Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Kia Soul EV 2018
Last Updated: Apr 30 2023 02:34, Started by
Crispy23
, Oct 11 2018 11:01
·
0
#181
Posted 04 January 2019 - 21:17
Important este ca propietarul de jurnal sa fie obiectiv, sa puna pe tapet atat partile pozitive, cat si cele negative. Uneori acestia uita de partea a doua pentru a si acoperi alegerea neinspirata.
Edited by Legi, 04 January 2019 - 21:18. |
#182
Posted 05 January 2019 - 08:23
La Multi Ani cu sanatate si cu tot ce va mai doriti voi!
75crdi, on 04 ianuarie 2019 - 21:02, said:
Ma "refugiasem" in jurnalele de bord ale posesorilor de masini electrice doar pentru a afla informatii pertinente din partea utilizatorilor acestor masini, asa cum sunt si eu. Nu ma gandeam ca o sa ajunga si aici avalansa de "Gica Contra"... Sorry Crispy ca ti-am facut praf jurnalul de bord. Recunosc ca de-asta nici nu am avut curajul sa-mi fac unul, deci mi-as fi dorit, dar se pare ca nu e momentul acum sau aici. Negativismul in Romania este la el acasa si cu toate astea ma incapatanez in fiecare zi sa raman si sa traiesc in tara mea! Cateva comentarii rautacioase nu ar trebui sa ne afecteze absoult deloc! alexcrist, on 04 ianuarie 2019 - 13:10, said:
Și mai e un aspect pe care domnii îl ignoră (intenționat, zic eu). Inițiatorul încarcă doar la muncă, dacă am reținut bine. Dar încălzește remote și acasă, și peste tot. El când urcă în mașină, alea 21 de grade le are deja. Unii cu motoare termice se "laudă" că stau cu motorul pornit aiurea în parcare 15-20 de minute doar ca să înceapă să bage căldură. Oare câte ore de mers în gol, și cu ce consum, ar fi necesare pentru a ajunge la temperatura ambiantă de 21 de grade? Ehe, ce mai contează, e irelevant, electricele e nașpa. Nu o incalzesc inainte deloc, cand ajung la masina ma urc, o pornesc, dau drumul la incalzire in scaune, in volan si setez temperatura la 19-21 grade. Dupa aceea cobor, sar cu spray-ul pe geamuri si cand am terminat plec la drum. Incalzirea in volan face toti banii iar caldura vine relativ repede, dupa 1-2 minute. Am tras-o pe dreapta pe 21 decembrie 2018, cu aprox. 50% baterie. Luni pe 7 ianuarie 2019 o iau din nou la munca. S-a anuntat ger zilele acestea, luni chiar -16 grade...sa vedem cum se comporta, revin cu impresii... Edited by Crispy23, 05 January 2019 - 08:24. |
#183
Posted 08 January 2019 - 22:48
Am facut de luni dimineata pana marti dimineata peste 200 km cu electrica. Am incarcat-o de 2 ori, la serviciu si la Kaufland.
Temperaturile au fost preponderent negative. Conteaza enorm in autonomia unei masini electrice viteza de deplasare, elevatia traseului si temperatura exterioara. Am iesit un pic din tiparul zilnic cu ea si am observat ca cele mentionate anterior chiar conteaza. 20190107_152420.jpg 1.29MB 66 downloads Primele doua de jos in sus reprezinta distanta si consumul dintre Sinaia si Pucioasa ( -8/-4 grade, viteza medie 45 km/h), la mijloc este distanta si consumul intre Pucioasa si Ploiesti (-2/1 grad, viteza medie 55 km/h), al doilea de sus este ''fataiala'' prin Ploiesti iar primul de pe lista reprezinta distanta Ploiesti - Sinaia (1 grad / -8, viteza medie 60 km/h). Temperatura a fost setata pe auto la 20 grade celsius, driver only, incalzire in volan si scaun pornita. Viteza maxima pe ultimul tronson, pe pilot automat a fost de 92 km/h. Azi dimineata am plecat la -12 grade si am ajuns la destinatie la -10 grade. Temperatura setata la pornire la 20 grade in toata masina, scaunele fata incalzite + volan. Distanta parcursa 47 km. Am plecat cu 52% baterie si am ajuns cu 24%. Am observat ca la temperaturi negative pompa de incalzire scoate un zgomot destul de puternic in primele minute de la pornire, cand trebuie sa incalzeasca destul de repede habitaclul. In acele momente consumul pentru incalzire am vazut ca se duce spre 3.8 kW. Cand temperatura s-a stabilizat, consumul este cuminte, intre 0.4 - 0.6 kW. Incarcarea la temperaturi negative nu pare sa aiba de suferit (aceleasi 3.4 minute pentru 1%), ce-i drept de cate ori ajung la serviciu o bag la incarcat si teoretic ea ar trebui sa fie in parametri dupa o ora de utilizare. Edited by Crispy23, 08 January 2019 - 23:04. |
#184
Posted 09 January 2019 - 07:44
Temperaturile scazute influenteaza doar fast charging-ul. Consumurile alea de 13 pentru mine sunt consumuri de vara. 20 - 25 pare ok, dar erau la deal asa ca nu se pune. Foarte eficienta masina.
|
#185
Posted 10 January 2019 - 22:30
O masina electrica este eficienta la deplasari medii (peste 20 km/h), in afara oraselor, pe drumuri nationale unde viteza maxima rar depaseste 80 km/h.
Daca iese din schema asta si face doar drumuri scurte in orase sau pe autostrada sau drumuri unde viteza de deplasare depaseste 100 km/h atunci numai eficienta nu poate fi. E adevarat ca unele electrice trag mai putin din baterie decat altele la acelasi regim de viteza dar asta nu inseamna ca nu creste vertiginos consumul (indiferent de eficienta masinii)...o exceptie ar putea fi Hyundai Ioniq Electric care este de departe cea mai eficienta electrica de pana acum! De accea cine se orienteaza spre electric trebuie sa studieze bine terenul inainte de a face achizitia... Edited by Crispy23, 10 January 2019 - 22:44. |
#188
Posted 20 January 2019 - 22:32
E ca si cum ai spune ca abia ai asteptat ultimul model de Samsung dar ti se par prohibitive preturile. Mai asteapta vreo 5 ani si o sa ti le poti lua mult mai ieftin. Aaaa ca atunci vor fi modele cu baterie de 90 kwh la preturi prohibitive e alta treaba. Dar cele cu baterie de 64 care te incanta acum, vor fi mult mai ieftine
|
#189
Posted 20 January 2019 - 22:54
Nope, sunt multumit ca am ales Leaf-ul 2018 pe care il conduc din august!
Doar ca ma asteptam ca Ioniq-ul cu o baterie mult mai mica decat Leaf-ul sa aiba un pret macar asemanator cat de cat. |
#190
Posted 20 January 2019 - 23:26
Da, intradevar Leaf a dat lovitura pana acum datorita unui pret mai bun la o autonomie mai mare.
Eu credeam ca zici de Kona care are intradevar un pret mare, dar este pe masura autonomiei si a racirii active folosite. |
|
#191
Posted 21 January 2019 - 20:47
A inceput sa ma enerveze usita care NU se deschide din interior (pentru porturile de incarcare) cand afara sunt temperaturi negative si precipitatii...
Garnitura devine lipicioasa si nu se mai deschide de la butonul aflat in interiorul masinii! Trebuie sa ridic capota motorului si sa trag maneta de urgenta ca ea sa se deschida...caut ceva solutii pentru urmatoarele ierni. Cu siguranta nu voi mai achizitiona o electrica cu port de incarcare frontal! In rest masina e ok si am observat cum consumul poate varia enorm in functie de foarte multi factori: - cate persoane sunt in masina; - viteza de deplasare; - distanta parcursa; - temperatura exterioara; - tipul de drum: drept, in urcare sau coborare; - temperatura setata in interior; - carosabil umed, acoperit cu zapada, vant etc. Inainte de plecare dimineata las masina 5-10 min. pornita sa faca o temperatura ok in interior si sa dezghete geamurile. Dupa aceea pornesc si primii 8 km ii urc destul de abrupt. Consumul afisat dupa aceasta distanta acum in iarna este intre 35 si 42 kWh. Dupa care cobor 38 - 40 km si la destinatie ajung cu un consum total de 12.5 kWh. Deci pentru Baxon care era foarte curios, o masina electrica poate consuma iarna si peste 42 kWh in anumite conditii... Edited by Crispy23, 21 January 2019 - 20:48. |
#192
Posted 21 January 2019 - 21:11
Cauta solutie pentru chedere de iarna. Se aplica pe chedere si nu mai ingheata.
Sau le ungi cu niste antigel sau glicerina boraxata din farmacie. Eu fac asta din obisnuita pe toate masinile pe care le-am avut, inainte de sezonul de iarna. |
#193
Posted 21 January 2019 - 21:15
Cumperi o solutie de dezghetat geamuri si dai un jet imprehurul usitei inainte sa o deschizi. Functioneaza fara probleme. Eu o folosesc de exemplu pentru a deschide yala de la portschi-ul de pe masina si la -20 de grade.
|
#194
Posted 22 January 2019 - 19:37
Problema cred ca e amplasarea frontala a usitei, in grila, adica acolo unde se aduna multa gheata atunci cand mergi pe ninsoare la viteza mare.
Cred ca spray-ul de dezghetat ar fi util, eu iau la pachet spalator de parbriz si spray de dezgetare de la benzinariile Mol. Sunt multumit de amandoua produsele. |
#195
Posted 22 January 2019 - 20:58
Va multumesc pentru sfaturi, pana una alta am niste glicerina prin casa si o s-o folosesc...
Sa vedem rezultatele! |
|
#196
Posted 23 January 2019 - 06:46
Crispy23, on 21 ianuarie 2019 - 20:47, said:
primii 8 km ii urc destul de abrupt. Consumul afisat dupa aceasta distanta acum in iarna este intre 35 si 42 kWh. Dupa care cobor 38 - 40 km si la destinatie ajung cu un consum total de 12.5 kWh. ... Si pe drumul de intoarcere cat e consumul? Edited by bzalex, 23 January 2019 - 06:46. |
#197
Posted 23 January 2019 - 10:26
La intoarcere nu am resetat dar am ajuns acasa cu un consum mediu de 17 kWh.
Ieri am plecat pe zapada cu -5 temperatura exterioara si m-am intors tot pe zapada cu un consum mediu de 18kWh. Edited by Crispy23, 23 January 2019 - 10:26. |
#198
Posted 24 January 2019 - 18:35
Crispy23, on 10 ianuarie 2019 - 22:30, said:
Daca iese din schema asta si face doar drumuri scurte in orase sau pe autostrada sau drumuri unde viteza de deplasare depaseste 100 km/h atunci numai eficienta nu poate fi. De ce spui asta? (partea bolduita). Drumurile scurte in orase sint moartea oricarei masini, mai ales diesel, pentru ca motorul nu apuca sa se incalzeasca, deci merge departe de parametri normali, consum mare, etc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users