Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 

opel astra g - sa schimb sonda lambda?

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
mngxxx

mngxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 25.11.2011
salut.
Am cumparat un Opel astra 1.4 16v din 2000. Masinuta merge ok, porneste din prima, are viata. . I am  schimbat bujiile, uleiul. Mentionez ca sunt novice in ale mecanicii. Multi zic ca masina nu e cine stie ce, ca o sa pape ulei, ca e puturoasa, dar nu-mi pasa. Am facut cam 2000  km cu ea si uleiul e tot la nivel :-). Problema e ca, cam consuma cam multicel benzina, cam 9%-10 mers 50 % oras_50% afara. E ok? Ma gandeam sa schimb sonda lambda si sa curat egr ul. Are rost? Daca da, ce sonda sa iau? special pt astra g sau se potrivesc si de la alte modele.? E pe coduri....ceva de genul? Nu merg cu ea nici turat  nici subturat? Cum sa ma comport cu ea in materie de condus? Astept sfaturi.
Multumesc!

#2
Tehnicianul1970

Tehnicianul1970

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,509
  • Înscris: 09.11.2014
Are 16 valve omule,daca nu consuma cu ce vrei sa-ti dezvolte?
Las-o asa cum este si foloseste-o sanatos.Daca nu te supara si isi face treaba,nu-ti baga prea mult mainile in motor.Zi merci ca nu papa ulei (problema comuna la multe Opel-uri) si multumeste-te ca este in stare buna!

#3
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014
Fa consumul prin metoda plin plin si in localitate si in exterior.Detin o asta g de 1.6 si ia 11-12 in oras si 6-7 in afara.Trebuia sa optezi si tu pentru 1.6, consumul unui 1.4 e similar.Nu te apuca sa repari ce nu e stricat...din punctul meu de vedere e o masina ok la banii si varsta pe care o are.

#4
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,861
  • Înscris: 20.10.2015

 mngxxx, on 18 octombrie 2018 - 00:08, said:

. E ok? Ma gandeam sa schimb sonda lambda si sa curat egr ul.

E foarte okay, bucura-te de ea.

Sonda de oxigen cand iti va cadea la peste 100,000km o sa te anunte.
Sonda aia nu te lasa in drum

#5
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

 Tehnicianul1970, on 18 octombrie 2018 - 00:39, said:

Are 16 valve omule,daca nu consuma cu ce vrei sa-ti dezvolte?
Las-o asa cum este si foloseste-o sanatos.Daca nu te supara si isi face treaba,nu-ti baga prea mult mainile in motor.Zi merci ca nu papa ulei (problema comuna la multe Opel-uri) si multumeste-te ca este in stare buna!
Gresit sfat...Astra mea (H-2006) are tot 1.4-16V (posibil acelasi motor-Z14XEP) dar consuma 7-7,4 mixt tot cam 50% oras. Initiator,Nu e normal sa consume asa mult!...Inscrie-te pe https://www.clubopel...x.php  aici ai mai mari sanse sa gasesti sfaturi pentru Opel Posted Image...verifica mai intai termostatul.Afli cum,de pe forum (e simplu).

 fqx, on 18 octombrie 2018 - 01:25, said:

Fa consumul prin metoda plin plin si in localitate si in exterior.Detin o asta g de 1.6 si ia 11-12 in oras si 6-7 in afara.Trebuia sa optezi si tu pentru 1.6, consumul unui 1.4 e similar.Nu te apuca sa repari ce nu e stricat...din punctul meu de vedere e o masina ok la banii si varsta pe care o are.
Pentru cine nu e vitezist,motorul de 1.4 e foarte ok la 90CP...are distributie pe lant (1.6 e pe curea),cele de 1.6 sunt recunoscute ca "mancatoare de ulei" (poate doar unele modele).Consumul meu la drum lung (1200km-vara,concediu) e de ~6,5/100 cu aerul conditionat mergand non-stop si stat la blocaje in trafic (inevitabile pe Valea Oltului de ex...sunt din Sibiu).

 mngxxx, on 18 octombrie 2018 - 00:08, said:

Ma gandeam sa schimb sonda lambda si sa curat egr ul. Are rost?
EGR-ul daca e defect,ti se aprinde la bord beculetul galben (check engine).Problemele (sonde,etc) se depisteaza cu testerul...erorile se pot citi si fara tester:pedalele de frana si acceleratie apasate la maxim,pus contact si...citesti pe bord.

Edited by danpet, 18 October 2018 - 07:15.


#6
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
NU.

#7
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Consumul mixt pentru 50% oras si 50%afara difera de la oras la oras.
In orase ca Bucuresti sau Cluj consumul e mai degraba la ora de functionare in oras si asta nu numai la orele de varf.
Ce vreau sa zic este ca aceeasi masina o sa iti ia 7-8% mixt in Oradea de exemplu si peste 10% intr-un oras mai aglomerat cum e Clujul.
In consecinta pentru initiator depinde unde ai scos acel consum in ce trafic.

Edited by danwd, 18 October 2018 - 08:27.


#8
mngxxx

mngxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 25.11.2011

 fqx, on 18 octombrie 2018 - 01:25, said:

Fa consumul prin metoda plin plin si in localitate si in exterior.Detin o asta g de 1.6 si ia 11-12 in oras si 6-7 in afara.Trebuia sa optezi si tu pentru 1.6, consumul unui 1.4 e similar.Nu te apuca sa repari ce nu e stricat...din punctul meu de vedere e o masina ok la banii si varsta pe care o are.
are 100.000 reali. 380 lire. locuiesc in Anglia. Marisuta e impecabila, interior-exterior :-)

 danwd, on 18 octombrie 2018 - 08:25, said:

Consumul mixt pentru 50% oras si 50%afara difera de la oras la oras.
In orase ca Bucuresti sau Cluj consumul e mai degraba la ora de functionare in oras si asta nu numai la orele de varf.
Ce vreau sa zic este ca aceeasi masina o sa iti ia 7-8% mixt in Oradea de exemplu si peste 10% intr-un oras mai aglomerat cum e Clujul.
In consecinta pentru initiator depinde unde ai scos acel consum in ce trafic.
Locuiesc in Anglia intr un oras ca marime gen Clujul.

Edited by mngxxx, 18 October 2018 - 09:07.


#9
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,099
  • Înscris: 29.01.2016

 mngxxx, on 18 octombrie 2018 - 00:08, said:

salut.
Am cumparat un Opel astra 1.4 16v din 2000. Masinuta merge ok, porneste din prima, are viata. . I am  schimbat bujiile, uleiul. Mentionez ca sunt novice in ale mecanicii. Multi zic ca masina nu e cine stie ce, ca o sa pape ulei, ca e puturoasa, dar nu-mi pasa. Am facut cam 2000  km cu ea si uleiul e tot la nivel :-). Problema e ca, cam consuma cam multicel benzina, cam 9%-10 mers 50 % oras_50% afara. E ok? Ma gandeam sa schimb sonda lambda si sa curat egr ul. Are rost? Daca da, ce sonda sa iau? special pt astra g sau se potrivesc si de la alte modele.? E pe coduri....ceva de genul? Nu merg cu ea nici turat  nici subturat? Cum sa ma comport cu ea in materie de condus? Astept sfaturi.
Multumesc!
1. Daca nu a fost birjarita si neingrijita, masina e mai mult decat ok, iti spun sigur.
2. Motor de 1.4 am avut pe o Corsa C. Este un motor de 90 CP si 16 valve. Daca nu are nicio problema, NU mananca ulei.
3. Consumul e ok, ala este. Vrei sa te mint si sa iti spun ca trebuia sa consume 7% in oras ? Nu o s-o fac. Consuma cam 6-6.5% la drum (in functie de viteza de croaziera si aglomeratie) si sare de 10 in oras daca prinzi aglomeratie, semafoare, etc. Mixtul este in jur de 8.5-9%, chiar 9.5% in functie de proportie oras-afara. Nu sunt motoare foarte economice, dar, fata de alte marci, consumul e decent si sunt fiabile, chiar foarte fiabile (repet, daca sunt ingrijite). Plus ca, daca mergi mai mult, ii poti pune GPL. In 15000 Km iti scoti investitia si apoi esti pe plus.
4. Pentru a afla daca ai diverse probleme sau nu la motor, pune-o pe diagnoza. Costa 50 de lei, dar afli tot ce trebuie sa stii, tot ce e nevoie de schimbat, sau, din contra, daca e totul ok, nu investesti aiurea in piese care nu trebuie schimbate.
5. Sonda lambda de fapt sunt 2. Una pana in catalizator si alta dupa. Cea de pana in catalizator e undeva la vreo 200 lei si nu afecteaza mersul motorului, poate doar consumul.Cea de-a doua e putin mai scumpa (nu cu mult) si cand pica se simte in mersul masinii.

PS : ca sa nu existe dubii sau sa mi se spuna ca imi dau cu parerea aiurea, detin un Astra G de 1.6, 16 V, 101 CP. Inainte am avut Corsa C de 1.4, ce am scris mai sus. Asa ca, cat de cat, cunosc aceste motoare.

 danpet, on 18 octombrie 2018 - 07:13, said:

Gresit sfat...Astra mea (H-2006) are tot 1.4-16V (posibil acelasi motor-Z14XEP) dar consuma 7-7,4 mixt tot cam 50% oras. Initiator,Nu e normal sa consume asa mult!...Inscrie-te pe https://www.clubopel... ai mai mari sanse sa gasesti sfaturi pentru Opel Posted Image...verifica mai intai termostatul.Afli cum,de pe forum (e simplu).

Pentru cine nu e vitezist,motorul de 1.4 e foarte ok la 90CP...are distributie pe lant (1.6 e pe curea),cele de 1.6 sunt recunoscute ca "mancatoare de ulei" (poate doar unele modele).Consumul meu la drum lung (1200km-vara,concediu) e de ~6,5/100 cu aerul conditionat mergand non-stop si stat la blocaje in trafic (inevitabile pe Valea Oltului de ex...sunt din Sibiu).

Gresit si gresit. Astra H nu are acelasi motor. Sunt generatii diferite. Pe toti pe care ii stiu cu Astra G sau Vectra B cu motoare de 1.6, 16V (sunt fix aceleasi motoare pe ambele modele), consumul mixt nu scade sub 8.5% sau 8% in cel mai bun caz. Si nu toate mananca ulei. Daca te referi la completare intre schimburi, in 10000 Km eu pun sub 1 L (5W40), dar, ca sa il aduc la acelasi nivel cu cel de la momentul schimbului (adica nivelul maxim). Daca il las fara sa completez, pana la schimbul urmator va ramane pe minim si atunci pot spune ca nu am completat nimic sau maxim 200 ml. Foarte important, conteaza mult de tot ce ulei pui. Daca pui GM, care e o porcarie, se face apa pana la urmatorul schimb si normal ca "mananca ulei". Recomand Mobil, Castrol, Motul (binisor mai scump), Aral. Daca pui 10W40, mananca si mai putin.
Motorul de 1.4, 16V de 90 CP are distributie pe CUREA, NU LANT. Or avea cele din generatiile mai noi de dupa 2003-2005. Cele pana in 2005 au cod Z14XE sau X14XE

Edited by Magicwisewolf, 18 October 2018 - 09:49.


#10
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
9-10 l/100 km consum mixt este cam mult, cum aratau bujiile atunci cand le-ai schimbat, erau murdare sau afumate? Motorul merge rotund, mai ales la relanti? Sa nu fie vreo supapa care nu inchide bine.

#11
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
La orice masina consumul este facut de piesa dintre scaun si volan.4
Este un consum normal nimic stricat pe la motor nu are rost sa bagi banii aiurea in piese care nu sunt defecte
Recomand bujii cu varf de iridiu mai scumpe dar fac toti banii
Uleiurile Castrol si Mobil sunt foarte falsificate in Romania in sensul ca se ia uleiul folosit se filtreaza si apoi nu stiu daca mai adauga ceva aditivi sau ii adauga in cantitate foarte mica pt ca sunt foarte scumpi si apoi se ambaleaza in bidoane fix de Castrol si Mobil

#12
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,099
  • Înscris: 29.01.2016

 Nytro84, on 18 octombrie 2018 - 12:57, said:

La orice masina consumul este facut de piesa dintre scaun si volan.4
Este un consum normal nimic stricat pe la motor nu are rost sa bagi banii aiurea in piese care nu sunt defecte
Recomand bujii cu varf de iridiu mai scumpe dar fac toti banii
Uleiurile Castrol si Mobil sunt foarte falsificate in Romania in sensul ca se ia uleiul folosit se filtreaza si apoi nu stiu daca mai adauga ceva aditivi sau ii adauga in cantitate foarte mica pt ca sunt foarte scumpi si apoi se ambaleaza in bidoane fix de Castrol si Mobil
Eu tot ce am cumparat Mobil 3000X1 in ultimii ani, scria doar Belgium pe eticheta. Si am cumparat de la magazine cunoscute, cu rulaj mare, nu de la gherete de colt de strada. Ma indoiesc sa fi fost falsificate, dar, cine stie ...?

#13
Klasse

Klasse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,042
  • Înscris: 29.05.2006
Schimbă sonda și tot ce e în jur pe o rază de 5 metri.

#14
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

 Magicwisewolf, on 18 octombrie 2018 - 13:18, said:

Eu tot ce am cumparat Mobil 3000X1 in ultimii ani, scria doar Belgium pe eticheta. Si am cumparat de la magazine cunoscute, cu rulaj mare, nu de la gherete de colt de strada. Ma indoiesc sa fi fost falsificate, dar, cine stie ...?
Exact asa un ulei am cumparat si eu cu cativa ani in urma (Castrol sau Mobil,nu mai stiu),pe care scria "Made in Belgia"...dar,m-a pus dracu sa dezlipesc eticheta de deasupra,iar sub ea..."ghinion": o eticheta perfect identica la dimensiuni,dar pe care scria TURCIA :(

#15
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,099
  • Înscris: 29.01.2016

 danpet, on 18 octombrie 2018 - 15:50, said:


Exact asa un ulei am cumparat si eu cu cativa ani in urma (Castrol sau Mobil,nu mai stiu),pe care scria "Made in Belgia"...dar,m-a pus dracu sa dezlipesc eticheta de deasupra,iar sub ea..."ghinion": o eticheta perfect identica la dimensiuni,dar pe care scria TURCIA :(
Ei am luat de la emag. Mai am 1 bidon de 1L, pt eventuale completari. M-ai pus pe ganduri. Ia sa ma uit pe eticheta si sub ea, cand am ocazia.

#16
mngxxx

mngxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 25.11.2011

 spooky51, on 18 octombrie 2018 - 12:04, said:

9-10 l/100 km consum mixt este cam mult, cum aratau bujiile atunci cand le-ai schimbat, erau murdare sau afumate? Motorul merge rotund, mai ales la relanti? Sa nu fie vreo supapa care nu inchide bine.
din cate imi amintesc, bujiile erau ok in afara de una , putin innegrita. Motorul merge bine la relanti.

#17
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,099
  • Înscris: 29.01.2016

 mngxxx, on 19 octombrie 2018 - 00:33, said:

din cate imi amintesc, bujiile erau ok in afara de una , putin innegrita. Motorul merge bine la relanti.
In cazul asta, daca ii pui si diagnoza si nu gasesti nimic in neregula, ai verificat-o cat de cat si pe dedesubt si la roti si angrenaje si nu ai jocuri sau alte batai, troncaneli, mergi linistit cu ea.Te va tine mult si bine, cu amendamentul ca, daca ai de gand sa o pastrezi cativa ani, sa ii schimbi la timp tot ce e necesar. Piesele nu ar trebui sa fie deloc scumpe, mai ales ca exista o gramada de producatori after market cu raport pret-calitate excelent.
Sa o stapanesti sanatos si km multi inainte !

#18
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Initiator, consumul eficient al unei masini e o chestie care ii pune in dificultate pe foarte multi si asta pt ca implica foarte multi factori.
Inteleg ca ai achizitionat recent masina deci da-mi voie sa cred ca inca nu sti ce inseamna subturat sau turat la masina asta. Mai mult, in realizarea unui consum conlucreaza foarte multi factori si voi incerca sa enumar cativa:

- jantele - cu cat mai usoare, cu atat mai bine. In general o janta de tabla e mai usoara cu vreo 1 kg ca si una aliaj chiar daca are un aspect mai "naspa". Evident, sunt si jante aliaj mai usoare ca cele de otel dar nu ai tu asa ceva pe masina.  Apoi vezi ca jantele sa fie conforme, macar valoarea ET - e o marime fixa, un numar, si pe jantele otel il gasesti stantat undeva pe exterior iar pt jantele aliaj il gasesti stantat pe o spita pe interior; din cate stiu la Astra G valoarea ET este 49 (cel putin pe R15) asa ca verifica sa ai aceasta valoare pe jante. Daca valoarea e mai mica, roata va sta mai scoasa in afara decat a prevazut constructorul si asta atrage dupa sine diferite neajunsuri inclusiv legate de consum (mare moda acum sa ne latim masinile desi le taiem din demaraj si le crestem consumul dar asta nu conteaza, aspectul face toti banii Posted Image ) Daca nu gasesti nici un ET pe jante, sunt clar niste facaturi si ti-as recomanda sa pui niste jante conforme pe masina.

- gumele - ai auzit banuiesc ca si cauciucurile pot fi un element important in gestionarea consumului in functie de calitatea materialului. Sunt anvelope de clase diferite din punctul de vedere al eficientei consum asa ca vezi ce ai pe masina si da o cautare dupa anvelopa in cauza pe Internet sa-i gasesti o eticheta.

- marimea rotilor - "baietii de oras" viseaza jante "pe 18" pe G sau H. Nah, chestie de gusturi si aspect doar ca rotile alea trebuiesc si invartite, Cam rare cazurile cand poti sa fi si aspectuos si eficient, oricum asta nu e unul dintre acele cazuri. Pt tine roti "de 15" sunt suficiente. Apropo, vezi si presiunea din ele. Tot aici vezi si celalalte dimensiuni de pe cauciuc in afara de raza - inaltimea talonului si latimea anvelopei. Nu te astepta la consum decent cu gume de 215/55 adica late pentru ca e un compromis - ori optezi pt stabilitate, franare si aderenta si pierzi la consum si confort...ori invers. Nu-ti dau vreun sfat decat acela sa fi conform omologarilor din cartea masinii.

- si daca tot suntem la roti vezi sa nu-ti franeze vreo-una in mers, asa usurel fara ca sa-ti dai seama

- uleiul motor - aici e o discutie de 3 zile dar nu intru. Vezi ca sunt uleiuri cu rezistenta la forfecare mai mare sau mai mica. Te descurci tu , ai internet Posted Image

- geometria unghiurilor ( sau cum se spune popular "unghiu de fuga"} - o masina care "calca" cu abateri, pe langa uzura neuniforma a gumelor, se mai confrunta si cu o oarecare crestere de consum

- garda la sol - daca ai o masina foarte inalta, evident ca aerul va incerca sa se infiltreze cu o mai mare forta si mai mult sub ea decat sub una joasa. Iar daca ai model de G cu eleron pe portbagaj si iti pasa de consum, recomandarea mea e sa-l arunci ( a nu se confunda cu eleronul fixat in partea superioara a lunetei, ala chiar ajuta). Nu ai tu tractiune spate sa ai nevoie de down force in schimb eleronul portbagaj te va infrana destul de mult in special la viteze mari. Aici mai intra paravanturi usi sau nu stiu ce minuni agatate pe masina care la fel, vor opune rezistenta la inaintare.

- n-ai specificat ce caroserie ai pt ca una discutam despre un hatchback si alta e in cazul unui combi. Nu au greutati egale deci implicit vor aparea diferente de consum intre cele 2 caroserii si aceeasi motorizare. In plus, arunca din masina orice consideri ca nu ai nevoie imediata - orice greutate transportata aiurea genereaza consum

- pana la lambda si EGR vezi sa ai filtrul aer curat si carcasa lui intreaga. De asemenea vezi pe un tester la cat iti deschide termostatul (lasa naibii ceasul din bord)

- in plus, sper ca nu esti "pom de Craciun" cu tot felul de neoane, beculete si led-uri sau alti diversi consumatori electrici. Cu cat folosesti mai mult curent cu atat evident ca iti va creste consumul fiind o sarcina in plus pe alternator care e invartit de motor ...cu benzina

- nu alimenta de la "cooperatori" de pe marginea santului, pune o benzina buna dar nici nu te risipii in prostii cu cifra octanica 100 pt ca nu-si are sensul. Un 95 acolo si din cand in cand mai arunca-i un 98.

- condu economic . Si aici e cel mai greu de explicat pt ca a conduce economic e o deprindere ce se realizeaza in timp. Banuiesc ca ai auzit macar, dar amintesc cateva: incearca sa anticipezi traficul si situatiile astfel incat sa franezi cat mai putin, nu forjalii masina a prostului cu atat mai putin pe motor rece, nu conduce subturat crezand ca faci economie pt ca nu faci, nu depasi de dragul depasirii si in general incearca sa mergi cat mai constant ...etc ...etc ...etc  (multi merg "sportiv", mai au 70 m pana la semaforul rosu dar ei inca sunt in accelerare...apoi franeaza puternic si la fel si pleaca de la semafor ....si ulterior se intreaba ce are masina de consuma !)

Ar mai fi cateva aspecte dar sunt suficiente atatea ca punct de plecare. Consumul tau de 9-10% in conditii de jumi-juma urban/extraurban mi se pare cam maricel. Asta e un consum de strict urban dar tu zici ca jumate din km ai rulat si in exterior - ok, castigul acela nu-l regasesc nicaieri aici.

Edited by ncu, 19 October 2018 - 17:07.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate