1.6, 102 HP, 75KW, SO2 FL, problema GPL
Last Updated: Jul 20 2019 21:53, Started by
YOUR_GOD
, Sep 07 2018 22:07
·
0
#19
Posted 08 September 2018 - 15:58
Poți să începi prin a acuza calitatea gazului. Nimerești gaz prost dai pe benzină dar merge la fel de prost sau și mai prost. Scenariul acesta este foarte des prezent întrucât benzina stătută face motorul să meargă prost. Dacă pui benzină proaspătă și își revine, trebuie să pui ceva aditiv de conservare a benzinei din rezervor. Am întâlnit la colegi și prieteni simptomele acestea. Cu gaz prost poți să alimentezi de la orice stație, nu poți să zici că x are gazul mai bun ca y pentru că sursa regională este aceeași pentru toți.
|
#20
Posted 08 September 2018 - 16:03
Nici nu stiu ce sa fac. Ma gandesc sa merg la mecanic. El a acuzat, fara dubii gazul.
Poate curata EGR-ul si se rezolva. Problema este ca nu mai pot da vina pe instalatia GPL, din moment ce functioneaza la fel si pe benzina. Nu inteleg cum gazul prost poate afecta si benzina. Nu circula pe circuite separate? Benzina este in rezervor de vreo luna-doua. Edited by YOUR_GOD, 08 September 2018 - 16:07. |
#21
Posted 08 September 2018 - 16:54
Benzina isi mai pierde din proptietati daca e vanturata (eu nu pun niciodată mai mult de 10 litri de benzină si ma asigur ca o consum in maxim 3-4 luni) si alimentez in permanenta cu cifra octanica maxima (maxx 100 de la omv, de câteva luni bag de la omv, tocmai ca o consum greu).
Ca sa înțelegi: Dupa ce trece in gaz, la multe modele (de obicei cele cu electronica mai "primitiva"), pompa de benzina rămâne activa si practic vântură benzina (ca la caldura de acasa: apa circula prin calorifere, fără a intra in centrala). La modelele mai inteligente, calculatorul GPL întrerupe alimentarea pompei de benzina. Goleste rezervoarele (consuma si gazul si benzina sa treacă in rosu) si vezi ce zic cei de la gaz. Daca testerul zice amestec ineficient, foarte probabil carburatia sa fie problema, in sensul ca ori carburantul e slab calitativ, ori amestecul nu mai e facut cum trebuie. O alta problema ar fi o dereglare a computerelor (atât gpl, cat si de bord). E posibil sa fie o reglare gresita si de aici buba. Nu recomand sa umbli tu la computere. Daca nu stii ce faci, ii poti canta prohodul. |
#22
Posted 08 September 2018 - 17:19
Nu umblu eu la calculatoare.Cum sa golesc ambele rezervoare?! Ma gandesc sa astept pana consum gazul. Probabil o sa innebunesc, dar nu am ce face.
Apoi alimentez de altundeva. Cumlea, dar mi-a facut figuri, exact dupa ce am mers mai mult pe benzina, la sfatul celor de la GPL. Edited by YOUR_GOD, 08 September 2018 - 17:28. |
#23
Posted 08 September 2018 - 18:06
La benzina e mai simplu (ori consum, ori golit in damigeană) si pus benzina noua(dar nu mai mult de 10-15 litri). La gpl ori consum, ori când esti programat iti evacuează ei gazul.
Pana nu ajungi la service-ul de gaz, nu prea ai ce face. E ciudat ca se intampla asa. N-ar trebiui. Edited by Pololica, 08 September 2018 - 18:13. |
#24
Posted 08 September 2018 - 18:18
Ce e ciudat?
Zici ca e musai sa merg la GPL, nu? Adica, sa stiu de unde incep. Ca unt inceata maxim, mai ales ca se comporta la fel si pe benzina. Ai retinut ca pe tester mi-a returnat "amestec sarac". |
#25
Posted 08 September 2018 - 18:32
Nu e musai pe gpl. Mie nu mi-au zis ca trebuie sa merg exclusiv pe gaz, dar pe formuri exista recomandarea sa se meargă si pe benzina.
De când am instalația (2 ani si aproape 40.000km) nu am avut mai mult de doua plinuri (aproximativ 700km) fără sa am cativa km pe benzina (exceptie pornirea care, cel puțin la mine, e fizic imposibil sa plec direct in gaz fără sa pornesc in benzina). Am retinut ca amestecul e sărac si de ast primul "vinovat" e carburantul, apoi carburatorul, injectoare (si cam tot ce intra in legatura cu carburantul). |
#26
Posted 08 September 2018 - 22:45
Eu ma gandeam sa consum gazul si apoi sa pun de unde incarcam initial si sa vad daca problema persista.
|
#28
Posted 09 September 2018 - 09:06
Doua luni, maxim.
Deja ma ingrijorez. Maine vorbesc cu mecanicul si apoi, sa vad cum imi fac timp, sa ajung la GPL. |
|
#29
Posted 09 September 2018 - 10:13
Cand schimbi filtrele, sa le desfaci sa vezi ce e in ele.
|
#30
Posted 09 September 2018 - 10:29
Pai, care filtre? La gaz sunt noi, schimbate de vreo luna. La benzina le vine randul peste vreo mie de km.
Mi-am amintit un lucru. Cand ceva nu este OK la motor, se aprinde a doua chestie care apare in imaginea postata de mine pe pagina anterioara, deoarece calculatorul "taie" acceleratia, sau ceva in genul. Asa mi-a zis cineva, motivand cumva ca cele doua atentionari sunt legate una de cealalta. |
#31
Posted 09 September 2018 - 10:30
Dca ajungi sa schimbi filtrele, iti spun cum arătau ale mele dupa 10 luni si 15.000km: negru cărbune. Sunt curios cum vor fi peste vreo 4, când fac următoarea revizie.
PS: Incearca sa ajungi la gaz. Ar fi cel mai ieftin (si cel mai bine) sa fie doar filtrele (gaz cu impuritati). LE: Când apare check engine si ai combusite imperfecta, masina intra într-o anumita conservare (nu considera ca e grav, dar mai taie din putere, mai întrerupe din cilindrii, etc). Edited by Pololica, 09 September 2018 - 10:32. |
#32
Posted 09 September 2018 - 10:34
Filtrele de gaz, nu pot fi. Aveam peste 30000 mii km cu cele vechi si nu erau foarte murdare. Cu acestea, nu am nici o mie.
Problema este ca nu am un program fix, cel putin vreo luna si ceva. Si nu-mi pot face programare in avans. De aceea as cam merge la mecnaic intai, ca pe el il pot lua si pe nepregatite. Pololica, on 09 septembrie 2018 - 10:30, said:
LE: Când apare check engine si ai combusite imperfecta, masina intra într-o anumita conservare (nu considera ca e grav, dar mai taie din putere, mai întrerupe din cilindrii, etc). Cam asa mi-a zis cineva: "rezolvi motorul, dispare si cealalta avertizare". |
#33
Posted 09 September 2018 - 10:46
Din cate vad eu toata lumea iti spune ca ai nimerit un gaz prost care a infundat instalatia si ti-a zapacit ecu-ul.
Costa atat de mult filtrul de gaz? |
|
#34
Posted 09 September 2018 - 10:48
Nu costa, dar doar nu s-a infundat...stai putin, se poate infunda intr-o luna?
Si daca da (ce este ECU acesta, sau daca e calculatorul, de la ce vine prescurtarea?), de ce face figuri si pe benzina? |
#35
Posted 09 September 2018 - 10:56
Da, daca ai carburant cu impuritati, se poate infuda si dupa 1000km.
Mai întâi vezi ce zic cei de la gaz. |
#36
Posted 09 September 2018 - 11:12
Se poate infunda, sa se rupa, sa fi fost rupt, sa fi avut mizerie in el, se poate orice.
Unele pot fi inspectate vizual altele nu. P.s. eu nu am gaz, dar avem cam acelasi motor si am vrut sa pun gaz dupa care am abandonat ideea. Eu consider ca problema cea mai mare e calitatea neconstanta a combustibilului care in final zapaceste ecu-ul. Ca idee eu alimentez amestecat cu 1/5 omv 100 si 4/5 omv 95. Edited by arg, 09 September 2018 - 11:26. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users