Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

GPL Toyota Avensis?

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 12.09.2015
Salutare.
  Detin o Toyota Avensis  1.8 benzina VVT-i 129 CP,automata 2006 184000 km .Cum se comporta instalatia GPL pe acest tip de motor,sau mai bine zis GPL merita montat pe acest tip de motor? Romania este tara grupului VAG si chiar daca Avensis este o masina tot mai des intalnita pe soselele noastre este una mai rara in comparatie cu cele germane sau franceze  pe strazile patriei noastre.M-am interesat de instalatie si la Buzau ma costa 3300 de lei pt. acest tip de motorizare,landi renzo sau tomasetto(nu mai stiu exact).
  Ce stiu despre VVT-i este ca cel mai fiabil motor pe benzina din lume si cel mai longeviv,dar cum se preteaza el pe GPL? .
  Chiar daca firmele ce monteaza spun ca GPL-ul functioneaza bine as vrea sa stiu si parerea voastra a celor ce o detin,pana la urma fiecare firma isi lauda produsul si una este teoria si alta este realitatea.
  Se transforma bordul in instalatie de pom de craciun plin de luminite in timp? Se duce sonda lambda impreuna cu alti senzori?O ia razna senzorii sau computerul de bord in general?
  Este total indicat o instalatie mai scumpa cu picurator de ulei pt. asa zisa protectie a supapelor?
   Multumesc anticipat pt. raspunsuri.

#2
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
De ce crezi ca motorul tau ar fi mai cu mot, fata de alte motoare ?  Stiu care au limuzine BMW, ultimul ragnet si au trecut GPL.

Intraba si cit costa un BRC cu injectoare, daca zici ca motorul tau este mai deosebit. Dar sa fie cu injectoare si nu cu bobine, cum ti sa ofertat pina acum.

Daca merita sau nu montata o instalatie pe GPL ? Pai depinde citi kilometri faci intr-un an. Intretinerea instalatiei are si ea un cost. Trebuie schimbate periodic filtrele, trebuie dupa un 3-4 ani schimbat regulatorul de gaz, iar la 10 ani trebuie schimbata butelia si de preferat toata instalatia.

#3
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Eu am schimbat filtrele la peste 30000 KM. Nu s-a simtit nicio diferenta nici inainte, nici dupa.
Daca ai banii, pui GPL. Daca ai mai multi, ramai pe benzina, lol.

Nu vreau sa ma intelegi gresit: eu am pus gaz. QED.

#4
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Depinde de unde cumperi GPL. Am intilnit filtre care nu au apucat 20.000 si erau asa de infundate, de abia mai trecea gazul prin ele.
Am intilnit si cazuri in care sa schimbat doar filtrul de stare gazoasa, ca era mai usor de schimbat, iar cel de stare lichida nu, de a ajuns super-murdar.

#5
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Asa e si normal: sa ai Bugatti, dar sa fie pe gaz, sau pe apa micelara. Ca sa poti recupera investitia in '"decat" 10 ani.

#6
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 12.09.2015

 florin71_skoda, on 03 septembrie 2018 - 16:23, said:

De ce crezi ca motorul tau ar fi mai cu mot, fata de alte motoare ?  Stiu care au limuzine BMW, ultimul ragnet si au trecut GPL.

Motorul acesta intradevar este mai cu mot ,dar la capitol longevitate... nu putere si cuplu mare (gen BMW),acesta masina fiind gandita ca masina de familie nu masina sport.Lucru dovedit in timp indelungat si cu multi km,si tinut sub observatie de organisme independente si nu numai,dar ca orice masina nu este perfecta,drept dovada mi s-a rupt bratul planetarei stanga si se pare ca este o problema generala la aceste  benzinare(multi se plang de acesta problema grava)deci acesta masina nu este perfecta.
  Nu am vrut sa jignesc pe nimeni si pe nici un detinator de masina.
Fiecare masina cu partile ei bune dar si cu ''bube''.Asa cum spuneam ca motor pe benzina VVT-i este foarte bun si fiabil(pe benzina) dar nu stiu cum se preteaza aceasta tehnologie VVT-i pe gpl in timp....Nu toate motoarele sunt bune pt. GPL si unul din principii pt. ca un motor sa functioneze bine pe gpl este sa fie cat mai simplu si clasic,cu cat e mai tehnologizat ,cu atat nu se preteaza la acest combustibil(GPL)

 YOUR_GOD, on 03 septembrie 2018 - 16:32, said:

Eu am schimbat filtrele la peste 30000 KM. Nu s-a simtit nicio diferenta nici inainte, nici dupa.
Daca ai banii, pui GPL. Daca ai mai multi, ramai pe benzina, lol.

Nu vreau sa ma intelegi gresit: eu am pus gaz. QED.
Pe ce masina?

Edited by PiticVerde, 03 September 2018 - 18:42.


#7
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Toate motoarele sint bune pentru GPL. Daca nu erau bune, nu existau instalatii de GPL cu injectoare (adica mai scumpe) pentru aia mai pretentiosi care au BMW-uri. Pentru cei si mai pretentiosi, exista si cablaje de tip "plug and play", pentru exact modelul ala de masina, ca sa mai fie nevoie sa tai si sa inadesti fire si sa le dai cu banda de izolat.

Alt aspect ar fi ca in general cam toate motorele scot mai putine noxe pe GPL fata de benzina si unele merg mult mai bine pe GPL.

Banuiesc ca sti ce inseamna tehnologia tehnologie VVT-i . Eu nu am stiut si am cautat pe net si am aflat ca toata treaba sta in presiunea de ulei care modifica deschiderea supapelor. Deci nimic deosebit care sa impiedice o buna functionare pe GPL.

Cam ce inseamna in mare GPL ? Pai cind apesi butonul sa treci de pe benzina pe GPL, practic sint anulate injectoarele masini si locul lor este preluat de niste bobine (sau injectoare la instalatiile mai scumpe). Injectorul original al masini ramine inchis si cind ar trebui sa se deschida, se deschide o bobina care baga gaz in cilindrul respectiv.
Cum stie electronica GPL cit gaz sa bage ? Pai dupa montare, se face calibrarea cu un soft GPL. Acest soft prima data "citeste" cum merge masina pe benzina, cum deschide ea injectoarele la diverse turatii si dupaia incearca sa copieze treaba asta si sa o aplice si la GPL. Ei bine asta inseamna ca cel mai important lucru in instalatia GPL, este softul si omul care face programare. (si sa mearga masina bine pe benzina, ca sa aiba softul ce sa copieze).
Ce se intimpla daca nu sint multumit cum merge/trage/consuma masina ? Pai te duci inapoi la ala cu softul ca sa faca reglajele de finete. Tot la soft si programator ajungem.
(Exista si softuri care stiu sa bage amestecat benzina cu GPL in anumite proporti. Sau 1-2-3 pistoane sa mearga pe GPL si restul pa benzina. Iar ne lovim de soft.)

Nu sint specialist in domeniul softurilor de GPL si drept urmare nu-ti pot spune exact ce instalatie sa cumperi. Din ce am vazut eu ca au aia cu BMW-uri scumpe, ar fi BRC-ul. Am vazut si cu Prins si am inteles ca-i posibil ca astia sa fie cei mai buni, insa nu stiu daca gasesti asa ceva prin Ro.

Edited by florin71_skoda, 03 September 2018 - 20:08.


#8
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

 PiticVerde, on 03 septembrie 2018 - 18:43, said:

Pe ce masina?
Octavia, 1.6.

 myshyk, on 03 septembrie 2018 - 17:49, said:

Asa e si normal: sa ai Bugatti, dar sa fie pe gaz, sau pe apa micelara. Ca sa poti recupera investitia in '"decat" 10 ani.
Pai, asa credeam si eu, pana cand am fost sa pun GPL. Am vazut acolo masini, una si una. Ma asteptam sa fim acolo eu si cateva Dacii. Dar de unde?! Am intrebat pe cineva de ce isi pune GPL. I-am spus ca eu ma gandesc la bani..fac un efort acum, imi este mai usor pe viitor. Omul, posesor de Porsche SUV, mi-a spus ca nu se da la o parte de la a chetui bani, dar daca poate sa faca economii, face. Isi pusese ceva gen, doua instaltii, nu mai stiu.

 florin71_skoda, on 03 septembrie 2018 - 19:59, said:

Cred ca zici bine.
Eu am patit o chestie interesanta. Alimentez in mare parte, dintr-un singur loc. 90% din timp, sa zic asa.
Faceam in medie 540 Km, acum ceva timp, nu am ajuns la 400. Am mers sa schimb filtrele, pentru ca nu stiam ca se schimba la 15000. Ii intreb care este treaba cu consumul si-mi spun ca daca merge bine pe benzina (verificasem si pe benzina, dar putin, merg, mai nou, 10% pe banzina, adica 10 Km la 100, dar asta in ultmiul timp...de trei ani, am mers eclusiv pe gaz), merge si pe gaz. Se pare ca din 48 L cat imi intra mie, am butelie de 60, ei..din cei 48, instalatia nu stie cat este gaz si cat aer. Dig?!

#9
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Asa stiu si eu ca Prins sunt cele mai bune si din cate stiu se monteaza si in Romania.
Landi Renzo este instalatia de fabrica pe Logan GPL dar nu prea recomand daca se distruge un singur injector te costa cam 800-900 lei injectorul fara manopera.
La Tomasetto cu 150 de lei cumperi toata rampa iar un injector costa vreo 30 de lei

#10
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 YOUR_GOD, on 03 septembrie 2018 - 21:18, said:

Isi pusese ceva gen, doua instaltii, nu mai stiu.
Tot una singura se pune.
Calculatorul GPL stie sa comande pina la 8 bobine/injectoare. Cel care-l programeaza alege numarul, in functie de motor (cai cu 4 cilindri, sau cu 5, sau cu 6 sau cu 8). Ala cu SUV-ul banuiesc ca avea 8 cilindri in V si i sau montat 2 rampe de 4 bobine. In functie de cit de mare este un cilindru, se aleg diuzele bobinelor. Sau si in functie de cit de bine vrei sa traga, chiar daca creste consumul. (se mai poate regla si electronic). In functie de cit de mare este motorul (capacitate cilindrica), se alege regulatorul de gaz (ala ce-i linga motor, de-i legat si la furtunele ce duc la caloriferul din masina). Daca ai motor mic, merge oricare. Daca ai motor mare, trebuie regulator de debit mare.

 YOUR_GOD, on 03 septembrie 2018 - 21:18, said:

Se pare ca din 48 L cat imi intra mie, am butelie de 60, ei..din cei 48, instalatia nu stie cat este gaz si cat aer. Dig?!
Pe calculatorul GPL nu-l intereseaza ce ai tu in rezervor si cit anume. Cind simte ca motorul nu mai trage in parametri, sare pe benzina. Poti sa ai filtre infundate, sau sa tractezi o remorca, iar cind urci un deal, sa sara pe benzina, pe motiv ca nu-i destul gaz (chiar daca ai rezervorul plin).

In rezrvor ai un plutitor ca si la WC. Cind bagi GPL, plutitorul se ridica pentru ca GPL-ul este lichid. Pe multivalva de pe rezervor ai un litrometru mecanic. Litrometrul citeste mecanic plutitorul, ca plutitorul are un magnet cu care misca acul litrometrului. Asa ca daca te uiti la litrometru, vei sti care este cantitatea de lichid. Fireste, orientativ si doar dupa ce te inveti cu el. In litrometru exista si un potentiometru legat cu 2 fire la calculatorul GPL. Pe baza informatiei transmise de potentiometru, calculatorul GPL aprinde ledurile de la butonul ala din masina. Insa este o indicatie pur informativa, de care calculatorul GPL nu tine cont. Doar o afiseaza. Masina merge bine mersi si fara litrometru.
Indicatiile afisate de litrometru, poat fi calibrate din soft, ca sa fie cit mai aproape de realitate. Plutioarele si litrometrul sint putin cam unversale, deoarece aceleasi se pun si pe o butelie mai joasa, dar si pe una mai inalta. Asa ca nu au cum sa fie precise.

In cazul tau, ai bagat GPL de la o statie care baga cu o presiune mult prea mare. Deaia a intrat mai putin lichid decit intra normal. In cazuri de genul asta, trebuie sa mergi pina ce golesti total butelia, sa nu mai stea motorul pe gaz nici macar la relantiu.

Edited by florin71_skoda, 03 September 2018 - 22:40.


#11
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Alimentez mereu pe roșu. Când am schimbat pompa, s-a rezolvat problema.
Nu cred că merge pe benzină decât la pornire. Timpul de combustibil utilizat, apare pe afișajul respectiv. Benzină folosește doar la pornire cu motorul rece. Se aprinde LED-ul corespunzător. După ce comută pe GPL, nu mai revine le benzină decât după o oprire îndelungată.

A, deci asta era treaba cu două instalații. Știam eu că nu înțelesesem bine.

#12
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
La tine nu a sarit niciodata pe benzina in mers, pentru ca nu ai avut niciodata probleme, de gen filtre infundate si sa-i dai in gura, sau nu ti sa terminat niciodata GPL-ul in mers. In mers sare pe benzina doar daca ECU_GPL simte ca motorul nu merge in parametri cu GPL (Ca nu mai trage)

La pornire merge pe benzina pina ce se incalzeste regulatorul de gaz la temperatura setata la programare. Se poate seta oricit, insa de preferat este sa fie la peste 40-45grd. In regulatorul de gaz este infiletata o sonda cu care ECU GPL citeste temperatura regulatorului si nu trece pe GPL pina ce regulatorul nu-i cald. Din rezervor vine GPL lichid si la trecerea prin regulatorul cald se transforma in gaz. Cu cit este regulatorul mai cald, cu atit mai bine. Sint insa si uni care "se grabes" si vor sa le treaca cit mai repede pe GPL. Daca locuiesc la un 2km de servici, se trezesc ca de fapt ei merg doar pe benzina.

#13
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006

View PostPiticVerde, on 03 septembrie 2018 - 16:03, said:

Salutare.
  Detin o Toyota Avensis  1.8 benzina VVT-i 129 CP,automata 2006 184000 km .Cum se comporta instalatia GPL pe acest tip de motor,sau mai bine zis GPL merita montat pe acest tip de motor? Romania este tara grupului VAG si chiar daca Avensis este o masina tot mai des intalnita pe soselele noastre este una mai rara in comparatie cu cele germane sau franceze  pe strazile patriei noastre.M-am interesat de instalatie si la Buzau ma costa 3300 de lei pt. acest tip de motorizare,landi renzo sau tomasetto(nu mai stiu exact).
  Ce stiu despre VVT-i este ca cel mai fiabil motor pe benzina din lume si cel mai longeviv,dar cum se preteaza el pe GPL? .
Fara sa vreau sa fiu alarmist, insa un coleg de pe forumul monomarca a ramas fara motor la 225.000km cu 80.000km facuti pe GPL. Motorul, frate cu cel in discutie, 4ZZFE. Cauza decesului: supapa rupta, cazuta in cilindru.
Cauta motor de mai mult de 2 luni acum. Merita economia data de pretul mai mic al GPL vs benzina? Tu decizi.

#14
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 12.09.2015

View Postcloschkutza, on 05 septembrie 2018 - 17:18, said:

Fara sa vreau sa fiu alarmist, insa un coleg de pe forumul monomarca a ramas fara motor la 225.000km cu 80.000km facuti pe GPL. Motorul, frate cu cel in discutie, 4ZZFE. Cauza decesului: supapa rupta, cazuta in cilindru.
Cauta motor de mai mult de 2 luni acum. Merita economia data de pretul mai mic al GPL vs benzina? Tu decizi.
Cat se poate de nasol.....

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate