Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Accidente in depasiri riscante, neregulamentare,

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#19
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View Postflorinbad, on 11 octombrie 2018 - 20:25, said:

Mai nou am constatat ca nu (mai) semnalizeaza nimeni, asa ca experienta in ale condusului si intuitia sunt vitale in traficul haotic din Romanistan.

View Postsfantu.dracu, on 11 octombrie 2018 - 21:39, said:

Semnalizarea intenției de schimbare a sensului de mers nu oferă prioritate.
....
pisici, cand vezi ca unu da semnal e clar ca are in cap "prioritatea de semnal"

de obicei ori se asigura ori dau semnal si intra cu japca....

ca tot nu intelegeam eu de ce cand dau semnal in mod automat mi se face loc.

Edited by arg, 11 October 2018 - 22:45.


#20
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
In mod normal, cand esti in trafic, pe un astfel de drum, plin cu tzarani.. trebuie sa fii atent in toate partile, inclusiv la depasirile celorlalti... (cu ochii permanent in oglinda).
Ca sa eviti sa iasa un kkt cu tampitii care depasesc mai multe masini odata, e bine sa maresti spatiul fata de masina din fata si sa fii pregatit s-o calci daca vine un berbec, tare in spatele tau, dupa ce si-a riscat viata.. deci si fata si spate.. atentie maxima si, preferabil separatie cat mai mare, sa poata intra berbeci cu carnet.

Nu ai nimic dar absolut nimic de castigat daca vreunul din ei se panicheaza si te acroseaza ... Te poate scoate de pe sosea... si ce ai rezolvat?  In trafic nu trebuie sa faci pe desteptul ci sa minimizezi riscul sa se intample.

View Postflorin71_skoda, on 11 octombrie 2018 - 22:42, said:

Cred ca depinde si de distanta si de drum si de trafic. Eu la drumurile de la mine din judet, am ajuns la o diferenta de 10 maxim 15 minute mai putin fata de mersul "nervos" (in functie de trafic). Asa ca ce mi ca fac 1 ora si 10-15 minute,  fata de 1 ora 20-30 minute.

Da.. cam asta e castigul mediu la o cursa de 200 km... 15 minute...daca mergi cu viteza..  adica cat te duci pana la toaleta..

#21
newbie13

newbie13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,008
  • Înscris: 13.12.2009
ce sa se asigure ? daca avea linie continua in spate si era pus pe banda sa faca stanga, sa se asigure IN SPATE cand pune masina in miscare?? ce om normal s-ar gandi ca da, ar putea un dobitoc sa intre pe contrasens si sa depaseasca in coloana?

#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View Postnewbie13, on 11 octombrie 2018 - 23:01, said:

ce sa se asigure ? daca avea linie continua in spate si era pus pe banda sa faca stanga, sa se asigure IN SPATE cand pune masina in miscare?? ce om normal s-ar gandi ca da, ar putea un dobitoc sa intre pe contrasens si sa depaseasca in coloana?
orice sofer cu experienta se asigura inainte de a trage de volan....

taiat.jpg

Edited by arg, 11 October 2018 - 23:06.


#23
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009

View Postnewbie13, on 11 octombrie 2018 - 23:01, said:

ce sa se asigure ? daca avea linie continua in spate si era pus pe banda sa faca stanga, sa se asigure IN SPATE cand pune masina in miscare?? ce om normal s-ar gandi ca da, ar putea un dobitoc sa intre pe contrasens si sa depaseasca in coloana?

Linia aia nu e parapet, sa stii... Daca tii la viata ta te asiguri din toate unghiurile, dar asta o fac doar handicapatii, cei normali se gandesc mereu ca nimeni nu va indrazni sa depaseasca o coloana.

P.S.: pui tu ghilimelele pe unde trebuie.
P.P.S.: sper ca bicicleta iti pare vehiculul viitorului, cu soferia ai lamurit treaba.

Edited by Darkman48, 11 October 2018 - 23:13.


#24
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Teoria o stim toti, dar nu toti avem creier racheta, pur si simplu in regim de overload informational ignora stimulul.

De aia drumurile trebuie proiectare sa fie sigure pentru circulatie, nu cum sunt la noi.

Din experienta stiu ca o semnalizare puternica cu led atrage atentia oricum ar fi, il determina sa incetineasca.

Oricum indiferent de optinniile lui tata urmatoarea masina va fi doar electrica indiferent cat costa.

Pentru mine rolul primar al masinii este sa te reprezinte, asta aduce banii, mobilitatea este aspect secundar,

Pe aia electrica voi instala radare sau lidare doppler cu orientare in spate si alarma, sau camere cu sistem expert pe retea neuronala. sa vad ce gasesc la un pret mai bun.


Cat despre viteza la mine nu e cazul, timpul il poti scoate din planificare fara sa risti, pentru ca oricum viteza medie pe drumurile astea  nu trece de 67 km/h orice ai face.

Edited by cavit, 12 October 2018 - 08:28.


#25
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Există deja mașini cu senzori și avertizare de trafic din spate.

Doar un exemplu (nu sunt singurii):
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XPi0Ttw6R-A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by alexcrist, 12 October 2018 - 08:50.


#26
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,999
  • Înscris: 09.08.2005

View Postcavit, on 12 octombrie 2018 - 08:21, said:

Teoria o stim toti, dar nu toti avem creier racheta, pur si simplu in regim de overload informational ignora stimulul.

De aia drumurile trebuie proiectare sa fie sigure pentru circulatie, nu cum sunt la noi.

Din experienta stiu ca o semnalizare puternica cu led atrage atentia oricum ar fi, il determina sa incetineasca.

Oricum indiferent de optinniile lui tata urmatoarea masina va fi doar electrica indiferent cat costa.

Pentru mine rolul primar al masinii este sa te reprezinte, asta aduce banii, mobilitatea este aspect secundar,
Dacă traficul local e prea mult pentru creierul tău poate mai bine te lași de condus. Nu e glumă, nici reproș - dacă atît poți, asta e, trebuie să conștientizezi unde îți sînt limitele și să acționezi în consecință. Altfel, la următorul overload s-ar putea să omori oameni.
Drumurile sînt proiectate să circule mașini pe ele în condițiile regulamentului. Tîmpiții și nesimțiții nu vor fi împiedicați de felul în care e făcut drumul.
În cazul tău semnalizarea cu led nu te ajuta cu nimic - lumina ledului nu ar fi trecut prin mașina din spatele tău.
Și dacă rolul mașinii e să te facă să arăți bine poate doar o cumperi. De folosit, mai bine nu.

#27
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 23.09.2016

View Postcavit, on 12 octombrie 2018 - 08:21, said:

Teoria o stim toti, dar nu toti avem creier racheta, pur si simplu in regim de overload informational ignora stimulul.


Nu toti trebuie si nu toti au capacitatea de a conduce. Eu sa ma stiu cu aceasta problema, nu as mai face-o. Singurele dati in care am simtit "overload informational " au fost pe cand faceam scoala de soferi primele dati si ma obisnuiam cu drumul in oras, la ce sa ma uit, pietoni etc. Cu timpul si experienta, creierul capata filtre si alege ce sa proceseze in background si pe ce sa te concentrezi la drum.

Doar pentru ca drumurile din strainatate sunt mai sigur proiectate, nu inseamna ca trebuie nici acolo sa conducem pe pilot automat cerebral, fara sa ne consultam oglinzile la cateva secunde si sa stim tot timpul ce se intampla in fata masinii noastre, in spatele ei, in dreapta, in stanga, de cine am trecut, pe cine avem in fata/spate/lateral si la ce distante. Foarte multi "soferi" nu au acest "awareness" si de aia avem accidente cate avem. Nu suntem in masinute de jucarie sa zicem "hopa, m-am pocnit" si sa mergem mai departe. Sunt vieti in joc. Nu ai capacitatea necesara, mai bine esti sincer, recunosti asta fata de tine insuti si:
1. Incerci sa ti-o dezvolti exersand mai mult prin oras sau pe drumuri putin tranzitate daca e musai sa conduci, eventual cu sfaturi de la cineva care conduce de mult timp si are experienta ( ba chiar e foarte util sa stai in dreapta unui astfel de sofer drumuri mai lungi, sa vezi ce face, cum, cand, sa-l intrebi anumite lucruri, sa-i urmaresti privirea de cate ori se uita in oglinda etc) .
2. Gasesti moduri de a te descurca fara sa conduci.

Cat despre depasiri, au fost, sunt si vor fi si se practica in toata europa cu mai mult sau mai putin succes. Nu de putine ori am fost nevoit sa franez pana la stationare completa sa fac loc unuia de pe contrasens sa termine o depasire razant pe langa mine.

La cata tehnologie exista azi, poti sa pui mana pe un simulator auto ceva si sa te antrenezi si acolo, sa estimezi depasiri etc. Sunt multe, fiecare cu specificul lui: Euro Truck Simulator 2, Test Drive Unlimited 2 etc. Creierul se foloseste si de un astfel de antrenament.

Edited by Mihai_mb, 12 October 2018 - 13:28.


#28
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Aici este ora de Romgleza???
Atunci va las sa mai exersati caut altceva mai interesant

#29
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postflorinbad, on 11 octombrie 2018 - 20:25, said:

Mai nou am constatat ca nu (mai) semnalizeaza nimeni, asa ca experienta in ale condusului si intuitia sunt vitale in traficul haotic din Romanistan.
Economie.
Lichidul de semnalizare este pretios.
Legislatia nu prevede expres sanctiuni pentru asta.
Si, chiar daca s-ar implementa o sanctiune special pe aceasta tema, cine ar putea sa o puna in aplicare?
Bizonii sunt live pe facebook, iar cap de creta nu are ce sa-i faca.

Edited by OPEDI, 12 October 2018 - 14:03.


#30
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,149
  • Înscris: 28.06.2005

View PostIpsilanteCucuruz, on 11 octombrie 2018 - 22:42, said:

Ma intreb daca nu cumva a fost culpa comuna cumva. Adica ok, ala a depasit pe linie continua(zice initiatorul) dar si initiatorul cred ca trebuia sa se asigure. Adica degeaba stai 10 minute cu semnalul pornit daca atunci cand pui masina in miscare nu te asiguri.
Daca era o ambulanta?
Nu există culpă comună în situația asta.
Vinovat e cel care schimbă direcția de mers fără să se asigure.

Dacă ambulanță are semnal luminos/sonor în funcțiune are prioritate. Altfel nu.

#31
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Din observatii am vazut ca nu sunt singurul cu problema asta, sunt si altii, dar conduc mult mai agresiv si periculos, nu e vorba ca nu te uiti in oglinda, oglinda e tot timpul in campul vizual, dar daca vine unul cu viteza mare creierul nu apuca sa prceseze, nu generaza imaginea respectiva la timp.

Linkul acela cu asiatentul la schimbarea benzii e foarte bun, chiar daca vezi vehiculul nu poti aprecia cu ce viteza se apropie, in plus subiectivismul e subiectivism  crezi ca poti trece, dar nu este asa, un sistem de masura este bun acesta este obiectiv.

In locul acela este cate un accident de acel fel pe saptamina.

limitarea de viteza are un rost bine definit, dar multi nu o respecta se bazaeza pe proprietatile lor de supraoameni, daca ar fi respectata intocmai nu ar mai avea loc accidente acolo decat in mod exceptional.

Oricat timp as conduce, nu conduc mai bine, singurul lucru care il invat este sa nu mai fac astfel de manevre de loc, nu mai fac stinga acolo ci o iau pe la girator si ma bag prin capatul celalalt prin dreapta, nu mai fac stinga direct daca este trafic  din spate, ma bag undeva si astept sa treaca.

Intrebare sistemul acela de asistenta la schimbarea benzii este si pe Nissan leaf, sau exista o varianta care poate fi instalata ulterior pe autovehicul, pare a fi un lucru foarte util, gata pus la punct?

Edited by cavit, 12 October 2018 - 19:31.


#32
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,077
  • Înscris: 19.03.2007

View Postnewbie13, on 11 octombrie 2018 - 23:01, said:

ce sa se asigure ? daca avea linie continua in spate si era pus pe banda sa faca stanga, sa se asigure IN SPATE cand pune masina in miscare?? ce om normal s-ar gandi ca da, ar putea un dobitoc sa intre pe contrasens si sa depaseasca in coloana?
Exact, sa te asiguri din toate directiile, ca asa scrie la regulament ca trebuie sa faci atunci cand pleci de pe loc si cand schimbi directia de  mers.

Si la modul general, majoritatea posesorilor de permis habar nu au sa se inscrie corect pentru virajul la stanga, astfel incat cei care sunt in spate nu realizeaza ca un "istet" vrea sa vireze la stanga. Cat despre bizoni si retarzi sunt pline soselele si e mai benefic sa te asiguri temeinic si sa injuri bizonul, decat sa ajungi prin spitale sau mai rau, sa mori cu dreptatea in brate.

#33
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,077
  • Înscris: 19.03.2007

View Postcavit, on 12 octombrie 2018 - 19:27, said:

Din observatii am vazut ca nu sunt singurul cu problema asta, sunt si altii, dar conduc mult mai agresiv si periculos, nu e vorba ca nu te uiti in oglinda, oglinda e tot timpul in campul vizual, dar daca vine unul cu viteza mare creierul nu apuca sa prceseze, nu generaza imaginea respectiva la timp.

Linkul acela cu asiatentul la schimbarea benzii e foarte bun, chiar daca vezi vehiculul nu poti aprecia cu ce viteza se apropie, in plus subiectivismul e subiectivism  crezi ca poti trece, dar nu este asa, un sistem de masura este bun acesta este obiectiv.


Corect, nu esti singurul cu problema asta....pentru ca in Romania se dau permisele de conducere asa cum se dau. De asta mor multi nevinovati pentru ca sunt uni care nu sunt capabili sa aprecieze corect distantele si viteza de deplasare a celui care vine din fata si intra in depasire "dar daca vine unul cu viteza mare creierul nu apuca sa prceseze, nu generaza imaginea respectiva la timp....chiar daca vezi vehiculul nu poti aprecia cu ce viteza se apropie, in plus subiectivismul e subiectivism  crezi ca poti trece, dar nu este asa ". Eu zic ca tu si cei asemeni tie ar trebui sa mai aveti putina rabdare ca vor aparea masinile cu pilot automat, capabil sa calculeze corect situatiile din trafic.

#34
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
Exista de mullt timp mașini cu pilot automat... se numesc taxi.

#35
cosmindaniel12

cosmindaniel12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 685
  • Înscris: 16.07.2013
https://www.trafictu...i-nesimtiti-15/
Primele două situații din clip sunt exact ce se discută aici.
Da, un polițist rutier întotdeauna îl va face vinovat pe cel care schimbă direcția de mers, pentru lipsa asigurării. Și întotdeauna va ignora nerespectarea bizonilor a obligațiilor privind depășirea.
În caz de accident, poate o poți rezolva parțial în instanță, dar cred că obții cel mult culpă comună.
În rest, în trafic, poți proceda fie că primul individ din clip (te asiguri temeinic și oprești dacă vezi idiotul în depășire), fie ca dubistul (dacă el se bagă ca măgarul, nu îi lași loc, dar o faci din timp). Eu recomand prima variantă.
Sau taxi, Uber etc. Dacă nu faci mulți km, s-ar putea să ieși mai ieftin și mai în siguranță.

#36
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,774
  • Înscris: 25.01.2007
Pai în general ala e vinovat. Dacă e intersecție, te aștepți sa vireze ala, dar în majoritatea cazurilor te trezești ca la drum lung, virează omul sa între în curte, semnalizare uneori mai din parti...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate