Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Constructiile noi si locurile de parcare

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Cateodata iti vine sa te dai cu capul de asfalt, cand vezi ce idioti suntem.
Da, suntem saraci ca natie, dar si zgarciti, si hoti.

Atunci cand avem legi, avem grija fie sa lasam portite, fie sa fie nerealizabile sau prea putin realizabile.

In Bucuresti exista un HGC 66/2006, care obliga la un anumit nr de locuri de parcare. In Afara Bucurestilului avem... nimic. Ilfov e El-Dorado + Vestul salbatic.
Pe langa faptul ca acel nr de parcare e adesea prea mic vs nevoi, mai apar aberatii precum parcari subterane unde incap N masini (matiz) fara sa poti intoarce sau cu rampe la 90 de grade, fara loc realist de intors.

Ai un HGC cate te obliga sa le faci, dar nu te obliga sa le vinzi in pretul unitatii locative, deci romanii nu le cumpara.
Fie le cumpara alt locatar, fie le inchiriaza dezvoltatorul. Cert este.. romanul cu un copil, are macar o masina, daca nu doua - adesea una fiind de la firma.

Daca in Bucuresti spatiile sunt mici si e problematic, eu stau in camp, in Ilfov - Voluntari.

Fratii mei, eram singuri in camp si era liniste, chiar idilic, daca esti putin mai antisocial.
Eram cam stingheri, dar acum se construieste cu avant proletar, pentru ca cererea noii clase mijlocii cu imprumut de 100 000 eur pe 20 de ani este in crestere.
Da, nu invatam nimic din spate, dar alternativele cam lipsesc.

- bloc in mijlocul campului cu 75 apt si ceva locuri de parcare, dar ce credeti? Sunt 150 de masini, deci noaptea abia te mai strecori.
- acum se fac case insiruite, care cu greu au un loc de parcare, pe strada! Si ala mic/infim.
E clar ca in camp ai nevoie de 2 masini, deci toti vor parca in afara cartierelor, pentru ca e camp si loc, dar e mocirla => le pun pe strada.

In noile cartiere, drumurile infime si teoretic includ si parcare, iar daca parchezi pe o parte si de alta, nu mai e loc, dar ce conteaza in afara de spaga si profit?

Uitati cat loc e intre case! In spate e mica "gradina", iar in fata... nimic!
Sa va spun ca in acest moment acolo nu exista utilitati? Ca toti pirateaza o canalizare privata?
E incredibil ce se poate face in Romania dpdv imobiliar, iar aici nu vorbim de autoizatia ISU...

Attached Files

  • Attached File  a.jpeg   95.06K   208 downloads
  • Attached File  b.jpeg   79.66K   217 downloads
  • Attached File  3.jpeg   123.53K   201 downloads


#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
E un cerc vicios, iar asa se formeaza "capitalul autohton".

1. Primaria trebuie sa faca un PUG/PUZ realist, cu artere late, parcari etc.
Asta insa insemna exproprieri si bani, pe care primaria nu ii are => asteapta donatii de la proprietari, daca vor sa construiasca.

Cum nimeni nu vrea sa doneze, se asteapta pana in momentul in care cererea/nevoia e mare si se forteaza nota dpdv legal, lasand distante minime, un fel de bloc culcat pe orizontala.

2. Masina este o nevoie de baza in lipsa unui transport in comun decent (lipsa totala, adesea), de aceea nu poate fi categorisit lux si sa ii mai pui o taxa noua - de facut umbra pamantului.
Si asa, masina e o jucarie supraimpozitata!

Si totusi, legea s-a facut cu bata.
- Ar trebui obligatoriu sa ai doua locuri de parcare pe proprietate. Locuri realiste, unde sa poti deschide usile.
- daca iti faci din garaj dormitor pt bona, nici dracu nu te stie, deci mai pui o masina afara.
La noi receptia e problematica, ca dupa aceea, fiecare face ce vrea. Legea nu da voie, dr daca ar fi sa o aplicam, ar iesi cu sange.
Sa ii vezi pe vecinii mei, care au "Dare in plata", ca nu pot sa termine procedura, pt ca garajul a devenit bucatarie si banca vrea casa cf cadastrului si proiectului.
Astia au hotarare definitiva, banca nu vrea si e limbo total. Cred ca in curand se muta homelesii pe acolo.
Desigur, garajele erau oricum f stramte, de nefolosit, iar sa scoti o autorizatie de constructie doar pt schimbare folosinta din garaj in camera, e o durere de cap enorma.

O legislatie buna si realista se transfera in costuri si scaderi de profit, iar aici e problema!

Daca trebuie sa faci garaj subteran pe doua nivele, cumparatorul nu o sa vrea sa plateasca, pt ca pe strada e gratis. In plus, ai nevoie de un spatiu foarte mare.
Daca vrei sa ii amendezi pt parcarea pe strada, ia foc tara.

#3
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostCourage, on 24 septembrie 2018 - 07:30, said:

Uitati cat loc e intre case! In spate e mica "gradina", iar in fata... nimic!

Esti sigur ca nu se construieste o puscarie acolo?  Ca par niste dormitoare colective, cum am vazut in niste filme... lipseste doar sarma ghimpata, dar cred c-o instaleaza ulterior.

De ce ar vrea cineva sa locuiasca in mijlocul campului in asa ceva?

Edited by rosix, 24 September 2018 - 07:50.


#4
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Eu am sustinut tot timpul ca imobiliarele si hipermarket-urile au distrus Romania. Pentru a obtine trenuri "construibile", s-a trecut peste/distrus   orice: agricultura, istorie, cultura,industrie. Iar  cand te duci la piata sa cumperi de la "taranul producator direct" si-l intrebi: da´de ce e asa de scumpa marfa, raspunsul e stereotip: pai du-te la magazin sa vezi cat costa. Astea ne omoara, nu salariile : preturile. Pe care nu are nimeni nevoie sa le controleze cum se stabilesc.
Cat despre strazile inguste si locurile de parcare, problema e la fel de valabila si pe 90% din strazile din marile orase. Inguste, pline de masini parcate haotic, chiar daca au loc sa fie parcate in curte, tot pe strada, in fata casei e mai la indemana.

Edited by myshyk, 24 September 2018 - 07:56.


#5
DANPOP

DANPOP

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 10.04.2007
Si in Bragadiru e la fel.

#6
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002
Cine este de vina pentru toata aceasta situatie ? Daca toata tara vrea sa se mute in si langa Bucuresti, astia ce sa faca ? este paine de mancat, MULTA, abia cand se va opri exodul atunci lucrurile se vor aseza, iar legile sa fim seriosi, se dau cu niste dedicatii, ca doar nu or fi prosti dezvoltatorii sa plateasca ei pentru locuri de parcare, cine vrea sa fuga de Bucuresti trebuie sa fuga peste 35 de km, altfel nu ai sanse la liniste si aer curat

#7
Benderbut

Benderbut

    viking member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,722
  • Înscris: 11.12.2014
Vina este a arhitectului care a gandit treaba asta si care a facut proiectul.

Edited by Benderbut, 24 September 2018 - 08:03.


#8
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View PostCourage, on 24 septembrie 2018 - 07:30, said:

In Bucuresti exista un HGC 66/2006, care obliga la un anumit nr de locuri de parcare.

Pe care nimeni nu o respecta...

Edited by Jammalan-the-Prophet, 24 September 2018 - 08:08.


#9
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
eu as relaxa legea complet, as lasa pe fiecare sa construiasca cum vrea, sa vedem unde se ajunge.
se face strada de 2 m latime si nu poate intra nimic pe ea, cu atat mai bine. as lasa strada de 1 metru latime.
ia foc, locatarii sa stinga apa cu PET-urile sau cu "jeturile" din dotare.

#10
motanul13

motanul13

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,351
  • Înscris: 03.08.2006
De fapt e un cumul de factori .

1.Pretul terenurilor a urcat aberant .
2.Dezvoltatorul vrea sa obtina maximum de profit .
3.Clientii blocurilor pe orizontala nu isi permit sa plateasca mai mult de 60-80.000Eu

Si atunci rezulta ce rezulta .

#11
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,563
  • Înscris: 15.06.2004

Quote

Si totusi, legea s-a facut cu bata.
- Ar trebui obligatoriu sa ai doua locuri de parcare pe proprietate. Locuri realiste, unde sa poti deschide usile.
Si daca vine cineva in vizita ? Sunt tari in vest in care trebuiesc minim 3, ba chiar 4 locuri de parcare pe terenul tau - in curte. Altfel nu primesti nicio autorizatie.

#12
kopac

kopac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,327
  • Înscris: 31.07.2017
va vaitati ca babele, ingrozitor de rau. Locul tinerilor nu este pe camp. este in oras langa scoli, gradinite, discoteci, etc. Care este rostul pentru care copiii sunt chinuiti in fiecare zi cate 1.5h dus/intors la o scoala ipotetic mai buna? Cat randament mai da un copil care viseaza in fiecare zi la scoala perna? Chiar si ca adult, ce mare bucurie este sa stai in trafic cate 2h/zi segment. Cartierele comuniste  se pare ca sunt mult mai placute locuirii decat cotetele astea capitaliste. Ar trebuie ca fiecare sa se gandeasca la amprenta sa de carbon si sa nu creada ca este doar el in lume/bucuresti si cu problemele lui!

#13
Argent

Argent

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,777
  • Înscris: 01.10.2017
Am urmarit un tip cum si-a luat el masina si la nici 2 luni de zile o avea la vanzare, de ce? Pentru ca in Romania nu ai ce face cu masina, te duci in oras si unde o parchezi? 0 LOCURI DE PARCARE, 0.
Asa ca ce vorbim sau de ce avem pretentia ca la bloc sa avem propriul loc de parcare? Boss, la case nu gasesti loc de parcare ca sunt care isi cumpara 2-3 masini si incep sa parchezi pe unde apuca, tu ai pretentia pe la blocuri si cartiere rezidentiale unde majoritatea abia au bani de rata.

#14
lyanna

lyanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,319
  • Înscris: 02.09.2007
Cea mai noua chestie pe care-am vazut-o este urmatoarea:
1) Dezvoltatorul face in zona de case un blocusor de 8-10 apartamente pe 3-4 etaje, desi P+2 e maximul zonei.
2) Face la subsol locuri de parcare pt toate apartamentele. Scriptic! Adica exista spatiul si rampa pentru masini, dar nu vor avea niciodata loc masinile alea acolo. Oricum e zona de case, sa parcheze pe strada gusterii.
3) Se vand apartamentele, dar dezvoltatorul nu vinde si locurile de parcare. Nici n-a intentionat vreodata sa le vanda
4) Se betoneaza rampa si se mai fac la subsol inca 2-3 apartamente.

#15
Argent

Argent

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,777
  • Înscris: 01.10.2017
lyanna - Corect, stiut si eu un asemenea bloc.
Si o alta minunatie este cu parcelarea, se vand parcelele din spate, gen alea mai la departare de starada principala, adica vedere, acces etc... Se construiesc case, lumea fericita, apoi apar la vanzare si parcelele din fata.
Si din locatar la strada principala, la bulevard... ajungi locatar pe o straduta mica de te intreaba toata lumea de ce nu ai cumparat la primul rand de case ca oricum este mai ieftin.

Manevre romanesti.

#16
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postrich1974, on 24 septembrie 2018 - 08:11, said:

eu as relaxa legea complet, as lasa pe fiecare sa construiasca cum vrea, sa vedem unde se ajunge.
se face strada de 2 m latime si nu poate intra nimic pe ea, cu atat mai bine. as lasa strada de 1 metru latime.
ia foc, locatarii sa stinga apa cu PET-urile sau cu "jeturile" din dotare.

Iti dai seama ca, daca e un incendiu la un imobil situat pe o astfel de strada - masina de pompieri nu poate intra si se extinde focul la TOATE imobilele invecinate si iese un dezastru ?

Statul este principalul vinovat in aceasta situatie ca e in cardasie cu mafiotii imobiliari si ii lasa sa construiasca oricum..

Edited by rosix, 24 September 2018 - 08:30.


#17
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001

View PostJammalan-the-Prophet, on 24 septembrie 2018 - 08:06, said:

Pe care nimeni nu o respecta...
Doar fraierii ca mine o respecta! Daca n-ai pile la comisia circulatie, te *ut astia pe toate partile, cu cerinte SF.
Daca ai pile, trece, se fac masinile cat motocicletele si au loc Posted Image

@rosix - ai fi uimit.
E vorba de cerere si oferta.
E vorba de cati bani ai avans, cati poti imprumuta, de TVA mai mic etc.
Stiu oameni care au cumparat 2 astfel de case si le-au unit, pt ca TVA sa fie 5%.

Quote

Locuințele cu o suprafață de maximum 120 mp, a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depăşeşte suma de 450.000 lei, pot fi achiziționate cu o cotă redusă de TVA, de 5%, de către orice persoană necăsătorită sau o familie care cumpără pentru prima dată un imobil în aceste condiții.

Astfel de idiotenii limiteaza mult piata.

In Bucuresti se fac banii, se misca banul.
Intra ~35 000 masini in Bucuresti zilnic, se ingramadesc de foame.

Loc e cat vezi cu ochii, ca terenurile sunt in paragina, nu merita cultivate vs valoarea imobiliara.
Dar sa mergi 5 km mai departe iti pune adesea 30 minute in plus. La asta adaugi si drumul cu copiii la scoala/gradinita/liceu.

#18
dark_tzotzo

dark_tzotzo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 16.07.2008
Pana la urma intr-o piata capitalista cumparatorii sunt cei creaza oferta. Se vind apartamente pe camp? Hai sa facem mai multe. Vanzatorul o sa impinga nota cat de mult poate pentru a maximiza profitul, e normal sa fie asa. Daca cei in cautare de casa nu au un minim de pretenti (pozitie, numar de parcari, cai de access, izolare fonica, etc), atunci nici oferta nu o sa fie buna.

Eu am ales in apartament vechi, cu scoala, gradinita, liceu, magazine si metrou aproape, la pret echivalent cu ceva pe camp. Nu depind de masina si nici nu intentionez sa cumpar una in viitorul apropiat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate