Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Peugeot 3008 - 2017

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
443 replies to this topic

#1
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Salutare.
Tot astept de anul trecut sa sparga cineva gheata si sa deschida un jurnal de bord si pentru acest model, pentru ca deja au aparut destule si pe strazile din Romania, dar dupa cate se vede onoarea imi va apartine.

Masina a fost cumparata in Decembrie 2017 (dealerul Simode Craiova mi-a facut o frumoasa surpriza si mi-au adus-o fix inainte de Craciun), nu am actele in fata dar din amintiri am stat cam 3 luni dupa ea.

Ca si nivel de echipare am mers pe varianta Active, plus vreo 3000 eur pe optionale. Am facut eu un calcul si ieseam cateva sute de eur mai bine decat Allure, strict pt ce voiam eu. Ca si buget, cand iti iei o masina noua, nu stiu daca s-a incadrat vreodata cineva la fix, am fost tentat, dar m-am abtinut. Sigur ca varianta GT are tot felul de chestii si chestiute, dar nu erau pentru mine. A fost si chestie de buget, dar nu a fost determinant, adica oricum am avut nevoie si de un imprumut, si puteam sa iau mai mult. Dar, cel putin pentru mine, daca sari in 35000 cu masina asta parca raportul cat dai / ce primesti nu mai e la fel de bun, intrii in alta categorie de pret, alta concurenta.

Dupa discountul de 1100 eur primit de la dealer, masina a costat 25553 eur.
In banii astia avem asa :

- motor 1,6 benzina turbo - 163 sau 165 de cai. La englezi e 165, la noi prin pliante e dat de 163 cai si 240 Nm. Ma indoiesc ca e alt motor, din cate am auzit si eu de la cunoscatori e motorul clasic pe care-l are la baza modelul WRC. Adica motor de conceptie veche, doar ca adus la standardele euro 6. Cand am luat-o eu aveam doar 2 variante pe benzina (motorina n-am luat in calcul) - motorul generatie noua Puretech, premiat, ma rog treaba lui - 1.2 litri parca, de 130 de cai, si acest 1,6 mai batranel ca si conceptie, dar mai ... cu bubele deja aratate. Masina anterioara a fost o Skoda Octavia 2 facelift cu motor de 1,4 TSI - 122 de cai, care-si arata limitarile cand era incarcata. Hotarasem clar ca vreau mai multi cai, si mi-am asumat treaba asta in detrimentul consumului. Nu merg sportiv, dar vreau cat mai putine emotii cand merg in concediu cu masina incarcata.
Ei dau 0 - 100 km/h in 8,9 secunde, nici macar odata n-am fost curios sa-i verific. Ma intereseaza strict cand mergi la 80/h in spatele unui tir si vezi fereastra de depasire, care e raspunsul la pedala. Sunt foarte multumit, sunt constient ca nu e vreun muscle car, nici eu nu sunt vreun muscle driver. Pentru nevoile mele nici ca puteam sa fiu mai multumit. Cei care au puretech-ul (motorul mai mic) il super lauda ca e perfect, trage suficient de bine pentru nevoile lor, treaba lor si sa-l stapaneasca sanatosi. Eu am vrut motorul asta.

- cutie automata EAT6 Aisin cu convertizor. Impecabila cutia, imi place maxim.

- grip control - Dupa cum stiti sau nu, acest model vine sub forma unei caroserii de SUV compact, dar doar cu tractiune fata. SUV de Mall cum i se mai spune.
Deci nu e de nivel de echipare, nu poti sa-ti iei 3008 4x4. Nu exista. Ca urmare se gasesc la orice ora 3 insi din 10 care sa zica ca asta nu e un suv, din moment ce n-are tractiune integrala. Ok, ei pot zice ce vor, nu sunt nici primii si nici ultimii. Ca fapt divers, prin toate reviewurile toti ii dau aceasta titulatura de SUV, din cauza caroseriei inaltate, fara legatura cu tractiunea. Aia cu studiile de piata tipa pe alta parte ca peste 80% din consumatori isi ia SUV-uri doar cu tractiune fata, doar 20% ia 4x4, ma rog, treaba lor si la aia ! Eu am luat masina pentru mine nu pentru cei 3 din 10, sau pentru cei 7 din 10, sau pentru cei 80%.
N-am avut nevoie in viata mea cu adevarat de 4x4, pana la serviciu am 4 km, cand scot iarna nasul din plapuma si nu-mi place ce-i pe afara iau autobuzul sau taxi. De aventuri cand ninge n-am chef. La 4 masini anterioare n-am ramas inzapezit, ma gandesc ca asta e si mai inata, mai rau n-are cum sa fie. Nu era ceva ce-mi doream, nu mi-as baga masina prin hartoape, aventuri prin munti nu prestez. Dar am ales totusi grip controlul pentru ca am avut o oferta buna, am dat in plus parca 1600 de eur, vine cu jante pe 18 cu cauciucuri struto-camila dar asa recomanda ei pentru eficienta si pe zapada si pe nisip si pe namol. Adica struto camila ce sa mai ... au M+S pe ele dar nu sunt adevarate cauciucuri de iarna. Pe de alta parte sunt placut surprins de ele (dar nu iarna ... iarna sunt praf). Mi-au depasit asteptarile, poate si pentru ca nu aveam asteptari prea mari de la niste all-seasonuri. Sunt Continental, 225 / 55 / 18, sunt dubios de silentioase vara, si muult peste asteptarile mele pe ploaie.
Ai chestia aia atunci cand franezi brusc, creierul calculeaza instantaneu cam pe unde ar crede el ca se opreste masina. Se opreste mai bine decat estimez eu. Si-am prins doua ploi grave, una pe Bulgaria a fost ceva ce n-am mai vazut, se mergea cu 30 si-ti era frica sa opresti sa nu te loveasca cel din spate. N-am simtit ezitari pana acum, nici macar o usoara tendinta de acvaplanare.
Am tendinta s-o lalai, ma pierd in detalii.
Voiam sa spun ca jantele mi-au placut mult, daca le comand ma ajung undeva la 1300 de eur, plus 4 cauciucuri pe 18 care mai sunt si alea niste bani ... mi-a convenit sa dau 1600 pe pachetul grip control + roata de rezerva de dimensiuni reduse (dar am roata de rezerva pe masina ... nu suport ideea sa plec fara rezerva mii de km in concediu, kitul de pana nu-i de mine) + hill descent control. Mi se pare ca practic electronica, adica sistemul grip control in sine l-am cam primit gratis.

- adaptive cruise control (mentine distanta fata de masina din fata, inclusiv cu franare pana la 0 km/h), ce naiba mai e ... limitator de viteza, active safety brake, scaune incalzite, volan piele, Android Auto, recunoasterea semnelor, lane assist (nu adaptiv, adica doar tipa nu ia de volan).
Cred ca mai simplu ar fi sa spun ce n-am pe masina :

- am farurile clasice (deci nu LED) cu halogen (as fi vrut leduri, dar trebuia sa ma duc in alt nivel de echipare, pentru care dadeam mai multi bani, si odata cu nivelul de echipare as fi platit in plus si alte chestii care ma interesau prea putin). Usor regret la baiatu' cu aceasta faza ... dar totusi daca retin bine vorbeam de vreo 3000 si ceva de eur in plus pentru una+alta + leduri. Din punctul meu de vedere dadeam 3000 ca sa am leduri. Am considerat ca nu face.
- am sistemul audio standard (deci nu FOCAL) - cel mai mare regret al meu, dar iarasi vorbeam despre niste foarte multi bani in plus. Nu am auzit vreuna cu Focal, dar am citit la englezi pe forum numai de foarte bine. Nu vorbim numai de alte difuzoare plus alte setari prin meniul unitatii centrale, adica nu vorbim doar de un sunet mai echilibrat, ci si de alta antifonare pentru masinile echipate cu Focal. Vorbesc de antifonare usi, geamuri fata mai groase, chestii de-astea. Adica treaba mai serioasa decat doar alte difuzoare.
- nu am masaj in scaune, n-am chestia aia cu ambianta (am doar o culoare la bord, in loc de doua), nu am lumina ambientala prin usi, am doar la bord. Ce dracu nu mai am ... n-am trapa, n-am navigatie, n-am deschidere pe senzor la hayon, n-am inchidere pe buton la hayon. N-am incarcare wireless, n-am keyless, n-am start-stop (din fericire pe motorul meu nici nu era aceasta optine, comparativ cu motorul mai mic care vine nu ea pachet, nu poti sa n-o ai).
Altceva nu-mi mai vine in cap ... cam astea sunt diferentele intre ce-am eu si tot ce se poate pune pe ea.
Bine, mai sunt chestii - gen subdetalii care-mi lipsesc. De exemplu daca ai navigatie, ai mod de a ti-o afisa nu doar pe ecranul central (cel de 8) ci si pe display-ul de 12 (la bord). E frumos, navigatie cu cladiri 3d (cred ca doar Bucurestiul are 3d pe Tom Tom, in Romania vorbesc). Bani prea multi in plus pentru un sistem dedicat, in conditiile in care eu traiesc in Romania si as vedea acele cladiri 3d in bord de maxim doua ori pe an. Si mai ales in conditiile in care am ales android auto, adica google maps si waze, si asta vorbind doar pe partea de navigatie.

Toate aceste chestiuni ar duce masina in 35.000, sunt 10.000 eur diferenta si mi se pare ca raportul ce dai / ce primesti nu mai e atat de avantajos.
Adica, dupa regula de 3 simpla, conform cu ce-am platit eu, adica 25500 - eu am primit 71% de masina. In realitate eu zic ca am primit peste 90% din ce-are masina de oferit.
Plus ca repet ... dupa parerea mea in 25.000 sta bine, dar in 35.000 deja te duci pe la altii prin curte ... si aia au caini mari !
Revin cu alte detalii, poze, consum, impresii ... cand imi va mai permite timpul.
Salutari

#2
carturarulobosit

carturarulobosit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,393
  • Înscris: 07.05.2018
Cand te uiti la bord sa te gandesti la mine.Sutn sanse mari ca eu sa-l fi facut. Posted Image Posted Image

#3
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Super mașina asta.
Nu știu de de ce, dar îmi place într-un mod deosebit.
Când voi avea posibilități financiare, cu siguranță va fi în vârfull listei.

#4
ando01

ando01

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 17.12.2006

 marius23mvp, on 14 septembrie 2018 - 18:34, said:

Salutare.
Tot astept de anul trecut sa sparga cineva gheata si sa deschida un jurnal de bord si pentru acest model, pentru ca deja au aparut destule si pe strazile din Romania, dar dupa cate se vede onoarea imi va apartine.

Sa o stapanesti sanatos, imi palce si mie, eram curios si de un hybrid ce se poate povesti...

#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 carturarulobosit, on 14 septembrie 2018 - 18:50, said:

Cand te uiti la bord sa te gandesti la mine.Sutn sanse mari ca eu sa-l fi facut. Posted Image Posted Image

Pai ori l-ai facut ori nu l-ai facut Posted Image

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Sa o stapanesti sanatos Marius. Tot ce lipseste in acest moment sunt pozele :)

#7
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Va multumesc. Si sa-i dea Dzeu sanatate cui a desenat bordul, daca zici tu carturarule !
Poze ? Avem ! Din Decembrie si pana acum, ar fi chiar culmea.
Am scris foarte mult la vremea respectiva pe forumul dedicat Peugeot. Atunci erau impresii proaspete, era altceva, asa ca-mi cer scuze dar o sa derulez un pic cu copy - paste de acolo, pana in prezent.

Attached Files



#8
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008

 marius23mvp, on 14 septembrie 2018 - 18:34, said:

Ei dau 0 - 100 km/h in 8,9 secunde, nici macar odata n-am fost curios sa-i verific. Ma intereseaza strict cand mergi la 80/h in spatele unui tir si vezi fereastra de depasire, care e raspunsul la pedala.

Bravo! E vorba de reprize. In cat face "suta" e pentru puștanii amatori care niciodată sau extrem de rar vor fi nevoiți să tragă" de o mașina așa. Dar suna cool, nu?

Și referitor la dotări, ai dracu' ăștia de la pejo! Au gândit f bine configurațiile, astfel încât să te facă să alegi cat mai mult. Astfel ai ajuns la o mașina de 25000 de euro fara xenon.
In fine. Mașina e superbă. Bordul ăla e demențial. Când te gândești că un concurent e VW Tiguan, îți vine să râzi.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Din poze calitatea interiorului este impresionanta si pare la nivel de premium. Poate nu atinge premium in realitate dar da impresia ca este peste orice altceva de volum din clasa sa.

Edited by MembruAnonim, 14 September 2018 - 22:54.


#10
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Revin cu copy - paste, dupa cum ziceam.

Pentru cei interesati de noul 3008 incerc sa scriu cateva randuri.
In primul rand vreau sa spun ca masina mi-a depasit asteptarile. Am 3 saptamani si 800 km si inca ma mai uit in spate la ea, dupa ce-am incuiat-o si dau sa plec. Nu ma satur s-o privesc. Ma rog, sunt subiectiv, mi-a placut foarte mult cum arata, asta m-a facut sa vreau sa dau Octavia mea - o masina care ma satisfacea pe deplin, cu exceptia lipsei de putere in depasiri, incarcata (1.4 TSI, benzina - 122 cai).
Acum am sa incerc sa fiu obiectiv, si am sa incep cu ce NU-mi place la 3008, in ordinea importantei pentru mine.
- in primul rand este sistemul audio. Este sub mediu, si sunt extrem de curios cum ar suna FOCAL-ul, o marca premium dupa parerea mea. Zic ca sunt curios, pentru ca eu zic ca in aceasta masina se aude prost in primul rand datorita proprietatilor ei acustice (sau mai degraba lipsei lor). Nici sistemul propriu zis nu e vreo scula, dar in primul rand sunetul rezultat e aiurea pentru ca locul pentru difuzoare nu e optim. Nu compar cu statie si subwoofer, ce aveam eu odata ... compar cu sunetul de sistem audio standard pe care l-am avut pe Kia Ceed si Skoda Octavia 2 facelift. Pe 3008 e cam la nivelul de pe KIA, si binisor sub Octavia. Octavia suna mult mai deschis, mai aerisit, separarea frecventelor mult mai buna. Pe 3008 se aude ca din butoi ... ca sa concluzionez in 3 cuvinte. {vreau sa zic ca nu mai am aceasta parere, mi se pare ca suna cel putin la nivelul Octaviei. Dar difuzoarele tot a carton suna}
- al 2-lea aspect negativ in ordinea importantei ... nu stiu ce sa scriu ... mai sunt cateva, dar sunt mult mai mici fata de problema mea cu sunetul, si le-as pune cumva pe toate cam pe aceeasi treapta. Asa ca la gramada ... suspensia cam tare pentru gustul meu ... am rotile pe 18, cred ca fac si ele o diferenta fata de cum s-ar simti hopurile cu cele pe 17 ... sincer masina prin mersul ei te imbie la confort, pe de alta parte suspensia zice altceva {evident aveam 2.9 in roti de la dealer ... mi-a deschis si mie cineva ochii si apoi s-a simtit altfel suspensia} ; apoi ... nivelul de finisare si atentia la detalii este putin ciudat ... e o combinatie de rasfat si ieftin ... adica nu se merge pe un standard pe toata masina. Cusaturile (cotiera, volanul, tapiteria), consola centrala, butoanele piano, imitatia de fibra de carbon sunt peste asteptari, pe de alta parte sub manerele usilor (unde poti pune cotul in mers daca vrei ... pentru ca amplasarea manerelor e chiar buna) au lasat la vedere ceva suruburi pe acolo. Langa pedalier eu cel putin (desi poate au uitat sa-l puna la loc de la dealer cand au facut pregatirea pentru vanzare) nu am un capac care sa mascheze baza timoneriei - deci din nou ceva lasat la vedere. Senzatia de ieftin o am la cele doua leviere (semnalizator si comanda stergatoare) - si mai exact la butoanele pe care se apasa (amplasate in capetele acestor leviere). Apropos - butonul din capatul semnalizatorului e complet redundant ... daca-l apesi este programat pentru recunoastere vocala ... face acelasi lucru ca si butonul dedicat de pe volan - deci doua butoane asezate foarte aproape unul de altul, care fac acelasi lucru. Nici comanda pentru cruise control nu e foarte bine lucrata, pacat, pentru ca volanul in general si padelele pentru manual mi se par bijuterie. Apropos de cruise control - are 3 pozitii - pe una este modul cruise control, pe alta este limita de viteza (discutabil cat este de utila ... practic modul asta nu te lasa sa depasesti o viteza pe care ti-o stabilesti ... lucru pe care poti sa-l obtii si din modul cruise control, dar cu diferenta ca din cruise control daca apesi acceleratia te duci, din limitator de viteza acceleratia nu are efect si te poti trezi in situatia in care vrei totusi sa te duci si trebuie sa dezactivezi jucaria) si pozitia a treia - intre ele ... adica dezactivat ... iarasi redundant ... poti sa dezactivezi / activezi sistemul apasand in capatul levierului.
Mi-ar mai fi placut inca un port usb ... eventual in spate.
Cu ocazia aceasta vreau sa va spun ca am pus un usb hub si functioneaza perfect. Stiu ca in manual scrie ca nu e recomandat. Alegerea va apartine, am vrut doar sa va spun ca eu m-am riscat. Gandind logic ... la o masina cu 2 sau mai multe porturi usb ... crede cineva ca acolo e altceva decat tot un usb hub ? Doar ca e facut de producator, nu e aftermarket. In sistemul multimedia tot o singura intrare este, chiar daca ai mai multe intrari usb raspandite prin toata masina.
Am simtit nevoia inca unui usb pentru telefon. Intr-un usb am stick-ul cu muzica, celalalt il folosesc pentru Android Auto - conectez telefonul prin cablu. Simte telefonul imediat, ca si cum l-as baga direct in usb-ul masinii. Pornesc android auto (pentru google maps) si muzica de pe stick nu se opreste, merge 100% si controlul de pe volan, adica nu doar volumul, schimbi melodia, merg comenzile normal si complet, in timp ce pe display ai google maps-ul.
Apropos, ca mi-am amintit - pe cat de mult imi place ideea unui buton fizic de volum, atat de mult nu-mi place butonul ASTA de volum. Nu-mi place la el ca nu se simte bine tactil, nu-mi place ca nu percuteaza imediat ... desi e buton fizic se cunoaste ca nu e mecanic ... adica dai si tu de el mai incet, si parca se duce cererea pe undeva prin State, trece prin vreo 2-3 sateliti, si se intoarce inapoi si se da si el mai incet. Si inca ceva ... ii durea mana sa-l faca luminat sa mor eu ... ar fi fost foarte util sa-l vezi si tu pe intuneric, cum sunt absolut toate celelalte butoane.
Inca ceva si cu asta cred ca am terminat ... butoanele pentru comanda geamurilor sunt amplasate uuun pic mai in fata decat ar trebui. Daca iti odihnesti mana stanga in mod natural pe manerul usii - ajungi la comenzile geamurilor spate. Pentru comenzile geamurilor fata trebuie sa te duci mai in fata. Stiu ca e o plangere minora, dar am zis s-o scriu ... nu e ergonomic ... 99% din timp ai treaba cu geamul tau, nu cu geamurile din spate. Toate butoanele un pic mai catre spate ar fi fost perfect.
.......
In rest numai de bine. Daca isi doreste cineva am sa scriu si ce-mi place la aceasta masina (e mult mai mult de scris).
Scuze ca am scris atat de mult, mie unul mi-ar fi placut sa fi gasit pe undeva sa citesc aceste informatii, pana sa-mi vina masina, cand eram avid de informatii.

#11
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Salutare, ok, ce-mi place la noul 3008.
Trec complet peste aspectul exterior - asta il vede toata lumea, dar nu trec peste cel interior - ma gandesc ca e util de scris cateva cuvinte despre viata de zi cu zi cu acest interior.
In primul rand volanul ... mi-a luat o saptamana sa ma obisnuiesc cu el, dar m-am obisnuit cu ideea. Cumva in oras tind sa conduc doar cu mana stanga - tinuta in partea superioara, unde e zona dreapta, si doar uneori cu varfurile degetelor la ora 10. De ce asta - pentru ca nu-mi vine sa tin amandoua mainile pe el, la celebrele ore 10 si 14 din doua motive - in primul rand si mai putin important - incerc sa-l uzez cat mai putin ... ma uit la cusaturile alea cat de bine arata, iar locul de la ora 10 e asa ... curbat pe interior... cusaturile mi se pare ca sunt intr-o zona mai expusa acolo, sa vin eu sa le frec cu mana. Sper sa reziste bine in timp, dar un pic de grija din partea mea n-ar strica. In partea de sus e mai solid, prefer sa tin de acolo. {Texte de om cu folie pe scaun ... intre timp mai am putin si fac anul, am facut 13.000 km si de muuult nu mai merg cu ea ca pe oua. Si e bine-mersi}
In al 2-lea rand - pentru mine cel putin - acest volan mic are un dezavantaj - vin de la o masina cu volan normal (octavia 2 fl), pe al carei volan mainile veneau mai normal - mai paralele, daca pot spune asa. La 3008 - volanul fiind mai mic, mainile vin intr-un unghi mai accentuat (umeri - palme). Sincer nu mi se pare comod sa stau cu ambele maini in zona comenzilor de pe volan. Cea stanga nu ma deranjeaza,sprijin cotul pe usa, dar dreapta nu-mi sta bine. Probabil chestie de obisnuinta, si sint convins ca ceva ceva e si doar la mine in cap ... pentru ca atunci cand am vrut sa conduc mai sportiv si sa schimb din padele m-am simtit foarte bine cu mainile pe volan. {Da da, in continuare nu ma simt bine la drum lung cu ambele maini pe volan ! La Skoda tin minte ca aveam pozitia mea, mi se zicea ca stau incordat dar de fapt chiar era odihnitor. La 3008 nu-mi iese, probabil din cauza volanului mai mic}
Bun, asta e primul lucru pe care-l remarci cand intri in masina - volanul. E foarte bine lucrat, si pot spune ca e frumos, el in sine. In prima saptamana mi s-a parut aglomerat pe stanga - ma refer la faptul ca are in spate in afara de levierul de semnalizare si padela de inferioara - si acel levier de la cruise control. Daca nu esti cu stanga ferm pe volan, atunci cand semnalizezi cam tinzi sa mai atingi si altceva decat ce-ti propusesei, dar te obisnuiesti. {Tinzi pe dracu. E clar ca e de obisnuinta. Ma uit ce-am scris si parca eram tampit. Acum dau sa semnalizez si ghici ce ... tind sa ating direct semnalizarea !!}Distanta de la volan si pana la levierul pentru semnalizare este perfecta - sunt alte masini la care nu e tocmai bine pozitionat acest levier (VW Polo mai vechi - pe faza scurta e prea aproape de volan si nu vine bine la deget, pe faza lunga e prea departe de volan). Cu mana stanga pe volan, intinzi degetul aratator sau mijlociu (ca nu cred ca semnalizeaza cineva cu alte degete) si semnalizatorul e unde trebuie sa fie.
Trecem mai departe. Display-ul principal este inca neatins, si nu simt nevoia sa pun vreo amprenta pe el, ca sa verific cum se vede. Mi se pare cel putin ok, nu are o rezolutie ca display-ul central de la Tesla, dar nu simt nevoia de full hd-uri sau ceva. E cam la limita la care pretentiosii ar spune ca se vede pixelat (daca esti maniac ai putea observa varful acelor vitezometru / turometru ... sunt ok, rezolutia nu permite un desen perfect, dar sunt ... minim ok, daca nu chiar mai bine.
Animatiile sunt a nice touch, dar in timp iti trece de ele. Adica mie initial imi placea masina in primul rand cum arata inauntru, si abia apoi cum e pe afara. Acum mi-a cam trecut de interior, sincer mi se pare normal, nu mai e chiar asa wow, dar dupa cum arata din afara tot lesinat am ramas. Probabil ca-mi trebuie sa ma mai urc putin si in alta, ca sa vad ca NU asa sunt toate masinile in interior.
In ciuda multiplelor moduri de aranjare a informatiilor la bord, probabil ca cel mai mare succes tot modul cadrane il are. Aici Peugeot a facut o chestie pe care n-o inteleg ... e prima masina marca asta pt mine, naiba stie - asa o fi normal pentru ei. Nu-mi place ca am turometrul in dreapta si vitezometrul in stanga, si nici nu poti schimba treaba asta. Plus ca pentru simetrie, sau dracu stie pentru ce, acest turometru mai e si pe invers, merge dreapta - stanga. De asemenea (cel putin la varianta mea de echipare - ACTIVE) modul PERSONAL de organizare a informatiilor de pe display este destul de saracacios. Poti seta : cadrane, conducere, minim, personal, iar la personal teoretic iti poti selecta tu ce sa-ti apara in stanga si in dreapta. Practic n-ai prea multe variante, o parte e cu informatiile despre consum, iar cealalta parte o ocupi cu distanta pana la masina din fata (care-i o chestie foarte inutila, dar draguta, pentru ca masina ta e desenata frumos).
Aceste informatii despre consum (autonomie + consum instant ; consum + km + viteza medie trip 1 ; si la fel si pentru trip 2) nu prea ai unde sa le setezi sa ti le afiseze - decat la modul personal, sau la modul condus - dar la modul condus ai turometru si vitezometrul minimaliste (ca un fel de vu-metre digitale) si mie unul nu prea-mi plac. Din fericire ai short-cut in varful levierului din dreapta - daca-l apesi iti arata pentru cateva secunde consumul (daca apesi de mai multe ori butonul iti trece prin toate cele 3 moduri - adica consum instant, trip 1, trip 2).
Imi place ca-ti poti regla luminozitatea bordului gen mod de zi si mod de noapte, si odata cu aprinderea/stingerea automata a farurilor iti schimba si nivelul de luminozitate din bord, practic tu nu mai ai treaba.
Altceva ... luminile de intampinare si follow me home sunt reglabile din 15 in 15 secunde. Eu nu am faruri full led, mi-ar fi placut sa pot opta daca vreau sa mi se aprinda farurile, sau doar luminile de zi (led-urile). Cred ca ar fi fost mai frumos sa se aprinda doar luminile de zi, mai ales ca sunt extrem de puternice (si de frumoase).
Eu am reglat la 15 secunde ambele chestii, si venirea si plecarea de la masina, cum s-ar zice. Desi nu sunt impacat, e totusi cam putin 15 secunde. Cu venitul la masina ma sincronizez, dar de plecat nu plec niciodata in 15 secunde dupa ce-am oprit motorul, si raman doar cu luminile din oglinzi (care sunt de asemenea suficient de puternice, sunt albe, sunt foarte ok, iti faci treaba sa nu calci naiba in ceva pe langa masina ... pentru ca eu de fel sunt extrem de norocos).
In partea stanga a display-ului este locul pentru diferite mesaje ... gen usa deschisa (apropos - nu te lasa sa pleci cu usa deschisa, isi cupleaza frana ... sunt curios daca deschizi usa la viteza ce face), atentie risc de polei, sau preferatul meu intre ghilimele - nivel scazut de carburant. Mi se pare dragut ... la alte masini ti se aprinde un bec pentru benzina, sau respectiv fulgul la sub 3 sau 4 grade, faptul ca iti da pentru cateva secunde si un mesaj mi se pare frumos, mai ales ca e colorat in functie de gravitate ... verde, galben sau rosu.
Cam atat cu display-ul din bord, i-as da nota minim 9, si sincer nu prea-mi mai vine in minte vreun display peste el din ce-am vazut eu. {Ba da imi vine ... Audi, Mercedes ... dar ziceam ceva la inceput de sarit gardul in curte la altii. Hai sa comparam mere cu mere. Am configurat pentru nevasta-mea un A3 nou ... ca eu Peugeotul l-am luat nou ... 0 km ! Am pus pe ea cam ce-am eu pe 3008 ... m-am dus in 33.000 eur ! 33.000 eur pentru o masina din clasa ... A3, ce naiba de clasa o fi ... ca in niciun caz nu e clasa de concedii cu 5 oameni si portbagajul plin !}
Grafica foarte buna, pana acum nu l-am prins niciodata cu lag, nu l-am vazut nici afectat de temperatura (deocamdata -7 grade maxim), nu s-a aburit, nu l-am vazut ca se misca mai "inghetat".
Inca ceva, repede, ca uit. Sistemul de ventilatie ... aeroterma, sau nu stiu cum sa ma exprim ... intelegeti voi.
Eu nu o tin pe auto (nici macar pe soft) - am reglat ventilatia manual la un sfert (mai exact la 2 din 8 ... adica o pala completa din cele 4 pale ... fiecare pala compunandu-se din 2 jumatati). AC este off. Am prins si ceva ploaie ... gurile de aerisire sunt inchise, e deschis decat parbrizul si aerisirea spate. La Kia si la Skoda stiu ca mi se abureau geamurile instantaneu daca nu aveam ac pornit pe ploaie. La Peugeot pana acum eu n-am vazut geam aburit, ac-ul il pornesc doar dimineata cand era parbrizul inghetat. Am mers prin oras pe ploaie si cu 4 oameni in masina ... nici macar geamurile spate nu s-au aburit. {Intre timp m-am mai desteptat si tin clima pe auto, am vazut ca-si porneste / opreste compresorul suficient de bine cat sa nu simt nevoia sa intervin. Voiam sa zic ca si la temperaturi extreme este de exceptie, oarecum normal la ce geamuri mici are. Am fost la sfarsitul lui Iulie in Turcia, am stat 2 ore in coada la Kapikule in vama. Pentru prima data in viata am vazut 48 de grade pe termometrul masinii. Fierbea asfaltul. Mercedesuri, Audi pe langa mine (veneau turcii acasa din Germania) cu usi deschise, oameni cu prosoape pe cap, ca la nebuni. Cele 2 ore le-am stat cu motorul pornit, clima pe auto - soft - 21 grade, non stop. N-a urcat temperatura motorului, noua in fata ne era ok spre cald - pentru ca batea soarele, iar in spate din cauza geamurilor fumurii se statea cu gurile de ventilatie inchise, chiar eram putin invidiosi. Repet ... 48 de grade ... eu peste 42 nu mai vazusem, si la 42 am iesit din masina si parca mi-a dat cu ceva in cap, nu vreau sa stiu cum era afara la 48}.
Display-ul cu touch al unitatii multimedia ... dupa unele review-uri ma temeam sa fie o dezamagire, dar in realitate nu este. Se sterge destul de usor de amprente, iar la o folosire normala (adica nu apesi foarte tare pe el, doar il atingi usor) functioneaza foarte bine. Lag-ul exista, dar este mic. Rezolutia e mica, dar e ok. Mi-a luat ceva sa gasesc cum sa-mi sortez fisierele audio pe stick ... in fine, pana la urma am gasit cum se intra in foldere (agende - cum zic ei). Un plus mi se pare faptul ca poti derula la pozitie ... cam cum derulezi la calculator in winamp. In mod normal, la un sistem audio de masina tii apasat si-ti inainteaza in track, eventual se mareste progresiv viteza de "derulare". Dar nu poti sa derulezi direct la jumate sa zicem. E - aici poti, iti duci bula aia in partea dorita a track-ului, si-i dai drumul - trecerea se face instantaneu. Cum spuneam - ca la winamp. Daca fisierele de pe stick (caci nu are unitate CD) au si tag-uri id3 sau cum se numesc - atunci iti afiseaza inclusiv poza fisierului (desi pe stick pui doar mp3-ul ... nu pui nicio poza), nu doar numele fisierului. Partea proasta este ca nu poti face asta decat butonand la display, din comanda de pe volan nu poti decat sa schimbi melodia inainte - inapoi. Comanda de pe volan este de tip rotita, daca erau doua butoane separate de inainte / inapoi probabil ai fi putut derula in modul clasic, dar fara sa-ti iei mainile de pe volan. Nu bag mana in foc 100% cu treaba asta, as vrea sa mai incerc ... rotita are 3 moduri - poti s-o rotesti inainte, inapoi, sau s-o apesi. Nu pot spune sigur acum cam ce s-ar intampla daca as incerca s-o apas mai intai, si apoi sa rotesc ... poate mi-ar rezulta derulare din asta de care spun eu ca nu se poate decat de pe display. Deci nu sunt 100% sigur aici, dar nu cred sa mearga, ca nu prea poti sa rotesti si sa si mentii prea mult apasarea. {Da, nu merge. Vrei derulare in melodie - doar de pe display. Dar macar touch-ul displayului merge non stop, nu ca la Mazda doar in stationare}
Ca o observatie - mi-ar fi placut mai mult sa am aceasta rotita de derulare next/last track in partea stanga a volanului, alaturi de butoanele de volum. Asa cum e, mi se pare un pic amestecat ... ai la mana stanga volumul + - si rotita din care schimbi modurile afisajului, iar rotita de schimbat track-ul e la mana dreapta, desi tinand cont ca tot pe dreapta e si butonul de selectie a sursei ... se accepta.
La climatizare se poate ajunge nu doar din butonul tip pian, ci si direct de pe display ... in zona de sus stanga unde ai temperatura - se apasa si te duce in ecranul cu climatizarea.
Eu nu am navigatie, dar am sa scriu despre cum se comporta touch-ul display-ului in modul Android Auto - google maps.
Pornisem de la faptul ca scriu ce-mi place, dar m-am organizat prost si-am facut o harababura pe aici ... am amestecat plusurile cu minusurile ... nu sunt facut sa scriu review-uri.
Inca doua mici minusuri ... mi-ar fi placut sa faca fund la manerul de care tragi ca sa inchizi usa. Asa cum e acum - nu bag mana complet in acel spatiu pentru a trage de usa s-o inchid ... deci nu-mi foloseste faptul ca e fara fund, iar daca i-ar fi pus fund s-ar fi transformat intr-un alt mic spatiu de depozitare ... in care cu mare drag mi-as fi tinut telefonul de serviciu. De asemenea imi lipseste acea casetuta de depozitare din partea soferului pe care o aveam la Skoda (la care aveam cotiera centrala pentru amandoi cei din fata + soferul cu micul lui spatiu + torpedoul pentru pasager dreapta, plus spatiu de depozitare sub scaunul pasagerului dreapta, + spatiu pe lateralul scaunului soferului + la fel pe lateral la pasager).
Pe de alta parte, la 3008 buzunarele usilor sunt oarecum compartimentate si mai dregem busuiocul.
Dar in replica 3008 are acel spatiu central care este absolut sublim. Deci nu merita alt calificativ in afara de sublim ... pentru ca le are chiar pe toate ... chiar nimic de care sa ma iau.
Toata aceasta consola centrala mi se pare desenata si finisata comparabil cu masini de 3 ori mai scumpe ... mai ales cu comanda cutiei automate ... puteau sa faca acel levier din plastic lacuit ... si tot era frumos. Dar nu ... au pus si piele ... si butoane, si luminate. Extrem de elegant ...
Incepem din fata ... spatiul de depozitare de sub portul usb ... da, asa e cum mai zic unii prin review-uri ca e ceva mai greu accesibil ... dar nu mi se pare deranjant, poti sa-ti pui acolo cele 2 telefoane. Intr-adevar cand te intinzi in mers dupa telefon probabil ca vei atinge mana de marginea de sus sau de jos ... dar o sa incercam sa supravietuim dupa ce se intampla asa.
In dreapta levierului de comanda a cutiei este un spatiu de depozitare foarte elegant, lacuit, cromat ... care da foarte bine in intreg ansamblul consolei. Locul preferat de pus cheia pentru toti tovarasii cu keyless. Merge mai bine un telefon, sau niste acte.
Apoi vin cele doua cup-holdere cu acel sistem foarte simplu si elegant de autoreglare a apasarii in functie de diametrul paharului. Puteau sa puna doua cup-holdere normale, fara sa-i intereseze mai mult ... ma bucur ca au mers un pas mai inainte si-au rezolvat foarte elegant problema stabilitatii mai multor tipuri de pahare.
Iar la final vine cireasa de pe tort ... cotiera si spatiul de depozitare central. Spatiul de depozitare e absolut urias, si extrem extrem de practic.
Cum spuneam ... le are pe toate ... nu i se poate reprosa nimic ... francezul de la design care s-a ocupat de treaba asta sper ca a fost remarcat ...
E refrigerata ... in compartimentul refrigerat de la Skoda puteam baga la rece 2 doze de red bull ... nu zic 2 sticle de apa de 0,5 ... pentru ca alea nu incapeau - erau prea inalte. Vara tineam o sticla - maxim 2 de apa in torpedou ... dar nu-mi incapeau tot timpul doua pentru ca in torpedou omul isi mai tine una alta ...
La 3008 bagi sticle pentru toti pasagerii ... genial vara in concedii, mai ales la drumurile mele de cate 1000 km. {Tocmai ce-am venit din Italia, 1300 km cu 5 oameni in masina, In cotiera la rece am avut asa : 6 sticlute de apa de 0,5 L ; 2 doze de Red Bull ; 4 Twix-uri. Si mai era loc. De exemplu cand cumpar o sticla de vin o bag lejer in cotiera, in picioare si se inchide fara probleme capacul}
Ce-ai mai putea sa-ti doresti ... sa ai acolo un buzunar ceva, sa nu amesteci diferite chestii cu sticlele ... ai si asa ceva - e ceva gen scrumiera, pe care o mai poti aseza si cum vrei tu ... in fata, in spate ... poti sa-ti pui niste chei ... niste ochelari).
Altceva ... mai este si luminat ... pentru ca la cat de mare e iti trebuie lumina sa vezi pana-n fund ...
Finisajul capacului ... imitatie de piele ... foarte frumos lucrat ... cu cusaturile care se asorteaza cu tapiteria ... lucratura ca pe volan, adica excelenta.
Iar intre cele 2 parti mobile ale capacului ai garnitura de cauciuc ... ca sa nu pierzi racoarea din frigider ... nice .
Inchei deocamdata, dar o sa mai scriu maine.
N-am scris nimic de cutie, de android auto ... sunt abia la inceput.

#12
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Cam multe nu ai pe masina si totusi pretul a fost mare . Daca tu esti fericit asta e cel mai important .
N-ai opinat nimic de consumul urban/extraurban adica exact ce e mai important , obiectiv zic ...

#13
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,573
  • Înscris: 17.08.2007
Când e vb de mâncare/ băutură francezii sunt campioni deci au știut ei de ce au proiectat așa atent cotiera aia :)

#14
Nego10

Nego10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 311
  • Înscris: 22.01.2017
Da ce ii lipsește masinii? Ca vad ca esti foarte exigent.

#15
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

 Baxon, on 15 septembrie 2018 - 00:35, said:

Cam multe nu ai pe masina si totusi pretul a fost mare . Daca tu esti fericit asta e cel mai important .
N-ai opinat nimic de consumul urban/extraurban adica exact ce e mai important , obiectiv zic ...

Crede-ma ca sunt rupt de somn. Nu pot sa scriu aproape 1 an intr-o singura zi. Cu consumul am dat-o la pace ... cumva . Am mai lasat si eu de la mine, si el de la el ... parca mai mult am lasat eu, dar am zis ca mi-am asumat treaba asta inca de la inceput de cand am ales motorul asta si cutia automata. Ok, pana la urma merg in concediu la consum de 7,1 vara cu clima, pot sa traiesc cu asta.
La un Belgrad si inapoi, adica mers usurel ca Dolanescu pe nationale si doar vreo 50-60 km de autostrada pe sens am scos constant 6,4 (adica 6,4 si pe dus si pe intors). Este cel mai mic consum concludent pe care l-am reusit. Asa, am mai scos un 5,7 noaptea pe 50 de km, singur pe strada, asta nu se pune.
Dar real, ca tocmai ce-am venit din Italia ... cand ai de facut 1300 de km, mai prinzi un stau ceva, iti cam bagi piciorul in el de consum. A, ca te plimbi pe acolo si mai admiri una alta, mai mirosi o floare, n-ai nicio graba, n-ai niciun stres ... aia e altceva. Dar cand te pui la volan ca ai de ajuns nu te mai gandesti la 10 eur. Adica 130 - 140 constant consum 7,1 cu masina absolut plina ... dar plina, la Severin m-au pus sa deschid portbagajul si-a cazut o plasa pe care n-am mai putut s-o bag la loc, am dat-o pasagerilor in spate, mi se pare ok. Si am observat ca daca o tineam in 120 aveam instantul 6,6 - 6,7, spre deosebire de 130 la care aveam 7 - 7,1. Ai dracu astia de la pejo, ca si pe-asta o facura sa ies pe locul 2 ... cine dracu merge cu 120 pe autostrada !!

#16
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Am facut si eu drive test cu 3008, 1.6 hdi,6AT. Interiorul a fost cam SF pentru mine. Si doar pare premium. Sa fim seriosi... In Audi cum o fi, daca un amarat de 3008 e considerat ''premium''.

Le-am testat pe toate din categorie. Am luat Qashqai 1.6dci,cvt. Tot 25.000, dar mai fasnet,consum hilar de mic pe modul ECO ( sub 4%,max 100km/h) verificat la pompa.. Si da...nu calci frana aproape niciodata pentru consumul asta.. Te ajuta si cvt-ul de la Nissan.
Renault stie sa faca motoare.
Qashqai cu far led....32-35 de mii..ca si 3008-ul. Enorm pentru categoria asta.. Deja si 25.000 e cam tras de par..da ma rog..
Super tare si cutia de la 3008 de origine Aisin.
Din toate, Qashqai si 3008 au fost cele mai silentioase. Tucson? Aia pentru 26.000 de coco iti dadeau o masina cu radio...Gizas..

#17
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Zici ca doar pare premium sau sa zicem de calitate pt ca nu are cum sa fie asa, masina fiind un amarat de 3008 sau ai remarcat ceva ce l-a dat de gol?

Edited by underb, 15 September 2018 - 13:21.


#18
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

View PostNego10, on 15 septembrie 2018 - 01:01, said:

Da ce ii lipsește masinii? Ca vad ca esti foarte exigent.
Poate ca sunt exigent, din punctul meu de vedere doar spun ce-mi place si ce nu-mi place. Imi place masina de mor, sa nu ma intelegi gresit ... eu nu voiam sa renunt la Skoda, dar in vara 2017 a trecut un 3008 pe langa mine in Grecia si pur si simplu m-am indragostit. Am venit acasa, am concluzionat ca o viata am, si i-am dat bataie. La mine a fost chestie simpla cu alesul, n-am umblat pe la unii si pe la altii, m-am dus direct la 3008. Adica asta e modelul care m-a convins sa-mi schimb masina. Desigur ca-mi mai plac si altele, dar imi plac si atat, nu m-ar fi convins sa si cumpar una. Deci nu ma intelege gresit ... spun ce remarc. Masina imi place enorm. Dupa aproape un an, dupa ce incui si dau sa intru in bloc, absolut de fiecare data ma intorc si-o mai privesc odata. Din punctul meu de vedere masinii nu-i lipseste nimic. Spun doar ce-a fost facut pe gustul meu, si ce-ar fi putut fi facut mai pe gustul meu.

View PostBaxon, on 15 septembrie 2018 - 00:35, said:

Cam multe nu ai pe masina si totusi pretul a fost mare . Daca tu esti fericit asta e cel mai important .
N-ai opinat nimic de consumul urban/extraurban adica exact ce e mai important , obiectiv zic ...
Nu sunt de acord cu tine, dar nu la modul hai sa intram in polemica, fiecare cu parerea lui. Perfect subliniat - daca eu sunt fericit asta e cel mai important. Sunt extrem extrem de fericit de alegerea facuta. Cum spuneam si mai sus, de fiecare daca cand plec de langa ea, ma mai intorc s-o mai privesc odata inainte sa intru in bloc. Dupa aproape 1 an de cand o am. Daca asta nu inseamna ca sunt fericit, atunci nu stiu ce-as putea sa mai zic. Treaba pentru mine e 100% clara - daca as avea acum banii in mana, ce-as face. I-as tine sa dorm pe ei si-as ramane cu Octavia (o masina cu care am destul de multe amintiri, am fost in multe tari si locuri frumoase impreuna, o masina pe care o priveam cu mult drag) , as lua alta marca / model, sau as merge tot pe 3008 si daca da - cum mi-as configura-o acum ? Raspunsul e 100% ca as merge pe exact aceeasi alegere.
CLAR as lua tot 3008, clar aceeasi culoare, motor + cutie (am inteles ca EAT6 nu mai e disponibil, se trece pe EAT8) clar nu as lua navigatie, nu as lua trapa, nu as lua tapiterie de piele, sunt destul de convins ca tot nu as lua farurile cu led ( pentru ca 1)imi plac DRL-urile mai mult la a mea decat la una cu far cu led, sunt o banda continua de lumina ; 2) deja am pus leduri pe scurta + lunga, aftermarket. Bine, am aflat ca nu prea sunt legale). Focalul ramane cam singurul meu semi-regret real. Dar aftermarket o rezolv si pe asta, cred ca in primavara ma apuc de demontat usi, antifonat, vazut rezultat, eventual pus alte difuzoare.

Tu zici ca sunt cam multe pe care nu le am pe masina. Eu zic ca sunt multe pe care le am in banii astia.
Da asa e, sunt o groaza pe care le avea 3008 si eu nu le-am luat. N-am luat keyless (350 de eur, nu era de loc o avere, dar am eu damblalele mele), n-am luat incarcare wireless desi am telefon compatibil ... 100 eur ... practic degeaba, ce naiba mai e 100 eur cand iti iei masina noua. Ei, eu nu i-am dat ... nu-mi trebuie ... telefonul nu ar fi stat niciodata acolo ... de fiecare data cand am telefonul acolo e cu cablul in el pentru Android Auto, si se si incarca prin cablu. In rest il am in buzunar. Altceva ... active lane departure assist , eu am decat pasiva, imi canta pupaza aia in cap ... sistem pe care-l tin dezactivat oricum. Daca pe Tesla combinat cu drumurile de afara functioneaza bine, asta nu inseamna ca combinatia Peugeot + Romania ar fi primit increderea mea ... am inteles ca intervine destul de brusc, adica zgaltaie pasagerii, dar mai ales interpreteaza fals situatiile de drum ... sincer... ar avea cineva incredere sa se lase pe mana acestui sistem ? Nu cu Peugeot sau altceva .... sa zicem cu o Tesla in Romania, ai avea incredere s-o lasi sa ti-o tina ea intre linii pe drumurile noastre ? Cred ca as sta mai incordat decat daca n-as avea sistemul. Eu am sistemul pasiv, mi se aprinde in bord si-mi canta una in cap cum ma apropii de linii. Direct disable i-am dat, nu am vrut asa ceva, a fost inclus. Utilitatea lui este SA ZICEM doar atunci cand simti ca te ia somnul, si-ti e frica sa nu te fure. In momentele alea un om normal trage pe dreapta si incearca sa inchida ochii ... nu activeaza pupeze prin bord, ca nu te salveaza aia de la iesiri in decor !
Blind spot monitoring ... adica o palpaire in oglinda ? Nu mersi ... daca mi se aprindea ceva rosu in bord as fi dat banii, dar asa mi se pare o chestie cu eficienta redusa. De obicei casc ochii bine in oglinzi, daca e sa nu-l vad pe vreunul e pentru ca nu m-am uitat in oglinda ... daca nu ma uit in oglinda nu vad nici cum ma anunta sistemul.
In rest nu stiu ce nu mai am ... recunoasterea semnelor am primit-o tot asa la pachet, dar sincer aia mi se pare mai utila decat ce-am scris mai sus. M-am regasit de multe ori in situatia de-a nu sti ce limita de viteza am, n-am fost pe faza sa vad semnul, macar ce am in bord stiu ca e real citit de camera de pe un indicator fizic, spre deosebire de ce-mi da pe navigatie ... ca hartile se mai schimba, limitele se mai schimba.
Scaune incalzite, senzor de ploaie, senzor de lumina, senzori parcare fata + spate + camera spate (180). N-am luat 360 si mi se pare ca intuitia m-a facut sa aleg corect. Camera mi se pare geniala, exceptand rezolutia. Deci chiar geniala, cu vederea aia de sus sa sa nu freci jantele de borduri, parca te joci pe calculator cand parchezi masina.
Active safety brake ... sunt unii care ofera asa o chestie asa de oras, pana la 50/h gen... la 3008 avem pana la 140 km/h pentru obiecte in miscare si pana la 80/h pentru obiecte stationare.
Adaptive cruise control ... mi se pare probabil cel mai folosit (de catre mine) gadget al masinii, dupa android auto. Mi se pare un must have indiscutabil, eu il folosesc si pe drumurile nationale, ma ajuta teribil - eu nu vad, dar el vede, eu poate nu sunt atent, el actioneaza. Rezultatul - merg foarte relaxat noaptea, nu mai conduc de loc incordat. Iarasi ... cat de incordat conduci pe ceata fara acc, si cat de de mult te ajuta radarul care vede si prin ceata ... Nu am incredere in sistem pe ploaie torentiala, doar asa mi-a dat rateuri (in sensul ca eu am vazut inaintea lui masina din fata si am intervenit, ca masina se ducea ca si cum nu avea obstacol) in rest se misca foarte bine, isi ia masuri din timp si progresiv, incepand cu reducerea acceleratiei si pana la frana cu stopuri aprinse pe spate, pasagerii nu simt ca nu sunt eu cel ce franeaza. In combinatie cu cutia automata e o incantare. Ma deranjeaza doar ca atunci cand ajunge la 0 km/h dupa circa o secunda isi trage frana de stationare si nu mai pleaca pana nu calci tu acceleratia. Adica e ok pentru calatorii, dar nu e un adevarat sistem automat de blocaje rutiere. Ma rog, ii inteleg si pe ei ca se trezesc ca-i da unul si altul in judecata ca a plecat masina in fata fara sa stie soferul, nu-mi e greu sa calc acceleratia, dar mi-ar fi placut sa si plece singura de pe loc.
Android Auto ... ce sa zic ... nu inteleg cum unii, in 2018 inca nu pun asa ceva pe masini. La Mazda stiu ca nu poti sa pui deloc, nu ca nu e standard. Mi se pare incredibil ... indiferent de model, de nivel de echipare, la acest producator nu ai varianta sa ai android auto (sau car play pentru apple).
La un moment dat imi "inghetasem" telefonul, daca faceam update-uri imi taia google macaroana si nu mai aveam aplicatii 3rd party in android auto.
Imi place, de-asta mi-am luat android auto, ca sa ma bucur de asa ceva, daca doresc ... am fost pasionat, am citit pe forumuri cum se face, mi se pare o unealta extrem de potenta.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9rGol1Wg-lM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Daca esti dispus sa-ti rootezi telefonul - de exemplu la aplicatia de mirroring ai comunicatie in ambele sensuri, adica dai comanda de pe touch-ul masinii, nu cum am filmat eu - adica cu comanda de pe telefon. Ma bate gandul sa-mi iau un S5 ceva mai vechi pe care sa-l rootez si sa-l tin in masina strict pentru android auto.
Comenzile vocale merg impecabil ... intri in masina, pornesti motorul ... esti cu telefonul in buzunar. Nu e nevoie sa-l scoti, se conecteaza automat la masina prin bluetooth, si ai la dispozitie asistentul google, cu tot ce inseamna asta ... fara sa scoti telefonul din buzunar. Si nu vorbesc ca poti doar sa suni sau sa dai mesaje prin comanda vocala ... nu - zic ca ai la dispozitie asistentul google, adica nivel usor conversational, de la tampenii gen spune-mi un banc si pana la intrebari de al caror raspuns chiar poate ai nevoie ... cum e vremea colo, cati euro inseamna mai stiu eu ce suma in moneda x

View Postmariovrs, on 15 septembrie 2018 - 06:48, said:

Am facut si eu drive test cu 3008, 1.6 hdi,6AT. Interiorul a fost cam SF pentru mine. Si doar pare premium. Sa fim seriosi... In Audi cum o fi, daca un amarat de 3008 e considerat ''premium''.

Le-am testat pe toate din categorie. Am luat Qashqai 1.6dci,cvt. Tot 25.000, dar mai fasnet,consum hilar de mic pe modul ECO ( sub 4%,max 100km/h) verificat la pompa.. Si da...nu calci frana aproape niciodata pentru consumul asta.. Te ajuta si cvt-ul de la Nissan.
Renault stie sa faca motoare.
Qashqai cu far led....32-35 de mii..ca si 3008-ul. Enorm pentru categoria asta.. Deja si 25.000 e cam tras de par..da ma rog..
Super tare si cutia de la 3008 de origine Aisin.
Din toate, Qashqai si 3008 au fost cele mai silentioase. Tucson? Aia pentru 26.000 de coco iti dadeau o masina cu radio...Gizas..
Eu nu consider Audi premium ... desi 3 sferturi de Romanie a luat-o razna cu aceasta marca. Nu cred ca exista notiunea de marca premium decat cand vorbesti sf-uri gen Bentley, Rolls ... da, alea sunt marci premium. La Audi, Merc, chestii de-astea, poti sa vorbesti de modele premium. Corect, si-au creat oamenii o imagine si acum o exploateaza. Cam ca si cu biserica.
Atata timp cat lumea care are un A-Classe crede ca are ceva premium, ca are Mercedes ... treaba lor, inseamna ca au avut succes in a crea o imagine.
Ce sa mai ... atata timp cat tu zici "In Audi cum o fi, daca un amarat de 3008 e considerat ''premium''." atunci I rest my case. Bravo Audi !
Am si eu un A3 in familie, luat second, pentru ca sunt un om normal la cap. Pardon, am vrut sa zic ca nu sunt atat de excentric ca cei care cumpara un Audi nou. Nu serios, nu-mi doresc sa jignesc pe cineva, dar motivele pentru care cineva ar plati pretul cerut de Audi pe mine ma eluda. Valabil si pentru Mercedes. La BMW nu cunosc. Toata tara asta a luat-o razna cu aceasta marca de care sunt pline strazile, sunt mai dese decat au fost ursuletii de bulgaria cand erau in plina glorie. Ok, da, Audi face masini foarte bune, imi plac si ca design si ca tehnologie. Dar sunt enorm de scumpe. 80% din Audiurile din Ro cred ca sunt second.
Cu toate astea mie mi se spune ce Audi mi-as fi luat eu in 25.000 ... ce prostie am facut, si asa mai departe, ce nava spatiala as fi avut, dar Peugeotul meu e nou, nava spatiala ar fi fost second. Hai sa trecem peste alegerea mea de-a lua o masina noua, ca e chestiunea mea, si hai sa comparam pretul navei spatiale noi, cand a iesit pe poarta de la Ingolstadt, cu pretul dat pe Peugeotul meu.
A, cat ... 50.000 fata de 25.000 ?? Pai e cam dublu mi se pare... da dar aia e premium, nu e un amarat de 3008 ! Ok, nu mai insist ... intelegi tu ... costa dublu ... fix la fel cum dublu fata de aia e un Bentley sa zicem, daca e sa comparam pana la capat.

Imi poti spune te rog in 25.000 ce-ai primit pe QASHQAI-ul tau ?
Am fost curios si eu si-am intrat pe configurator, de-asta te intreb. Am gasit asa :
ACENTA
De la 25.340 €
SUPLIMENTAR FAȚĂ DE VISIA
Oglinzi laterale pliabile electric
Proiectoare de ceaţă
Jante de 17" din aliaj
Mânere interioare uşi cromate
Scaun șofer cu reglaj lombar
Scaun pasager cu reglaj pe înălțime și lombar
Cotieră centrală spate cusuport pentru pahare
Volan îmbrăcat în piele
Schimbător viteze îmbrăcat în piele
Aer condiţionat automat cu reglare dual-zone
Iluminare interioară spicy
Tapiţerie scaune - premium negru textil
Sistem modular pentru portbagaj
RadioCD + MP3 + 6 boxe + port USB și mufă auxiliara
Faruri cu aprindere automată
Ştergătoare parbriz cu senzor de ploaie
Senzori de parcare faţă + spate
Oglinzi laterale cu pliere automată

Adica nu am vazut chestii destul de serioase pe care eu le-am primit (ce-i drept nici n-am insistat in cautarea mea) si eram curios cam cat ar fi pretul final pentru un Nissan cu dotari aproximativ la fel ca ce-am eu. Adica motorul hai sa zicem ca ma intereseaza mai putin, dar vreau cutie automata, vreau cruise control adaptiv, vreau android auto, vreau roti pe 18, vreau senzori parcare fata spate + camera, vreau scaune incalzite, senzori de ploaie si de lumina. Cam cat m-ar ajunge ? Raman in 25.000 ?

Referitor la intrebarea legata de consum.
Benzina 1,6 THP cu cutia automata EAT6 consum general pe toti cei 9500 km de fix 9%. {Acum am 13.000 si la 10.000 mi s-a resetat smecheria}Am facut o Turcia de 3000 km cu consum de 7,8% - mers de concediu nu de consum, autostrazi, ma rog, un Belgrad si inapoi cam 1000 km cu consum de 6,4%, si un Bucuresti si inapoi. Si vreo 2-3 exterioare de 50 km pe sens. In rest toti km sunt facuti prin Craiova. Eu zic ca e decent pentru un benzinar cu cutie automata.
La inceputul lunii am facut plinul, am facut 250 km doar prin oras, n-am avut nici masina de serviciu asa ca am mers cu peugeotul prin aglomeratie, plus ca drumurile mele sunt scurte, am 4 km pe sens pana la munca - consum pe cei 250 km fix 11%.

Si ajungand in prezent, am venit din Italia (Craiova - Verona - Craiova, pe Serbia - Croatia - Slovenia) cu un consum de 7,1% indicat in bord si care bate cu aplicatia MyPeugeot care la fiecare oprire de motor imi transmite pe telefon tot felul de statistici si medii si chestiute si dracovenii.
Vad ca de la Turcia a mai scazut , dar cred ca si relieful ... pe Bulgaria - Grecia scoteam mult si cu Skoda ... In Turcia am fost 3 persoane cu bagaje de 3 persoane, in Italia am fost 5 cu bagaje de 5 ... Legendele spun ca dupa primul schimb de ulei mai scade consumul ...

Edited by marius23mvp, 15 September 2018 - 21:49.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate