Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Informatii Scuter

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
AgentSef

AgentSef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 31.08.2014
Salut.

Doresc sa cumpar un scuter folosit si am cateva intrebari.

Cum se face inspectia tehnica ?

Racirea pe lichid am inteles ca ar fi mai buna decat racirea pe aer. Avantajele racirii pe lichid ar fi ca raceste mai bine si motorul este mai silentios. Aceasta inseamna ca motorul cu racire pe aer necesita reparatii mai des ? Este considerabil mai silentios un motor cu racire pe lichid ? Motoarele cu racire pe lichid dezvolta mai multa putere ? Cat de des se poate strica sistemul de racire ? Merita un pret mai mare un scuter cu racire pe lichid ?

Daca scuterul este cumparat din Romania, sau din alta tara, care sunt toate actele de care am nevoie pentru inscriere ? In afara de aceste acte, mai sunt si alte acte pe care un scuter le poate avea ? Daca da, care sunt acestea si daca nu folosesc la inscriere, atunci la ce folosesc ?

Cat costa sa inscri un scuter? Ce alte taxe mai sunt cand cumperi un scuter folosit ? Ce taxe anuale sau la alt interval de timp mai sunt ?

Din cate stiu, scuterele se inscriu la primarie, nu se inmatriculeaza. Imi puteti spune va rog, care este diferenta sau diferentele dintre inscriere si inmatriculare ?

Ce trebuie sa stiu cand cumpar o casca ?

Multumesc.

#2
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,821
  • Înscris: 13.07.2011

View PostAgentSef, on 01 octombrie 2018 - 14:53, said:

Salut.

Doresc sa cumpar un scuter folosit si am cateva intrebari.

Cum se face inspectia tehnica ?

Racirea pe lichid am inteles ca ar fi mai buna decat racirea pe aer. Avantajele racirii pe lichid ar fi ca raceste mai bine si motorul este mai silentios. Aceasta inseamna ca motorul cu racire pe aer necesita reparatii mai des ? Este considerabil mai silentios un motor cu racire pe lichid ? Motoarele cu racire pe lichid dezvolta mai multa putere ? Cat de des se poate strica sistemul de racire ? Merita un pret mai mare un scuter cu racire pe lichid ?

Daca scuterul este cumparat din Romania, sau din alta tara, care sunt toate actele de care am nevoie pentru inscriere ? In afara de aceste acte, mai sunt si alte acte pe care un scuter le poate avea ? Daca da, care sunt acestea si daca nu folosesc la inscriere, atunci la ce folosesc ?

Cat costa sa inscri un scuter? Ce alte taxe mai sunt cand cumperi un scuter folosit ? Ce taxe anuale sau la alt interval de timp mai sunt ?

Din cate stiu, scuterele se inscriu la primarie, nu se inmatriculeaza. Imi puteti spune va rog, care este diferenta sau diferentele dintre inscriere si inmatriculare ?

Ce trebuie sa stiu cand cumpar o casca ?

Multumesc.

1. Daca iti cumperi un scuter nou, atunci trebuie sa faci inspectia doar la service autorizat ca sa nu iti pierzi garantia. Despre ce scuter vorbesti, ce capacitate cilindrica?
2. Eu stiu doar motoarele cu racire pe lichid (incl. apa) si motoarele cu racire cu aer care au ca avantaj faptul ca sunt mai usoare. In rest la racire ar trebui sa iti faci cea mai mica problema, doar daca conduci cu acceleratia la maxim 300 de km.
3. Despre casca: evita produsele ieftine, vezi ca interiorul sa fie destul de "gros" si sa ofere comfort cand o porti, plus sa se poata scoate pentru a spala pernutele interioare. Alt lucru important este ca atunci cand casca este inchisa complet sa aiba destule posibilitati pentru acces aer (adica deschizaturi pe casca). Si iti recomand un vizier pe negru impotriva razelor de soare.

#3
AgentSef

AgentSef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 31.08.2014
Scuterul va fi unul de 50cc folosit. Nu m-am hotarat ce model. Nu stiu exact ce trebuie verificat la el inainte de a-l cumpara.

La racirea pe lichid ma intereseaza faptul ca este mai silentios, insa nu stiu cat de mare ar fi diferenta intre un scuter cu racire pe lichid si unul cu racire pe aer. Motorul la un scuter cu racire pe lichid dezvolta mai multa putere ?

Ce model de casca imi recomanzi ?

#4
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu e regula dar un motor racit pe lichid are in general putere mai mare. Poate rezista mai multi km cu conditia sa nu ramana f racire. E mai silentios.
Parerea mea e sa cauti unul de 50 care exista si in varianta de 125cmc.
E mai bine facut decat cele exclusiv de 50cmc (suspensii, frane, cadru) plus posibilitatea de tuning cu componente originale, ca sa zic asa. Daca nu o faci pe nebunul prin oras, nu va sti nimeni ce motor ai pe el.

Edited by underb, 01 October 2018 - 16:01.


#5
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,821
  • Înscris: 13.07.2011
iti faci prea multe griji despre lucruri mai putin importante.

Ce trebuie sa stii este faptul ca exista motoare in 2 timpi si motoare in 4 timpi. Cele in 2 timpi sunt mai puternice, dar si din ce in ce mai rare (consumul este mai ridicat si polueaza mai mult). Cele in 4 timpi sunt mai evoluate, consuma mai putin, sunt mai silentioase si se strica mai greu. Motoarele cu racirea cu lichid au dezavantajul ca sunt mai grele si motoarele mai mici astfel ca reparatia este mai costisitoare, dar au avantajul ca temperatura sa fie mai constanta si racirea este mai eficienta. Cele cu aer, sunt racite atunci cand circuli, daca stai in aglomeratie spre exemplu risti sa se incalzeasca mai repede (dar cu scuter in aglomeratie nu prea stai), in schimb sunt mai usoare si mai ieftine in reparatie.

Iti recomand sa te uiti dupa marci renumite cu traditie in business. Evita firmele asiatice, chiar daca sunt ieftine in achizitionare si in reparatie, o sa se strice mai repede si viata lor este mai scurta. Recomand Derbi, Aprilia, Honda, Beta, Yamaha. Daca vrei 125ccm mergi pe Kymco spre exemplu.

Edited by business11, 01 October 2018 - 16:04.


#6
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Scuterele racite cu aer au de obicei racire fortata cu un ventilator. Problema e cand mergi blana mult timp si e si f cald afara, nu cand stai pe loc.

Edited by underb, 01 October 2018 - 16:04.


#7
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,821
  • Înscris: 13.07.2011

View Postunderb, on 01 octombrie 2018 - 16:04, said:

Scuterele racite cu aer au de obicei racire fortata cu un ventilator. Problema e cand mergi blana mult timp si e si f cald afara, nu cand stai pe loc.

asta cu ventilatorul nu stiu, stiu doar ca au deschis motorul ca sa se raceasca si cand stai pe loc nu este acelasi aer ca si atunci cand mergi. La blana mult timp si vara este problema si la cele pe lichid.

#8
diegodanny

diegodanny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,354
  • Înscris: 01.07.2015
Vine iarna si tu iti iei scuter....macar i-ati o masinuta cu 2 locuri, gen aixam si ligier, macar nu te ploua....
https://www.olx.ro/a...aixam/q-ligier/
https://www.olx.ro/a...float_price:asc

Edited by diegodanny, 01 October 2018 - 17:15.


#9
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View Postbusiness11, on 01 octombrie 2018 - 15:19, said:

1. Daca iti cumperi un scuter nou, atunci trebuie sa faci inspectia doar la service autorizat ca sa nu iti pierzi garantia. Despre ce scuter vorbesti, ce capacitate cilindrica?
2. Eu stiu doar motoarele cu racire pe lichid (incl. apa) si motoarele cu racire cu aer care au ca avantaj faptul ca sunt mai usoare. In rest la racire ar trebui sa iti faci cea mai mica problema, doar daca conduci cu acceleratia la maxim 300 de km.
3. Despre casca: evita produsele ieftine, vezi ca interiorul sa fie destul de "gros" si sa ofere comfort cand o porti, plus sa se poata scoate pentru a spala pernutele interioare. Alt lucru important este ca atunci cand casca este inchisa complet sa aiba destule posibilitati pentru acces aer (adica deschizaturi pe casca). Si iti recomand un vizier pe negru impotriva razelor de soare.
Nu mai bine citesti si postarile, nu doar titlul? Ca degeaba  citezi, daca n-ai citit.
"Doresc sa cumpar un scuter folosit si am cateva intrebari."

View Postdiegodanny, on 01 octombrie 2018 - 17:11, said:

Vine iarna si tu iti iei scuter....macar i-ati o masinuta cu 2 locuri, gen aixam si ligier, macar nu te ploua....
https://www.olx.ro/a...aixam/q-ligier/
https://www.olx.ro/a...float_price:asc
Acuma sunt mai ieftine. Chiar si inainte de referendum si dupa.

View Postunderb, on 01 octombrie 2018 - 15:56, said:

Nu e regula dar un motor racit pe lichid are in general putere mai mare. Poate rezista mai multi km cu conditia sa nu ramana f racire. E mai silentios.
Parerea mea e sa cauti unul de 50 care exista si in varianta de 125cmc.
E mai bine facut decat cele exclusiv de 50cmc (suspensii, frane, cadru) plus posibilitatea de tuning cu componente originale, ca sa zic asa. Daca nu o faci pe nebunul prin oras, nu va sti nimeni ce motor ai pe el.
Crezi ca toti sunt prosti? Nu te lua doar dupa cunostintele tale, mai exista si altfel de oameni. Si nu mai da sfaturi ilegale.Pe forum nu se accepta.

Edited by myshyk, 01 October 2018 - 17:41.


#10
AgentSef

AgentSef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 31.08.2014
Daca scuterul este cumparat din Romania, sau din alta tara, care sunt toate actele de care am nevoie pentru inscriere ? In afara de aceste acte, mai sunt si alte acte pe care un scuter le poate avea ? Daca da, care sunt acestea si daca nu folosesc la inscriere, atunci la ce folosesc ?

Cat costa sa inscri un scuter? Ce alte taxe mai sunt cand cumperi un scuter folosit ? Ce taxe anuale sau la alt interval de timp mai sunt ?

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postmyshyk, on 01 octombrie 2018 - 17:40, said:

Nu mai bine citesti si postarile, nu doar titlul? Ca degeaba  citezi, daca n-ai citit.
"Doresc sa cumpar un scuter folosit si am cateva intrebari."


Acuma sunt mai ieftine. Chiar si inainte de referendum si dupa.


Crezi ca toti sunt prosti? Nu te lua doar dupa cunostintele tale, mai exista si altfel de oameni. Si nu mai da sfaturi ilegale.Pe forum nu se accepta.
L
"Sfaturi ilegale" LOL. Buna asta :))

#12
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,875
  • Înscris: 22.12.2005

View PostAgentSef, on 01 octombrie 2018 - 15:30, said:

Scuterul va fi unul de 50cc folosit. Nu m-am hotarat ce model. Nu stiu exact ce trebuie verificat la el inainte de a-l cumpara.



La racirea pe lichid ma intereseaza faptul ca este mai silentios, insa nu stiu cat de mare ar fi diferenta intre un scuter cu racire pe lichid si unul cu racire pe aer. Motorul la un scuter cu racire pe lichid dezvolta mai multa putere ?

Ce model de casca imi recomanzi ?

50cmc e inutil.e o bicla cu un motoras.daca il iei pt Bucuresti uita

#13
AgentSef

AgentSef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 31.08.2014
Multumesc.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate