Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Intrebare montare anvelope
#37
Posted 27 September 2018 - 21:42
#38
Posted 27 September 2018 - 22:08
@arg: "cred ca mai important e stilul de mers... dar ma rog astea-s subtilitati." Pt ca la o frinare spatele masinii se ridica (legile fizicii, csf, ncsf) si automat pierzi mult din aderenta. Daca mai ai si cauciucuri varza, esi pa. Chiar daca in oras viteza de deplasare e mica, tine cont ca in aglomeratii 0.5 m in plus e enorm. Apoi, in practica, mult mai mare e riscul sa pierzi controlul masinii la frinare, decit la accelerare. Aduna toti factoriu astia, judeca problema si ai sa intelegi de ce se recomanda cauciucurile mai bune pe spate. Subvirarea si supravirarea sunt alte chestiunii, care apar si la viteze constante si au prea putin de a face cu starea pneurilor ci mult mai mult cu modul de constructie al masinii. La o viteza neadecvata, intrun viraj, masina va sub/supravira si cu mama si tata cauciucurilor. Michelin face inclusiv cauciucuri de avioane, voi credeti ca de prosti recomanda cauciucuri mai bune pe spate? Dar asa e firea omeneasca, toti analfabetii dpdv tehnic isi dau cu parerea fara sa aibe habar. Macar daca ar fi chestiuni irelevante pt siguranta vietii omeesti, dar tocmai ca sunt chestiuni de viata si de moarte. La ce trafic e in Ro, multi gindesc si conduc ca si cum ar avea 10 vieti. |
#39
Posted 27 September 2018 - 22:33
Eu aș merge pe mâna
Acum că noi suntem toți experți pe net, asta se știe, dar parcă ce scriu firmele alea în mod oficial e mai sigur decât ce spune utilizatorul X pe Softpedia, nu?
Edited by asul, 27 September 2018 - 22:52. |
#40
Posted 27 September 2018 - 22:52
Eu cred ca e mai important sa stim ce se castiga si ce se pierde in ambele cazuri.
Iar decizia si-o asuma fiecare. |
#41
Posted 27 September 2018 - 23:13
Nu i chiar asa cu decizia asta, ca nu suntem singuri pe drum. Ca daca se apuca sa decida fiecare in 2 ani se injumatateste populatia Romaniei.
Ca eu decid de miine sa imi pun 6 proiectoare din cele mai puternice si sa circul cu ele aprinse nonstop, altul decide dezactiveze AbSul, altul sa isi puna alte cauciucuri decit cele din certificat, altul isi pune NOS, altul isi pune un motor care ii rupe caroseria in doua, altul sa isi puna cauciuciri vechi de 20 de ani ca daca au floare, is bune. Ce atitea legi si reglementari, ca stim noi mai bine. Din pacate insa, legal poti sa le pui cum vrei, eu insa as interzice acest lucru prin lege. Si apropo, pe puntea directoare sint interzise pneurile resapate, nu vulcanizate, cum a zis un coleg. Stia el ceva, dar nu tot. |
#42
Posted 27 September 2018 - 23:19
Deci e lege cum se pot schimba cauciucurile?
Pana acum e doar lege ca nu ai voie pe zapada & co cu cauciucuri fara fulg, dar vara te dai cu orice. Iar daca incepem si cu tipuri de profil, sens rotire, fata spre exterior o rupem in veselie. Ca sa continuam discutia ar trebui sa bagam obligatorii si cursurile de pilotaj: care e limita de aderenta, cum se testeaza, cum se simte cand se pierde aderenta si cum se redreseaza masina in cam toate situatiile care pot aparea. p.s. legal ar trebui sa ne oblige sa avem cauciucuri la fel (sau cu omologare) si o limita de difereta de uzura intre stanga-dreapta si fata-spate. Edited by arg, 27 September 2018 - 23:34. |
#43
Posted 27 September 2018 - 23:59
sfantu.dracu, on 27 septembrie 2018 - 21:42, said:
Aia-i propulsie. Asta-i propulsie: 55459.jpg 13.79K 0 downloads Cand invarti o roata care se bazeaza pe o forta de frecare pentru a genera miscare se cheama tractiune, care poate fi fata, spate sau integrala. Pune-o babeste (chiar daca suntem francofoni) ... cand se invarte roata in gol pierzi tractiunea (indiferent unde e localizata roata aia), nu pierzi niciodata propulsia Edited by ro_explorer, 28 September 2018 - 00:02. |
#44
Posted 28 September 2018 - 00:05
E la coadă, e propulsie.
Dacă am căruciorul de butelie în fața mea, îl împing. = propulsie Dacă am căruciorul de butelie în spatele meu, îl trag. = tracțiune Tu-mi spui că fizica zice că pot să tractez prin propulsie? Edited by sfantu.dracu, 28 September 2018 - 00:06. |
#45
Posted 28 September 2018 - 00:08
sfantu.dracu, on 28 septembrie 2018 - 00:05, said:
Dacă am căruciorul de butelie în fața mea, îl împing. = propulsie Motorul propulseaza masina prin tractiunea rotilor pe asfalt P.S.: Nu e frumoasa limba romana? Ideea e sa ne intelegem (si in general o facem). Edited by ro_explorer, 28 September 2018 - 00:09. |
#46
Posted 28 September 2018 - 00:10
Cred ca propulsie e atunci cand franezi pe gaben sau la trecerea de pietoni si ce din spate pe mai propulseaza cativa m in fata.
|
|
#47
Posted 28 September 2018 - 00:15
ro_explorer, on 28 septembrie 2018 - 00:08, said:
Corect ... tu (facatorul de lucru mecanic) impingi ceva. Motorul propulseaza masina prin tractiunea rotilor pe asfalt . În cazul explicației editate de tine mai sus, avioanele cu elice au tracțiune sau propulsie? Că elicele alea se cam învârtesc în gol. Edited by sfantu.dracu, 28 September 2018 - 00:18. |
#48
Posted 28 September 2018 - 00:22
Avioanele au propulsie, la fel si vapoarele au propulsie.
Pune-o asa (parere proprie, nedocumentata stiintific): cand te deplasezi folosind interactiunea a ceva fluid (aer, apa, plasma, etc), se cheama propulsie (am editat, imi vine greu sa gasesc cuvintele potrivite). Cand te deplasezi folosind frecarea ca principalul mijloc de a avea actiune si reactiune se cheama tractiune. Ma rog, astea sunt conceptele in capul meu, acum s-ar putea sa gresesc profund. Edited by ro_explorer, 28 September 2018 - 00:24. |
#49
Posted 28 September 2018 - 00:28
Mă, în capul meu e simplu.
Trasu-i tracțiune și împinsu' propulsie. Indiferent că-i prin frecarea cu un fluid sau un solid. La înot e tracțiune dacă dai doar din brațe și propulsie dacă faci pe sirena. Doar de la 4x4 în sus îi zic tot tracțiune, că nu știu altfel. Adică, dacă se târăște cu toate e tracțiune. Edited by sfantu.dracu, 28 September 2018 - 00:29. |
#50
Posted 28 September 2018 - 00:33
Ok, "let's agree to disagree" .. pace.
Mai las doar definitia (in engleza caci m-am apucat sa caut) si incetez off-topicul: Cambridge dictionary: propulsion - a force that pushes something forward traction - the ability of a wheel or tyre to hold the ground without sliding |
#51
Posted 28 September 2018 - 05:54
ro_explorer, on 28 septembrie 2018 - 00:33, said:
Ok, "let's agree to disagree" .. pace. traction - the ability of a wheel or tyre to hold the ground without sliding Ahaa... Deci, ca să ducem mai departe logica, în stilul meu imbatabil , o mașină cu roțile înfrânare care e trasă/târâtă, are propulsie. Dar una căreia i se învârt roțile are tracțiune. Da' oare mașinile alea de bat recordurile de viteză pe roți (ce au motoare cu reacție) pe ce punte au tracțiunea? Nu-mi spune că au propulsie, că dă cu bâta-n ditamai Cambridge-ul. Nu de alta dar, conform definiției de mai sus, dacă au roți=tracțiune. Vezi, de-aia zic: e la cur, e propulsie. E la bot, e tracțiune. |
|
#52
Posted 28 September 2018 - 06:19
Dracule, te contrazici aiurea in legatura cu propulsia si tractiunea... desi ti s-a explicat de explorator si cum si de ce gresesti
Haideti mai bine sa revenim la subiectul topicului. Producatorii de anvelope chiar recomanda ca toate cele 4 anvelope sa fie similare ca grad de uzura pentru ca in mod evident nu este nicio fericire sa ai doua anvelope noi si alte doua anvelope uzate, indiferent de locul de montare. Asa ca ori toate uzate, varianta de evitat, ori toate noi sau cat mai bune. |
#53
Posted 28 September 2018 - 07:41
arg, on 27 septembrie 2018 - 22:52, said:
Eu cred ca e mai important sa stim ce se castiga si ce se pierde in ambele cazuri. Iar decizia si-o asuma fiecare. Urmările pentru mine: - mașina daună totală, - 5 luni de folosit o mașină împrumutată, - la un fir de ață de a nu mai recupera nimic de la asigurător (Astra) pentru că conturi blocate și imediat după faliment, - strâns cureaua pentru a face buget de altă mașină. Urmările pentru cel de-al treilea: - dosar penal pentru vătămare corporală din culpă (soția mea a fost transportată la spital cu dureri cervicale), - 5 luni fără permis, - mașina (împrumutată) serios avariată și a trebuit să și-o repare pentru că a fost considerat vinovat de a doua coliziune, Care a fost vina mea în legătură cu decizia luată de el? Vina ăstuia de pe urmă a fost de neadaptare a vitezei la condițiile de drum dar el nu ar fi făcut accidentul dacă nu ne loveam noi înainte. |
#54
Posted 28 September 2018 - 07:54
Reactor2015, on 28 septembrie 2018 - 06:19, said:
Dracule, te contrazici aiurea in legatura cu propulsia si tractiunea... desi ti s-a explicat de explorator si cum si de ce gresesti Reactoare, pe mine nu mă deranjează faptul că bat câmpii, atât timp cât consider că o fac argumentat. Ideea e ca această dezbatere (nu contrazice că a mea-i mai mare) să ne ajute să înțelegem mai bine de ce așa și nu altfel. Poate ar fi bine ca un moderator să scoată discuția mea cu exploratorul de aici și să o pună într-un nou topic: Cum definim tracțiunea și cum definim propulsia. Sau Tracțiune vs Propulsie, pe scurt. Sau ce titlu expresiv vrea el. Cred că este un subiect de discuție interesant. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users