Cautare in Excel
Last Updated: Aug 18 2018 11:12, Started by
Arlekhinn
, Aug 17 2018 14:05
·
0
#1
Posted 17 August 2018 - 14:05
Buna ziua!
Am nevoie de o formula care sa ma ajute sa caut ORICE. intr-un dosar si care sa imi returneze TRUE daca gaseste or FALSE daca nu gaseste. Acel ORICE poate fi situat oriunde in oricare foaie de calcul, poate fi sau nu valoare unica.(daca nu este, ar fi bine sa fiu atentionat). Totul este usor cand stiu dupa ce ma uit si unde. Cerinta este sa pot cauta ORICE. De exemplu fara sa vad dosarul de lucru(diferite nivele de securitate), sa pot vedea daca un cuvant, numar, etc, se afla in acel dosar. Daca nu am fost suficient de explicit, pot da mai multe detalii. Multumesc! |
#2
Posted 17 August 2018 - 14:14
ctrl+f si bifat "cautare in tot registrul de lucru" (search in workbook)
nu ai fost prea clar ce inseamna acel orice, pentru ca daca ii spui calculatorului sa caute orice, el iti va cauta CUVINTUL, nu ceeace ai tu in minte .. al dracu' nu a invatat inca sa citeasca gindurile. |
#3
Posted 17 August 2018 - 14:22
Bun. Acum sa fiu mai clar. ORICE inseamna ca intr-o celula de cautare pot introduce un text(ce poate fi sau nu valoare unica) un numar, un anume sir de caractere. Partea urmatoare si simpatica este ca cel care verifica existenta acelui ORICE, nu are acces fizic la dosarul in care se efectueaza cautarea. (nivele de securitate diferite). Altfel, spus HABAR NU ARE unde se afla(daca se afla) informatia cautata(acel orice), Nu stie pe ce coloana, pe ce rand nu stie adresa celulei nu stie nimic. Iar eu nu stiu ce o sa caute el sa ii pot face un Vlookup or ...altceva. Si daaaa, ce bine era daca stia calculatorul sa citeasca gandurile. Asa ca eu incerc sa gasesc formula(setul de formule) care sa imi dea posibilitatea sa il ajut pe cel ce cauta sa si gaseasca. Eu pot vedea dosarul in care cauta dar nu stiu ce o sa caute.
|
#4
Posted 17 August 2018 - 14:27
eu nu prea inteleg cum vrei tu sa cauti ceva intr-un fisier fara sa ai acces la fisier.
|
#5
Posted 17 August 2018 - 14:37
1. Ce inseamna dosar ?
Adica folder, director cu fisiere ? Sau foaie de lucru / fisier excel ? 2. Nivele de securitate - setate cum, de unde ?! Pai, manual, daca siti exact unde e ceea ce cauti, poti sa te duci sa vizualizezi acel cimp ? Bineinteles, aflat pe un alt nivel de securitate. |
#6
Posted 17 August 2018 - 14:40
Arlekhinn, on 17 august 2018 - 14:22, said:
Bun. Acum sa fiu mai clar. ORICE inseamna ca intr-o celula de cautare pot introduce un text(ce poate fi sau nu valoare unica) un numar, un anume sir de caractere. Partea urmatoare si simpatica este ca cel care verifica existenta acelui ORICE, nu are acces fizic la dosarul in care se efectueaza cautarea. (nivele de securitate diferite). Pliz difain, mor specific problema... Pai cum Palaria Marioarei vrei tu sa cautii ceva intr-un dosar la care nu ai acces? Ce ai de fapt? Mai multe foi de calcul situate intr-un folder si vrei sa faci o cautare in toate? Edited by rosix, 17 August 2018 - 14:42. |
#7
Posted 17 August 2018 - 14:46
Poate te ajută asta: https://excel.tips.n..._Workbooks.html
|
#8
Posted 17 August 2018 - 15:02
hai sa vorbim pe concret ..
daca ai intr-un fisier, combinatia KWH5uck5 scrisa in mai multe celule din citeva worksheeturi si vrei sa le gasesti pe toate, oriunde s-ar afla in workbook, urmezi algoritmul pe care l-am povestit in postul meu anterior. clar? |
#10
Posted 17 August 2018 - 15:28
Domnilor va multumesc, Revin maine cu mai multe datalii in cazul in care nu o sa fiu in stare sa rezolv in noaptea asta. Incerc sa "difain" cu mai multe detalii. Si da e vorba doar de excel. Multam fain inca odata.
|
|
#11
Posted 17 August 2018 - 15:32
Arlekhinn, on 17 august 2018 - 14:05, said:
Buna ziua! Am nevoie de o formula care sa ma ajute sa caut ORICE. intr-un dosar si care sa imi returneze TRUE daca gaseste or FALSE daca nu gaseste. Acel ORICE poate fi situat oriunde in oricare foaie de calcul, poate fi sau nu valoare unica.(daca nu este, ar fi bine sa fiu atentionat). Totul este usor cand stiu dupa ce ma uit si unde. Cerinta este sa pot cauta ORICE. De exemplu fara sa vad dosarul de lucru(diferite nivele de securitate), sa pot vedea daca un cuvant, numar, etc, se afla in acel dosar. Daca nu am fost suficient de explicit, pot da mai multe detalii. Multumesc! |
#12
Posted 18 August 2018 - 04:27
Buna dimineata. Cum am promis, revin cu detalii.
Imagine de ansamblu: Cateva(minim doua) workbook-uri.Fiecare workbook cu mai multe foi de calcul, fiecare foaie de calcul cu numar diferit de coloane si inregistrari.(fiecare foaie, reprezinta o companie si in fiecare companie sunt sute-mii de inregistrari despre angajati. Fiecare rand insemnand un angajat ce poate avea ...zeci de celule(Nume, Prenume, data nasterii, id, numar legitimatie, adresa....etc). Foile nu au mereu acelasi pattern. Pana aici este simplu. Acum, apare personajul care ma omoara. Cel care tipareste Badge-urile pentru noii angajati. Acesta NU ARE VOIE sa vada(scrie, modifice) workbook-urile de care vorbeam DAR el trebuie sa aibe acces la o "caseta" de cautare in care o sa introduca cerinta(orice il poate ajuta sa identifice un angajat din workbookurile respective). Poate cauta dupa ID, sau prenume, sau nume, sau...pana mea ce are el in cap si la indemana in acel moment). Eu nu stiu ce o sa caute sa il ajut, el nu stie unde s-ar putea gasi informatia aia in ce coloana foaie sau dosar. Daca gaseste ceva despre acel angajat, trebuie sa STIE DOAR ca acel angajat este in una din foile de calcul(blacklist) si nu are voie sa ii faca badge. ASTA trebuie sa gasesc. Nu se lucreaza in Access. Nu se poate schimba nimic din "inertia" companiei. Totul este in Excel. Acum revenind la mistourile inerente din inceput, este cineva in stare sa imi spuna macar ce trebuie sa studiez sa pot face asta? FIND from HOME este perfect, dar cum il fac sa "priveasca" intr-un alt dosar? Daca trebuiesc detalii suplimentare va stau la dispozitie. Daca cineva poate face chestia asta, contra cost, rog pm sa vad daca imi permit costul. Cu cat mai repede cu atat mai bine. Quote Agent Ransack gaseste si pe dracu Edited by Arlekhinn, 18 August 2018 - 04:32. |
#13
Posted 18 August 2018 - 07:31
Quote Agent Ransack gaseste si pe dracu Daca cineva gaseste o alta varianta, raman interesat. Inca odata va multumesc tuturor! |
#14
Posted 18 August 2018 - 07:41
mai zic o data .. ctrl+f, sau, acum ca ai dat mai multe date, filtrare pe coloane. mai simplu de asta nu "se exista" ...
|
#15
Posted 18 August 2018 - 09:07
Parerea mea e ca ce vrei tu este destul de complicat si ai nevoie de ajutor pt un macro.
Si eu am avut nevoie de ajutor pt niste macro-uri la care nu le dadeam de cap... Am intrat pe forumuri specializate si in cele mai multe cazuri am primit ajutor si am rezolvat problema. Te sfatuiesc sa te inscri pe forumuri specializate in EXCEL si poate vei avea un raspuns. Eu spre exemplu am intrat pe mrexcel.com si ozgrid.com. Bafta. |
|
#16
Posted 18 August 2018 - 11:12
O alta varianta este sa cauti din windows, direct in folderul unde sunt excel-urile, cuvantul respectiv, cautand si in continut iar daca excel-urile nu sunt in vreo forma oarecare mai elaborata (gen xslb, binar), windows-ul o sa le deschida (nu asa cum deschizi tu excel-ul), cauta prin ele si iti spune daca a gasit, spunandu-ti fisierul in care a gasit.
Problema in toata afacerea asta este ca nu poti cauta corect intrucat daca o cauti de exemplu Petre, o sa gasesti poate 5 dar niciunul din ei nu este cel pe care il cauti deci trebui sa faci ceva, nu sa ignori. Daca nu vrei sa renunti la excel-uri, iti recomand sa gasesti o informatie care sa identifice unic o persoana iar informatia aia sa o citesti dinamic intr-un excel la care omul ala are acces dar care nu contine date sensibile, gen un excel care preia cnp, nume si prenume din fiecare fisier (nu conteaza ca sunt diferite, ca stiind diferentele ii spui sa incarce din 1 coloana 1,2,3 si din 7, coloana 1,3,5( |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users