Restricții noi la procurile pentru bănci?
Last Updated: Aug 20 2018 22:07, Started by
tavitu
, Aug 20 2018 13:37
·
0
#1
Posted 20 August 2018 - 13:37
Au apărut restricții noi la procurile pentru administrarea creditelor, conturilor curente, actualizarea datelor, contractarea de noi servicii (internet banking), etc în legislația română? Ține mai mult de reglementările interne ale băncilor cu privire la ce acceptă și la ce nu acceptă?
Mama mea lucrează în afara țării, are niște proprietăți și credite în România. Pentru proprietățiile și creditele aferente din partea mea de țară mi-a făcut acum câțiva ani o procură destul de cuprinzătoare aș zice eu. Am primit în vară de la banca unde are credit mesaj să actualizez datele personale altfel se blochează contul. M-am prezentat la bancă cu procura să actualizez datele și mi s-a spus că trebuie să trimită procura la departamentul juridic să o analizeze deoarece în procură nu scria explicit actualizare date personale și să aștept un răspuns. După o vreme în care cei de la bancă nu au reușit să ia legătura cu mine m-am dus la bancă să întreb dacă am primit un rezultat. Cei de la ghișeu mi-au spus că probabil procura nu este bună dacă nu am primit un ok din primele zile și că cel mai bine să actualizeze titularul datele când ajunge în țară și să facă atunci o procură nouă în care să fie menținat explicit numele băncii (în procura veche nu era). Mama a ajuns în țară, a actualizat datele, dar se pare că nu a putut să îmi facă o procură nouă pentru bancă, motivul invocat a fost că s-a schimbat legea și sunt niște restricții. A încercat să facă procura în Vâlcea, nu știu dacă cei din Vâlcea știu ce fac, am mai făcut odată o procură în Vâlcea care a fost anulată în București că nu era bună. Are sens să mă duc la un notar din București să îl întreb și să depun copiile de buletine și toate actele pentru o procură pentru bancă sau o să mă lovesc de aceleași restricții? Edited by tavitu, 20 August 2018 - 13:40. |
#2
Posted 20 August 2018 - 13:44
Care este motivul pentru care a fost anulata in Bucuresti, in afara de 'nu era buna'? Ce nu era bine?
|
#3
Posted 20 August 2018 - 13:49
De ce nu ti-a facut imputernicire pe conturi? Cu procura... daca se schimba denumirea unei operatiuni nu mai e valabila. Trebuie re-modificata.
Asa cu imputernicire scapai de toate baiurile. |
#4
Posted 20 August 2018 - 13:52
E multa debandada in tara asta.
Eu cred ca trebuie sa incerci la un notar din Bucuresti. Probabil ca procura nu a fost corect intocmita. SECŢIUNEA a 2-a Mandatul cu reprezentare Art. 2016 Întinderea mandatului (1) Mandatul general îl autorizează pe mandatar să efectueze numai acte de conservare şi de administrare. (2) Pentru a încheia acte de înstrăinare sau grevare, tranzacţii ori compromisuri, pentru a se putea obliga prin cambii sau bilete la ordin ori pentru a intenta acţiuni în justiţie, precum şi pentru a încheia orice alte acte de dispoziţie, mandatarul trebuie să fie împuternicit în mod expres. (3) Mandatul se întinde şi asupra tuturor actelor necesare executării lui, chiar dacă nu sunt precizate în mod expres. Edited by pasilla, 20 August 2018 - 13:53. |
#5
Posted 20 August 2018 - 14:00
AlexEn, on 20 august 2018 - 13:44, said:
Care este motivul pentru care a fost anulata in Bucuresti, in afara de 'nu era buna'? Ce nu era bine? @Lex404 Procura era mai complexă, includea și semnarea unui contract de vânzare-cumpărare, contractarea unui credit, nu avea cum să mă împuternicească pe conturi, dacă eu sunt cel care a deschis defapt conturile. S-ar putea sa fie o opțiune acum, dar nu înțeleg de ce nu mi-au zis cei de la ghișeu de asta. Edited by tavitu, 20 August 2018 - 14:00. |
#6
Posted 20 August 2018 - 14:17
pana la urma despre ce banca este vorba ? poate ca fiecare banca procedeaza intr-un anumit fel in privinta procurilor.
ar fi trebuit sa faci o reclamatie la banca, sunt obligati s-o inregistreze si sa-ti transmita un raspuns. |
#7
Posted 20 August 2018 - 14:42
corinadaniela, on 20 august 2018 - 14:17, said:
pana la urma despre ce banca este vorba ? poate ca fiecare banca procedeaza intr-un anumit fel in privinta procurilor. ar fi trebuit sa faci o reclamatie la banca, sunt obligati s-o inregistreze si sa-ti transmita un raspuns. Ideea este că mama, mai are un credit și la CEC, un credit cu care a avut ceva probleme legale, pe care sperăm că le-a rezolvat acum și am fi dorit să facem o procură prin care eu să mă pot ocupa și de creditul de la CEC, în caz că continuă să fie probleme să mă pot ocupa eu de ele să nu mai așteptăm cu lunile să vină mama în țară să le rezolve, și din ce am înțeles când am vorbit, nu a putut face procură la nici una dintre bănci motivul invocat fiind că s-au schimbat legile și nu mai este posibil. Nu am apucat să întru în detalii, era ocupată când am sunat, o să aflu detalii mai pe seară. Eu eram curios dacă s-a schimbat recent legea și au fost introduse restricții în ultimii ani la procurile pentru bănci? @Zephyros Mama are tot felul de procuri pentru mai multe persoane, nu doar pentru mine, asta e, când nu poți sta în țară pentru mai mult de câteva săptămâni pe an și ai multe de făcut, procurile sunt o necesitate. Și eu am făcut procuri pentru alte persoane pentru cumpărare/vânzare/donație proprietăți pe numele meu când am avut nevoie. |
#8
Posted 20 August 2018 - 16:00
tavitu, on 20 august 2018 - 14:42, said:
BCR. Eram sigur. Am si eu mari probleme cu ei, mari. Am 3 sesizari inregistrate in sistemul lor si nu am primit raspuns la nici una. Efectiv refuza sa imi ofere informatii. Iar ca sa existe posibilitatea de a intra telefonic in legatura cu cine ai nevoie (persoana, departament) DOAR prin intermediul call-centerului mi se pare o aberatie. tavitu, on 20 august 2018 - 14:42, said: Eu eram curios dacă s-a schimbat recent legea și au fost introduse restricții în ultimii ani la procurile pentru bănci? Nu cred. Ce stiu este ca politica BCR este foarte afurisita. FOARTE. N-as recomanda banca asta nici mort. Quote Din momentul înregistrării reclamaţiei, termenul de răspuns este de 30 de zile, calculate de la data înregistrării acesteia. În situaţia în care aspectele sesizate prin reclamaţie necesită o cercetare mai amănunţită, Banca vă va informa cu privire la cauzele întârzierii/stadiul de soluţionare a petiţiei, iar termenul final de răspuns nu poate depăşi cu mai mult de 15 zile termenul de 30 de zile de la înregistrarea petiţiei. Le-au depasit pe amandoua, in cazul meu. Quote 3. Vom reveni către dumneavoastră: cu răspunsul care va conţine rezultatul investigatiei, poziţia oficială a băncii, motivarea acesteia şi acţiunile care urmează să fie luate; în cazul în care respingem o cerere sau solicitare, refuzul va fi justificat. Avem ca obiectiv să răspundem în cel mai scurt timp tuturor clienţilor noştri. Cu toate acestea, dacă o reclamaţie este foarte complexă, poate fi necesar să extindem termenul de analiză. În acest caz, vă vom informa. Nu m-au informat asupra a nimic. Stau si astept ca bou'. |
#9
Posted 20 August 2018 - 16:20
P.S. Tocmai am aflat ca mi-au inchis reclamatia fara a-mi da un raspuns final.
|
#10
Posted 20 August 2018 - 22:07
Am obținut mai multe detalii, angajații de la o agenția BCR din Vâlcea i-au zis mamei că nu se pot face procuri care să conțină prevederi pentru actualizarea datelor personale, că titularul și numai titularul poate actualiza datele, dar că în rest procura pe care deja o am este în regulă pentru restul operațiunilor.
|
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users