Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

100 km/h nema aer rece

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
cornelius2011

cornelius2011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 635
  • Înscris: 05.05.2011
Salutare, am un Ford mondeo mk3 2005 si am observat un lucru ciudat, zic eu. Daca merg cu viteza mai mare de 100 km/h nu mai am aer conditionat, nu mai baga aer rece ci doar recirculare aer. De ce taie aerul la peste 100 km/h? Multumec anticipat.

#2
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Pentru ca nu mai ai freon, sau cum ii zice

Edited by ericmario, 19 August 2018 - 22:11.


#3
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

 cornelius2011, on 19 august 2018 - 22:03, said:

Salutare, am un Ford mondeo mk3 2005 si am observat un lucru ciudat, zic eu. Daca merg cu viteza mai mare de 100 km/h nu mai am aer conditionat, nu mai baga aer rece ci doar recirculare aer. De ce taie aerul la peste 100 km/h? Multumec anticipat.
si daca mergi mai incet isi revine sau e doar autosugestia?

#4
IpsilanteCucuruz

IpsilanteCucuruz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 468
  • Înscris: 08.08.2018
Stiu ca pe unele masini de la o anumita turatie se opreste compresorul. Ma rog, compresorul are un ambreiaj la fulie si peste anumite turatii se invarte in gol. In felul asta motorul nu mai e strangulat de cativa cai pe care ii iroseste cu AC-ul.
Am vazut la un Punto diesel si la un Polo benzina chestia asta.
Acum nu stiu ce sa zic. Daca mergi cu o viteza mai mica dar cu turatie mai mare nu e la fel? Pe la 70-80 km/h in viteza a treia de exemplu? Asta daca nu mergi ca bosorogii si schimbi la 1300 de ture....
Sau poate e un feature Posted Image al masinii. Se gandeste ca daca ai viteza supersonica aerul e deja rece de ce sa il mai raceasca el...

Schimba fulia de la compresor...

Edited by IpsilanteCucuruz, 19 August 2018 - 22:15.


#5
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,610
  • Înscris: 07.02.2003

 IpsilanteCucuruz, on 19 august 2018 - 22:14, said:

Stiu ca pe unele masini de la o anumita turatie se opreste compresorul. Ma rog, compresorul are un ambreiaj la fulie si peste anumite turatii se invarte in gol. In felul asta motorul nu mai e strangulat de cativa cai pe care ii iroseste cu AC-ul.
Asa este, am testat si pe Clio la o acceleratie brusca il taie si-l reconecteaza dupa aia, e un soi de protectie.

#6
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

 andreic, on 19 august 2018 - 22:21, said:

Asa este,
Tie ti se pare ca la o acceleratie brusca e acelasi lucru cu de la o anumita turatie ?

 IpsilanteCucuruz, on 19 august 2018 - 22:14, said:

Am vazut la un Punto diesel si la un Polo benzina chestia asta.
concret ... ce si cum ai vazut ?

#7
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,760
  • Înscris: 01.10.2002

 adrian_r5, on 19 august 2018 - 22:28, said:

Tie ti se pare ca la o acceleratie brusca e acelasi lucru cu de la o anumita turatie ?

O acceleratie brusca te duce la turatii mari, unde se taie aerul conditionat. Sistem gandit ca sa iti dea putere cand depasesti, sau urci la deal.

Edited by Wotan, 19 August 2018 - 22:35.


#8
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014

 adrian_r5, on 19 august 2018 - 22:28, said:

Tie ti se pare ca la o acceleratie brusca e acelasi lucru cu de la o anumita turatie ?
Poate depinde de la masina la masina, cine stie... Poate unele il decupleaza cand e necesar de putere, altele strict peste o anumita turatie. ¯\_(ツ)_/¯
Nu stiu daca masinile mai noi / mai puternice mai fac chestia asta, ca nu m-a interesat, dar eu am avut Renault Laguna I si stiu sigur ca decupla AC-ul la peste o anumita turatie (nu-mi mai amintesc, 3500-4000, ceva de genul ala).

Edited by AstroNut98, 19 August 2018 - 22:35.


#9
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
adica cand ii dai o talpa pe autostrada o sa crapi de cald.
am incercat eu pe golf 5 si la 4000ture aerul merge fara probleme.

tind sa cred ca nu mai aveati suficient freon, sau compresorul e compromis.

Edited by arg, 19 August 2018 - 22:38.


#10
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,583
  • Înscris: 17.08.2007
Prima verificare ar fi existanta freonului in cantitatea recomandata de producator si dupa aia verificat mai departe daca asta e in regula. Si Fiesta 1.4tdci 2006 taia ac-ul ptr perioade f scurte cand ceream multa putere de la motor in vreo depasire, dar f rar facea asta

#11
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

 arg, on 19 august 2018 - 22:37, said:

am incercat eu pe golf 5 si la 4000ture aerul merge fara probleme.
diesel sau benzina ?

PS - spre lectura ... sa vedem daca ghiciti despre ce masina e vorba (pasaju' e din manualul de service).

Attached Files

  • Attached File  ac.JPG   92.65K   126 downloads


#12
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,798
  • Înscris: 14.10.2008

 arg, on 19 august 2018 - 22:37, said:

adica cand ii dai o talpa pe autostrada o sa crapi de cald.
am incercat eu pe golf 5 si la 4000ture aerul merge fara probleme.

tind sa cred ca nu mai aveati suficient freon, sau compresorul e compromis.
Da, Golf 5 nu taie, o spune unul cu Auto 16 C setat in bord tot anul si care imediat resimte lipsa de freon sau oprirea compresorului, in 2015 mi-am dat seama in martie ca nu mai aveam freon.

Un unchi are un Mondeo diesel din 2002 si astazi la relanti avea niste variatii ciudate de turatie, ziceam ce face, AC-ul tau cupleaza si decupleaza periodic? Recent si-a pus freon, in primii 2 ani iesea transpirat leoarca de acolo.

#13
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Daca taie 4secunde nu-i simti lipsa.

Ce am observat e ca atunci cand cuplez ac-ul ralatiul urca de la 800 peste 900. Iar consumul ceste de la 0.8l/h la peste 1.1l/h.

Edited by arg, 19 August 2018 - 23:38.


#14
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,798
  • Înscris: 14.10.2008
Diesel?

Ralantiul are o turatie mai mare dupa pornirea motorului pe o perioada mai lunga iarna si mai scurta vara.

#15
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Benzina 1.6 aspirat
Ac-ul incarcat in primavara, prima data, si masina are 9ani.

Edited by arg, 19 August 2018 - 23:41.


#16
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,798
  • Înscris: 14.10.2008
Mai misto sa mareasca turatia automat decat sa taie in mod comunist compresorul.

 arg, on 19 august 2018 - 23:40, said:

Benzina 1.6 aspirat
De 1,4 benzina se facea misto ca trebuie sa opresti AC-ul in depasiri.

Eu am 1,9 diesel.

Adica TDI.

#17
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Ideea sa taie conpresorul cand o calci violent e buna, ca-ti mai da un plus.
La fel si la supraturatie pentru ca nu rezista compresorul la turatia aia.

#18
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,798
  • Înscris: 14.10.2008
Iarna pe ger nu vrea sa se tureze mai sus de 3.000 pana se incalzeste bine motorul.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate