Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Nu mai conduc decat turbo.

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#19
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostTLGTLC, on 01 septembrie 2018 - 21:25, said:

Nu știu cum se face că de multă vreme nici o motorizare nu mi-a mai dat fiori. Mi-au rămas în minte senzațiile avute cu Renault Clio RS (2 litri aspirat) , Honda Civic 1.6 Vtec, Citroen Saxo 1.6 Vtr asta ca să nu amintesc de cei câțiva monștri pe care am avut onoarea și norocul să îi conduc. Dacă închid ochii reușesc să retrăiesc senzațiile avute. Cum naiba nici o mașină actuală nu mai reușește să îmi dea astfel de senzații? Au cai mulți, turbina bineînțeles, merg chiar foarte repede, sunt foarte confortabile dar nu mă fac să vibrez. Oi fi eu mai de modă veche și nu mai înțeleg tehnologia.
E vorba de felul in care e modulata acceleratia. Masinile "civile" taie varfurile. Adica daca apesi acceleratia f repede, deschiderea clapetei si/sau debitul injectoarelor nu vor ajunge instant la pozitia comandata de pedala de acceleratie ci putin mai lent. Performantele sunt aceleasi dar confortul e mai mare asa. In plus, ajuta putin si la economie. Exista modding pt asta.
Inca o chestie, motoarele aspirate au raspuns instant. Daca sunt mici raspunsul e zero dar instant, daca sunt mai mari e bine.

Edited by underb, 01 September 2018 - 21:37.


#20
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,457
  • Înscris: 24.05.2010
Eu sunt mai de moda veche....si inca sunt multumit de al meu Mondeo de 2L benzinar si aspirat. Si daca vorbim de putere...inca nu m-a dezamagit masina in depasiri, ca pe autostrada toate merg....pana si cu Logan de 1.2 benzina/GPL am mers cu 160-170 km/h.

#21
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Si eu prefer in oras 1.6 aspirat. Alea mai mari au cutia prea lunga si nici mare fan al franei de motor bruste nu sunt. Dieselul imi place cel mai putin.
In afara imi place mai mult turbo diesel sau benzina.
Vorbesc de cutii manuale.
Pt mine automatele nu exista daca nu au un motor care sa traga la sfert de pedala. Nu stau in B. Acolo am simtit nevoia de AT si nu m-as chinui cu manuala. In rest mai rau mai enerveaza cu motoare normale, chiar si cutiile moderne, nici vorba sa ma ajute la ceva.
Merg pe principiul ca cu binele nu e nevoie sa te fortezi sa-ti placa si nici sa-ti spuna cineva care e binele si care e raul ca sigur iti dai seama si singur cand e vorba sa-l experimentezi pe propria piele. E ceva natural.

Edited by underb, 01 September 2018 - 21:51.


#22
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunderb, on 01 septembrie 2018 - 21:25, said:

Incerca un diesel de 1.2-1.4 cum sunt majoritatea benzinarelor. Vei avea o "revelatie". Incearca si un benzinar mare. Vei avea inca una.
Incearca un PHEV de 200CP, vei avea o a treia revelatie. Incearca un full electric de vreo 250-300CP vei avea revelatia finala.
La fiecare "revelatie" din asta nu vei mai vrea sa te intorci la revelatia anterioara ...

#23
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,146
  • Înscris: 19.09.2005

View Postro_explorer, on 01 septembrie 2018 - 21:56, said:


Incearca un PHEV de 200CP, vei avea o a treia revelatie....
Ai mai ca nu vroiam sa pomenesc si pe topicul asta de golful gte.

Edited by arg, 01 September 2018 - 22:01.


#24
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
De ce nu? Este 50% on-topic, doar are motor turbo.
Al meu are motor turbo in 3 cilindri chiar Posted Image ... dar tot scot suta in ~6.5 sec (producatorul zice 6.8 dar am masurat de mai multe ori, ce-i drept, cu pasagerul din dreapta, si 6.5 a iesit mereu).

Edited by ro_explorer, 01 September 2018 - 22:03.


#25
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Si culmea e ca motoarele turbo le mai poti si resofta, 35% in plus la diesel... si de unde deja aveai o masina rapida si puternica, acum ai una si mai si pt 2-300 euro in plus resoftarea

#26
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Resoftarea e o tampenie ... maresti uzura motorului si consumul degeaba. Castigi un 10-20 de cai, eventual, complet inutil pentru o masina cu care iti plimbi fundul de ici-colea.

#27
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View PostZephyros, on 01 septembrie 2018 - 22:18, said:

non turbo nu prea mai exista
Nu stii ca romanului verde ii pute de masini noi? SH cat mai ieftin, aia e esenta ... si din alea inca se gasesc aspirate cu duiumul. Unde mai pui ca nu pica turbina, deci dublu ieftineala.

#28
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,146
  • Înscris: 19.09.2005

View Postro_explorer, on 01 septembrie 2018 - 22:23, said:


Nu stii ca romanului verde ii pute de masini noi? SH cat mai ieftin, aia e esenta ... si din alea inca se gasesc aspirate cu duiumul. Unde mai pui ca nu pica turbina, deci dublu ieftineala.
Si daca sunt si fara egr e si mai bine.

#29
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View PostCourage, on 01 septembrie 2018 - 20:43, said:

Motoarele aspirate natural ...
Au fost fiabile si ieftine,

Sunt in continuare cele mai fiabile motoare ( in comparatie cu turbo ) si clar cele mai ieftine pt ca nu au chestii scumpe ce se pot strica !

On : prefer motoare fara turbo , nu ma grabesc ( sa mor ) pe strazile patriei pline de " soferi " care merg ca apucatii , musai sa faca inca o depasire ca se gata uleiul si faina la supermarket si nu ajung sa ia ceva la promotie  !

#30
newbie13

newbie13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,010
  • Înscris: 13.12.2009

View PostTruculMagic, on 01 septembrie 2018 - 20:41, said:

Am condus joi un Logan 1.4mpi cu vreo 50k km,  foarte silentios fata de un TDI si pornirea (cat ii atingeam cheia) Posted Image
Viteza prinde si ala, in localitate trebuia sa am grija sa nu trec de 60, iar la 80-90 mergeam relativ lejer si relaxat, pentru drumurile noastre orice motorizare din cate vad face fata cu brio la deplasari de pana in 120-130km/h. Acuma ar fi fost mai nasol daca eram incarcat, insa cred ca un aspirat cu minim 130nm cuplu si macar 90cp e suficient pentru orice persoana. Mai mult m-am distrat cu loganul de 75cp (imi era dor sa conduc asa ceva), fata de un Audi de 170cp.
glumesti, nu?
am mers cu un logan din asta, la 80 km/h cu doua persoane avea ~2200 turatii in a 5 a. pe motor mai lenes nu am pus mana, in afara de pensionari nu ai ce sa depasesti cu el

intr-adevar, pana pe la 2500 nu-l auzi daca e bine intretinuta masina, dar dupa are un urlet tare enervant

Edited by newbie13, 01 September 2018 - 22:29.


#31
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

View PostReactor2015, on 01 septembrie 2018 - 20:22, said:

La voi cum e?
La mine nu are importanta, prefer la modul general masini silentioase, puterea nu e un factor asa important cat consumul si confortul Posted Image De demarat cam orice masina demareaza in tr 1 si 2...

View Postammazon, on 01 septembrie 2018 - 21:32, said:

Eu tocmai ce mi-am tras un Astra H, 1,6 aspirat. Rupe în demaraje.
Să nu mai văd turbine în fața ochilor sau diesel ca mașină de oraș.
Pai nu o sa vezi, din cauza fumului lasat de ele Posted Image

Edited by andreic, 01 September 2018 - 23:23.


#32
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postunderb, on 01 septembrie 2018 - 20:42, said:

Ce ai schimbat pe ce?
Nu de alta dar si TCEul de 90 tot turbo e dar cam 'geaba.
Cum am zis si in alta parte, motorele turbo benzina de putere mica gen 100 de cai nu sunt o idee f buna. Economic vorbind.

Chiar sunt foarte curios cum e 0.9tce (am fost pasager intr-un taxi si cam atat), sper sa-l conduc candva sa vad cum se simte fata de 1.4mpi.

#33
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postandreic, on 01 septembrie 2018 - 23:23, said:

De demarat cam orice masina demareaza in tr 1 si 2...


Depinde de rampa... sa vezi ce surprize nasoale poti avea la plecarea de pe loc in rampa cu unele, mai ales turbo!
:D

#34
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postammazon, on 01 septembrie 2018 - 21:32, said:

Eu tocmai ce mi-am tras un Astra H, 1,6 aspirat. Rupe în demaraje.
Să nu mai văd turbine în fața ochilor sau diesel ca mașină de oraș.

Imi imaginez ce face un 1.6 aspirat de 100cp :))

View Postferibalint, on 01 septembrie 2018 - 21:35, said:

si cu Logan de 1.2 benzina/GPL am mers cu 160-170 km/h.

De mers , merge... dar in ce fel merge ? Stiu cum merge 1.2 pe logan... dupa 120km/h zici ca-l ti in brate... la 160 deja te gandesti daca mai e intreg. La un motor diesel mai mare, la 120 merge foarte relaxat.

View PostBaxon, on 01 septembrie 2018 - 22:27, said:

Sunt in continuare cele mai fiabile motoare ( in comparatie cu turbo ) si clar cele mai ieftine pt ca nu au chestii scumpe ce se pot strica !


Nu chiar. Exista si aspirate cu probleme, la fel cum exista si benzinare turbo fiabile.
De cand benzinarele turbo sunt proaste ?
De cand benzinarele turbo consuma mult, toate ? 0.9tce chiar e un motor economic, fara probleme grave, consuma cat un 1.2 benzina si merge ca un 1.6 benzina de pe logan. Are tot injectie multipunct, deci e un motor simplu de tot, nu are distributie variabila (tot ca un aspirat, defapt si aspirate sunt complicate cu distributie variabila la care nu se pricepe oricine). 1.0 de la Ford iarasi este un model economic, 1.0tsi de la VW tot asa.
La inceput de drum e normal sa mai apara probleme. Cu 1.4tsi si 1.2tsi (printre primii pioneri), normal ca au mai fost probleme, insa odata cu anii s-au remediat. Deja avem peste 10 ani de cand se fabrica motorizari mici turbo pe benzina, iar ele devin tot mai fiabile si tot mai eficiente. "Chix" poate sa dea orice producator, nu exista motorizare perfecta.

View Postnewbie13, on 01 septembrie 2018 - 22:28, said:

glumesti, nu?
am mers cu un logan din asta, la 80 km/h cu doua persoane avea ~2200 turatii in a 5 a. pe motor mai lenes nu am pus mana, in afara de pensionari nu ai ce sa depasesti cu el

intr-adevar, pana pe la 2500 nu-l auzi daca e bine intretinuta masina, dar dupa are un urlet tare enervant

La mers legal este foarte ok. Oricum cu viteze de 80-120km/h se descurca de minune :)
Daca esti singur in masina poti sa faci depasiri destule, nu numai pensionari. Schimbi si tu la 4500-5500rpm si ai sa vezi ca se misca destul de bine.

View PostIon_Bumbu, on 01 septembrie 2018 - 23:45, said:

Depinde de rampa... sa vezi ce surprize nasoale poti avea la plecarea de pe loc in rampa cu unele, mai ales turbo!
Posted Image

Ce surprize ? Ca doar nu pleci cu 1000rpm.

#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,146
  • Înscris: 19.09.2005

View Postandreic, on 01 septembrie 2018 - 23:23, said:

Pai nu o sa vezi, din cauza fumului lasat de ele.
1001 like
Mai vad tedeiuri prin oras, cand pleaca de pe loc zici ca-s rachete intercontinentale.
Si cu tot fumul lor tot le depasesc cu aspiratorul de 1.6.

Edited by arg, 02 September 2018 - 00:59.


#36
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postro_explorer, on 01 septembrie 2018 - 22:15, said:

Resoftarea e o tampenie ... maresti uzura motorului si consumul degeaba. Castigi un 10-20 de cai, eventual, complet inutil pentru o masina cu care iti plimbi fundul de ici-colea.
o tampenie e sa exprimi o parere personala (de multe ori si gresita) agresiv si ca adevar universal, in loc sa spui ceva gen "parerea mea e ca"
Tampenie e si ce ai spus mai sus deci.
Un motor de 2 litri TDI de ex vine cu puteri de la 100 la 177, deci nu maresti deloc uzura ca il duci spre maximul de fabrica, oficial!

De altfel, daca faci asta la ABT Tuning in Germania, noua putere se trece in cartea masinii si garantia continua  bine mersi

Dar asa e cand vorbim ca "spargatorii de seminte care comenteaza la meci" ca sa te citez, o expresie care nu imi place, dar pe care o tot repeti pe alte topice

Edited by unbrutus, 02 September 2018 - 07:05.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate