Start/Stop daunator ca pornirea la rece?
Last Updated: Mar 02 2019 10:59, Started by
Abaddon
, Oct 17 2018 02:04
·
0
#1
Posted 17 October 2018 - 02:04
Salut detin un Golf 7 Facelift 1.0 110CP care a venit cu functia start/stop activata by default.
Din ce am auzit este eficient la opriri mai lungi de 30 de secunde, intrebarea mea este: poate dauna motorului daca am un ciclu prea mare de porniri/opriri? Mentionez ca intampini erori start/stop inca decand am achizitionat masina (oct 2017), si mi s-a spus ca scoate un sunet greu cand porneste recent. Din pacate nu prea sunt un veteran al domeniului, asadar functia face mai mult rau decat bine? |
#2
Posted 17 October 2018 - 02:28
Functia nu a facut niciodata bine motorului, e pusa doar pentru a reduce consumul/poluarea.Cu siguranta mai multe porniri duc la o uzura mai rapida.
|
#3
Posted 17 October 2018 - 02:38
#4
Posted 17 October 2018 - 02:53
S/S nu opreste motorul la fiecare 10 m , nu stiu care e algoritmul dar la mine am vazut ca se opreste doar dupa ce parcurg o anumita distanta. Si e diferenta mare intre pornirea normala(mai lunga si zgomotoasa) si cea de la S/S(aproape instant si silentioasa).
|
#5
Posted 17 October 2018 - 03:42
dexterash, on 17 octombrie 2018 - 02:38, said:
Garantie, dealer, alea alea... La mine opreste motorul din 10 in 10 metrii, nu stiu cum e pe alte vehicole, dar pe golf asa e. Edited by Abaddon, 17 October 2018 - 03:42. |
#6
Posted 17 October 2018 - 04:06
#7
Posted 17 October 2018 - 04:08
#8
Posted 17 October 2018 - 05:52
Abaddon, on 17 octombrie 2018 - 02:04, said:
Salut detin un Golf 7 Facelift 1.0 110CP care a venit cu functia start/stop activata by default. Din ce am auzit este eficient la opriri mai lungi de 30 de secunde, intrebarea mea este: poate dauna motorului daca am un ciclu prea mare de porniri/opriri? Mentionez ca intampini erori start/stop inca decand am achizitionat masina (oct 2017), si mi s-a spus ca scoate un sunet greu cand porneste recent. Din pacate nu prea sunt un veteran al domeniului, asadar functia face mai mult rau decat bine? Sa raspund la dilema ta: motorul nu are de suferit, electromotorul, in mod sigur. Erorile alea de le primesti sunt normale... De fiecare data cind masina are motor rece, SS-ul nu intra si te anunta asta. La fel atunci cind ai consumatori porniti care "sug" din acumulator. |
#9
Posted 17 October 2018 - 07:21
Functie inutila, pusa pe masinile cu motoarele diesel de catre producatorii auto neresponabili.
|
#10
Posted 17 October 2018 - 07:43
Doar nu crezi ca s-au trezit toti sa puna tampenia asta asa de la ei putere. E o directiva UE sa aiba asa ceva si activata in mod implicit. Se poate scoate din computerul de bord de catre cineva care are dispozitivul necesar, dar s-ar putea sa ai probleme la garantie ulterior daca se umbla acolo (nu stiu daca cei de la reprezentanta pot stii ca s-a umblat in software).
|
|
#11
Posted 17 October 2018 - 07:48
Abaddon, on 17 octombrie 2018 - 02:04, said:
Salut detin un Golf 7 Facelift 1.0 110CP care a venit cu functia start/stop activata by default. Din pacate nu prea sunt un veteran al domeniului, asadar functia face mai mult rau decat bine? |
#12
Posted 17 October 2018 - 08:15
Pentru ca functia S&S sa fie activa (adica sa opreasca motorul), trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii (in fct de fabricant).
In principal tine de temepratura si grad de incarcare a bateriei. Sunt o multime de "ingineri" ce isi dau cu parerea, nestiind cum merge S&S. Exista mai multe tipuri e implementari, dar poti sta linistit, daca ai probleme, mai mult ca sigur e de la altceva. La mine S&S nu mai mergea de luni bune si am dat vina pe caldura, dar cand am fost in service si am ridicat problema, s-a cercetat si s-a concluzionat ca de vina este computerul de motor, deci acum astept sa imi vina un nou ECU. |
#13
Posted 17 October 2018 - 08:26
Pornirea la motoarele cu S&S e altfel decat la motoarele normale. E facuta ca sa reziste la uzul intens. Daca ai probleme, nu are legatura cu asta, du-o la reparat. Si foloseste Start & Stop, ai sa economisesti carburant.
|
#14
Posted 17 October 2018 - 08:37
Abaddon, on 17 octombrie 2018 - 03:42, said:
Urmeaza sa ma duc la serviceul de la dealer pe o combinatie, cei de la Porsche mi-au spus ca nu e nevoie atat timp cat nu am martori la bord. La mine opreste motorul din 10 in 10 metrii, nu stiu cum e pe alte vehicole, dar pe golf asa e. Exista un set de parametri de care tine cont(foarte foarte multi). Motor la o anumita temperatura. bateria cu charge suficient , o anumita temperatura afara. Daca nu respecta parametri e problema. Chiar si in conditii ideale nu e bun pt motor DAR..ai buton sa il opresti. Primul lucru pe care il fac cand urc in masina....centura, oglinzile, start/stop off Bylly00, on 17 octombrie 2018 - 07:43, said:
Doar nu crezi ca s-au trezit toti sa puna tampenia asta asa de la ei putere. E o directiva UE sa aiba asa ceva si activata in mod implicit. Se poate scoate din computerul de bord de catre cineva care are dispozitivul necesar, dar s-ar putea sa ai probleme la garantie ulterior daca se umbla acolo (nu stiu daca cei de la reprezentanta pot stii ca s-a umblat in software). Nu nu,,,cel putin la Ford nu o poti dezactiva in nici un fel. Am incercat cu mufa OBD si nu merge. Jumatate din populatia de pe forumul de marca a incercat Paz, on 17 octombrie 2018 - 08:26, said:
Pornirea la motoarele cu S&S e altfel decat la motoarele normale. E facuta ca sa reziste la uzul intens. Daca ai probleme, nu are legatura cu asta, du-o la reparat. Si foloseste Start & Stop, ai sa economisesti carburant. Pornirea e exact aceeasi. Demarorul si bateria sunt heavy duty. Problema e ca la aprindere arderile nu sunt complete. Daca pe benzina nu e asa mare problema, la cei ce folosesc diesel predominant in oras, este. Edited by -Jinx-, 17 October 2018 - 08:49. |
#15
Posted 17 October 2018 - 08:46
Acest SS favorizează contaminarea uleiului cu carburant. Cineva care îl folosește frecvent nu este curios să trimită o probă la un laborator? Eu din ce am văzut, rezultatele nu sunt bune deloc.
|
|
#16
Posted 17 October 2018 - 08:55
#17
Posted 17 October 2018 - 09:58
Reducerea poluării e pură vrăjeală; cât timp stă motorul tău oprit - şi alte 1000 de motoare, să zicem - funcţionează alte zeci de mii. Autobuzele nu au stupizenia asta instalată.
Singura soluţie e motorul electric, dar cu el muţi poluarea din oraşe în natură, ceea ce e mai grav, după părerea mea. Eu desfiinţam acea soluţie a doua zi de la cumpărarea maşinii. Este dezavantajoasă din toate punctele de vedere: uzură motor (ungere neuniformă), uzură acumulator, uzură electromotor, uzură coroană de pornire, plus 1 secundă pierdută la plecarea de la semafor. Maşina hibridă mi se pare cea mai bună soluţie, deşi tot un compromis e. În oraş mergi cu motorul electric, deci silenţios şi nepoluant. În afară mergi cu motorul clasic, care ar trebui să încarce acumulatorii pentru ca, în următorul oraş mare, să poţi trece iar la motorul electric. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users