Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

1.6, 102 HP, 75KW, SO2 FL, problema GPL

- - - - -
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#1
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Salut! Am pus titlul intentionat asa, pentru ca am nevoie de ajutorul unor cunoscatori.
Am pe masina din titlu, GPL din 2012. Am mers exclusiv pe gaz, alimentand, in peste 95% din timp, dintr-un singur loc. Dupa ce am observat ca fac cam putini km cu un plin si am mers cu masina la verificare, mi s-a sugerat ca am se poate sa fiu tras in piept la..pompa. Masina nu a returna erori la diagnoza.
Zilele trecute, am facut un drum mai lung si am mers pe benzina. Dupa vreo 40 km pe benzina, 40-70, nu stiu exact, mi s-a aprins simbolul de verificare motor. Am mers la mecanic, a verificat masina cu testerul, rezultat: amestec sarac. Mi-a sters eroarea dar mi-a spus ca va reaparea, pana pun gaz din alta parte. Dupa ce am plecat de la el, in vreo 15 km, drum intins, s-a aprins si ESP-ul (masina cu doua urme). Am sunat mecanicul, mi-a zis sa opresc si repornesc motorul si acel simbol ar trebui sa dispara. Zis si facut. A disparut. In seara aceasta, la un drum scurt, a reaparut. Mai mult, motorul se aude altfel (mi-a zis mecanicul ca nu suna bine, tot de la gaz) si nu tine bine relanti-ul, adica uneori urca turatiile la 1200-1300, cu de la sine putere.
Mecanicul la care merg, bine, nu am prea avut nevoie, dar il stiu, preinta incredere. Poate fi calitatea gazului necorespunzatoare si daca alimentez cu altul, sa-si revina masina?
Am vorbit si cu cei care mi-au montat GPL. Dansii vor sa fac o programare. Eu as face, dar vreau sa stiu sigur, dupa ce consum gazul si alimentez de altundeva, ca nu acesta este problema.

#2
bc74abs

bc74abs

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 08.01.2011
Si masina se numeste: 1.6 sau 102 HP sau SO2 FL sau problema GPL?
Sa o folosesti sanatos ca e faina rau.
Probabil ca e o Skoda Octavia 2 facelift (asa a indicat globul de cristal). Despre problema ta inca nu a indicat vreo solutie.
Bafta.

Edited by bc74abs, 07 September 2018 - 23:13.


#3
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

Quote

Salut! Am pus titlul intentionat asa, pentru ca am nevoie de ajutorul unor cunoscatori.


#4
bc74abs

bc74abs

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 08.01.2011
Cred ca mai repede gasesti ajutor pe forumul dedicat marcii tale de masina (vwforum: https://vwforum.ro/forum/189-skoda/)
Succes

#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Din alta parte nu ai pus sa vezi daca se manifesta la fel ?
De asta nu sunt adeptul GPL... prefer diesel sau un benzinar mai eficient :)

#6
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,181
  • Înscris: 23.08.2014

 YOUR_GOD, on 07 septembrie 2018 - 22:07, said:

Salut! Am pus titlul intentionat asa, pentru ca am nevoie de ajutorul unor cunoscatori.
Am pe masina din titlu, GPL din 2012. Am mers exclusiv pe gaz, alimentand, in peste 95% din timp, dintr-un singur loc. Dupa ce am observat ca fac cam putini km cu un plin si am mers cu masina la verificare, mi s-a sugerat ca am se poate sa fiu tras in piept la..pompa. Masina nu a returna erori la diagnoza.
Zilele trecute, am facut un drum mai lung si am mers pe benzina. Dupa vreo 40 km pe benzina, 40-70, nu stiu exact, mi s-a aprins simbolul de verificare motor. Am mers la mecanic, a verificat masina cu testerul, rezultat: amestec sarac. Mi-a sters eroarea dar mi-a spus ca va reaparea, pana pun gaz din alta parte. Dupa ce am plecat de la el, in vreo 15 km, drum intins, s-a aprins si ESP-ul (masina cu doua urme). Am sunat mecanicul, mi-a zis sa opresc si repornesc motorul si acel simbol ar trebui sa dispara. Zis si facut. A disparut. In seara aceasta, la un drum scurt, a reaparut. Mai mult, motorul se aude altfel (mi-a zis mecanicul ca nu suna bine, tot de la gaz) si nu tine bine relanti-ul, adica uneori urca turatiile la 1200-1300, cu de la sine putere.
Mecanicul la care merg, bine, nu am prea avut nevoie, dar il stiu, preinta incredere. Poate fi calitatea gazului necorespunzatoare si daca alimentez cu altul, sa-si revina masina?
Am vorbit si cu cei care mi-au montat GPL. Dansii vor sa fac o programare. Eu as face, dar vreau sa stiu sigur, dupa ce consum gazul si alimentez de altundeva, ca nu acesta este problema.
Se testeaza relativ simplu.Daca erorile apar doar la functionarea pe gaz, e gazul sau instalatia de gaz.daca apar si la functionarea pe benzina, e mai mult ca sigur  ca ai o problema la motor.eroarea de ESP, nu are nici o treaba cu gazul sau benzina folosita.Mergi un plin pe benzina, fara sa schimbi deloc pe gaz si apoi vezi daca face la fel.

#7
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

 fqx, on 08 septembrie 2018 - 01:24, said:

Se testeaza relativ simplu.Daca erorile apar doar la functionarea pe gaz, e gazul sau instalatia de gaz.daca apar si la functionarea pe benzina, e mai mult ca sigur  ca ai o problema la motor.eroarea de ESP, nu are nici o treaba cu gazul sau benzina folosita.Mergi un plin pe benzina, fara sa schimbi deloc pe gaz si apoi vezi daca face la fel.

Chiar in noaptea aceasta m-am gandit la soluitia ta.
Cand am avut odata probleme cu presiunea, se apindeau cele doua chestii, de aceea am dedus ca sunt legate. Mi s-a spus ca din caua a nu stiu ce, imi taie acceleratia. Nu mai stiu exact cum s-a numit defectiunea, dar niste inele de cauciuc de sus de deasupra motorului, patru la numar, se rupsesera.O sa merg pe benzina si vad apoi.

#8
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Ar fi doua variante:

-gaz slab calitativ (teoretic, gazul are cifra octanica de minim 89 si ori de unde alimentezi are 89 sau mai putin, plus ceva impuritati)

-instalatia de gpl are ceva bube (nu este reglata bine, trage aer fals, revizie mefcuta/filtre necorespunzătoare).


Mie mi s-a intamplat cu gazul de la LukOil. Au benzinarii proprii, dar si in fanciza. La cele in franciza de obicei îmi rontaia gazul (ca expresie). Dupa ce am facut revizia, am început sa pun de la Rompetrol (care îmi e in drum) sau OMV si rulează mult mai bine (am evitat sa mai alimentez de la Luk sa vad cum va fi la urmatoarea revizie).

LE: Sa nu traga aer fals pe la pistoane.

Edited by Pololica, 08 September 2018 - 08:17.


#9
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Ai fost foarte inspirat cu titlul acesta deci tu cauti sa-ti dea sfaturi doar cineva cu acest model de masina si care are instalatie GPL pe ea si intra pe acest forum si a avut aceeasi problema cu a ta.
Eu am Logan pe GPL deci poate imi dau cu parerea degeaba
Nu cred ca trage aer fals pe la pistoane/garnitura.
Asa cum s-a mai spus ceva la gaz ori filtre neschimbate ori probabil un injector de gaz defect ori GPL slab calitativ
Senzorul ABS nu are nimic de-a face cu instalatia GPL verifica poate ai vreun rulment defect sau placute de frana subtiri si trebuies schimbate

Edited by Nytro84, 08 September 2018 - 08:41.


#10
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Posibil sa ai un injector de gaz care nu functioneaza. Mergi la o testare a instalatiei GPL.
Dupa cum ti s-a mai spus, fa un drum doar pe benzina si vezi daca mai apar erori.

#11
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Am schimbat filtrele acum o lună. Tot atunci a fost și verificată. Totul OK.

Problema e că sună altfel motorul. Rontăie, vorba colegului.

#12
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Mai mult ca sigur gaz slab calitativ
Oricum nu strica sa mai verifici inca odata filtrul de stare lichida cateodata cand la benzinarie nu mai ramane mult gaz in cinsterna iti muta toata mizeria tie in rezervor si apoi ajunge la filtrul mic
Asa am patit si eu odata am schimbat filtrul cu o saptamana inainte si apoi l-am desfacut si era plin de spam din cisterna benzinariei

#13
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.08.2008
Amestecul sarac se datoreaza mersului exclusiv pe GPL. Trebuie resetat ECU benzina, mers pe benzina 300-500km (ca doar n-o fi asa problema) ca sa-si refaca parametrii. Dupa ce ai parcurs distanta asta, mergi la service GPL sa-ti recalibreze ECU gaz.

:)

#14
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

 paso87, on 08 septembrie 2018 - 09:45, said:


Nu este o problema s amerg pe benzina, dar s ajung de doua ori la cei cu service GPL, este. Se fac programari si la doua saptamani. Si nu am atata timp la dispozitie.

#15
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.08.2008
Pai rezolva cu resetul ECU benzina si intre timp mergi fara GPL. Eu asa am facut si n-am treaba cu ea. Ceva similar am avut si eu la a mea. Erau diferente mari de mers (harta) intre benzina si gaz.

#16
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Reste ECU face oricine, sau e ceva mai complicat? Nu stiu meseriasi in calculatoare si parca nu e ceva in care sa umble oricine.

Edited by YOUR_GOD, 08 September 2018 - 10:19.


#17
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Pai fa in felul următor: schimba pompa (de fapt totemul) si intre timp fa o programare la service-ul gpl. Daca e o problema timpul, pe cartea de service ai o lista cu cei agreati si vezi daca pot face o programare cu timp mai bun tie.


LE: Daca vre, iti trimit in privat adresa unde am pus eu instalatia de gaz. Programarile se fac la nivel de saptamana (daca vrei o anumita ora mai matinală), in rest, pentru revizii cam de la 10 la 16 (montajul e prioritar, evident).

Edited by Pololica, 08 September 2018 - 14:01.


#18
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Sper că se vede.
Întâmpin aceeași problemă și pe benzină.  Am mers, să zic 15 km și la fel. Se turează pe loc, sună ciudat.
Cineva îmi spunea că trebuie curățat EGR-ul. Să fac asta?
Luni mă programez la GPL. Mă duc unde am montat-o.

Attached Files



Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate