Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

Peugeot 3008 - 2017

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
443 replies to this topic

#19
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postmarius23mvp, on 15 septembrie 2018 - 21:40, said:

.........


Nu sunt de acord cu tine, dar nu la modul hai sa intram in polemica, fiecare cu parerea lui. Perfect subliniat - daca eu sunt fericit asta e cel mai important. Sunt extrem extrem de fericit de alegerea facuta. Cum spuneam si mai sus, de fiecare daca cand plec de langa ea, ma mai intorc s-o mai privesc odata inainte sa intru in bloc. Dupa aproape 1 an de cand o am. Daca asta nu inseamna ca sunt fericit, atunci nu stiu ce-as putea sa mai zic. Treaba pentru mine e 100% clara - daca as avea acum banii in mana, ce-as face. I-as tine sa dorm pe ei si-as ramane cu Octavia (o masina cu care am destul de multe amintiri, am fost in multe tari si locuri frumoase impreuna, o masina pe care o priveam cu mult drag) , as lua alta marca / model, sau as merge tot pe 3008 si daca da - cum mi-as configura-o acum ? Raspunsul e 100% ca as merge pe exact aceeasi alegere.
CLAR as lua tot 3008, clar aceeasi culoare, motor + cutie (am inteles ca EAT6 nu mai e disponibil, se trece pe EAT8) clar nu as lua navigatie, nu as lua trapa, nu as lua tapiterie de piele, sunt destul de convins ca tot nu as lua farurile cu led ( pentru ca 1)imi plac DRL-urile mai mult la a mea decat la una cu far cu led, sunt o banda continua de lumina ; 2) deja am pus leduri pe scurta + lunga, aftermarket. Bine, am aflat ca nu prea sunt legale). Focalul ramane cam singurul meu semi-regret real. Dar aftermarket o rezolv si pe asta, cred ca in primavara ma apuc de demontat usi, antifonat, vazut rezultat, eventual pus alte difuzoare.

Tu zici ca sunt cam multe pe care nu le am pe masina. Eu zic ca sunt multe pe care le am in banii astia.
Da asa e, sunt o groaza pe care le avea 3008 si eu nu le-am luat. N-am luat keyless (350 de eur, nu era de loc o avere, dar am eu damblalele mele), n-am luat incarcare wireless desi am telefon compatibil ... 100 eur ... practic degeaba, ce naiba mai e 100 eur cand iti iei masina noua. Ei, eu nu i-am dat ... nu-mi trebuie ... telefonul nu ar fi stat niciodata acolo ... de fiecare data cand am telefonul acolo e cu cablul in el pentru Android Auto, si se si incarca prin cablu. In rest il am in buzunar. Altceva ... active lane departure assist , eu am decat pasiva, imi canta pupaza aia in cap ... sistem pe care-l tin dezactivat oricum. Daca pe Tesla combinat cu drumurile de afara functioneaza bine, asta nu inseamna ca combinatia Peugeot + Romania ar fi primit increderea mea ... am inteles ca intervine destul de brusc, adica zgaltaie pasagerii, dar mai ales interpreteaza fals situatiile de drum ... sincer... ar avea cineva incredere sa se lase pe mana acestui sistem ? Nu cu Peugeot sau altceva .... sa zicem cu o Tesla in Romania, ai avea incredere s-o lasi sa ti-o tina ea intre linii pe drumurile noastre ? Cred ca as sta mai incordat decat daca n-as avea sistemul. Eu am sistemul pasiv, mi se aprinde in bord si-mi canta una in cap cum ma apropii de linii. Direct disable i-am dat, nu am vrut asa ceva, a fost inclus. Utilitatea lui este SA ZICEM doar atunci cand simti ca te ia somnul, si-ti e frica sa nu te fure. In momentele alea un om normal trage pe dreapta si incearca sa inchida ochii ... nu activeaza pupeze prin bord, ca nu te salveaza aia de la iesiri in decor !
Blind spot monitoring ... adica o palpaire in oglinda ? Nu mersi ... daca mi se aprindea ceva rosu in bord as fi dat banii, dar asa mi se pare o chestie cu eficienta redusa. De obicei casc ochii bine in oglinzi, daca e sa nu-l vad pe vreunul e pentru ca nu m-am uitat in oglinda ... daca nu ma uit in oglinda nu vad nici cum ma anunta sistemul.
In rest nu stiu ce nu mai am ... recunoasterea semnelor am primit-o tot asa la pachet, dar sincer aia mi se pare mai utila decat ce-am scris mai sus. M-am regasit de multe ori in situatia de-a nu sti ce limita de viteza am, n-am fost pe faza sa vad semnul, macar ce am in bord stiu ca e real citit de camera de pe un indicator fizic, spre deosebire de ce-mi da pe navigatie ... ca hartile se mai schimba, limitele se mai schimba.
Scaune incalzite, senzor de ploaie, senzor de lumina, senzori parcare fata + spate + camera spate (180). N-am luat 360 si mi se pare ca intuitia m-a facut sa aleg corect. Camera mi se pare geniala, exceptand rezolutia. Deci chiar geniala, cu vederea aia de sus sa sa nu freci jantele de borduri, parca te joci pe calculator cand parchezi masina.
Active safety brake ... sunt unii care ofera asa o chestie asa de oras, pana la 50/h gen... la 3008 avem pana la 140 km/h pentru obiecte in miscare si pana la 80/h pentru obiecte stationare.
Adaptive cruise control ... mi se pare probabil cel mai folosit (de catre mine) gadget al masinii, dupa android auto. Mi se pare un must have indiscutabil, eu il folosesc si pe drumurile nationale, ma ajuta teribil - eu nu vad, dar el vede, eu poate nu sunt atent, el actioneaza. Rezultatul - merg foarte relaxat noaptea, nu mai conduc de loc incordat. Iarasi ... cat de incordat conduci pe ceata fara acc, si cat de de mult te ajuta radarul care vede si prin ceata ... Nu am incredere in sistem pe ploaie torentiala, doar asa mi-a dat rateuri (in sensul ca eu am vazut inaintea lui masina din fata si am intervenit, ca masina se ducea ca si cum nu avea obstacol) in rest se misca foarte bine, isi ia masuri din timp si progresiv, incepand cu reducerea acceleratiei si pana la frana cu stopuri aprinse pe spate, pasagerii nu simt ca nu sunt eu cel ce franeaza. In combinatie cu cutia automata e o incantare. Ma deranjeaza doar ca atunci cand ajunge la 0 km/h dupa circa o secunda isi trage frana de stationare si nu mai pleaca pana nu calci tu acceleratia. Adica e ok pentru calatorii, dar nu e un adevarat sistem automat de blocaje rutiere. Ma rog, ii inteleg si pe ei ca se trezesc ca-i da unul si altul in judecata ca a plecat masina in fata fara sa stie soferul, nu-mi e greu sa calc acceleratia, dar mi-ar fi placut sa si plece singura de pe loc.
Android Auto ... ce sa zic ... nu inteleg cum unii, in 2018 inca nu pun asa ceva pe masini. La Mazda stiu ca nu poti sa pui deloc, nu ca nu e standard. Mi se pare incredibil ... indiferent de model, de nivel de echipare, la acest producator nu ai varianta sa ai android auto (sau car play pentru apple).
La un moment dat imi "inghetasem" telefonul, daca faceam update-uri imi taia google macaroana si nu mai aveam aplicatii 3rd party in android auto.
Imi place, de-asta mi-am luat android auto, ca sa ma bucur de asa ceva, daca doresc ... am fost pasionat, am citit pe forumuri cum se face, mi se pare o unealta extrem de potenta.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9rGol1Wg-lM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Daca esti dispus sa-ti rootezi telefonul - de exemplu la aplicatia de mirroring ai comunicatie in ambele sensuri, adica dai comanda de pe touch-ul masinii, nu cum am filmat eu - adica cu comanda de pe telefon. Ma bate gandul sa-mi iau un S5 ceva mai vechi pe care sa-l rootez si sa-l tin in masina strict pentru android auto.
Comenzile vocale merg impecabil ... intri in masina, pornesti motorul ... esti cu telefonul in buzunar. Nu e nevoie sa-l scoti, se conecteaza automat la masina prin bluetooth, si ai la dispozitie asistentul google, cu tot ce inseamna asta ... fara sa scoti telefonul din buzunar. Si nu vorbesc ca poti doar sa suni sau sa dai mesaje prin comanda vocala ... nu - zic ca ai la dispozitie asistentul google, adica nivel usor conversational, de la tampenii gen spune-mi un banc si pana la intrebari de al caror raspuns chiar poate ai nevoie ... cum e vremea colo, cati euro inseamna mai stiu eu ce suma in moneda x


...............
.
Asa cum am scris , daca tu esti fericit ce conteaza parerea celorlati , nu ? Dar sa faci atata compunere imi pare ca inca esti la stadiul de autoconvingere ca ai ales bine ( dpmdv e o alegere neinspirata masina asta la banii si lipsa de dotari ) .

#20
Nego10

Nego10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 311
  • Înscris: 22.01.2017
Eu il intrebam pe Baxon care si-a luat un Opel cu AC manual in 2018 si spune de altii ca ii lipsesc multe dotari masinii. Diferenta intre el si tine (aka compunerea) e ca isi spune parerea obiectiva si nu minte ca altii ca nu ii trebuie clima si alte treburi si isi descrie masina ca aia perfecta.
Felicitari pentru masina, este super!

Edited by Nego10, 16 September 2018 - 00:46.


#21
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014

View PostBaxon, on 15 septembrie 2018 - 23:04, said:


.
Asa cum am scris , daca tu esti fericit ce conteaza parerea celorlati , nu ? Dar sa faci atata compunere imi pare ca inca esti la stadiul de autoconvingere ca ai ales bine ( dpmdv e o alegere neinspirata masina asta la banii si lipsa de dotari ) .

Da, boss, daca nu e Crossland cu motor de 80 de cai e clar o alegere neinspirata. Nu vrei tu sa plimbi ursul si sa nu poluezi fiecare jurnal de bord cu ineptiile si frustrarile tale?

#22
Freddy12

Freddy12

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,493
  • Înscris: 15.09.2010
Bravo, buna masina! Am avut si eu un 3008 de 130cp si pot spune ca e cea mai comoda masina pentru drum lung din cate am avut in peste 30de ani de condus.

#23
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Posttatalor51, on 16 septembrie 2018 - 01:05, said:

Da, boss, daca nu e Crossland cu motor de 80 de cai e clar o alegere neinspirata. Nu vrei tu sa plimbi ursul si sa nu poluezi fiecare jurnal de bord cu ineptiile si frustrarile tale?
Esti mereu off topic si mereu te legi de mine , aiurea ( n-am facut nici o comparatie cu masina mea de oras ) . Tu poluezi pe fiecare topic din frustrare , in loc sa feliciti initiatorul ca a luat totusi o masina noua ....

#24
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014

View PostBaxon, on 16 septembrie 2018 - 09:45, said:


Esti mereu off topic si mereu te legi de mine , aiurea ( n-am facut nici o comparatie cu masina mea de oras ) . Tu poluezi pe fiecare topic din frustrare , in loc sa feliciti initiatorul ca a luat totusi o masina noua ....
Ti-ai facut un obicei din a intra pe diferite jurnale de bord si a observa cat de scumpa/nu merita/proasta/cat de mult consuma masina respectiva. Si in acelasi timp, cand cineva posteaza pe jurnalul tau de bord chestii identice (ce motor si performante jalnice are Crosslandul si ce interior trist are Vitara-ul sari ca ars, te declari jignit si spui ca n-au ce cauta chestiile respective pe un jurnal de bord.

So yeah, n-am idee ce fel de persoana se declara jignita de o ceva atunci cand i se face lui, dar in acelasi timp face chestia respectiva altora constant.

@on topic: masina e super, probabil cel mai reusit crossover actual si ai ales echiparea, motorul si cutia de viteze pe care le-as fi ales si eu daca voiam sa ma incadrez in 25k.

#25
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,527
  • Înscris: 21.12.2006
@marius23mvp
Felicitari pentru masina, sa o conduci cu placere si fara probleme. Am vazut in trafic cateva 3008, in special GT sau GT Line arata foarte bine. Imi place stilul de design al celor de la Peugeot, in schimb fratii lor de la Citroen au un stil mai ciudat!

#26
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postmarius23mvp, on 14 septembrie 2018 - 18:34, said:

Salutare.
....
Sa o folosesti cu placere maxima.

Este o masina frumoasa atat la exterior cat si la interior si foarte practica. Singurele chestii care nu mi-au placut dpdv al designului sunt, in ordine, consola centrala mult prea inalta (inutil de inalta dupa mine), tableta "infipta" in bord de parca ar fi un add-on pus dupa ce a fost desenat bordul si volanul prea mic in diametru. In rest e super ok.
Ca parere personala, e pacat sa nu iei faruri LED in ziua de azi mai ales daca ai posibilitatea asta.

#27
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Multumesc tuturor pentru ganduri.
Revin cu ceea ce trebuie in primul rand sa contina un jurnal, si anume cum se comporta masina in timp.
Chiar voiam sa intreb pe forumul marcii (inainte sa deschid acest jurnal) daca ceilalti posesori au intampinat vreo problema majora cu acest model, adica de motor, cutie, mecanica, parte electrica, chestii mai serioase.

Eu am observat decat doua lucruri mai mult sau mai putin deranjante, dar care sub nicio forma nu se inscriu la chestii serioase :
- 50% din timp ascult muzica la volum maxim - ca urmare in usa din dreapta mi-a aparut un greieras care greiereste acolo si el in ritm cu muzica (mai exact pe frecvente joase care fac sa vibreze usa). Nu este din difuzor, asa cum am crezut initial, pentru ca daca trag sau imping de buzunar se potoleste. Prinderea acelor plastice din componenta fetei de usa nu este vreun model de urmat. Pe de alta parte si eu ascult tare, recunosc, nivelul 30 (adica maxim) este departe de-a ma satisface ca si volum. Mi se pare ca e gatuit head-unitul, ca si putere, adica nu e cine stie ce ... la orice sistem ar fi normal sa apara distorsiuni la peste 75%, dar aici e ok, spre surprinderea mea merge blana in conditii multumitoare. Ca si rezolvare am de gand sa nu ma gandesc la partea de garantie, nici nu mi s-ar parea logic sa pierd garantia pentru asta, si sa dau fetele de usi jos si sa-i trag o antifonare la cineva. Imi e putin aiurea sa ma apuc de asta, adica imi e teama ca poate nu vor mai fi puse la loc ca de fabrica, plus eventuale zgarieturi nedorite. Dar am s-o fac la un moment dat, placerea de-a asculta muzica in masina e mai mare decat riscurile.
- spre marea mea surpriza, pe bara din spate mi-a aparut in vreo 3 locuri o umflatura la elementul cromat, care credeam ca este ceva tratat chimic, dar nu este. Se vede exact ca o folie sub care a intrat putin aer. Ca urmare sunt pretty sure ca este o solutie mai low budget - adica un plastic invelit in folie care imita cromul, cel putin la bara din spate este. Elementele cromate de la geamuri nu par sa aiba aceeasi solutie, adica acolo chiar cred ca e ceva tratat in baie chimica.

Altceva nu am de comentat, masina la 13.000 km si 9 luni se simte aproximativ ca in prima zi.
Zic aproximativ, pentru ca s-a mai lasat in consum (la inceput, mers cu ea ca pe oua, in exterior sub 7,5% nu cobora, si nu saream de 90-100/h , mers tocmai cu ideea de consum in cap - acum as scoate maxim 6,4% pe acelasi drum) si trage altfel, trage mai bine ca la inceput, si-a dat drumul dupa cateva sute de km.
Motorul nou este foarte silentios, dupa 1000 de km ma asteptam sa-si schimbe sunetul, adica sa se auda mai pronuntat, dar in continuare este silentios si suna rotund (si in cabina nu se aude).
Exact ca in prima zi in schimb se simt franele, aceeasi precizie si dozaj al pedalei.
Suspensiile la fel, fara zgomote in plus (ca zgomote sunt, mai ales pe spate, nu sunt cele mai silentioase suspensii - solutia tehnica nu e vreo minune, adica n-are independenta pe spate, dar macar acest lucru are si aspecte pozitive - regasite in forma si capacitatea portbagajului). Am observat ca cel mai mult nu le convin damburile consecutive (gen asfalt valurit dar mai pronuntate).

N-am zis nimic de cutie. Am avut pe mana vreo 3 luni un Clasa E penultimul model, le schimbam ca pe ciorapi, miscam cand una cand alta. Initial mi-a placut mai mult Aisinul meu, mi-a parut mai rapida si mai putin zmucita decat a Mercedesului (vorbim de diferente infime, adica nu poti spune ca la Mercedes schimba cu zmucituri), dar tot mergand cand cu una cand cu alta m-am razgandit si-am ajuns la concluzia ca sunt cam tot pe acolo ele ca si rafinament, diferenta e totusi de masini nu de cutii ... Peugeotul meu are in certificat 1475 kg, Mercedesul are spre 1800, si toata treaba asta se simte, pe Merc era motorul de 2000 diesel, parca 170 de cai si era blegutz foc, imi era si aiurea sa ma bag din scurt in intersectii, spre deosebire de benzinarul de pe Peugeot care se simte mult mai agil, chiar si fara sa fie pe sport. Oricum 1-2, 2-3 simt si eu la Peugeot, la 3-4 trebuie sa fiu atent ca sa-mi dau seama, dar 4-5 si 5-6 chiar nu le simt.
Pe sport parca schimba o idee mai repede, dar nu e ceva ce sare in ochi.
In schimb pe manual din padele schimba absolut superb, extrem de rapid.

Cutia permite urmatoarele lucruri :
- pe automat permite sa intervii cu inferioara (kick down) sau superioara in anumite conditii. Kick-down ii poti da oricand, util inainte de-o depasire, pentru ca daca-i dai blana si-o lasi pe ea are o jumatate de secunda delay la schimbare, care se cunoaste in lansarea masinii. Daca ii dai tu inferioara normal ca te sincronizezi altfel si se lanseaza mult mai bine in depasiri.
Superioara poti sa-i dai doar daca are peste ... mi se pare ca la 1500 de ture are limita, daca ai mai putin degeaba dai din padela ca nu-ti schimba. Pe de alta parte chiar daca la 1500 iti trece sa zicem intr-a 6-a, in 2-3 secunde isi da singura inapoi inferioara, probabil e un mecanism de fail-safe care n-o lasa sa mearga subturata.
- pe manual nu se comporta ca o adevarata cutie manuala (si normal, doar n-o sa lase sa-ti moara motorul) adica in treapta superioara nu-ti trece singura, poti sa te duci cu ea in plafonare si nu-ti schimba superioara, in schimb inferioara isi da singura daca scade turatia (de exemplu esti cu a 6-a si franezi sa zicem la un semafor, isi da singura 5-4-3-2-1).

In rest am observat ca are tot ce are o cutie automata moderna, schimba in treapta inferioara cand esti pe vreo coborare in incercarea de-a avea o viteza de coborare constanta (cand esti pe pilot chiar nu misca un km in plus fata de viteza cu care ai inceput sa cobori. Adica dupa parerea mea cei de la Aisin au livrat catre Peugeot o cutie moderna, nu ceva ca pentru vreo ruda mai saraca.
Sunt foarte multumit, ca si unic mic repros - cand opresc rotile daca nu astept o secunda pana sa-i dau comanda sa treaca in P uneori zmuceste, adica o simt. Daca stau minim o secunda cand o trec in P chiar nu simt absolut nimic. Deci nu vorbesc de frana electro-hidraulica, vorbesc de scosul cutiei din modul Drive si trecutul in P (are Drive, Neutral, Reverse si P, P-ul fiind un fel de echivalentul unei manuale pe care-o lasi in treapta 1 dupa ce opresti motorul, dupa cum mi s-a explicat si mie. Adica masina mai are un usor joc fata spate, nu e ca si cum ar avea frana de mana trasa).
Nu dati cu pietre, la mine e prima masina cu cutie automata, explic comportamentul pentru cine e in situatia mea si nu stie, cum nu stiam nici eu.

La oprirea motorului cutia trece automat in P si se activeaza automat si frana de mana electro-hidraulica.
Acest automatism se poate dezactiva pentru anotimpul geros, dar asta iarna nu m-am complicat si-am lasat-o asa, pentru ca dupa oprirea motorului ai un timp la dispozitie (mi se pare ca 1 minut) sa-ti mai faci ce mai ai nevoie - ca de exemplu sa dezactivezi frana de mana, sau sa-ti duci stergatoarele in pozitie verticala, ca sa ti le dezghete frumos a doua zi cand pornesti motorul.
Cand esti la semafor si nu vrei sa-l deranjezi pe cel din spate cu stopurile de frana nu trebuie s-o scoti din drive, cuplezi frana de mana si iei piciorul de pe frana. Masina se lasa vreo 5 cm de spate dar sta pe loc. Cand se face verde doar calci acceleratia si se decupleaza automat frana de mana. Foarte elegant, nu stiu cat de benefic o sa fie pentru cutie pe termen lung, si nimeni nu stie sa-mi spuna. Dar daca totusi au pus aceasta functie ma gandesc ca prea mult rau n-am cum sa-i fac.
Ea asa are niste sisteme de siguranta, dupa cum am mai spus .. ma refer la cutie. Stiu ca cel mai rau ii face cand trece brusc din drive in reverse sau invers, si nu apuca masina sa ajunga la oprire completa. Inclusiv levierul de comanda al cutiei e proiectat sa previna treaba asta, adica merge si dintr-o bucata s-o bagi din D in R sau invers, dar se trage greu de el sa-si faca toata cursa, eu prefer sa-l misc cu un deget pe bucati (adica D - N si inca o actionare pentru N - R), intre timp masina se opreste complet.
Spre deosebire de Mercedes, cu maneta lui la volan (Drive parca e in jos, Reverse e in sus, iar pentru Neutral are buton in capatul levierului), cu care poti sa dai comanda mai rapid, si daca poti atunci o si faci, si de multe ori cand o fataiam fata-spate masina nu se oprea complet si deja schimbam. Am inteles ca pe termen lung nu e bine, fortezi in cutie putin cate putin in fiecare zi.

Pana acum n-a zis nimeni nimic de sistemul "magic wipers" de pe aceasta masina (nu stiu cine i-a dat aceasta denumire, asa am gasit si eu pe youtube).
Toata lauda pentru el. Duzele de stropire sunt chiar pe suportul lamelelor, si jetul pleaca de-a lungul lamelei, catre ambele capete. Sincronizarea intre momentul cand arunca lichidul si momentul in care efectiv pleaca stergatoarele pe parbriz este foarte buna, nu ai cum sa plimbi lamela pe un parbriz uscat si prafuit.

Auto-holdul intra automat, si depinde de inclinatie. De exemplu la orizontala masina misca binisor, la o inclinatie usoara scapa foarte putin in spate, dar cand panta este mai accentuala nu clinteste.
La un CX-3 cu cutie manuala am vazut ca are buton ... nu mi s-a parut prea inspirat, dar poate pentru ca asta e solutia pentru manuale, nu stiu. Un adevarat auto-hold cred ca trebuie sa-si faca treaba automat in fundal, ca de-aia se numeste AUTO-hold.

Per total cred ca noi ca natie am stat prea mult timp bagati cu nasul in fundul grupului VAG, sau mai bine zis a nemtilor in general, si-am neglijat faptul ca si alti producatori iti pot face surprize frumoase.
In ultima vreme totusi s-a mai descoperit si Japonia sau Coreea (cand am avut Kia C'eed imediat dupa aparitie toti se uitau la mine de parca mi-as fi luat caruta ... Kia ... vai de capul tau).
Dar francezii si italienii sunt in continuare priviti (in general vorbesc) ca si niste inferiori despre care nu merita sa vorbesti.
Cred ca fiecare are rolul lui in progresul urias din industria auto, si sunt in stransa legatura.
Da, nemtii duc inainte progresul prin tehnica (in ultima vreme cam testata pe consumator), japonezii parca sa zic ca sunt mai lenti in progres, dar mai bine testate ca si reliability, dar francezii si italienii au si ei rolul lor, macar in design, daca nu erau ei aveam toti bordul de VW.
Care nu zic ca e rau sau bun, urat sau frumos, zic doar ca e destul de neschimbat ca si design.

Edited by marius23mvp, 17 September 2018 - 12:32.


#28
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,582
  • Înscris: 17.08.2007
Problema cu elementele cromate care se exoliaza am înțeles că este de la spălătoriile noastre care folosesc multe substanțe active caustice, poate chiar soda.
Și mie îmi place ce scoate Peugeot in ultimii ani și chiar as fi avut acum un 308 daca ar fi adus și ei mai repede pe piata configurația dorita de mine la momentul potrivit

#29
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

View Postatupi, on 17 septembrie 2018 - 12:51, said:

Problema cu elementele cromate care se exoliaza am înțeles că este de la spălătoriile noastre care folosesc multe substanțe active caustice, poate chiar soda.
Și mie îmi place ce scoate Peugeot in ultimii ani și chiar as fi avut acum un 308 daca ar fi adus și ei mai repede pe piata configurația dorita de mine la momentul potrivit

Nu stiu ce sa zic ... mie nu-mi pare ca e de la substante caustice, uite cum arata

Attached Files



#30
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Nu are treaba cu spakatoriile, acolo e defect de material (se exfoliaza "cromul" de pe suportul de plastic).

#31
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,516
  • Înscris: 15.06.2007
Faina masina. Am vazut una pe albastru metalizat , inchis "bleu marin", si era o placere vizuala.

#32
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postmarius23mvp, on 17 septembrie 2018 - 12:24, said:

Auto-holdul intra automat, si depinde de inclinatie. De exemplu la orizontala masina misca binisor, la o inclinatie usoara scapa foarte putin in spate, dar cand panta este mai accentuala nu clinteste.
La un CX-3 cu cutie manuala am vazut ca are buton ... nu mi s-a parut prea inspirat, dar poate pentru ca asta e solutia pentru manuale, nu stiu. Un adevarat auto-hold cred ca trebuie sa-si faca treaba automat in fundal, ca de-aia se numeste AUTO-hold.


Ce descrii tu aici cred ca e mai mult hill-hold control.

Auto-hold iti tine masina pe loc de fiecare data cand ai oprit masina prin actionarea franelor in mod automat. De-obicei auto-hold are buton ca sa-l decuplezi daca nu vrei. Eu l-am gasit folositor in trafic bara la bara cand mai mult stai pe loc dar sunt momente cand doar vrei sa ridici de pe frana ca sa te misti usor si atunci cred ca e mai bine sa-l dezactivezi.

#33
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014

View PostMembruAnonim, on 17 septembrie 2018 - 17:06, said:




Ce descrii tu aici cred ca e mai mult hill-hold control.

Auto-hold iti tine masina pe loc de fiecare data cand ai oprit masina prin actionarea franelor in mod automat. De-obicei auto-hold are buton ca sa-l decuplezi daca nu vrei. Eu l-am gasit folositor in trafic bara la bara cand mai mult stai pe loc dar sunt momente cand doar vrei sa ridici de pe frana ca sa te misti usor si atunci cred ca e mai bine sa-l dezactivezi.
Da, nici eu nu am auzit de Auto-hold care sa nu poata fi dezactivat. E fix asa cum zici, eu il activez de cate ori pornesc masina dar sunt unele momente in care il dezactivez, in general la parcari si manevre fine e mai comod cu el dezactivat.

#34
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

View PostMembruAnonim, on 17 septembrie 2018 - 17:06, said:

Ce descrii tu aici cred ca e mai mult hill-hold control.

Auto-hold iti tine masina pe loc de fiecare data cand ai oprit masina prin actionarea franelor in mod automat. De-obicei auto-hold are buton ca sa-l decuplezi daca nu vrei. Eu l-am gasit folositor in trafic bara la bara cand mai mult stai pe loc dar sunt momente cand doar vrei sa ridici de pe frana ca sa te misti usor si atunci cred ca e mai bine sa-l dezactivezi.

Ai perfecta dreptate.
Retinusem ca se numeste auto-hold, stiam ca celalalt se numeste cu "hill" ... ma refer la hill descent control si cumva in mintea mea asociam hill cu coborarea controlata a unei pante, si treaba cu hold cu faptul ca-ti tine masina la plecarea din rampa.

Eu ma refeream la ceea ce de fapt se numeste HILL START ASSIST
https://www.manualsl...8.html?page=218
Hill start assist
System which keeps your vehicle immobilised temporarily (approximately 2 seconds) when starting on a gradient, the time it takes to move your foot from the brake pedal to the accelerator pedal.This system only operates when:
-the vehicle is completely stationary, withyour foot on the brake pedal,
-certain gradient conditions are met,
-with the driver's door closed.
The hill start assist system cannot be deactivated.

La mine cand ridic piciorul de pe frana si masina e in plan orizontal imi pleaca. Asta ziceam ... la o inclinatie usoara imi scapa vreo 5 - 10 cm in spate, dar la o inclinatie mai mare ramane fixa pentru cateva secunde, cat sa am timp sa mut piciorul de pe frana pe acceleratie.
Deci la tine e un sistem mai evoluat, din moment ce lucreaza si in plan orizontal, si pe timp nedefinit, nu doar cateva secunde

#35
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014
Auto-holdul tine deasemenea masina pe loc si in pante pe timp nedefinit (pana apesi pe acceleratie).

#36
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
cateva lucruri cred ca ar trebui clarificate:

hill hold - tine 2 secunde masina in panta
auto hold - se cupleaza automat frana indiferent de pozitia in care sta masina si iti permite sa stai la semafor in drive fara sa calci frana. ai buton pt asta
hill descend control este un cruise control pt pante abrupte ce il setezi la viteza mica si cobori fara sa mai apesi nimic, masina gestioneaza frana de motor si cea de picior, fiind eficienta in special iarna pe zapada, noroi, drumuri de pamant etc

ce faci tu frana de mana si drive e gresit si strici cutia. Nu mai fa. Solutia este sa o pui in park si atat, sau o dai in N si activezi frana de mana. daca vroiai asta automat trebuia sa iti iei cu autohold masina! Sau stai in D cu piciorul pe frana daca nu e lung semaforul. a fost pe vremuri cu intensitatea prea mare la led-uri, acum nu mai este.
De Ce? pt ca tu tii cutia cuplata constant si ea incearca sa faca masina sa plece, transmite cuplul la roata dar nu e suficient ca sa invinga franele... in D cu frana apasata masina decupleaza intr-o anumita masura cutia, dar si acolo e recomandat sa nu o faci pe perioade lungi de timp, de la 1-2 minute in sus, dar cu frana trasa masina incearca sa plece dar nu are cuplu suficient. E ca si cum ai apasa acceleratia si frana in acelasi timp si fortezi cutia, planetare si restul subansamblelor ce stau tensionate, as cum ai remarcat si tu.
Apoi de se uzeaza placutele de frana si le scad eficienta te poti trezi ca pleaca in fata fara sa vrei..

Edited by t-balt, 17 September 2018 - 19:12.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate