Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Ați făcut vreodată bani din fotografie?
Last Updated: Sep 11 2018 20:19, Started by
djl
, Sep 07 2018 22:05
·
0
#19
Posted 08 September 2018 - 00:18
Totusi in ziua de azi fotografia ca "mijloc de a face bani" nu mai este de actualitate. Toata lumea poate face poze. Nu foarte bune, nu prea artistice, dar ce conteaza? E poza!
De prin '96-97 fotografia profesionista in Ro a primit o lovitura masiva. O data cu aparitia peste tot a aparatului de fotografiat de plastic la preturi derizorii coroborata cu existenta de cativa ani a studiourilor de developare, profesionismul aproape ca a fost "ucis". |
#20
Posted 08 September 2018 - 00:30
Neaceasca85, on 08 septembrie 2018 - 00:16, said:
La nunta vara-mii in iunie 2018 se filma cu un smartphone Samsung caruia ii erau atasate o camera si un microfon profesional. Apropo, vreo 2 ani de zile la rand, acu mai multi ani, cativa foto-videografi intreprinzatori faceau bani la greu de si-au luat vorba aia si masini cu surplusul castigat... cum au facut... aparusera primele modele Canon Selphy, celebrele printere cu sublimare ce promiteau calitate fotogrtafica de studio si care erau evident portabile Cumparau cate 10 si la nunti erau singurii care puteau da pozele pe loc, ceva revolutionar, le placea la clienti si plateau gras sa le aibe pe loc. Dupa vreo 2000 poze evident imprimanta ceda mecanic, le vindeau la teapa si cumparau altele samd... treaba a mers pana a crescut pretul imprimantelor de vreo 5 ori. La inceput o imprimanta costa 100 lei... si un cartus mare (108) de consumabile tot cam 120 lei. Profitul insa era fabulos si merita fiecare banut investit. Probabil ca cei de la marketing de la Canon dupa lansare cand au vazut ca incep sa vanda mai bine au ridicat masiv preturile concomitent cu noi modele, de atunci nu mai merita nici sa-ti iei pentru tine... dar in ultimii 4 ani au mai scazut la pret, una moderna gen model cp1200 wifi este cam 400-450 lei... e buna daca ai chef si bani de joaca dar nu mai poti scoate profit ca atunci. Edited by andreic, 08 September 2018 - 00:43. |
#21
Posted 08 September 2018 - 04:30
djl, on 07 septembrie 2018 - 22:05, said:
Aţi făcut vreodată bani din fotografie? Nu vorbesc strict de sume mari, ci şi de sume mici, gen bani de ieşit în oraş, de haine sau pentru un aparat electronic audio. |
#22
Posted 08 September 2018 - 06:20
In liceu, inainte de "89, am avut un Kiev rusesc (al tatalui meu) cu care am facut poze impreuna cu colegii si le-am vandut cu 5 lei. Tin minte ca am platit fondul clasei si mi-am luat o umbrela. Filmele si pozele (alb - negru) le-am developat singur dupa cum m-a invatat tatal meu care a fost un pasionat al fotografiei.
Am si acum acele poze pe care le-am si scanat. Costul unei poze a fost de sub 2 lei (78 de bani hartia fotografica + restul). Edit: Am citit si carti de fotografie si cea mai buna a fost scrisa de Eugen Iarovici. Edited by vladutgm, 08 September 2018 - 06:21. |
#23
Posted 08 September 2018 - 08:45
De care "Kiev"? Modelul făcut după "Contax"?
addysoftware, on 08 septembrie 2018 - 00:18, said:
Totusi in ziua de azi fotografia ca "mijloc de a face bani" nu mai este de actualitate. Toata lumea poate face poze. Nu foarte bune, nu prea artistice, dar ce conteaza? E poza! De prin '96-97 fotografia profesionista in Ro a primit o lovitura masiva. O data cu aparitia peste tot a aparatului de fotografiat de plastic la preturi derizorii coroborata cu existenta de cativa ani a studiourilor de developare, profesionismul aproape ca a fost "ucis". Compactele au apărut de mai devreme. Dar tot nu puteai face poză la anumite evenimente cu ele, din cauza limitărilor tehnologice ale aparatului. Dar pentru pozat la şcoală, liceu, facultate, zile de naştere se puteau preta şi compactele. La partea cu minilaburi îţi dau dreptate. Destule stăteau prost la capitolul calitate. |
#24
Posted 08 September 2018 - 09:18
Chiar daca piata e plina de aparate de toate felurile si chiar daca sunt multi care au DSLR si chiar daca telefoanele au ajuns sa faca poze uimitoare, fotografia profesionala nu va muri. Ganditi-va la un lucru - internetul se extinde tot timpul, e nevoie de continut in mod constant. Este si va fi nevoie de fotografii de calitate profesionala si pe acelea nu poate sa le faca un neica nimeni cu un DSLR agatat de gat sau nea Gicuta care si-a luat si el smartfion.
Se pot face poze ok cu telefonul chiar si in biserica, trebuie putina pricepere. Daca se pot pune intr-un album foto care sa stea in picioare langa munca unui profesionist... mai greu. Acum ceva timp un fotograf celebru a fotografiat o nunta intreaga cu iphone 5 si nimeni nu s-a prins de sparla, deci conteaza mai mult cine apasa pe buton decat aparatul in sine. Multi utilizatori trag o poza sau o filmare cu telefonul si apoi sa uita tot pe telefon si li se pare ca a iesit treaba buna. Cu totul altfel sta treaba cand vezi "opera" respectiva pe un monitor decent de 24'' sau un tv sau nu mai spun de un ecran de proiectie. Ca sa raspund intrebarii topicului nu am facut bani din fotografie si nici nu cred ca o sa o fac prea curand. Cred ca initiatorul bate un pic spre fotografia stock, la prima vedere pare ca oricine poate face bani din asta dar nu e asa. Trebuie investit mult in aparatura si in tehnica (timp). Se fac niste selectii pentru a putea intra pe siteurile astea de vanzare fotografii, nu e chair la indemana oricui. |
#25
Posted 08 September 2018 - 09:20
Kievcu exponometru. E cel din poza, luat dintr-o excursie din anii "80 in URSS.
Mai inainte a avut un Zorki, tot rusesc, dar fara exponometru. La Kiev, pana la urma s-a stricat burduful, desi a fost metalic: nu s-a mai inchis bine. A fost reparat de un mester. Nu a mai fost folosit cand au aparut cele moderne si mici, cele digitale. |
#26
Posted 08 September 2018 - 09:26
Ioi... a fost prodzus până în 1980. http://www.sovietcam...x.php?960432535
Mai joacă-te cu el, că după aia s-ar putea să aibă nevoi de curăţire şi gresare Care burduf? |
#28
Posted 09 September 2018 - 06:00
djl, on 08 septembrie 2018 - 09:26, said:
Ioi... a fost prodzus până în 1980. http://www.sovietcam...x.php?960432535 Mai joacă-te cu el, că după aia s-ar putea să aibă nevoi de curăţire şi gresare Care burduf? Burduful regleaza timpul de expunere. Daca dai obiectivul jos apare ca un fel de "oblon de fereastra" facut din doua parti (cu o fanta reglabila la mijloc) care se plimba intre obiectiv si film (pelicula) cand declansezi si da timpul de expunere. Cand fanta e mai mare - timpul de expunere e mai mare si invers. Oblon de fereastra e impropriu spus, doar forma (segmenti lungi metalici) corespunde. Nu am explicat foarte bine, o imagine ar fi cat o mie de cuvinte, insa aparatul nu mai este sa ii fac o poza. Edited by vladutgm, 09 September 2018 - 06:01. |
|
#29
Posted 09 September 2018 - 09:14
Dispozitivul de care vorbesti se numeste obturator !
|
#30
Posted 09 September 2018 - 09:47
Da. Primii mei bani mai seriosi facuti de mine au fost din foto. Am primit un Zenit E ptr ca am intrat la liceu cu o medie peste 9 si in scurt timp mi-am cumparat din economii un aparat de marit rusesc tip valijoara, masa de marit mare Meopta, parca, tavi termometru si bineinteles doza de developat filme. Lampa am confectionat-o eu, folosind totusi filtru verde inchis pentru filme alb-negru pancromatice, cumparat. Timerul electronic l-am facut dupa o schema din cartile de aplicatii de electronica de atunci.
Mama mi-a adus o carte mare si groasa din care am invatat teoria, oricum aveam ceva idee despre procese din revistele Tehnium si din vizitele in laboratorul fotografic din Casa Scanteii. Am facut la inceput pozele noastre, ale familiei, pana mi le-a vazut cineva ca sunt foarte reusite si m-a intrebat daca vreau sa i le fac si pe ale lui, pe bani. Vazand ca am succes, am castigat apoi multi bani din asta, deoarece eram riguros, nu faceam rabat la spalare, fixare, cum faceau altii ale caror poze se deteriorau in scurt timp. Am trecut apoi si pe color cu un Krokus color caruia i-am construit obturator controlat de timerul electronic mai evoluat, am developat pe bani si diapozitive, mai ieftin si mai bine decat 21 lei la centrul de la Gara de Nord. |
#31
Posted 09 September 2018 - 11:42
Dar găseai în anii '80 substanţe pentru developat foto color şi dia color? Dia alb-negru ai făcut vreodată?
Unde era centrul de la Gara de Nord? Nu developau bine? |
#32
Posted 11 September 2018 - 16:41
djl, on 08 septembrie 2018 - 08:45, said:
Compactele au apărut de mai devreme. Dar tot nu puteai face poză la anumite evenimente cu ele, din cauza limitărilor tehnologice ale aparatului. Dar pentru pozat la şcoală, liceu, facultate, zile de naştere se puteau preta şi compactele. |
#33
Posted 11 September 2018 - 16:51
|
#34
Posted 11 September 2018 - 16:53
Multi ani, inainte de 91, am mers pe Smena 8 si Symbol. Am avut vreo 6-7 "Smena". La un moment dat am avut chiar si un Ceaika, aparat foarte economic (cei batrani stiu) pentru amatori. Cand am inceput s-o iau in serios, prin 91, mi-am cumparat un Zenit 122; apoi un obiectiv Flektogon de 35mm, superpoze ieseau cu ala. M-am dat la 2 blitzuri, la combinatii de lumina; apoi am gasit un aparat Revue cu obturator central, cu care am putut in sfarsit combina eficient blitzul cu lumina exterioara in orice conditii. Avea aparatul ala o claritate si un contrast... Deja aveam 4 blitzuri, din care unul imens, rusesc, 2300 uF innauntru, cu care puteai poza pana la 50 m pe diafragma 2 (pe film 21DIN si obiectiv normal de 50mm; unghiul blitzului era "normal"). Din acel moment nu am mai facut poze decat cu blitz; indiferent ca era pe soare, pe nori. Superb.
vladutgm, on 11 septembrie 2018 - 16:51, said:
Totusi, daca nu ma insel, la Kiev este obturator cu perdea, iar la Zenit obturarea o face diafragma. Edited by addysoftware, 11 September 2018 - 16:55. |
#35
Posted 11 September 2018 - 16:56
#36
Posted 11 September 2018 - 16:57
Da, la "Zenit" tot cu perdea era.
Obturatoarele centrale sunt alea tip frunză/petale. La alea poţi sincorniza blitzul (cel puţin cel electronic - adică cu Xenon) la orice timp de expunere, cu condiţia ca aparatul să aibă sincronizare pentru blitz (lampa fulger). 50 m. Credeam că doar alea babane, cu magneziu care folosesc becuri de mărimea unui bec cu incandescenţă de 100-150 Waţii permit aşa ceva Eu compacte pe film am văzut şi îaninte de 1997. La mine în familie. Edited by djl, 11 September 2018 - 16:58. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users