Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Peugeot 3008 - 2017

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
443 replies to this topic

#127
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,531
  • Înscris: 21.12.2006
Spală mașina! E posibil să se fi depus mizerie pe discuri. Oricum, cu diferențele de temperatură ce sunt acum, sigur sunt umede discurile dimineața și seara

#128
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postalfa147, on 20 februarie 2019 - 07:36, said:

Am văzut pozele alea, e 2008, vezi și în comentariile articolului postat de tine. 3008 Hybrid e identic ca design, l-au anunțat oficial. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ep-E489Re_4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

prezentarea am vazut-o si eu, dar nu se stie niciodata.
arata cam mare pt. 2008. oricum pana in toamna mai este destul.

#129
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
hmm Posted Image
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Mo52Cu496s8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
daca 2008 preia ce vedem mai sus, plus e2008 sau plug-in, cred ca they have a winner.

Edited by zeroice, 01 March 2019 - 23:17.


#130
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

View Postzeroice, on 01 martie 2019 - 23:15, said:

hmm Posted Image
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Mo52Cu496s8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
daca 2008 preia ce vedem mai sus, plus e2008 sau plug-in, cred ca they have a winner.

Da, ce sa zic. Eu nu m-am gandit la 2008 decat acum cand ai scris tu. Sunt convins ca vor face miscarea si pe 2008.
Referitor la 208 - imi place per total, dar are niste mici chestii care mi se par extrem de enervante.
Adica nu mi se pare ca are mixtura lui 3008 - combinatia interior / exterior - care are un raport "imi place / ma enerveaza" zic eu mai bun decat 208.

Ce-mi place la 208 : in procent de 100% imi place spatele ... triplele si in general "prezenta" cum zice si ala ... cum da pe strada spatele ala.
De la spate urcam pe acoperis, unde gasim cea mai ciudata antena din cate mi-a fost dat sa vad. Ce naiba e aia ... puteau sa o integreze in luneta ca la 3008 si sa lase un acoperis curat, puteau sa puna o aripa de rechin - i-ar fi stat foarte bine ... sau puteau sa puna un bat normal. Au ales cea mai ciudata solutie ... si rechin si bat, arata rau.

Din profil nu-mi place in primul rand cum cade linia usilor pe aripi - ambele usi (si fata si spate) trec mult prea aproape de aripi, aproape ating arcul rotilor.
Si asta ca asta ... dar daca de uiti din profil mai de la distanta asa - masina are o linie nu prea finuta ... adica pare destul de bulky, usile prea inalte raportat la lungime ... nu stiu sa pun punctul pe i aici. Dar ce observ = daca in pozele de prezentare cu roti pe 18 arata asa, oare cum va arata cu roti mai mici ... cred ca mai rau ... are ditamai bolta acolo la roti, trebuie roti mari ca sa-i stea bine. E o masina de clasa mica, cu 16 ar fi trebuit sa arate bine, ori asta nu cred ca va arata bine cu roti pe 16.

In fata nu-mi place semnatura luminoasca cu coltii aia, chestie de gust - mie nu-mi place. Mi-ar fi placut mai mult sa fi lasat decat cele 3 dungi oblice din fiecare far, adica fara "colti". Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca ai probabil o sansa destul de mare sa vrei la un moment dat sa schimbi bara ... adica e bara naiba ... e predispusa la indoituri, tamponari, etc etc. O sa coste mult mai mult decat o simpla bara, ca are leduri pe ea.

Interiorul e superb, n-am aproape nimic sa-i reprosez, decat doua chestii.
Standard vine cu tableta pe 7, in clip e cu tableta pe 10 ... nu-mi plac proportiile, mi se pare ca e prea lunga raportat la inaltime.
Si faptul ca nu are buton de back ... ca sa dai back trebuie sa apesi pe ecran cu 3 degete odata ... serios ?
Asta e gandita de acelasi baiat care a proiectat si antena ...

#131
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Donez unui coleg entuziast care are drum prin Craiova una bucata gioarsa de telefon Samsung Galaxy Core.
Se misca ca naiba (timp dublu de incarcare orice, tin gps-ul dezactivat dupa ce-am observat ca din cauza lui imi lua 1 minut sa intre in Android Auto - acum dureaza 15-20 secunde).
Il folosesc strict pentru ca are root si e configurat sa mearga pe el youtube pe ecranul masinii (adica aplicatia carstream, plus aplicatia aamirror - care face mirror la ecranul telefonului si ce pornesti pe telefon ai si pe tableta masinii. Avand root poti sa dai comenzile de pe tableta, n-ai treaba cu telefonul).
Am reusit sa gasesc alta gioarsa, dar cu procesor mai performant pe care l-am rootat aseara(un A3 din 2016 care se misca excelent in android auto).

#132
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Toate bune cu masina, am trecut de 16.000 km fara vreo situatie similara cu cele din clipul de mai jos :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9TnGjq9mWSI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#133
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
16.000 km.
1 an si 4 luni.
Ieri am fost sa-mi rotesc cauciucurile (ce aveam pe fata am acum pe spate), ocazie cu care am constatat ca daca faceam pana aveam ceva de munca sa dau roata jos.
Nu zic ca n-as fi reusit, zic doar ca baiatul de la vulcanizare le-a dat jos pe toate cu ranga. A tras de roata vreo 30 de secunde dupa ce-a desfacut prezoanele, a dat cu piciorul in cauciuc - n-a clintit.
Pana la urma a dat cu o ranga in cauciuc. Ranga pe care eu n-as fi avut-o la mine, probabil mi-ar fi trebuit vreo 5 minute de tras de roata.
Mi-a curatat butucii cu o perie de sarma, erau plini de praf de rugina.
N-am avut erori in bord de la TPMS dupa switch, si nici alte probleme gen vibratii in volan n-au fost, adica n-a fost nevoie de re-echilibrare.
Se cunostea cu ochiul liber diferenta de uzura intre fata - spate.

#134
LogicByte

LogicByte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 26.05.2007
Salut Marius,

Am inceput cautarile pentru un mini-SUV de acesta, iar momentan am doar doua variante:
1. Honda HR-V cu motorul de 1,5 Turbo, 182 CP, CVT
2. Peugeot 3008 cu motorul de 1,6 THP / PureTech a.k.a. motorul pe care il ai si tu, cutie automata.

Masina pe care o am este o Honda Civic din 2008, motorul de 1,8 litri, i-Vtec aspirat, 140 CP, cutie manuala in 6 trepte.
E frumoasa (inca) si extrem de practica, iar fIind prima masina a mea, am considerat ca nu sunt multe care sa fie un pachet bun de-a intregul. De aici si alegerea mea initiala: HR-V.

Sunt lucruri la care as renunta de dragul unui pachet de-a intregul bun. Spre exemplu HR-V nu are cruise-ul adaptiv ceea ce consider ca e un mare minus, desi seria noua Civic il are, iar in mare parte, e cam aceeasi masina, platforma difera. E incapatoare si pastreaza practicabilitatea (Magic Seats de exemplu). Insa dupa un test drive, am observat ca nu e asa de bine insonorizata, iar suspensia pe spate pare a fi tot bara de torsiune. Desi e foarte buna si aceea, mi se pare extrem de zgomotoasa, mai ales cand trec peste sinele de tramvai din Bucuresti. Mai ca iti vine sa ridici masina, gen Flinstones, cat sa treci peste sine.
Civicul a vazut multe sine la vremea sa, insa este surprinzator faptul ca nu dau semne de oboseala bratele, bieletele. Abia acum, la ultima verificare de primavara, m-a atentionat mecanicul asupra faptului ca bucsile de pe puntea spate incep sa dea semne de oboseala, iar in cca 20,000 km crede ca ar trebui sa fie schimbate. Ma rog... se schimba toata puntea, nu se pot schimba bucsile, cel putin nu la service-urile Honda. Overall e fiabila... foarte... fiabila. HR-V-ul nu cred ca va fi o exceptie.

Insa a aparut acest 3008 care arata intr-un mare fel, e suficient de puternica si multi zic ca e un pachet bun de-a intregul. Bugetul este undeva la 31,000 eur (ma rog, atat costa HR-V-ul).
Ceea ce ma intereseaza, pe langa insonorizare, manevrabilitate, etc, as vrea sa stiu daca ai apucat sa testezi varianta de automata cu 8 rapoarte. Am vazut un 3008 la un pret bun, dar are automata cu 6 rapoarte. As vrea sa stiu cat de tare se aude motorul la vitezele regulamentare de mers prin Europa:
- in principiu 90-100 - ca asa-i la noi
- 120-130-140 km/h
Iti da impresia ca se chinuie sa traga ?

Merci

#135
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Salutare.
In primul rand eu nu stiu sa-ti spun absolut nimic despre HR-V, presupun ca sunt forumisti mai cunoscatori in Honda, desi daca nu gasesti un jurnal de bord trebuie sa te apuci sa citesti discutiile de pe jurnalele altor Honde.
In al 2-lea rand, legat de 3008-ul meu - eu am 1,6 dar nu este Puretech, al meu e Prince de 163 (sau 165) de cai. Adica vechiul motor. De asemenea cutia mea e automata in 6 rapoarte.
Incepand din vara trecuta mi se pare, aceasta combinatie nu se mai pune pe 3008, acum daca vrei benzina ai de ales intre Puretech de 130 de cai si Puretech de 180 de cai.
Deci ce era inainte 1,6 THP de 165 de cai acum este 1,6 Puretech de 180 cai, si ce era inainte automata EAT 6 acum este EAT 8 .
Deci ce-ti pot spune eu desprea motor cutie este cam irelevant, din moment ce nu poti lua o masina in configuratia asta decat second.
Pot sa-ti recomand in schimb sa intri pe forumul monomarca si sa citesti acolo ce posteaza noul val de proprietari, care saracii au asteptat de li s-a urat dupa noile configuratii, si acum au si ei cateva luni de experienta si cateva mii de km.
http://www.peugeotcl...UL-3008/page116

Vorbind de a mea ... daca se chinuie sa traga ? In niciun caz. Mi se pare foarte sprintena, este senzatia pe care mi-o da pedala la apasare usoara, imediat raspunde masina si cand raspunde se duce ... cum sa zic ... energic, adica nu letargic. Efectiv simti ca nu se chinuie.
Cand o dau pe sport si calc acceleratia energic ma enerveaza timpul de kick down, este o secunda pierduta, dar imi place raspunsul masinii dupa ce-a retrogradat.
Solutia este - coordonare picior de acceleratie cu mana stanga cu care dai inferioara din padela. Daca iti intra in reflex treaba asta imi place mult cum se infige in depasiri din scurt ... fara timpi morti. Trebuie doar sa-ti amintesti sa-i dai inferioara din padela inainte s-o lansezi din acceleratie, ca sa se duca cursiv.
Eu unul sunt foarte multumit de cum e de vioaie masina, si la mers normal prin oras si la depasiri din scurt. Daca as fi vrut mai multi cai ? Da, fara discutie, vreo 200 ar fi fost excelent. Ca si comparatie cu ceva de putere apropiata - un A3 diesel de 2000 cu 140 de cai cu cutie DSG - e mai sprintenel Peugeotul. Bine, are si mai multi cai.

Insonorizarea - aici e din doua parti. Daca afara bate vantul acceptabil masina mi se pare o incantare. Nu exagerez. Zgomotul la rulare este excelent, efectiv simti ca plutesti pe sosea, aproape ca nu se aude vreun zgomot de la trenul de rulare. Mi se pare foarte bine insonorizata pe jos.
Daca afara bate vantul tare - se va auzi in masina. Am asa o banuiala ca e cam normal ... are ditamai oglinzile. Am prins in doua ocazii un vant din lateral, nu stiu ce si pe unde se faceau niste turbioane de aer, efectiv se auzea suierat in masina.
Ca sa fac un rezumat : e vant afara - e galagie in masina. Nu deranjant dar se aude. E liniste afara - la 140 parca pluteste.

Manevrabilitate - mi se pare foarte ok. Cu volanul m-am obisnuit intr-o saptamana, acum nu mai vreau sa aud de volan de dimensiuni normale. Raspunsul la volan mi se pare foarte precis, imediat pune botul unde-i dai, dar ca si feeling in volan e mai ciudat, adica nu stii ce fac rotile, doar vezi botul ca raspunde cum trebuie. In fine, nu e berlina. Pe mine ma multumeste. A - sa nu-ti imaginezi ca iti da incredere sa abordezi mai sportiv un viraj. Mie unul nu-mi da, chiar ma gandeam zilele trecute ... imi e uneori dor sa merg mai tare, exterior - interior - exterior ... cu masina asta nu imi vine. Nu ai cum sa o compari cu o berlina. Caroseria de suv aduce plusuri si minusuri. Pentru mine asta e cel mai mare minus - abordarea mai in forta a virajelor, nu-mi inspira incredere sa intru tare cu dulapul in curbe, asta-mi lipseste cel mai mult fata de o berlina.

Ca sa fac un rezumat in cateva cuvinte, la mine e simpla treaba. Ma pregatesc sa castig la loto, in sensul ca m-am apucat sa joc si m-am decis ce sa fac cu banii. Deci sunt pregatit, tot treaba rost, mai am doar sa castig.
Mie-mi place mult Velar-ul, mi se pare frumoasa ca nimic altceva. Ei bine, daca ma crezi sau nu ... as ramane cu 3008-ul meu si nu mi-as mai lua niciun Velar.
Mie imi place foarte mult sa conduc in concedii, pentru unii e obositor, dar eu asa ma simt bine ... cand am de facut 1300 km a doua zi sunt foarte entuziasmat. Pentru mine concediul ideal este cel in care conduc prin mai multe tari. Gandind rational am ajuns la concluzia ca 3008-ul meu e mai practic decat un Velar. Imi amintesc si acum ce stersaturi de bari pe zid am vazut intr-o parcare la Monte Carlo, si cat m-am chinuit cu Octavia mea prin parcarea aia (dar a mers dintr-o bucata ... ca sa urci la alt etaj era un viraj cam in loc ... cu cat era masina mai lunga cu atat te chinuiai sa nu lovesti nici usa nici bara). Velarul cat o fi el de frumos e prea mare. In 3008 ma duc in conditii excelente oriunde, si ma bag cu el prin toate parcarile si pe toate stradutele. E la limita dar merge, m-am descurcat cu el si pe stradute din alea inguste prin Italia.
Deci cam atat de mult imi place mie 3008-ul. Oricat m-as chinui sa fiu obiectiv, retine totusi cam cat de mult imi place aceasta masina.
Bine, offtopic - ca daily driver mi-as lua un Audi S3 sau RS3, inca nu m-am decis. Dar de concedii mi-ar fi ok 3008-ul.

Imi imaginez ca noul motor de 180 de cai si noua cutie cu 8 rapoarte sunt un progres fata de ce am eu, ca si plus de putere nu cred sa aduca foarte mult, dar probabil cutia este optimizata pentru mersul pe autostrazi. Poate in oras m-ar sacai putin cu faptul ca ar face mai multe schimbari, dar pe autostrada nu are cum sa fie decat un plus.
Mi-as dori sa am noul motor si noua cutie ? Sincer nu. Dar sunt subiectiv.
Cumva (fara argumente concrete) am ramas cu senzatia ca ce se face acum se face mai putin ingrijit decat prima serie de 3008-uri ... culmea. Parca dau putin peste mana, bine au avut si cerere mare.
Ia in calcul si timpul urias de asteptare ... sunt oameni care au stat 6 luni dupa un 3008. Mi se pare exagerat.
Apoi, cutia mea ma satisface pe deplin. Motorul am zis ca as vrea mai multi cai, dar de la 165 la 180 nu cred sa fie chiar asa waw incat sa zic ca asta e ce trebuie. Adica si cu motorul de 180 tot mi-as dori macar 200.
Mai multe nu stiu sa-ti spun, daca ai drum prin Craiova poate ne vedem

#136
LogicByte

LogicByte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 26.05.2007
Salut,

Intr-adevar, cutia in 8 trepte s-ar putea sa nu fie grozava pentru oras Posted Image De asta ma tem si eu. Timpul de asteptare nu este o problema pentru mine. Acum sunt in cautari, testari. In cel mult doi ani voi dori sa schimb masina, desi imi va fi greu sa ma despart de cea pe care o am acum.
HR-V-ul are CVT, ceea ce cred ca e mai avantajos atat in oras cat si la drum lung. Insa nu are cruise-ul adaptiv; apoi toata gama aceasta de la Honda cu motoarele de 1,5 Turbo au probleme cu diluarea uleiului si nu as dori sa stau cu masina des in service-urile de la ei de fiecare data cand se aprinde un martor aiurea in bord. Mi se pare ca design-ul motorului de 1,5 Turbo e problema si trebuie reproiectat. Am facut test pe Civic-ul generatia a X-a iar CVT-ul cu adaptivul e grozav oriunde.

Cat priveste achizitia unui 3008, nu ma dau la o parte daca e sa gasesc un second-hand bun. Asadar consider oportuna atat varianta pe care o detii, cat si noile variante ce vor aparea.

Inca o intrebare... nu mai tin minte dupa atatea pagini si detalii pe care le-ai oferit pana acum. Tu ai ales ca optiune si plafonul panoramic? Daca nu, ai idee, la test cand ai fost, plafonul se deschidea, sau era complet de sticla ?

Edited by LogicByte, 20 May 2019 - 15:43.


#137
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Nu am panoramic, dar eu stiu ca sunt doua tipuri - unul dintr-o singura bucata mare, care nu se deschide, si unul din doua bucati, la care culiseaza prima bucata, ca in poza asta :
https://www.caricos..../images/29.html

Cvt avem si noi la birou pe niste Aurisuri hibrid (apropos, la zgomot de rulare Aurisul e mult sub 3008, la Auris aud rotile pe asfalt parca ar fi cu mine in cabina).
CVT-ul iti place sau nu iti place, daca tie iti place atunci e ce trebuie. Si mie imi place. Ce-am observat la cvt e ca nu poti sa versi cafeaua pe tine, e un mediu destul de stabil care nu transmite in cabina zmucitura de la accelerari, decelerari. O tine ea la cuplul ideal, nu stiu exact ce face dar isi face treaba mai lin decat o alta cutie. La cvt deranjant poate sa fie (ma gandesc) decat zgomotul care creste proportional odata cu viteza si ajunge peste o anumita viteza sa depaseasca zgomotul motorului cuplat la o alta cutie decat cvt (de exemplu la 3008 la 100/h am pana in 2000 ture , ia auris la 100/h se aude mai tare motorul. La 140 deja nu mai avem ce discuta).

Dar nu am auzit nici macar o persoana cu cruise activ sa zica ... eh, nu e mare smecherie, mergea si fara.
Dupa mine e printre cele mai importante dotari ale masinii, imediat dupa cutia automata. Mi se pare mai importanta decat camera cu senzori, scaunele incalzite sau Android Auto.
Culmea, pe mine nu pentru mersul pe autostrada ma incanta, ci pentru mersul in conditii de vizibilitate scazuta (3008 are radar + camera).
Te gandesti ca o pui pe pilotul adaptiv si mergi relaxat pe autostrada, dar in practica nu e chiar asa. Cand te gandesti (cel putin eu) la autostrada iti imaginezi un drum liber cat vezi cu ochii, dar in realitate mai peste tot e plin de stauri si de lucrari. Si de tampiti. Merg italienii intr-un mare fel, in niciun caz nu-ti vine sa stai dupa ei din pilot, lucru care creaza o sporire a incordarii soferului, adica altceva fata de imaginea de basm la care ma gandesc eu cand imi imaginez ca o pun pe pilot si eu merg super relaxat ... poate noaptea, ziua e plin de masini peste tot.
In schimb cand e noapte, sau ceata - adica genul de conditii care tin soferul mai incordat decat pe vizibilitate normala, atunci isi arata adevarata valoare.
Mie nu-mi place sa merg noaptea, orice faruri ai avea nu vezi atat de departe ca ziua, ceea ce te face sa stai in permanenta in alerta la neprevazut.
Dar si cand ma mai prinde noaptea, eventual mai am si pe unul in fata care merge bine ... neaparat o tin pe pilot.
Imagineaza-ti ce stare de incordare ai sa mergi noaptea in spatele unuia, pe un drum aglomerat de nici nu-ti vine sa incerci sa depasesti ce prinzi din spate ca sa ajungi cu 10 minute mai devreme ... in permanenta cu ochii in triplele aluia, cu dreptul incordat gata sa-l pui pe frana daca iti franeaza cel din fata. Eventual mai adauga si niste ceata. Pilotul adaptiv iti ia jumate din povara asta, conteaza pana si la drumuri mai scurte, nu mai vorbesc sa mergi asa sute de km.

#138
LogicByte

LogicByte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 26.05.2007
Si eu ma plang de multe masini cand nu au acea optiune de cruise adaptiv. HR-V-ul apare marketat cu un "Limitator de viteza inteligent". Initial am considerat ca "asa le zic astia", insa dupa ce m-am uitat peste dotarile Civic-ului, am observat ca, pe langa limitatorul inteligent, mai sus amintit, apare si i-ACC (Inteligent - Adaptive Cruise Control) si am zis pas, ma mai gandesc daca voi cumpara HR-V-ul

Uitandu-ma in schimb peste un site care are ceva mai multe informatii decat specifiicatiile oferite de producator, observ ca garda la sol este de 22cm. Gigant, pe langa 18cm ai HR-V-ului.
Costa aprox. 37,000 dar pare buna. Cine stie, in doi ani poate apar cateva second hand sau apar in ofertele speciale ale celor de la Peugeot.

Edited by LogicByte, 22 May 2019 - 13:29.


#139
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008

View Postmarius23mvp, on 21 mai 2019 - 07:37, said:

Nu am panoramic, dar eu stiu ca sunt doua tipuri - unul dintr-o singura bucata mare, care nu se deschide, si unul din doua bucati, la care culiseaza prima bucata, ca in poza asta :
https://www.caricos..../images/29.html

Cvt avem si noi la birou pe niste Aurisuri hibrid (apropos, la zgomot de rulare Aurisul e mult sub 3008, la Auris aud rotile pe asfalt parca ar fi cu mine in cabina).
CVT-ul iti place sau nu iti place, daca tie iti place atunci e ce trebuie. Si mie imi place. Ce-am observat la cvt e ca nu poti sa versi cafeaua pe tine, e un mediu destul de stabil care nu transmite in cabina zmucitura de la accelerari, decelerari. O tine ea la cuplul ideal, nu stiu exact ce face dar isi face treaba mai lin decat o alta cutie. La cvt deranjant poate sa fie (ma gandesc) decat zgomotul care creste proportional odata cu viteza si ajunge peste o anumita viteza sa depaseasca zgomotul motorului cuplat la o alta cutie decat cvt (de exemplu la 3008 la 100/h am pana in 2000 ture , ia auris la 100/h se aude mai tare motorul. La 140 deja nu mai avem ce discuta).

Dar nu am auzit nici macar o persoana cu cruise activ sa zica ... eh, nu e mare smecherie, mergea si fara.
Dupa mine e printre cele mai importante dotari ale masinii, imediat dupa cutia automata. Mi se pare mai importanta decat camera cu senzori, scaunele incalzite sau Android Auto.
Culmea, pe mine nu pentru mersul pe autostrada ma incanta, ci pentru mersul in conditii de vizibilitate scazuta (3008 are radar + camera).
Te gandesti ca o pui pe pilotul adaptiv si mergi relaxat pe autostrada, dar in practica nu e chiar asa. Cand te gandesti (cel putin eu) la autostrada iti imaginezi un drum liber cat vezi cu ochii, dar in realitate mai peste tot e plin de stauri si de lucrari. Si de tampiti. Merg italienii intr-un mare fel, in niciun caz nu-ti vine sa stai dupa ei din pilot, lucru care creaza o sporire a incordarii soferului, adica altceva fata de imaginea de basm la care ma gandesc eu cand imi imaginez ca o pun pe pilot si eu merg super relaxat ... poate noaptea, ziua e plin de masini peste tot.
In schimb cand e noapte, sau ceata - adica genul de conditii care tin soferul mai incordat decat pe vizibilitate normala, atunci isi arata adevarata valoare.
Mie nu-mi place sa merg noaptea, orice faruri ai avea nu vezi atat de departe ca ziua, ceea ce te face sa stai in permanenta in alerta la neprevazut.
Dar si cand ma mai prinde noaptea, eventual mai am si pe unul in fata care merge bine ... neaparat o tin pe pilot.
Imagineaza-ti ce stare de incordare ai sa mergi noaptea in spatele unuia, pe un drum aglomerat de nici nu-ti vine sa incerci sa depasesti ce prinzi din spate ca sa ajungi cu 10 minute mai devreme ... in permanenta cu ochii in triplele aluia, cu dreptul incordat gata sa-l pui pe frana daca iti franeaza cel din fata. Eventual mai adauga si niste ceata. Pilotul adaptiv iti ia jumate din povara asta, conteaza pana si la drumuri mai scurte, nu mai vorbesc sa mergi asa sute de km.
Numai ca nu prea ai dreptate. Auris-ul hibrid este mai silențios decât 3008-ul cu orice motorizare: https://www.auto-dec.../index_kmh.html Ma și miram, am condus destule modele Peugeot și insonorizare nu mi s-a părut a fi între aspectele pozitive.

#140
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

View Postedi10000, on 23 mai 2019 - 08:32, said:

Numai ca nu prea ai dreptate. Auris-ul hibrid este mai silențios decât 3008-ul cu orice motorizare: https://www.auto-dec.../index_kmh.html Ma și miram, am condus destule modele Peugeot și insonorizare nu mi s-a părut a fi între aspectele pozitive.

Salutare. Printre modelele Peugeot se numara si noul 3008 ? Nu ma intelege gresit, si eu am vazut multe Peugeoturi si de exemplu nu aveau ecran in loc de ceasuri in bord. Dar al meu are ecran.
Ceea ce vreau sa zic este ca se mai schimba lucrurile, sa nu ne pripim.
Atata timp cat tu ai condus vechiul 3008 nu poti sa bagi mana in foc ca modelul nou este la fel de zgomotos.
Eu le-am condus pe amandoua si mie asa mi se pare, ca in auris aud cauciucurile pe asfalt destul de urat. Iti dai seama ca nu am masurat in decibeli, este doar parerea mea (si nu doar a mea, inca un coleg mi-a zis ca atunci cand s-a urcat in auris l-a izbit in primul rand cat de tare se aud cauciucurile in cabina).

In tabelul din linkul tau am gasit modelul nostru de Auris (1,8 Hybrid) si avem urmatoarele valori pe 100 ; 120 ; 140 km/h = 62.3 ; 66.7 ; 70.7.
Pentru 3008 in schimb nu gasesc 1,6 THP decat din 2009 si concluzionez ca e pe vechea caroserie, si nu mi se pare corect sa comparam.
Ca si fapt divers, de acolo din tabelul tau vad ca motorul de 1,2 de pe noul 3008 are urmatoarele valori : 63.8 ; 66.2 ; 67.8, si cam asta zisese si urechea mea.
In fine, in cifre probabil ca putem vorbi mult si bine, dar nu vad la ce-ar duce asta, eu imi mentin parerea mea ca in auris se aud cauciucurile mai rau ca in 3008. Poate ca ma insel cu comparatia intre zgomotul produs de motoare, fie ca tine

#141
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Vezi ca te uiți greșit. Sunt prezentate și modelele noi (2017). În schimb mi se pare incorect sa compari cu Auris când acesta a fost înlocuit cu Corolla Hatchback care sunt gurile rele ca este net superioara la insonorizare fata de Auris.

#142
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Pai am vazut - valorile scrise de mine mai sus sunt luate din tabel, pentru un motor de 1,2 din 2018 pentru ca de 1,6 din 2017-2018 nu am gasit, e decat 1,6 din 2009. Am ales asadar un motor care stiu sigur ca e pe caroseria cea noua, ca pana la urma vorbim de zgomotul in habitaclu nu de zgomotul din compartimentul motor.
Iar cu comparatia cu noua Corolla - eu nu am mers vreodata cu ea, noi avem Aurisuri la firma. Am facut comparatia cu Auris strict pentru ca eu cu Auris am mers (cu cvt, ca era vorba si de cvt in discutie). Nici nu mai stiu cum a plecat discutia ... m-a intrebat omul de insonorizare, i-am comparat si eu cu ce-am mai avut eu la dispozitie ca poate isi face o idee mai clara.
In fine, sa stii ca eu nu sunt fan al marcii Peugeot ... am fost fan Ferrari, dar nu mai sunt nici de-ala.

3008 e o masina care, strict din punctul meu de vedere - ma satisface atat de mult incat as face aceeasi alegere. Desi in continuare nu as da peste 30.000 pe ea, cum citesc ca a ajuns pretul.
Daca vine cineva sa ma intrebe una alta - o sa-i ofer comparatii cu experientele mele anterioare cu alte marci/modele si el o sa-si ia din ce citeste fix chestiile cu care poate sa relationeze. In cazul de fata poate a mers cu Auris, treaba lui. Daca a mers - i-am oferit un termen de comparatie.
Am mai comparat si cu un Mercedes mai prin primele pagini.
Repet, experientele mele, fiecare isi ia ce-i rezoneaza lui.

#143
florinetzul

florinetzul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 11.05.2009
Salutare
La un 3008 din 2014 ce prbl ar putea aparea? Sunt in prag de achizitie a unuia si daca e cazul caut alt model/marca.
Intretinerea e atit de scumpa pe cit se spune?

Multumesc

#144
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

View Postflorinetzul, on 16 iunie 2019 - 22:02, said:

Salutare
La un 3008 din 2014 ce prbl ar putea aparea? Sunt in prag de achizitie a unuia si daca e cazul caut alt model/marca.
Intretinerea e atit de scumpa pe cit se spune?

Multumesc

Hello. Nu cunosc cum a mers modelul anterior, iti sugerez sa intrebi pe forumul monomarca (peugeotclubromania) - intra la sectiunea 3008 pana in 2017.
Dar ar fi util sa dai detalii gen motorizare - cutie viteze, chestii de-astea. Adica defectele daca apar nu apar de regula la cum se inchide usa - e important sa spui ce motor si ce cutie de viteze are. Presupun ca pe tine te intereseaza in primul rand ce probleme poti avea la motor, dar tu nu precizezi daca este vorba de benzina sau diesel.

Ontopic - sunt in vacanta in Italia.
2 persoane, bagaj lejer (un troler si-o geanta), plecare pe lumina la 06:30 dimineata cu ac-ul pe auto soft 21 grade, si sosire dupa 14 ore jumate tot pe lumina.
AC-ul a muncit din greu tot drumul saracul, nu cred ca a decuplat vreun pic compresorul, inclusiv dimineata erau afara mai multe grade decat ii dadusem eu sa faca.
Am jumatele din mustele din lume pe bot, ziceam ca primul lucru a doua zi o sa fie sa spal masina, dar m-am luat cu altele.
Media a fost de 99 km/h cu consum de 7,7 , stricata rau de camioanele de pe Romania pe portiunea Craiova - Lugoj.
Frate, chiar trebuie autostrazi, nu mai merge asa ! Era sambata, si in conditiile in care la noi nu exista restrictii pe weekend pentru camioane ca in alte tari - cand te bagai sa depasesti un tir aveai sanse mari sa-ti vina din fata tot un tir. S-au dus vremurile bune in care te loveai frontal cu un turism, acum trebuie sa te asiguri ca ti-au intrat copiii la facultate inainte sa pleci de acasa.

Total 1446 km de la Craiova la Verona, cu traseu pe Craiova - Arad - Budapesta - Slovenia - Italia. N-am mai luat-o pe Serbia ca mi-a fost sa nu pierd iar doua ore prin vama Serbia - Croatia. Am preferat traseul pe Ungaria mai lung cu 100 km, dar fara necunoscute, si de la Lugoj doar autostrada. Am ales timpul mai scurt, in detrimentul consumului mai mare (data trecuta pe Serbia am venit cu 7,1, dar am facut mult, am plecat pe intuneric si am ajuns pe intuneric.

Deci de data asta 1446 km cu consum de 7,7% si medie de 99 km/h.

De la Lugoj am bagat sa mai recuperez ce-am pierdut pana acolo, dar nu cine stie ce, imi propusesem sa ajung la 20 al Italiei, am ajuns la 20:30 ca am dat peste niste lucrari la intrarea in Italia ... iar mi-am amintit cate tiruri erau pe Ro ... parca nu era zi de weekend.
Pe portiuni de la Craiova pana pe autostrada am avut aprox 300 km in 4 ore cu medie de 73/h si consum de 6,3%.
Lugoj - Arad - doar autostrada, alta viata, 58 km cu consum de 9,2% si medie de 109,7 km/h.
De la Arad si pana unde am alimentat la unguri am facut 400 km cu medie de 106,6 km/h si consum de 8,3%
Au fost diversi factori care au influentat consumul, ca si comparatie pe autostrada pe Romania am avut 109,7 km/h cu consum de 9,2, iar Slovenia am facut-o cu medie de 108,8 km/h si doar 7,4 % adica sensibil mai mic consumul ... relieful presupun.
La italieni am mers in medie cu 110,5 km/h si consum de 8 % dar au fost extrem de multe lucrari.

Ma asteptam sincer la un maxim 7,5% pentru ca am mers in limitele legale + maxim 9 km la ora, dar se pare ca a contat mult si ac-ul.
Data trecuta cand am venit cu 7,1% era septembrie. Bine, tot cald era in Italia si tot cu ac am venit, dar nu era atat de cald ca acum ... desi eram 5 persoane si masina plina ... repet - ma asteptam la un consum mai mic cu jumatate de litri la suta.
Facand o comparatie se cheama ca am dat mai mult pe drum cu circa 8 eur, nu e vreo suma si nu cred ca merita sa pleci in concediu cu ideea asta in cap ... ca sa mergi nu stiu cum sa scoti consum bun ... ok daca veneam cu 150/h plateam in plus 12 eur, ma ruinam. Problema sunt radarele, nu consumul.
Masina a mers impecabil, am tinut gurile de aerisire deschise si pe spate (daca nu aveam pasageri) ceea ce a contribuit la o atmosfera foarte placuta in cabina, cand m-am dat jos nu ma simteam jilav sau transpirat, foarte ok mi se pare climatizarea la masina asta

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate