte, normal, am pierdut discret la franare, aderenta si stabilitate (desi stabilitatea am compensat-o cumva cu coborarea garzii sol) dar nu e o masina de raliuri iar drumurile mele sunt drumuri de cetatean normal.

PS - ca tot ai intrebat in prima postare - piesele sunt dedicate. Adica daca ai nevoie de o piesa motor trebuie sa specifici vanzatorului TIPUL de motor (il gasesti in cartea masinii) ...pt celalalte elemente e nevoie sa specifici tipul de caroserie (uneori nu se descurca baietii decat daca le dai si seria identificare -VIN ...aia cu W0L0xxxxxxetc...)

Bafta !

Edited by ncu, 20 October 2018 - 08:54.


#21
Klasse

Klasse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,041
  • Înscris: 29.05.2006

View Postmngxxx, on 19 octombrie 2018 - 22:06, said:

masina e impecabila, gri. I am pus doar jante aliaj negre de 15. Masina e hatchback nu combi.  Nu vreau s o impopotonez ca nu-mi place. Vreau s o las asa. Ms mult de raspunsul mai mult decat complex ;-) ps:ti-a luat ceva pana ai scris atat.
Dacă un Opel Astra G e impecabil, ce se poate spune despre un Opel Astra K???

#22
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
N-a afirmat nimeni ca Astra omului e cea mai valabila dintre toate Astrele din lume ! Este impecabila in raport cu generatia si varsta ei, ce treaba are K-ul aici ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate