Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Provizionare număr stricată de Telekom. Cum se explică tehnic ?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Doresc să deschid acest topic, pentru a cere niște explicații tehnice referitoare la situația de mai jos. Pe scurt vreau să știu doar cum s-a putut, TEHNIC VORBIND, întâmpla situația și ce parametri au fost setați eronat când s-a întâmplat următoarea ?


Userul Kykykyky avea o problemă că nu-l putea nimeni, niciun număr apela din Telekom Mobile (Cosmote) pe telefonul său fix cu prefix 021 portat din Romtelecom în RDS fix. Orice număr de Telekom mobil care suna pe fix primea mesajul "Numărul nu este în serviciu"

Până aici este totul de înțeles, adică Telekom Mobile nu a actualizat în EPAP-ul lor Routing Numberul corespunzător rețelei RDS fix, adică RN=18771 și atunci este de înțeles de ce NICIUN client Telekom Mobile nu putea apela acel număr de fix deoarece apelul era rutat de către Telekom Mobile înspre Romtelecom și nu înspre RDS fix.

Numărul lui de fix putea fi apelat de pe orice rețea doar de pe Telekom Mobile nu, deci problema era în curtea Telekom Mobil și s-ar fi putut rezolva ușor și elegant prin actualizarea RN-ului cu cel corespunzător rețelei RDS, dar cine să facă asta dacă interes nu e și sesizările nu sunt trimise unde trebuie ?

Problema începe aici, KyKyKyKy dorind să-și rezolve problema, a zis că e normal să sesizeze înspre RDS că nu poate primi apeluri din TKRM, așa că RDS a verificat și la ei în core numărul era provizionat corect --- Era evident acest lucru!
Așa că RDS spune clar că de la Telekom Mobile era problema și ca va vorbi cu ei.

RDS ia legătura cu Telekom și cei de la RDS le spune că nimeni din rețeaua T nu poate apela numărul de fix, dar ei, bătuți în cap fiind nu înțeleg acest lucru și neaparat trebuie ca să le dea un exemplu de număr de Telekom Mobile care nu poate apela numărul de fix al lui Kykykyky.

Bun, Kykykyky le explică RDS-iștilor că nu-l poate suna NICIUN NUMĂR TELEKOM, dar totuși le dă ca exemplu un număr de mobil, abonament Telekom Mobile al unei cunoștințe de-a lui, că altfel inteligenții nu pot să demareze demersurile necesare pentru a verifica situația !!!

Și apoi Telekom se apucă de "verificări " și în loc să se uite să vadă dacă sunt corecte rutările către numărul de fix, că doar le-au spus că NIMENI din Telekom mobile nu poate apela pe fix la KyKyKyKy, ei se apucă să facă verificări și teste pe numărul de abonament Telekom Mobile pe care kyky a fost nevoit să-l dea ca exemplu.

Și ce să vezi, imediat acel număr de abonament de Telekom (dat ca exemplu) nu mai putea primi niciun apel, niciun SMS, nimic, doar să sune putea. Dar nu mai putea nici măcar primi apeluri din alte rețele naționale. Cum se explică ? Asta vreau să știu ce a făcut Telekom la NIVEL TEHNIC, adică ce parametru au putut schimba de acel număr (care nu a avut nimic niciodată ) nu a mai putut primi apeluri ? Când o suna din orice rețea primea mesaj de Numărul nu este în serviciu !


Gândindu-mă la ideea că Telekom i-a schimbat RN-ul acelui număr de mobil, apare o contradicție, cum de s-a propagat așa de repede în baza de date a celorlalți operatori ca să nu o mai poată suna nimeni ? Nu are cum să fie ideea asta, deoarece e clar că nu avea cum iar apelurile către numărul ei de mobil ajungeau tot în Telekom deoarece mesajul robotic dat de IVR care spunea Numărul nu este în serviciu era vocea robotului Telekom Mobile.


Epopeea s-a rezolvat după vreo săptămână în care numărul de Telekom Mobile nu mai putea fi apelat deloc și după 2 sesizări la ANCOM.

Ce s-a putut greși iar aici mă refer la nivel tehnic și de provizionare? Vreau detalii tehnice, ce parametru a fost modificat eronat și aici nu mă refer neaparat la Telekom că la orice rețea se putea întâmpla un astfel de experiment, fie voit de test, fie din eroare.

Dar ceea ce nu înțeleg eu și ce mă deranjează cel mai tare atât din sesizările personale cât și din cele făcute de cunoscuți este că de ce dacă le spui clar la tâmpiții de la suport tehnic din Telekom că NIMENI, dar NIMENI și NICIUN număr din rețeaua lor nu poate suna, de ce totuși ei insistă să le dai un exemplu ? De ce ? Ca să-ți facă verificări particulare pe numărul care-l dai ca exemplu și să-l strice, ei de fapt neînțelegând problema care a fost relatată simplu și detaliat de era la mintea cocoșului ?

Dacă le spui că NIMENI nu poate suna, era așa de greu să sune ei de pe un număr de-al lor ????? Și apoi n-avea decât să verifice erorile pe numerele lor.

Și totuși încă nu văd logica Telekom-ului de a cere un exemplu de număr ce nu te poate apela, dacă tu le spui că nimeni nu poate face acest lucru. Ce e așa de greu să ia o cartelă ei și să încerce ? Că doar nu era nimeni nebun să facă sesizare dacă ar fi mers.
Dacă problema era doar la un anumit număr ce nu te poate suna, înțelegeam ca să-l ceară ca exemplu, dar când le spui ca la proști și te zbați cu ei să le explici că la toți apare această problemă, atunci de ce ei insistă în prostia lor ? Mai provocând și pagube apoi...



Așa am pățit cu ei la sesizări și eu, dar și la toate rețelele, mai puțin la RDS, că cereau un exemplu de număr deși le spui la tâmpiți că problema e la ei și se manifestă la toți. Iar explicația halucinantă de te dă pe spate este că avem nevoie pentru a înregistra tichetul de sesizare și să facem verificări pe acel număr care-l dați ca exemplu. Iar nu are nicio logică, repet, mă refer DOAR  ÎN SITUAȚIA ÎN CARE PROBLEMA APARE LA TOȚI CLIENȚII, și de-a lungul timpului am sesizat mai multe astfel de probleme care apăreau la toți clienții, dar Telekom nu se lasă decât dacă le dai exemple deși le explici ca la tâmpiți că apare la toți clienții acea problemă. De ce vor exemple ? Ei nu au auzit de sesizare care să NU fie înregistrată pe un anume număr de telefon/cod de abonat ca mai apoi să demareze procedura de verificare a problemei, în situația când aceasta apare la toți ? De mail au auzit ei ca să poți sesiza astfel de probleme generale fără a fi nevoie de tichet înregistrat neaparat pe un număr sau de a da ca exemplu un număr pe care ei să facă verificări când omul se stăduiește fără folos să le explice că apare la orice număr problema, indiferent de zona ??? De scris pe mail fără a da exemple nu se aude dragă Telekom pentru a reclama probleme generale observate de clienți și care se manifestă la toți clienții ???

Totuși după ce s-a rezolvat problema numărului de telefon, acum acel număr de Telekom Mobile a rămas cu sechele, astfel că oricine o sună, apelul se conectează mai greu, la mai multe secunde decât era înainte și decât sunt la alte numere Telekom Mobile. Și nu, nu e vorba de semnal sau de o celula/zonă anume sau de telefon sau SIM, care a fost schimbat, sau alte tâmpenii care cred cei de la Telekom că noi nu ne-am gândit la ele încă sau deja nu le-am aplicat dar fără rezultat.

Asta cum se explică cu timpul întârziat de conectare ?
Dar cu faptul că nu mai putea primi apeluri deloc după ce KyKyKyKy a dat exemplu acel număr de mobil ? Ce parametru au stricat ?

Iar din Telekom Mobile de se suna se auzea sunetul de portare, cele 3 bip-uri de portare, deși numărul acela dat ca exemplu nu a fost niciodată portat.

Dar ce au stricat oare, că dacă stricau doar RN-ul nu s-ar fi propagat așa repede în baza de date a celorlalte rețele și s-ar fi putut apela, drept dovadă că restul rețelelor rutau corect este faptul că vocea robotului de la IVR era ce a Telekom ?

Detalii aici unde KyKyKy a explicat https://forum.softpe...st__p__23425657
https://forum.softpe...4#entry23422749

Edited by galsven, 14 September 2018 - 17:10.


#2
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,075
  • Înscris: 10.07.2013
Off: De aceea este denumita in cartier reteaua.......Telepom? Posted Image


On: Este extrem de grav ce i s-a intamplat colegului @KykykykyPosted Image

Edited by xmanyacs77, 14 September 2018 - 18:21.


#3
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

 galsven, on 14 septembrie 2018 - 16:50, said:

Userul Kykykyky avea
Si tu cine ... esti? Reprezentantul lui pe forum?

#4
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007

 Onan_Barbaru, on 14 septembrie 2018 - 20:16, said:

Si tu cine ... esti?
Un utilizator ca și tine.

Pe mine mă interesează la nivel tehnic ce s-a întâmplat și CUM S-A PUTUT ÎNTÂMPLA LA NIVEL TEHNIC, CE S-A MODIFICAT de acel număr nu mai putea primi niciun apel (număr dat ca exemplu pentru că Telekom voia neaparat un exemplu de număr din rețeaua lor ce nu poate apela fixul lui KyKyKyKy)?  Iar aici nu mă refer la Telekom neaparat deoarece aceeași prostie putea să se întâmple la orice rețea din lumea asta. Doresc să aflu doar ce parametri s-au setat eronat.

 Onan_Barbaru, on 14 septembrie 2018 - 20:16, said:

Reprezentantul lui pe forum?

Da, din punctul tău de vedere!

Edited by galsven, 14 September 2018 - 20:38.


#5
biogood

biogood

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,609
  • Înscris: 22.01.2011

 galsven, on 14 septembrie 2018 - 20:20, said:

Pe mine mă interesează la nivel tehnic ce s-a întâmplat
Cruta-ti neuronii, vorbim de o retea care a avut doua caderi majore in mai putin de sase luni si in care practic ORICE se poate intampla. Chiar nu merita sa te gandesti la routing numbers storcosite, MSC-uri cazute si customer service impertinent. Duca-se.

#6
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Te înțeleg perfect, nu duc eu dorul telekomului, ci mă interesează la nivel de experiment. Ca și cum ai testa asta în laborator o provizionare de număr și setările necesare.

Oricum, biogood, nu putea fi fost ceva problemă complexă, ci ceva esențial, banal au stricat, dar sunt curios ce. Deci mă interesează la nivel tehnic și nu particular pentru rețeaua telekom. Ci în general ce se strică de un număr nu mai poate primi apeluri, și atenție(tu știu că ai înțeles), nu mă refer la numărul de fix al lui Kyky (că acela știu ce avea de nu putea fi apelat, adică RN incorect setat) ci la acel număr de mobil pe care Telekom l-au cerut ca exemplu cerut la faptul că nu-l poate nimeni din Telekom Mobile apela pe KyKyKyKy pe fix. Și aici sunt curios, la un număr nevinovat, neimplicat în nicio sesizare, fără nicio problemă, ce au putut strica de nu l-a mai putut apela nimeni deși apeluri putea primi ?

Și de ce indiferent de rețea, mai puțin la RDS, dacă vrei să reclami o PROBLEMĂ GENERALĂ, cum a fost aceasta că fixul lui Kyky nu poate fi apelat de pe niciun număr de mobil Telekom Mobile, de ce Telekom a vrut ca KyKy să-i dea neaparat un exemplu de număr ce nu-l poate apela pe RDS fix ?

De ce dacă problema era generală și nimeni din TKRM nu-l putea apela ? De ce a fost nevoie de a da un exemplu de număr ? Așa de bătuți în cap sunt dacă le spui că la nimeni din rețeaua Telekom nu merge să-l sune, ce rost mai are să mai dai exemplu un număr care nu putea să-l sune, dacă nu poate nimeni ? Și mai apoi au și stricat acel număr dat ca exemplu, număr ce nu avea nimic, și sunt curios cum au reușit asta, la nivel TEHNIC. Posted Image

Edited by galsven, 14 September 2018 - 20:35.


#7
biogood

biogood

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,609
  • Înscris: 22.01.2011

 galsven, on 14 septembrie 2018 - 20:30, said:

Așa de bătuți în cap sunt dacă le spui că la nimeni nu merge să-l sune ?
Da.

#8
jobist

jobist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,746
  • Înscris: 23.04.2010

 galsven, on 14 septembrie 2018 - 16:50, said:

Doresc să deschid acest topic, pentru a cere niște explicații tehnice referitoare la situația de mai jos. Pe scurt vreau să știu doar cum s-a putut, TEHNIC VORBIND, întâmpla situația și ce parametri au fost setați eronat când s-a întâmplat următoarea ?
...
Tu vrei să înveți meserie de la telezgom?

#9
Adrianradu

Adrianradu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 02.10.2016

 biogood, on 14 septembrie 2018 - 20:33, said:


Da.
Nu...

#10
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,157
  • Înscris: 18.04.2008

 Onan_Barbaru, on 14 septembrie 2018 - 20:16, said:

Si tu cine ... esti? Reprezentantul lui pe forum?

Nu contează cine.
Omul m-a întrebat mai multe detalii în privat, văzând că pare să aibă habar despre ce vorbește. Am acceptat să folosească părți din conversația purtată pentru a-și expune problema și nedumeririle.

#11
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007

 Adrianradu, on 14 septembrie 2018 - 21:55, said:

Nu...


Auzi, dacă știi ceva mai bine scrie aici (că știu că știi) și lasă naibii toate confidențialitățile de la E/// tâmpit sau TLK externalizat.


De ce cereți exemple daca vă spune omul că nu merge la nimeni ? Ce verficările naibii vreți să faceți în particular ? Înțelegeam dacă problema apărea doar la un grup restrâns de utilizatori și atunci era normal să cereți exemple de numere, dar când vă explică omul că nu merge DE PE NICIUN NUMĂR Telekom Mobile ???

Zii odată ce parametru a fost stricat că tu știu că știi, doar ești la E///, ex tehnicul Tomberon Mobile.

Edited by galsven, 15 September 2018 - 11:46.


#12
emanu900

emanu900

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,292
  • Înscris: 03.04.2004
Pana la urma colegul nostru a semnalat o situatie dpdv tehnic care o putem pati oricare din noi intr-un anumit context. Cand vom afla deznodamentul, daca-l vom afla, e bun pentru knowledge-ul propriu, cel putin din punctul meu de vedere.
Eu personal consider ca postarile sale sunt foarte utile, la fel ca si ale colegului @yblu pe partea cealalta.

#13
ovi_popa

ovi_popa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,294
  • Înscris: 21.03.2014

 galsven, on 15 septembrie 2018 - 11:45, said:




Auzi, dacă știi ceva mai bine scrie aici (că știu că știi) și lasă naibii toate confidențialitățile de la E/// tâmpit sau TLK externalizat.


De ce cereți exemple daca vă spune omul că nu merge la nimeni ? Ce verficările naibii vreți să faceți Ă®n particular ? ĂŽnțelegeam dacă problema apărea doar la un grup restrâns de utilizatori și atunci era normal să cereți exemple de numere, dar când vă explică omul că nu merge DE PE NICIUN NUMĂR Telekom Mobile ???

Zii odată ce parametru a fost stricat că tu știu că știi, doar ești la E///, ex tehnicul Tomberon Mobile.
spune omule cun merge Digi mobil in Oradea?!ai Digi mobil și nu ai deschis un topic despre problemele lor,1Deci ai semnal plin dar nu te poate suna nimeni (fara semnal), trimiți un mesaj și ajunge după 10 minute, telefonul nu se conectează la Date!De Orange nu zic nimic că le-a dispărut congestia în rețea..au trimis problema (clienții) la Digi.

#14
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Și ce treaba are partea radio a unei rețele despre care tot amintești, cu problemele pe partea de core, sau provizionare IT ??

Că Digi sau alții au probleme pe partea de radio, sincer nu mă interesează. Că dacă e s-o luăm așa, mult pupincurita rețea Telekom are o grămadă de găuri de semnal și alții au 3G/4G.
Și nu, nu am pățit pe Digi să nu pot suna sau să am probleme decât la calitatea audio, atât doar.

Dar eu în acest topic scriam despre problemele de provizionare din TLK și managementul prost, infect și birocratic și fără logică al sesizărilor și despre faptul cum cei din suport tehnic nu fac diferența dintre o problemă GENERALĂ și una particulară pe un număr anume, chestiuni total diferite,  care sincer nu au nicio treabă cu partea de radio a Digi, Tlk, sau a altei rețele despre care tu amintești mai sus.

Bine măcar că din punct de vedere al core-ului și al oamenilor și al provizionărilor la Digi nu se întâmplă măgării și probleme. Sincer sunt mult mai multe la Telekom, mai ales cu semnalizările de revers-apel care sunt praf și se aud două tonuri, dar lasă că angajații lor spun că atât timp cât nu e o disfuncționalitate și poți suna, nu e nicio problemă. Atât pot ei, ce să facem. Bine că fac pe deștepții că atunci când întrebi ceva tehnic, ei răspund de-a dreptul într-un mod nesimțit și batjocoritor, CUM LA NICIO REȚEA NU SE ÎNTÂMPLĂ și aruncându-ți niște cuvinte de genul: " În agricultură poate că nu există clauze de confidențialitate ? "- Și asta e o dovadă al nepăsării lor de clienții și o bătaie de joc. Și e un citat exact cum l-am primit de la unul din ei când întrebi de o problemă. Dar să știi că la Digi nu te tratează așa și nu-ți aruncă în ochi o placă sictirită că e confidențial dacă întrebi ceva tehnic, ci ți se răspunde. Asta mă deranjează cel mai tare că s-a înfiripat ideea aceasta a nesimțirii confidențiale în ei, și a disprețului și batjocurei față de clienți. Atât a știu să facă bun din ei externalizarea la Ericsson că de acolo li s-au înfiripat ideeile deoarece înainte erau foarte deschiși cei din tehnic și la orice sesizare ți se explica tot ce doreai tehnic, toate diagnosticele puse pe numărul tău ți se explicau ca la școală și nu te lua nimeni la mișto când primeai un răspuns de la orice departament ar fi fost.

Edited by galsven, 16 September 2018 - 14:27.


#15
jano

jano

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 11.11.2004
Și eu am pățit ceva asemănător. La un client de al nostru am portat toate numerele analogice fixe Telecom într-un flux Vodafone. A fost un număr, ce era folosit pt.transmisii fax, ce nu putea fi accesat de numere Telecom din județul Mureș (clientul fiind din Tîrgu-Mureș). Din orice rețea națională se putea apela numărul numai din Telecom Mureș nu. Dacă era apelat din call center-ul Cluj, sau Brașov totul era Ok. Am dat vreo zece telefoane la Telecom, ei spuneau că nu mai este clientul lor, pe ei nu le interesează, Vodafonul nu știa ce să facă, pt. că din rețeaua Vodafone totul era OK. C-am după două luni m-a sunat cineva din Oradea, că el programează centralele Telecom, și să explic din nou problema. A intrat remote pe centrală , a pus undeva o bifă (pe la rutări) și situația era rezolvată. Dar suportul tehnic de la fiecare operator s-a comportat cu mine, parcă n-aș fi sănătos la cap.

#16
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,157
  • Înscris: 18.04.2008
Da, dar acel număr nu era portat și nici nu avea intenție de portare. Ei și-au stricat propriul număr.

#17
sarighiol

sarighiol

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 658
  • Înscris: 09.02.2007
Pe data de 27 sau 28 octombrie 2018, eu am stat 15 minute să o conving pe una de la Relații cu Clienții că dacă 4 telefoane au rămas concomitent fără 4G, înseamnă că trebuie să înregistreze o sesizare de nefuncționare a 4G-ului pe e-node-ul din comuna Topolog, județul Tulcea. În final desigur că NU a înregistrat sesizarea! Am reapelat și am nimerit una mai inteligentă, care a transmis mai departe sesizarea fără să duc muncă de lămurire cu ea, și în mai puțin de o oră 4G-ul era din nou funcțional.
De ce așa? Pentru că se preferă angajarea unora fără prea multe calități, ca să poată fi plătiți cu salarii mici. În vremea Cosmote nu era încă definitivat procesul de portare. Configurația Cosmote rămasă de la greci este baza funcționării Telekom Mobile. Aproape orice s-a schimbat și/sau s-a adăugat peste moștenirea lăsată de Cosmote, s-a soldat cu eșec parțial, între care un loc de frunte îl ocupă sistemul de facturare, urmat de MyAccount ș.a. Bine măcar că au mai lăsat la prețuri. Telekom mai poate să doarmă câțiva ani fiindcă sunt foarte multe zone din țara noastră unde deține monopol la serviciile fixe.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate