Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung galaxy watch 2018

Jeep Renegade vs Suzuki Vitara

Guvernul recunoaste ca intram in ...

standardele societatii
 Nelamurire intre 2 modele

Pachet Rummy de calitate.

Amiko Mira Wifi

RAR indeamna romanii sa-și c...
 Recomandare instalatie apa casa s...

Pareri TV Samsung Seria MU6202

Sugestii magazine bio online

Instalare Skype
 Recomandare kit supraveghere

Incercare de remediere ecran alba...

Competitie PS4

Opinie ''search''
 

lichid de frana

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
Nox06

Nox06

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 28.11.2013
salut vreau sa schimb lichidu de frana la un golf 4 1.6 16v 2003 de cati litri am nevoie ?

#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,346
  • Înscris: 24.02.2006
scrie in manual, sau iti poate spune cel care ti-l vinde. de obicei 1l e suficient.

#3
ldpe

ldpe

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 08.03.2017
Dot 4 , cantitate 1 litru , recomand ATE SL6 dot 4
La masinile mici efectiv instalatia are 500-600ml  dar trebuie mai mult pentru aerisire , se pierde .
Daca nu ai mai facut operatiunea recomand sa mergi la mecanic , cu frana nu te joci , la motor fa ce vrei dar nu la frana , cu aceasta ocazie se face o verificare optica si la alte parti componente ale franei : placute, discuri, garnituri , furtune .

Edited by ldpe, 10 October 2018 - 17:23.


#4
Baxon

Baxon

    Ursus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,951
  • Înscris: 01.03.2017

View Postldpe, on 10 octombrie 2018 - 17:21, said:

.
Daca nu ai mai facut operatiunea recomand sa mergi la mecanic ,...
Foarte complicat , iti trebuie doctorat sa schimbi lichidu de frana .... vezi sa nu !

#5
ldpe

ldpe

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 08.03.2017
Nu doctorat doar experienta ...mai ales daca e cu ABS si lasi la aerisitorul spate sa curga pana golesti pompa de abs . Practic ar trebui pus vag com-ul sa deschida supapele de abs in timpul operatiunii de schimb al lichidului , o procedura corecta dar mai ampla ce necesita program .
Foarte important sa pui de la inceput cheia corecta pe aerisitor sa nu rotunjesti hexagonul, sa dai la sfarsit cu apa din abundenta pentru ca lichidul este extrem de coroziv - sunt cateva etape care trebuie sa le cunosti , nu e greu dar trebuie atentie, inclusiv ordinea de aerisire.

Edited by ldpe, 10 October 2018 - 18:10.


#6
mariovrs

mariovrs

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,619
  • Înscris: 27.09.2013

Vizualizare mesajBaxon, pe 10 octombrie 2018 - 17:38, a scris:

Foarte complicat , iti trebuie doctorat sa schimbi lichidu de frana .... vezi sa nu !

Bai..va rog eu, nu mai incurajati umblatul la frane in ograda sau in fata blocului.

#7
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,152
  • Înscris: 21.08.2017
Merge si-n fata blocului, daca esti posesor de Dacia 1300.

#8
Paz

Paz

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,108
  • Înscris: 29.04.2018

View Postldpe, on 10 octombrie 2018 - 18:07, said:

Nu doctorat doar experienta ...mai ales daca e cu ABS si lasi la aerisitorul spate sa curga pana golesti pompa de abs . Practic ar trebui pus vag com-ul sa deschida supapele de abs in timpul operatiunii de schimb al lichidului , o procedura corecta dar mai ampla ce necesita program .
Foarte important sa pui de la inceput cheia corecta pe aerisitor sa nu rotunjesti hexagonul, sa dai la sfarsit cu apa din abundenta pentru ca lichidul este extrem de coroziv - sunt cateva etape care trebuie sa le cunosti , nu e greu dar trebuie atentie, inclusiv ordinea de aerisire.
N-ai  putea si tu sa faci un tutorial complet ? Intreb pentru un prieten. :)

#9
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Admin
  • Posts: 13,803
  • Înscris: 22.05.2003

View PostOnan_Barbaru, on 10 octombrie 2018 - 18:19, said:

Merge si-n fata blocului, daca esti posesor de Dacia 1300.
Da... fa pedala, fa pedala, sa iasa aerul pe la repartitor!

Ce sa ii faci, daca tata n-a avut baieti...

#10
ldpe

ldpe

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 08.03.2017

Vizualizare mesajPaz, pe 10 octombrie 2018 - 18:27, a scris:

tutorial complet
Tip lichid frana :
La masinile cu ABS /ESP se foloseste DOT4 clasa 6
La cele fara ABS DOT4 clasa 4
Se deschide borcanul de lichid, cu o seringa se scoate afara tot , se completeaza cu lichid nou pana sus
Se deschid rand pe rand aerisitoarele pornind de la cel mai indepartat respectiv stanga spate .
Pentru deschidere aerisitor se foloseste OBLIGATORIU cheie inelara de calitate , niciodata fixa . Inainte de operatiunea de destrangere se da cu un spary degripant , cel mai uzual fiind wd 40
Puntea spate trebuie suspendata pana cand rotile nu mai ating pamantul pentru a permite repartitorului sa deschida circuitul spate
Pentru vizualizare si ecologie se poate pune un furtun de perfuzie pe aerisitor iar furtunul intr-un flacon de plastic de 500 ML - cam la 50ml lichid in sticla acel circuit a fost inlocuit de cel nou. Daca se va lucra cu ATE sl6 care este albastrui la culoare va fi mai usor .
Aceasta este schimbarea lichidului gravitational - fara pedala

Schimbarea cu pedala este identica dar cu aerisitorul strans se fac 5-10 pedale dupa care se da drumul usor la aerisitor , persoana de la pedala tine apasat puternic pedala si nu lasa pana cel de la aerisire nu spune "gata" adica a restrans aerisitorul pentru a nu permite aerului sa intre pe instalatie

Schimbarea automatizata cu pompa - se vacumeaza sistemul la 1 bar si o pompa trage lichid in instalatie , se realizeaza doar in service cu "apa calda" , exista firme care nu cunosc metoda.

Daca sunt facute corect toate metodele sunt bune . E important sa se citeasca manualul tehnic pentru a vedea clar tipul de lichid iar la sfasitul operatiunii se va spala din abundenta cu apa zona aerisitoarelor . Daca se constata "frana de guma" se trece la operatiunea aerisire cu pedala, trebuie 2 persoane care sa lucreze bine in tandem.
Teoretic lichidul de frana se schimba la 2 ani iar antigelul la 4 ani - tehnic la o concentratie de 3% apa lichidul este compromis si se schimba , trebuie scula de masurat .
Se cauta lichid de frana cat mai de calitate cu un punct de fierbere cat mai mare , bineanteles codul sa fie respectat

Pompa ABS include niste supape comandate electronic ce nu lasa lichidul sa iasa avand in vedere ca se lucreaza numai cu motorul oprit . Cu ajutorul unui laptop , soft dedicat se poate intra prin interfata de diagnostic a masinii si sa se intre pe deschis pentru a schimba si in centrala abs lichidul - nu recomand celor care nu au mai facut , nici eu nu fac asa ceva doar la cerere si chem un amic care stie ce face cu laptopul . La mine cand schimb  realizez operatiunea clasic, gravitational , fara deschidere abs din 2 in 2 ani , niciodata nu am avut probleme , doar ATE dot4 sl 6 folosesc

Edited by ldpe, 10 October 2018 - 21:36.


#11
Paz

Paz

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,108
  • Înscris: 29.04.2018
Nu inteleg de ce recomanzi anumite lichide de frana. Eu cand am de schimbat ceva ce nu se schimba des, merg acasa la mama ei si cumpar produsul original. Stiu ca ATE e firma serioasa, poate e chiar mai buna decat originalul dar pentru cativa euro, cred ca nu merita sa-mi bat capul.

Furtunul de perfuzie are un diametru de 3 - 5 mm. Cum se leaga la aerisitor ? Aerisitorul e un fel de cap de tub ?

View Postldpe, on 10 octombrie 2018 - 21:29, said:

Pompa ABS include niste supape comandate electronic ce nu lasa lichidul sa iasa avand in vedere ca se lucreaza numai cu motorul oprit . Cu ajutorul unui laptop , soft dedicat se poate intra prin interfata de diagnostic a masinii si sa se intre pe deschis pentru a schimba si in centrala abs lichidul - nu recomand celor care nu au mai facut , nici eu nu fac asa ceva doar la cerere si chem un amic care stie ce face cu laptopul
Oare cu VCDS ar merge ? Posted Image

#12
ldpe

ldpe

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 08.03.2017
Recomand daca nu cunosti originalul, cel mai bine e sa mergi pe ce recomanda producatorul sau cum este in cazul Logan peste ce recomanda producatorul - punctul de fierbere este decisiv si bineanteles producatorul . De exemplu antigel bag Motul tip D , muuult peste cel de origine .
Furtunul efectiv vine tras peste capul aerisitorului , trebuie masurat inainte aerisitorul , s-ar putea sa trebuiasca diametru mai mare de 8mm.
La partea de soft nu ma pricep, nu ma bag, chem si paltesc interventia .

Edited by ldpe, 11 October 2018 - 07:10.


#13
gcom61

gcom61

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,552
  • Înscris: 21.01.2007

Vizualizare mesajldpe, pe 10 octombrie 2018 - 21:29, a scris:

Tip lichid frana :
La masinile cu ABS /ESP se foloseste DOT4 clasa 6
La cele fara ABS DOT4 clasa 4
Se deschide borcanul de lichid, cu o seringa se scoate afara tot , se completeaza cu lichid nou pana sus
Se deschid rand pe rand aerisitoarele pornind de la cel mai indepartat respectiv stanga spate .
Pentru deschidere aerisitor se foloseste OBLIGATORIU cheie inelara de calitate , niciodata fixa . Inainte de operatiunea de destrangere se da cu un spary degripant , cel mai uzual fiind wd 40
Puntea spate trebuie suspendata pana cand rotile nu mai ating pamantul pentru a permite repartitorului sa deschida circuitul spate
Pentru vizualizare si ecologie se poate pune un furtun de perfuzie pe aerisitor iar furtunul intr-un flacon de plastic de 500 ML - cam la 50ml lichid in sticla acel circuit a fost inlocuit de cel nou. Daca se va lucra cu ATE sl6 care este albastrui la culoare va fi mai usor .
Aceasta este schimbarea lichidului gravitational - fara pedala

Schimbarea cu pedala este identica dar cu aerisitorul strans se fac 5-10 pedale dupa care se da drumul usor la aerisitor , persoana de la pedala tine apasat puternic pedala si nu lasa pana cel de la aerisire nu spune "gata" adica a restrans aerisitorul pentru a nu permite aerului sa intre pe instalatie

Schimbarea automatizata cu pompa - se vacumeaza sistemul la 1 bar si o pompa trage lichid in instalatie , se realizeaza doar in service cu "apa calda" , exista firme care nu cunosc metoda.

Daca sunt facute corect toate metodele sunt bune . E important sa se citeasca manualul tehnic pentru a vedea clar tipul de lichid iar la sfasitul operatiunii se va spala din abundenta cu apa zona aerisitoarelor . Daca se constata "frana de guma" se trece la operatiunea aerisire cu pedala, trebuie 2 persoane care sa lucreze bine in tandem.
Teoretic lichidul de frana se schimba la 2 ani iar antigelul la 4 ani - tehnic la o concentratie de 3% apa lichidul este compromis si se schimba , trebuie scula de masurat .
Se cauta lichid de frana cat mai de calitate cu un punct de fierbere cat mai mare , bineanteles codul sa fie respectat

Pompa ABS include niste supape comandate electronic ce nu lasa lichidul sa iasa avand in vedere ca se lucreaza numai cu motorul oprit . Cu ajutorul unui laptop , soft dedicat se poate intra prin interfata de diagnostic a masinii si sa se intre pe deschis pentru a schimba si in centrala abs lichidul - nu recomand celor care nu au mai facut , nici eu nu fac asa ceva doar la cerere si chem un amic care stie ce face cu laptopul . La mine cand schimb  realizez operatiunea clasic, gravitational , fara deschidere abs din 2 in 2 ani , niciodata nu am avut probleme , doar ATE dot4 sl 6 folosesc

Daca in  unele manuale de depanare spune ca se incepe aerisirea de la cea mai apropiata roata de pompa,iar repartitorul se deschide complet numai atunci cand este sarcina maxima pe axa spate,de ce spui totul pe dos?
Procedand asa cum spui tu,lichidul nou introdus catre cel mai departat punct de aerisire(roata)va fi contaminat cu lichidul vechi din ceilalti cilindrii.
Procedand cum spune cartea(cum am spus si eu)lichidul nou introdus,ramane cu mai putin lichid vechi in componenta lui.
Daca se doreste si functionarea ABS-ului la aerisire,scoateti un etrier de pe disc si in spatiul de presare(unde sunt placutele+discul,introduceti o piesa cu laturi paralele de dimensiunea placutelor+disc.
Se porneste motorul si cu roata respectiva suspendata,se apasa pe frana,se slabeste aerisitorul in timp ce se invarte roata cu mana.ABS-ul va observa stationarea rotii respective si va lucra .
Totusi nu este nevoie neaparat de soft pt schimbare lichid si nici de contact pus.

#14
ldpe

ldpe

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 08.03.2017

Vizualizare mesajgcom61, pe 11 octombrie 2018 - 16:28, a scris:

Daca in  unele manuale de depanare spune ca se incepe aerisirea de la cea mai apropiata roata de pompa,iar repartitorul se deschide complet numai atunci cand este sarcina maxima pe axa spate,de ce spui totul pe dos?
Procedand asa cum spui tu,lichidul nou introdus catre cel mai departat punct de aerisire(roata)va fi contaminat cu lichidul vechi din ceilalti cilindrii.
Eu asa am invatat, in service asa se procedeaza , nu am dat gres , nu am avut reclamatii iar lichidul vechi daca vrei sa fi 100 % sigur ca l-ai schimbat trebuie presate toate pistonasele de la etrier sa iasa efectiv tot lichidul vechi ...pam pam , deci oricum ramana Posted image, am intrebat si eu de chestia cu 100% schimb si nimeni nu face .
E mai usor sa ridici masina pe cric/rampa decat sa o incarci .

#15
Paz

Paz

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,108
  • Înscris: 29.04.2018
Am impresia ca tot la mecanic va ajunge prietenul ala al meu. Nu c-ar fi complexata... e ca nu ma duce pe mine IQ-ul sa-i transmit... :)

#16
ldpe

ldpe

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 08.03.2017

Vizualizare mesajgcom61, pe 11 octombrie 2018 - 16:28, a scris:

Daca
Manualul tehnic Opel sustine metoda prezentata de mine  in service se face exact la fel , la VW scrie identic, la Renault idem ...

Edited by ldpe, 12 October 2018 - 07:13.


Anunturi


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate