Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 votes
  • Please log in to reply
17743 replies to this topic

#15445
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 22.10.2011
Despre prețurile EV in România vs alte tari

https://0-100.ro/202...-romania-de-ce/

#15446
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Trebuia scos tva-ul din preț, altfel lasă loc de interpretare.

#15447
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Pentru întreg 2022, mașinile full-electrice au ajuns la o cotă record de 12,1% în UE, cele pe benzină au avut 36,4%, iar cele diesel, 16,4%.
În România s-au înmatriculat 11.638 de electrice

Attached Files


Edited by cata, 01 February 2023 - 12:21.


#15448
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 22.10.2011
Un studiu Deloitte “2023 Global Automotive Consumer Study“ despre mașinile electrice vs ICE și hibride, cu respondenți din piețe importante din Europa, America și Asia. Întrebări despre intențiile și motivele de cumpărare, despre așteptările in exploatare etc Destule elemente de reflectat.

https://www.g4media....poi-mediul.html

Și studiul, in engleză

https://www2.deloitt...sumer-study.pdf

Edited by oxbridge, 02 February 2023 - 19:31.


#15449
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 22.10.2011
Previziunile APIA vizavi de vânzările de EV in 2023

https://economedia.r...ml#.Y9wS52yxUlQ

#15450
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 22.10.2011
Un articol Reuters (in engleză), vizavi de creșterea estimată a cotei de piața a producătorilor chinezi de EV in Europa, de la 9% in 2022 la 20% in 2030. Plus despre scăderea probabilă a cotei de piața a producătorilor europeni, despre avantajul de cost pentru producția din China, despre efectele unui conflict comercial etc

https://www.reuters....ina-2023-02-01/

#15451
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postoxbridge, on 03 februarie 2023 - 21:55, said:

Un articol Reuters (in engleză), vizavi de creșterea estimată a cotei de piața a producătorilor chinezi de EV in Europa, de la 9% in 2022 la 20% in 2030. Plus despre scăderea probabilă a cotei de piața a producătorilor europeni, despre avantajul de cost pentru producția din China, despre efectele unui conflict comercial etc

https://www.reuters....ina-2023-02-01/
Din pacate pentru producatorii europeni, din fericire pentru consumatorul de masini electrice europene, e groasa cu chinezii. Au intrat anul trecut pe piata norvegiana/olandeza , acum sunt in faza de prospectare a pietei, stabilirea retelei de service, traduceri/adaptari software.
Am prieteni care lucreaza la dealer-shipuri noi chineze in Olanda, gen Nio, Xpeng, Byd, Hongqi , etc. Am testat ceva produse chinezesti electrice, sincer nu vad vreun producator european care sa faca fata raportului calitate/pret.
Sunt prea batran ca sa cred in coincidente si pret stabilit de piata capitalista la produse chinezesti, dar cand vezi calitate de BMW si Mercedes la jumate de pret , plus inovatii gen baterie cu autonomie de 1000 km la Nio , imi e greu sa cred ca producatorii europeni care vand masini standard cu volan si 4 roti in versiunea de baza, incalzirea scaune spate la 15euro/luna ( BMW) restul de optiuni decente sunt optionale si dubleaza pretul masinii, pot fi competitivi in vreun fel. Chiar fara chinezi, Tesla e de vreo 2-3 ori mai eficienta decat VW la fabrica din Berlin, si de abia au inceput productia, Kia si Hyundai au vandut maxim anul trecut in Europa cu masini electrice superbe (gen EV6, Kona, Ioniq 5,6 ).
Habar n-am daca pretul de productie chinezesc e "subventionat" de dorinta de intrare pe piata europeana electrica, cert e ca unii producatori chinezi pot cumpara PSA/Renault din banii de protocol, si nu e de gluma. Vom vedea care va fi evolutia , eu sincer cred ca anumiti producatori europeni vor disparea/faliment/cumparati de altii in urmatorii 5-10 ani.
Nu ma injurati acum, asteptati vreo 2-3 ani pana vom vedea rezultatele in piata, eu am inca intrebari existentiale calitate/pret dupa ce m-am jucat cu versiunea olandeza intr-un showroom a HONGQI E-HS9 la pret de seria 3 dotat binisor.

#15452
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View PostN62B44, on 04 februarie 2023 - 02:32, said:

Din pacate pentru producatorii europeni, din fericire pentru consumatorul de masini electrice europene, e groasa cu chinezii.

Sandy Munro (care e fan Tesla) spunea intr-un interviu ca peste10 ani cel mai mare producator  mondial va fi BYD. Ramane sa vedem.

Edited by raven75, 04 February 2023 - 13:44.


#15453
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
Sunt curios daca UE nu se gandeste la taxe de 10-15% pentru masinile din China ca sa protejeze pe cei locali.
Acum vreo 5 ani parca au scos taxa de 10% pentru alea din Japonia.

#15454
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postsirronkcuhc, on 04 februarie 2023 - 17:16, said:

Sunt curios daca UE nu se gandeste la taxe de
Taxele sunt si acum!

Chinezul exporta masina cu un pret si importatorul plateste tva-ul la valoarea facturii.

Alea japoneze majoritatea sunt made in turcia si la fel se plateste tva-ul la valoarea facturii.

La japonezele made in japonia habar nu am ce se plateste ca nu m-a interesat.

#15455
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postsirronkcuhc, on 04 februarie 2023 - 17:16, said:

Sunt curios daca UE nu se gandeste la taxe de 10-15% pentru masinile din China ca sa protejeze pe cei locali.
N-au cum. O parte mare din profitul VW, BMW, Mercedes, etc se face in China, fie exporta, fie produc local. Daca bagi taxe la intrarea in EU, baga si chinezul si s-ar putea sa sufere mai rau respectivele firme.
652.000 a vandut BMW in China in 2021 pe pandemie.

Edited by N62B44, 06 February 2023 - 11:05.


#15456
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007
Cum sa nu fie taxe, tocmai ca situatia e invers fata de normal, bineinteles tot ca urma lobby auto local https://www.forbes.c...-import-action/
Europe imposes a 10% tariff on Chinese car imports, but vehicles going the other way pay between 15 and 25%.

#15457
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
Cum n-au cum ? Acum se plateste deja taxa de import pentru masini aduse din China, 10 %. Exista si reciproca doar ca nu e egala. 15-25 % taxe pentru a importa in China masini din UE. In plus fata de taxele mai mari pentru importul in China exista si alte obstacole destul de importante pentru producatorii auto vestici. Pentru a produce acolo trebuie sa faci Joint Venture (simplist vorbind). Asta este pretul pentru a avea acces la piata chineza. Li s-a permis sa aduca importe in UE mai usor. Acum ca product autoturisme competitive nu vor ramane lucrurile la fel. Ma astept la o ajustare care va aduce lucrurile lucrurile macar la o oarecare egalitate.
Lucrurile trebuie puse in context global. In monetul de fata EU este dezavantajata atat in relatie cu China cat si cu SUA in ceea ce priveste industria auto.

#15458
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Top 10 mașini electrice comercializate în Europa în 2022:
1. Tesla Model Y: 137.052 (+424%)
2. Tesla Model 3: 91.475 (-35%)
3. Volkswagen ID.4: 67.490 (+23%)
4. Fiat 500e: 66.198 (+49%)
5. Volkswagen ID.3: 53.015 (-24%)
6. Skoda Enyaq: 49.566 (+12%)
7. Dacia Spring: 48.535 (+76%)
8. Peugeot e-208: 46.616 (+10%)
9. Hyundai Kona EV: 41.226 (-4%)
10. Kia e-Niro: 38.522 (-18%)


Sursa

Attached Files



#15459
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Un exemplar Bentley S2 Continental din 1961 a fost transformat în vehicul electric.
• Proiectul a fost realizat de britanicii de la Lunaz Design, o companie care se ocupă cu restaurarea modelelor clasice și transformarea lor în vehicule cu emisii zero.
• Înainte de restaurare, Bentley S2 Continental avea un motor V8 de 6,2 litri.
• Acum, modelul este echipat cu un sistem de propulsie electric ce dezvoltă 400 de cai putere.
• Direcția, sistemul de frânare și suspensiile au fost înlocuite cu unele moderne.
• 0-100 km/h în 6,9 secunde.
• Specialiștii de la Lunaz au realizat proiecte similare și pentru alte modele clasice de la producători precum Aston Martin, Jaguar și Rolls-Royce.

Sursa

Edited by cata, 09 February 2023 - 12:34.


#15460
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Am în scară, un vecin a cărui sotie lucrează la Protecția Consumatorului și a spus că primesc din ce în ce mai multe cereri de la posesori de EV-uri... Deci, atenție la ce cumpărați.

Nu știu să spun, care sunt problemele mai des întâlnite, dar destule legate de autonomie și alte cele. E funny să ai autonomie de 500 pe hârtie, iar mașina abia 200 km duce.

Edited by Vlad_22, 09 February 2023 - 15:41.


#15461
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View PostVlad_22, on 09 februarie 2023 - 15:39, said:

Am în scară, un vecin a cărei sotie lucrează la Protecția Consumatorului și a spus că primesc din ce în ce mai multe cereri de la posesori de EV-uri... Deci, atenție la ce cumpărați.
Cereri pentru spor de putere?

Edited by cata, 09 February 2023 - 15:42.


#15462
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Nu știu, repet, vecinul e prieten apropiat cu taicameu, de prin liceu sau facultate, însă nu văd de ce ar minți cu acele plângeri. Au și ei un Hyundai Ioniq și o Toyota, cred că RAV 4.

Acum, evident, nu înseamnă că automat toate acele plângeri sunt și justificate și că nu au o explicație logică, în funcție de modul de utilizare și de șofat, însă ridică un semn de întrebare.

Edited by Vlad_22, 09 February 2023 - 15:43.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate