Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 

Problema filmare Panasonic G7

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
DarthVader20

DarthVader20

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 04.01.2013
Am o problema as zice la filmare cu Panasonic G7, cand filmez in dreapta si in stanga apare un fel de sacadare sau nu vin cadrele in acelasi timp cu miscarea camerei in stanga, nu stiu cum sa zic, se poate vedea de la secunda 10, parca ma dor si ochii cand ma uit...mentionez ca am filmat in 4K la 25fps...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dF1lowlvaG0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by DarthVader20, 22 August 2018 - 20:46.


#2
Tehnicianul1970

Tehnicianul1970

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,509
  • Înscris: 09.11.2014
Atata poate el la numai 25 fps in 4K. Daca vrei filmari fluente,cauta ceva la 60fps.Nu inteleg cum astazi se mai foloseste standardul asta cu 25fps! Este depasit,are sacadari... etc.!
Deci NU este un defect,atata poate camera in 4K.

#3
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,177
  • Înscris: 27.06.2007

View PostTehnicianul1970, on 22 august 2018 - 22:19, said:

Atata poate el la numai 25 fps in 4K. Daca vrei filmari fluente,cauta ceva la 60fps.Nu inteleg cum astazi se mai foloseste standardul asta cu 25fps! Este depasit,are sacadari... etc.!
fii serios
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JiZMNDXpgjE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by STARTREK1, 22 August 2018 - 22:38.


#4
DarthVader20

DarthVader20

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 04.01.2013
Cu Sony ala filmeaza fara sa se miste sau sa faca panning...filmarea la 24,25fps ar trebui sa fie ok totusi, filmele doar sunt filmate la 24fps...

#5
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Daca ai o valoare fps mai mare, in f de continut si timpul de expunere, filmarea poate sa devina si mai sacadata si mai obositoare daca viteza de paning este mare, deoarece valoarea fps mai mare forteaza si un timp de expunere mai scurt, si asta reducere "trecerea" lina de la un cadru la altul.

24-25 fps cu un timp de 1/25-1/30s permite ca blurul de miscare sa realizeze o trecere lina de la un cadru la altul, care estompeaza sacadarea - desigur viteza de paning trebuie sa fie totusi moderata.

Daca folosesti 50-60 fps, automat si timpul de expunere este mai scurt vrand-nevrand, si asta face si mai stroboscopica imaginea, formele apar conturate mai clar si mai nemiscate, si filmarea pare ca sare mai abrupt de la un cadru la altul.

Teoretic la 100-120 fps ar fi OK daca folosesti 1/100-1/125 s, insa viteza de paning trebuie sa fie tot moderata ca sa nu apara sacadare, dar poate sa fie ceva mai rapida decat pt 24 fps.
Si la 100 fps, daca pui timp de 1/250-1/500-1/1000-1/2000-1/4000-1/8000s etc, la paning filmarea apare iar sacadata si stroboscopica - si gravitatea depinde in continuare de viteza de paning.
Iar la 144-160 fps si mai mult, filmarea e stroboscopica si extrem de obositoare oricum daca sbiectul este luminat bine...si de asta te mai protejeaza poate doar un ecran LCD care are latenta de redare...

Oricum, sa zici merci ca nu ai rolling shutter...

Unele camere - cele ordinare, care au procesoare de compresie insuficient de performante, pot sa contribuie si ele la sacadare, dar nu cred ca e cazul la Panasonic G7 care e folosit des de videographeri.
Conteaza mult si cel care filmeaza, sa stie ce face si cu ce se "mananca filmarea", sa puna timpul de expunere potrivit, sa tina sub control viteza de paning, sa schimbe valoarea fps atunci cand ajuta si sa nu o schimbe atunci cand strica, etc...

O valore fps diferita de 24-25, ajuta pt. viteza de paning ceva mai mare, dar totusi moderata, si pastrand timpul de expunere cat mai lung adica 1/50-1/60s+ la 50-60 fps.
Ajuta si pt desincronizarea cu rotile unor masini, cu elicea unui elicopter, etc.
Ajuta si pt. scene foarte dinamice la care se doreste redarea mai clara, insa fie se pastreaza timpul cat mai lung de expunere, de ex 1/125s la 120 fps, fie daca se doreste claritate foarte mare si se seteaza timp de expunere foarte scurt - atunci se accepta sacadarea si efectul stroboscopic - care pt perioade scurte poate fi acceptat ca efect vizual daca e bine justificat si nu se forteza prea mult ca sa nu devina obositor/stroboscopic. Poate sa fie un fel de bulet time neincetinit, pt anumite momente cheie, cu lungime de timp scurta sau moderata, nu pt o filmare lunga.

Redarea se poate face fie tot cu fps variabil - daca ai cum..., fie la valoarea fps mai mare, si atunci procesarea/postproductia trebuie sa faca conversie de la 24-25 fps filmat real la valoarea mai mare - chestie care nu strica prea mult daca e facuta bine, in sensul ca se pastreza blurul de miscare si trecerea dintre cadre de indata ce asa au fost filmate la 24-25 fps de la inceput.

Edited by loock, 23 August 2018 - 00:45.


#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Daca ai timp de expunere mult mai scurt decat nr. de fps, ca sa-l lungesti se se pot utiliza mai multe metode:
- fie mod dedicat cu 1/30s care pune automat diafragma si eventual si iso, sau semiautomat cu posibilitate de corectie.
- fie inchizi diafragma pana creste timpul la 1/30 sau cat trebuie pt valoarea fps. ( daca vrei dof mic atunci nu o inchizi)
- fie reduci iso la fel pana creste timpul la 1/25-1/30s. (daca vrei sa nu modifici diafragma ca sa ai dof mic, sau/si daca vrei oricum mai putin zgomot de imagine)
- fie folosesti si diafragma si iso daca e cazul, diferenta mare de timp de expunere, si alte aspecte de imagine pt care preferi sa nu folosesti o singura metoda, de ex. daca vrei sa nu se faca muci imaginea de la difractie, nu inchizi diafragma prea mult, si atunci daca timpul de expunere e inca prea scurt, mai reduci si iso atat cat se poate pana la minimul nativ, eventual si la setarea minima fortata. In general pt DR mai mare in lumini se prefera iso dublu fata de nativ, deci exista mai multe considerente de luat in calcul, inclusiv gradul de blur de miscare pt care poti prefera totusi si un timp de expunere mai scurt acceptand fie un paning mai lent, fie acceptand efectul stroboscopic sau saritura dintre cadre...

#7
DarthVader20

DarthVader20

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 04.01.2013
Am incercat azi asa: am pus 50fps cu 50 timp de expunere, ISO200, se observa o imbunatatire, dar tot nu e asa lin cum as vrea...

#8
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Ce anume justifica o viteza de paning mare???

Daca nu ai o justificare buna, pt. tine in primul rand, inseamna ca nu ai nevoie de ea.

Daca la paning pastrezi intre cadre un decalaj de maxim 1/10 din latimea lor, deci adaptezi viteza de paning, nr fps si timpul de expunere apropiat de valoarea fps, probabil ca poti sa pastrezi filmarea nesacadata.

Depinde si de focala obiectivului pt. a calcula gradele pe secunda de paning.

Daca ai tele, viteza de paning trebuie sa fie corespunzator mai mica.

La formatul 35 (24x36) diagonala e 43,3mm, asta fiind si ultranormalul care nu e nici tele si nici wide.
Cu un normal standard de 50mm (unele au 52,55, 58) ai unghi de camp 39,6 grade pe orizontala, 27 pe verticala si 46,8 pe diagonala.
Daca paningul e pe orizontala ai deci 39,6 grade pe cadru, deci e recomandabil ca folosind focala normala standard (nu ultranormala ! ) sa faci paning cu maxim 3,96 grade pe secunda ca sa pastrezi sacadarea sub control.

Daca pui obiectiv cu focala de 100mm pe FF35, atunci trebuie sa reduci viteza de paning la jumatate, adica sub 2 grade pe secunda..

La Pana G7 ai senzor de 17.3 x 13mm, deci diagonala de 21,64mm - asta fiind si focala ultranormala, si normalul standard pe langa 23mm.
Deci cu 20-21-23-25mm faci paning pe langa sub 4 grade pe secunda.
Cu 50mm reduci sub 2 grade pe secunda.
Cu 100m sub 1 grad pe secunda...altfel iese sacadat.

Legat de FPS, la 25 fps poti sa faci paning cu un arc cu deschiderea de maxim cat latimea a doua cadre si jumatate/sec.
La 60 fps cat maxim 6 cadre/sec
La 120 fps cat maxim 12 cadre/sec
La 360 fps cat maxim 36 de cadre pe secunda.

Edited by loock, 23 August 2018 - 19:38.


#9
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Nu le inmultesti intre ele.

Se alege ori una ori alta.

Conteaza diferenta de grade de arc intre cadre, nu unghiul cadrelor inmultit...

E foarte mult 120 de grade pe secunda cu un 20mm de micro4/3 la 25fps, deci ne referim la 120 de grade de unghi de cuprindere, si nicidecum la 120 de grade de rotatie.
Practic rotatia camerei e de numai cateva grade.
360/40 = 9 trepte de esantionare pt o rotatie completa cu focala normala.

Cel mai simplu e sa-ti fixezi vizual niste repere pe linia de orizont sau pe ce apare in cadru, si sa controlezi viteza de paning la sub 1/10 din cadru/s inmultit cu nr fps/10.
De ex. la 25 fps/10 ai 2,5.
Cadru de 40 de grade cu focala normala / 10 = 4
4 x 2,5 = maxim 10 grade de camp / sec cu focala normala la 25 fps.
La 50 fps poti sa urci la maxim 20 grade de camp /sec.
Si asta pastrand timpul de expunere cat mai lung, pe langa valoarea fps.

Ca sa ai 360 de grade / sec ar fi nevoie de minim 900 fps cu focala normala:
360 / 4 (cu obiectiv de 20mm de micro 4/3) = 90
90 x 10 = 900 fps...

Iar daca pui teleobiectiv, trebuie sa cresti proportional si mai mult nr fps ( sau sa scazi viteza de paning...)
Pt 360 grade / sec cu obiectiv de 100 mm de micro/4/3 ai nevoie cam de 4500 fps ca sa nu apara foarte sacadat, deci mai bine renunti...
Mai ales ca la valori fps mari, e fortat si timpul de expunere sa fie mai scurt, si atunci scade si blurul de miscare si asta exagereaza sacadarea.

Edited by loock, 23 August 2018 - 20:14.


#10
Simgeo

Simgeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 19.06.2007
Te ai gandit ca sa folosesti un sistem de stabilizare a imagini,plus putina experienta???
Acesta sacadare cum o numesti tu,mie mi se pare balbaiala.Aici vad o combinare a mai multor miscari de camera:
te apropi de subiect,panoramezi la dreapta,dar renunti si o faci la stanga,etc...Miscarile sunt uneori mai lente,alteori mai rapide.
E normal sa te doara capul vizionand acest material.Cu cat foloseti mai multe miscari de camera,cu atat filmarea e mai dificila
si trebuie sa inveti sa o stapinesti.

Orienteaza-te spre un rig,sau un stadycam
.Nici acestea nu fac minuni,trebuie sa inveti sa faci miscari lente ,fluide si neintrerupte.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate