Nu mai conduc decat turbo.
#19
Posted 01 September 2018 - 21:34
TLGTLC, on 01 septembrie 2018 - 21:25, said:
Nu știu cum se face că de multă vreme nici o motorizare nu mi-a mai dat fiori. Mi-au rămas în minte senzațiile avute cu Renault Clio RS (2 litri aspirat) , Honda Civic 1.6 Vtec, Citroen Saxo 1.6 Vtr asta ca să nu amintesc de cei câțiva monștri pe care am avut onoarea și norocul să îi conduc. Dacă închid ochii reușesc să retrăiesc senzațiile avute. Cum naiba nici o mașină actuală nu mai reușește să îmi dea astfel de senzații? Au cai mulți, turbina bineînțeles, merg chiar foarte repede, sunt foarte confortabile dar nu mă fac să vibrez. Oi fi eu mai de modă veche și nu mai înțeleg tehnologia. Inca o chestie, motoarele aspirate au raspuns instant. Daca sunt mici raspunsul e zero dar instant, daca sunt mai mari e bine. Edited by underb, 01 September 2018 - 21:37. |
#21
Posted 01 September 2018 - 21:37
Si eu prefer in oras 1.6 aspirat. Alea mai mari au cutia prea lunga si nici mare fan al franei de motor bruste nu sunt. Dieselul imi place cel mai putin.
In afara imi place mai mult turbo diesel sau benzina. Vorbesc de cutii manuale. Pt mine automatele nu exista daca nu au un motor care sa traga la sfert de pedala. Nu stau in B. Acolo am simtit nevoia de AT si nu m-as chinui cu manuala. In rest mai rau mai enerveaza cu motoare normale, chiar si cutiile moderne, nici vorba sa ma ajute la ceva. Merg pe principiul ca cu binele nu e nevoie sa te fortezi sa-ti placa si nici sa-ti spuna cineva care e binele si care e raul ca sigur iti dai seama si singur cand e vorba sa-l experimentezi pe propria piele. E ceva natural. Edited by underb, 01 September 2018 - 21:51. |
#22
Posted 01 September 2018 - 21:56
underb, on 01 septembrie 2018 - 21:25, said:
Incerca un diesel de 1.2-1.4 cum sunt majoritatea benzinarelor. Vei avea o "revelatie". Incearca si un benzinar mare. Vei avea inca una. La fiecare "revelatie" din asta nu vei mai vrea sa te intorci la revelatia anterioara ... |
#23
Posted 01 September 2018 - 22:01
#24
Posted 01 September 2018 - 22:03
De ce nu? Este 50% on-topic, doar are motor turbo.
Al meu are motor turbo in 3 cilindri chiar ... dar tot scot suta in ~6.5 sec (producatorul zice 6.8 dar am masurat de mai multe ori, ce-i drept, cu pasagerul din dreapta, si 6.5 a iesit mereu). Edited by ro_explorer, 01 September 2018 - 22:03. |
#25
Posted 01 September 2018 - 22:04
Si culmea e ca motoarele turbo le mai poti si resofta, 35% in plus la diesel... si de unde deja aveai o masina rapida si puternica, acum ai una si mai si pt 2-300 euro in plus resoftarea
|
#26
Posted 01 September 2018 - 22:15
Resoftarea e o tampenie ... maresti uzura motorului si consumul degeaba. Castigi un 10-20 de cai, eventual, complet inutil pentru o masina cu care iti plimbi fundul de ici-colea.
|
#27
Posted 01 September 2018 - 22:23
#28
Posted 01 September 2018 - 22:25
|
#29
Posted 01 September 2018 - 22:27
Courage, on 01 septembrie 2018 - 20:43, said:
Motoarele aspirate natural ... On : prefer motoare fara turbo , nu ma grabesc ( sa mor ) pe strazile patriei pline de " soferi " care merg ca apucatii , musai sa faca inca o depasire ca se gata uleiul si faina la supermarket si nu ajung sa ia ceva la promotie ! |
#30
Posted 01 September 2018 - 22:28
TruculMagic, on 01 septembrie 2018 - 20:41, said:
Am condus joi un Logan 1.4mpi cu vreo 50k km, foarte silentios fata de un TDI si pornirea (cat ii atingeam cheia) Viteza prinde si ala, in localitate trebuia sa am grija sa nu trec de 60, iar la 80-90 mergeam relativ lejer si relaxat, pentru drumurile noastre orice motorizare din cate vad face fata cu brio la deplasari de pana in 120-130km/h. Acuma ar fi fost mai nasol daca eram incarcat, insa cred ca un aspirat cu minim 130nm cuplu si macar 90cp e suficient pentru orice persoana. Mai mult m-am distrat cu loganul de 75cp (imi era dor sa conduc asa ceva), fata de un Audi de 170cp. am mers cu un logan din asta, la 80 km/h cu doua persoane avea ~2200 turatii in a 5 a. pe motor mai lenes nu am pus mana, in afara de pensionari nu ai ce sa depasesti cu el intr-adevar, pana pe la 2500 nu-l auzi daca e bine intretinuta masina, dar dupa are un urlet tare enervant Edited by newbie13, 01 September 2018 - 22:29. |
#31
Posted 01 September 2018 - 23:23
Reactor2015, on 01 septembrie 2018 - 20:22, said:
La voi cum e? ammazon, on 01 septembrie 2018 - 21:32, said:
Eu tocmai ce mi-am tras un Astra H, 1,6 aspirat. Rupe în demaraje. Să nu mai văd turbine în fața ochilor sau diesel ca mașină de oraș. Edited by andreic, 01 September 2018 - 23:23. |
#32
Posted 01 September 2018 - 23:43
underb, on 01 septembrie 2018 - 20:42, said:
Ce ai schimbat pe ce? Nu de alta dar si TCEul de 90 tot turbo e dar cam 'geaba. Cum am zis si in alta parte, motorele turbo benzina de putere mica gen 100 de cai nu sunt o idee f buna. Economic vorbind. Chiar sunt foarte curios cum e 0.9tce (am fost pasager intr-un taxi si cam atat), sper sa-l conduc candva sa vad cum se simte fata de 1.4mpi. |
#33
Posted 01 September 2018 - 23:45
|
#34
Posted 01 September 2018 - 23:55
ammazon, on 01 septembrie 2018 - 21:32, said:
Eu tocmai ce mi-am tras un Astra H, 1,6 aspirat. Rupe în demaraje. Să nu mai văd turbine în fața ochilor sau diesel ca mașină de oraș. Imi imaginez ce face un 1.6 aspirat de 100cp ) feribalint, on 01 septembrie 2018 - 21:35, said:
si cu Logan de 1.2 benzina/GPL am mers cu 160-170 km/h. De mers , merge... dar in ce fel merge ? Stiu cum merge 1.2 pe logan... dupa 120km/h zici ca-l ti in brate... la 160 deja te gandesti daca mai e intreg. La un motor diesel mai mare, la 120 merge foarte relaxat. Baxon, on 01 septembrie 2018 - 22:27, said:
Sunt in continuare cele mai fiabile motoare ( in comparatie cu turbo ) si clar cele mai ieftine pt ca nu au chestii scumpe ce se pot strica ! Nu chiar. Exista si aspirate cu probleme, la fel cum exista si benzinare turbo fiabile. De cand benzinarele turbo sunt proaste ? De cand benzinarele turbo consuma mult, toate ? 0.9tce chiar e un motor economic, fara probleme grave, consuma cat un 1.2 benzina si merge ca un 1.6 benzina de pe logan. Are tot injectie multipunct, deci e un motor simplu de tot, nu are distributie variabila (tot ca un aspirat, defapt si aspirate sunt complicate cu distributie variabila la care nu se pricepe oricine). 1.0 de la Ford iarasi este un model economic, 1.0tsi de la VW tot asa. La inceput de drum e normal sa mai apara probleme. Cu 1.4tsi si 1.2tsi (printre primii pioneri), normal ca au mai fost probleme, insa odata cu anii s-au remediat. Deja avem peste 10 ani de cand se fabrica motorizari mici turbo pe benzina, iar ele devin tot mai fiabile si tot mai eficiente. "Chix" poate sa dea orice producator, nu exista motorizare perfecta. newbie13, on 01 septembrie 2018 - 22:28, said:
glumesti, nu? am mers cu un logan din asta, la 80 km/h cu doua persoane avea ~2200 turatii in a 5 a. pe motor mai lenes nu am pus mana, in afara de pensionari nu ai ce sa depasesti cu el intr-adevar, pana pe la 2500 nu-l auzi daca e bine intretinuta masina, dar dupa are un urlet tare enervant La mers legal este foarte ok. Oricum cu viteze de 80-120km/h se descurca de minune Daca esti singur in masina poti sa faci depasiri destule, nu numai pensionari. Schimbi si tu la 4500-5500rpm si ai sa vezi ca se misca destul de bine. Ion_Bumbu, on 01 septembrie 2018 - 23:45, said:
Depinde de rampa... sa vezi ce surprize nasoale poti avea la plecarea de pe loc in rampa cu unele, mai ales turbo! Ce surprize ? Ca doar nu pleci cu 1000rpm. |
#35
Posted 02 September 2018 - 00:57
#36
Posted 02 September 2018 - 07:04
ro_explorer, on 01 septembrie 2018 - 22:15, said:
Resoftarea e o tampenie ... maresti uzura motorului si consumul degeaba. Castigi un 10-20 de cai, eventual, complet inutil pentru o masina cu care iti plimbi fundul de ici-colea. Tampenie e si ce ai spus mai sus deci. Un motor de 2 litri TDI de ex vine cu puteri de la 100 la 177, deci nu maresti deloc uzura ca il duci spre maximul de fabrica, oficial! De altfel, daca faci asta la ABT Tuning in Germania, noua putere se trece in cartea masinii si garantia continua bine mersi Dar asa e cand vorbim ca "spargatorii de seminte care comenteaza la meci" ca sa te citez, o expresie care nu imi place, dar pe care o tot repeti pe alte topice Edited by unbrutus, 02 September 2018 - 07:05. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users