Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Restricții noi la procurile pentru bănci?

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009
Au apărut restricții noi la procurile pentru administrarea creditelor, conturilor curente, actualizarea datelor, contractarea de noi servicii (internet banking), etc în legislația română? Ține mai mult de reglementările interne ale băncilor cu privire la ce acceptă și la ce nu acceptă?

Mama mea lucrează în afara țării, are niște proprietăți și credite în România. Pentru proprietățiile și creditele aferente din partea mea de țară mi-a făcut acum câțiva ani o procură destul de cuprinzătoare aș zice eu. Am primit în vară de la banca unde are credit mesaj să actualizez datele personale altfel se blochează contul. M-am prezentat la bancă cu procura să actualizez datele și mi s-a spus că trebuie să trimită procura la departamentul juridic să o analizeze deoarece în procură nu scria explicit actualizare date personale și să aștept un răspuns. După o vreme în care cei de la bancă nu au reușit să ia legătura cu mine m-am dus la bancă să întreb dacă am primit un rezultat. Cei de la ghișeu mi-au spus că probabil procura nu este bună dacă nu am primit un ok din primele zile și că cel mai bine să actualizeze titularul datele când ajunge în țară și să facă atunci o procură nouă în care să fie menținat explicit numele băncii (în procura veche nu era).

Mama a ajuns în țară, a actualizat datele, dar se pare că nu a putut să îmi facă o procură nouă pentru bancă, motivul invocat a fost că s-a schimbat legea și sunt niște restricții. A încercat să facă procura în Vâlcea, nu știu dacă cei din Vâlcea știu ce fac, am mai făcut odată o procură în Vâlcea care a fost anulată în București că nu era bună. Are sens să mă duc la un notar din București să îl întreb și să depun copiile de buletine și toate actele pentru o procură pentru bancă sau o să mă lovesc de aceleași restricții?

Edited by tavitu, 20 August 2018 - 13:40.


#2
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,820
  • Înscris: 18.12.2007
Care este motivul pentru care a fost anulata in Bucuresti, in afara de 'nu era buna'? Ce nu era bine?

#3
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,444
  • Înscris: 19.04.2009
De ce nu ti-a facut imputernicire pe conturi? Cu procura... daca se schimba denumirea unei operatiuni nu mai e valabila. Trebuie re-modificata.

Asa cu imputernicire scapai de toate baiurile.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
E multa debandada in tara asta.
Eu cred ca trebuie sa incerci la un notar din Bucuresti. Probabil ca procura nu a fost corect intocmita.

SECŢIUNEA a 2-a
Mandatul cu reprezentare
Art. 2016
Întinderea mandatului
(1) Mandatul general îl autorizează pe mandatar să efectueze numai acte de conservare şi de administrare.
(2) Pentru a încheia acte de înstrăinare sau grevare, tranzacţii ori compromisuri, pentru a se putea obliga prin cambii sau bilete la ordin ori pentru a intenta acţiuni în justiţie, precum şi pentru a încheia orice alte acte de dispoziţie, mandatarul trebuie să fie împuternicit în mod expres.
(3) Mandatul se întinde şi asupra tuturor actelor necesare executării lui, chiar dacă nu sunt precizate în mod expres.

Edited by pasilla, 20 August 2018 - 13:53.


#5
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

View PostAlexEn, on 20 august 2018 - 13:44, said:

Care este motivul pentru care a fost anulata in Bucuresti, in afara de 'nu era buna'? Ce nu era bine?
Pentru cea cu care am încercat să actualizez datele la bancă nu am primit un răspuns definitiv. Persoanele de la ghișeu au zis ca trebuie să trimită la juridic la analiză, cei de la juridic când au sunat nu am putut răspunde la telefon, când am i-am sunat înapoi am fost redirectionat în call center, si cei din call center nu au reușit să îmi faca legătura cu cei care m-au sunat, au zis să aștept să mă mai sune odată. Am așteptat degeaba câteva zile, m-am dus din nou la ghișeu, au zis că trebuie să deschidă un nou caz de sesizare și să trimita din nou la analiză... au zis că mai bine fac o procura nouă în care să fie explicit numele băncii.

@Lex404 Procura era mai complexă, includea și semnarea unui contract de vânzare-cumpărare, contractarea unui credit, nu avea cum să mă împuternicească pe conturi, dacă eu sunt cel care a deschis defapt conturile. S-ar putea sa fie o opțiune acum, dar nu înțeleg de ce nu mi-au zis cei de la ghișeu de asta.

Edited by tavitu, 20 August 2018 - 14:00.


#6
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,495
  • Înscris: 05.06.2009
pana la urma despre ce banca este vorba ? poate ca fiecare banca procedeaza intr-un anumit fel in privinta procurilor.
ar fi trebuit sa faci o reclamatie la banca, sunt obligati s-o inregistreze si sa-ti transmita un raspuns.

#7
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

View Postcorinadaniela, on 20 august 2018 - 14:17, said:

pana la urma despre ce banca este vorba ? poate ca fiecare banca procedeaza intr-un anumit fel in privinta procurilor.
ar fi trebuit sa faci o reclamatie la banca, sunt obligati s-o inregistreze si sa-ti transmita un raspuns.
BCR. Am fost cu aceeași procură anul trecut, în toamnă, să actualizez datele de contact pentru că trimiteau scrisori la adresa din buletinul mamei în loc să mi le trimită mie și atunci nu a fost nici o problemă.

Ideea este că mama, mai are un credit și la CEC, un credit cu care a avut ceva probleme legale, pe care sperăm că le-a rezolvat acum și am fi dorit să facem o procură prin care eu să mă pot ocupa și de creditul de la CEC, în caz că continuă să fie probleme să mă pot ocupa eu de ele să nu mai așteptăm cu lunile să vină mama în țară să le rezolve, și din ce am înțeles când am vorbit, nu a putut face procură la nici una dintre bănci motivul invocat fiind că s-au schimbat legile și nu mai este posibil. Nu am apucat să întru în detalii, era ocupată când am sunat, o să aflu detalii mai pe seară.

Eu eram curios dacă s-a schimbat recent legea și au fost introduse restricții în ultimii ani la procurile pentru bănci?

@Zephyros
Mama are tot felul de procuri pentru mai multe persoane, nu doar pentru mine, asta e, când nu poți sta în țară pentru mai mult de câteva săptămâni pe an și ai multe de făcut, procurile sunt o necesitate. Și eu am făcut procuri pentru alte persoane pentru cumpărare/vânzare/donație proprietăți pe numele meu când am avut nevoie.

#8
Steetch

Steetch

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,210
  • Înscris: 15.09.2015

View Posttavitu, on 20 august 2018 - 14:42, said:

BCR.

Eram sigur. Am si eu mari probleme cu ei, mari. Am 3 sesizari inregistrate in sistemul lor si nu am primit raspuns la nici una. Efectiv refuza sa imi ofere informatii.

Iar ca sa existe posibilitatea de a intra telefonic in legatura cu cine ai nevoie (persoana, departament) DOAR prin intermediul call-centerului mi se pare o aberatie.

View Posttavitu, on 20 august 2018 - 14:42, said:


Eu eram curios dacă s-a schimbat recent legea și au fost introduse restricții în ultimii ani la procurile pentru bănci?


Nu cred.

Ce stiu este ca politica BCR este foarte afurisita. FOARTE. N-as recomanda banca asta nici mort.

Quote

Din momentul înregistrării reclamaţiei, termenul de răspuns este de 30 de zile, calculate de la data
înregistrării acesteia. În situaţia în care aspectele sesizate prin reclamaţie necesită o cercetare mai
amănunţită, Banca vă va informa cu privire la cauzele întârzierii/stadiul de soluţionare a petiţiei, iar
termenul final de răspuns nu poate depăşi cu mai mult de 15 zile termenul de 30 de zile de la
înregistrarea petiţiei.

Le-au depasit pe amandoua, in cazul meu.

Quote

3. Vom reveni către dumneavoastră:
cu răspunsul care va conţine rezultatul investigatiei, poziţia oficială a băncii, motivarea acesteia şi acţiunile care urmează să fie luate;
în cazul în care respingem o cerere sau solicitare, refuzul va fi justificat.
Avem ca obiectiv să răspundem în cel mai scurt timp tuturor clienţilor noştri. Cu toate acestea, dacă o reclamaţie este foarte complexă, poate fi necesar să extindem termenul de analiză. În acest caz, vă vom informa.

Nu m-au informat asupra a nimic. Stau si astept ca bou'.

#9
Steetch

Steetch

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,210
  • Înscris: 15.09.2015
P.S. Tocmai am aflat ca mi-au inchis reclamatia fara a-mi da un raspuns final.

#10
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009
Am obținut mai multe detalii, angajații de la o agenția BCR din Vâlcea i-au zis mamei că nu se pot face procuri care să conțină prevederi pentru actualizarea datelor personale, că titularul și numai titularul poate actualiza datele, dar că în rest procura pe care deja o am este în regulă pentru restul operațiunilor.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate