Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Intrebare montare anvelope

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#37
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,169
  • Înscris: 28.06.2005

View PostBaxon, on 27 septembrie 2018 - 08:36, said:

Si daca are tractiunea spate ?!
Aia-i propulsie.

Dar ca să nu te mai afli în asemenea situații buclucașe, poți folosi punte motoare față sau punte motoare spate.

#38
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,821
  • Înscris: 15.08.2014


@arg: "cred ca mai important e stilul de mers... dar ma rog astea-s subtilitati."

Pt ca la o frinare spatele masinii se ridica (legile fizicii, csf, ncsf) si automat pierzi mult din aderenta. Daca mai ai si cauciucuri varza, esi pa. Chiar daca in oras viteza de deplasare e mica, tine cont ca in aglomeratii 0.5 m in plus e enorm.
Apoi, in practica, mult mai mare e riscul sa pierzi controlul masinii la frinare, decit la accelerare. Aduna toti factoriu astia, judeca problema si ai sa intelegi de ce se recomanda cauciucurile mai bune pe spate.
Subvirarea si supravirarea sunt alte chestiunii, care apar si la viteze constante si au prea putin de a face cu starea pneurilor ci mult mai mult cu modul de constructie al masinii.
La o viteza neadecvata, intrun viraj, masina va sub/supravira si cu mama si tata cauciucurilor.
Michelin face inclusiv cauciucuri de avioane, voi credeti ca de prosti recomanda cauciucuri mai bune pe spate?
Dar asa e firea omeneasca, toti analfabetii dpdv tehnic isi dau cu parerea fara sa aibe habar.
Macar daca ar fi chestiuni irelevante pt siguranta vietii omeesti, dar tocmai ca sunt chestiuni de viata si de moarte.
La ce trafic e in Ro, multi gindesc si conduc ca si cum ar avea 10 vieti.



#39
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,492
  • Înscris: 24.12.2005
Eu aș merge pe mâna Acum că noi suntem toți experți pe net, asta se știe, dar parcă ce scriu firmele alea în mod oficial e mai sigur decât ce spune utilizatorul X pe Softpedia, nu?

Edited by asul, 27 September 2018 - 22:52.


#40
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Eu cred ca e mai important sa stim ce se castiga si ce se pierde in ambele cazuri.
Iar decizia si-o asuma fiecare.

#41
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,821
  • Înscris: 15.08.2014
Nu i chiar asa cu decizia asta, ca nu suntem singuri pe drum. Ca daca se apuca sa decida fiecare in 2 ani se injumatateste populatia Romaniei.
Ca eu decid de miine sa imi pun 6 proiectoare din cele mai puternice si sa circul cu ele aprinse nonstop, altul decide dezactiveze AbSul, altul sa isi puna alte cauciucuri decit cele din certificat, altul isi pune NOS, altul isi pune un motor care ii rupe caroseria in doua, altul sa isi puna cauciuciri vechi de 20 de ani ca daca au floare, is bune. Ce atitea legi si reglementari, ca stim noi mai bine.
Din pacate insa, legal poti sa le pui cum vrei, eu insa as interzice acest lucru prin lege.

Si apropo, pe puntea directoare sint interzise pneurile resapate, nu vulcanizate, cum a zis un coleg. Stia el ceva, dar nu tot.

#42
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Deci e lege cum se pot schimba cauciucurile?
Pana acum e doar lege ca nu ai voie pe zapada & co cu cauciucuri fara fulg, dar vara te dai cu orice.

Iar daca incepem si cu tipuri de profil, sens rotire, fata spre exterior o rupem in veselie.

Ca sa continuam discutia ar trebui sa bagam obligatorii si cursurile de pilotaj: care e limita de aderenta, cum se testeaza, cum se simte cand se pierde aderenta si cum se redreseaza masina in cam toate situatiile care pot aparea.

p.s. legal ar trebui sa ne oblige sa avem cauciucuri la fel (sau cu omologare) si o limita de difereta de uzura intre stanga-dreapta si fata-spate.

Edited by arg, 27 September 2018 - 23:34.


#43
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postsfantu.dracu, on 27 septembrie 2018 - 21:42, said:

Aia-i propulsie.

Asta-i propulsie:
Attached File  55459.jpg   13.79K   0 downloads

Cand invarti o roata care se bazeaza pe o forta de frecare pentru a genera miscare se cheama tractiune, care poate fi fata, spate sau integrala.
Pune-o babeste (chiar daca suntem francofoni) ... cand se invarte roata in gol pierzi tractiunea (indiferent unde e localizata roata aia), nu pierzi niciodata propulsia Posted Image

Edited by ro_explorer, 28 September 2018 - 00:02.


#44
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,169
  • Înscris: 28.06.2005
E la coadă, e propulsie. Posted Image

Dacă am căruciorul de butelie în fața mea, îl împing. = propulsie
Dacă am căruciorul de butelie în spatele meu, îl trag. = tracțiune

Tu-mi spui că fizica zice că pot să tractez prin propulsie?

Edited by sfantu.dracu, 28 September 2018 - 00:06.


#45
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postsfantu.dracu, on 28 septembrie 2018 - 00:05, said:

Dacă am căruciorul de butelie în fața mea, îl împing. = propulsie
Corect ... tu (facatorul de lucru mecanic) impingi ceva.
Motorul propulseaza masina prin tractiunea rotilor pe asfalt Posted Image

P.S.: Nu e frumoasa limba romana? Ideea e sa ne intelegem (si in general o facem).

Edited by ro_explorer, 28 September 2018 - 00:09.


#46
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Cred ca propulsie e atunci cand franezi pe gaben sau la trecerea de pietoni si ce din spate pe mai propulseaza cativa m in fata.

#47
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,169
  • Înscris: 28.06.2005

View Postro_explorer, on 28 septembrie 2018 - 00:08, said:

Corect ... tu (facatorul de lucru mecanic) impingi ceva.
Motorul propulseaza masina prin tractiunea rotilor pe asfalt Posted Image.
Păi pingelele mele nu se freacă de țărână? Deci pot zice tracțiune propulsată?

În cazul explicației editate de tine mai sus, avioanele cu elice au tracțiune sau propulsie? Că elicele alea se cam învârtesc în gol. ;)

Edited by sfantu.dracu, 28 September 2018 - 00:18.


#48
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Avioanele au propulsie, la fel si vapoarele au propulsie.

Pune-o asa (parere proprie, nedocumentata stiintific): cand te deplasezi folosind interactiunea a ceva fluid (aer, apa, plasma, etc), se cheama propulsie (am editat, imi vine greu sa gasesc cuvintele potrivite).
Cand te deplasezi folosind frecarea ca principalul mijloc de a avea actiune si reactiune se cheama tractiune.

Ma rog, astea sunt conceptele in capul meu, acum s-ar putea sa gresesc profund.

Edited by ro_explorer, 28 September 2018 - 00:24.


#49
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,169
  • Înscris: 28.06.2005
Mă, în capul meu e simplu.
Trasu-i tracțiune și împinsu' propulsie.
Indiferent că-i prin frecarea cu un fluid sau un solid.

La înot e tracțiune dacă dai doar din brațe și propulsie dacă faci pe sirena.
Doar de la 4x4 în sus îi zic tot tracțiune, că nu știu altfel. Adică, dacă se târăște cu toate e tracțiune.

Edited by sfantu.dracu, 28 September 2018 - 00:29.


#50
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Ok, "let's agree to disagree" :) .. pace.

Mai las doar definitia (in engleza caci m-am apucat sa caut) si incetez off-topicul:

Cambridge dictionary:
propulsion - a force that pushes something forward
traction - the ability of a wheel or tyre to hold the ground without sliding

#51
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,169
  • Înscris: 28.06.2005

View Postro_explorer, on 28 septembrie 2018 - 00:33, said:

Ok, "let's agree to disagree" :) .. pace.

traction - the ability of a wheel or tyre to hold the ground without sliding
Was never a war.

Ahaa...
Deci, ca să ducem mai departe logica, în stilul meu imbatabil :roflmao:, o mașină cu roțile înfrânare care e trasă/târâtă, are propulsie. Dar una căreia i se învârt roțile are tracțiune.

Da' oare mașinile alea de bat recordurile de viteză pe roți (ce au motoare cu reacție) pe ce punte au tracțiunea?
Nu-mi spune că au propulsie, că dă cu bâta-n ditamai Cambridge-ul.
Nu de alta dar, conform definiției de mai sus, dacă au roți=tracțiune.

Vezi, de-aia zic: e la cur, e propulsie. E la bot, e tracțiune.


#52
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Dracule, te contrazici aiurea in legatura cu propulsia si tractiunea... desi ti s-a explicat de explorator si cum si de ce gresesti ;)
Haideti mai bine sa revenim la subiectul topicului.

Producatorii de anvelope chiar recomanda ca toate cele 4 anvelope sa fie similare ca grad de uzura pentru ca in mod evident nu este nicio fericire sa ai doua anvelope noi si alte doua anvelope uzate, indiferent de locul de montare. Asa ca ori toate uzate, varianta de evitat, ori toate noi sau cat mai bune.

#53
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postarg, on 27 septembrie 2018 - 22:52, said:

Eu cred ca e mai important sa stim ce se castiga si ce se pierde in ambele cazuri.
Iar decizia si-o asuma fiecare.
Unul de ăsta care și-a asumat decizia de a pune anvelopele mai bune pe față a derapat în fața mea pentru că i-a plecat spatele pe zăpadă și ne-am lovit după care s-a mai proptit unul în mașina mea.
Urmările pentru mine:
- mașina daună totală,
- 5 luni de folosit o mașină împrumutată,
- la un fir de ață de a nu mai recupera nimic de la asigurător (Astra) pentru că conturi blocate și imediat după faliment,
- strâns cureaua pentru a face buget de altă mașină.
Urmările pentru cel de-al treilea:
- dosar penal pentru vătămare corporală din culpă (soția mea a fost transportată la spital cu dureri cervicale),
- 5 luni fără permis,
- mașina (împrumutată) serios avariată și a trebuit să și-o repare pentru că a fost considerat vinovat de a doua coliziune,
Care a fost vina mea în legătură cu decizia luată de el? Vina ăstuia de pe urmă a fost de neadaptare a vitezei la condițiile de drum dar el nu ar fi făcut accidentul dacă nu ne loveam noi înainte.

#54
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,169
  • Înscris: 28.06.2005

View PostReactor2015, on 28 septembrie 2018 - 06:19, said:

Dracule, te contrazici aiurea in legatura cu propulsia si tractiunea... desi ti s-a explicat de explorator si cum si de ce gresesti ;)

Reactoare, pe mine nu mă deranjează faptul că bat câmpii, atât timp cât consider că o fac argumentat.
Ideea e ca această dezbatere (nu contrazice că a mea-i mai mare) să ne ajute să înțelegem mai bine de ce așa și nu altfel.

Poate ar fi bine ca un moderator să scoată discuția mea cu exploratorul de aici și să o pună într-un nou topic: Cum definim tracțiunea și cum definim propulsia. Sau Tracțiune vs Propulsie, pe scurt. Sau ce titlu expresiv :D vrea el.

Cred că este un subiect de discuție interesant. :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate