Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Un nou proiect de infrastructura apare la (un oarecare) orizont: Via Transilvanica

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
47 replies to this topic

#1
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,247
  • Înscris: 01.07.2007
Sursa: https://www.wall-str...nsilvanica.html

Dupa cum spune si articolul, apare un nou proiect de  infrastructura rutiera care va contribui la dezvoltarea turistica ce va pleca de la Drobeta Turnu-Severin pana la Putna, urmand sa strabata 10 judete. Adica, mai pe scurt, se vrea reabilitarea a 1.000 km, primii 100 km urmand a fi finantati de Raiffeisen Bank, aceasta fiind partener in proiect cu Asociatia Tasuleasa Social.

Buuun, pana aici toate bune si frumoase. La finalul articolului, suntem indemnati sa contribuim fiecare la acest proiect de mare importanta.

Acum se ridica urmatoarele intrebari/nedumeriri firesti?
- chiar daca cineva ar vrea sa doneze, de unde are garantia ca acest proiect super optimist se va finaliza in timpul fizic al vietii sale!?
- cei care s-au gandit la acest proiect stiu macar cata birocratie presupune realizarea acestuia conform legilor in vigoare?
- de ce la fiecare asa zis "proiect" (in cazul nostru de infrastructura) se cersesc bani de la cetateni, acestia platind de aproape 30 ani roviniete, accize la carburanti si alte taxe sub diverse forme statului roman, acesta nefiind in stare sa finalizeze macar o sosea de mare viteza care traverseaza tara de la E la V sau de la S la N?

Voi ce parere aveti de acest proiect fantezist?

#2
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016
daca e doar traseu turistic e cam inutil
va deveni rentabil in 979 de ani

Edited by mihnearau1, 17 August 2018 - 13:17.


#3
sylvius

sylvius

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,400
  • Înscris: 01.01.2007
Am o parere buna. Mi se pare o idee frumoasa.

Este un traseu oarecum ritualic, care se va face la pas, dupa modelul celebrului El Camino.
Bineinteles, pastrand proportiile.

Va fi un traseu al identitatii, spiritualitatii si spatiului romanesc.

Un site de prezentare:

https://www.viatrans...ca.com/concept/

#4
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 gabrolio, on 17 august 2018 - 13:12, said:

Buuun, pana aici toate bune si frumoase. La finalul articolului, suntem indemnati sa contribuim fiecare la acest proiect de mare importanta.
Voi ce parere aveti de acest proiect fantezist?

Mai tii minte proiectul Dracula Park la care ne invitau escrocii pesede in frunte cu Agathon sa cotizam?  Cauta pe net ca sa-ti reamintesti.
De ce ar cotiza toata lumea la un proiect fantezist pe care trebuie sa-l sustina (eventual) guvernul?

Daca fac o mega - puscarie, da, eu a cotiza cu ceva dar numai dupa ce e gata si populata.

In loc sa propuna tot felul de trasee fanteziste prin munte mai bine ar reabilita dreaku DN7A  Brezoi - Petrosani ca e mult mai spectaculos si probabil ca il rezolva cu 1/3 din suma aia, ca e facut deja de Ceausescu (ca 85% din marile proiecte din tara asta).

Edited by rosix, 17 August 2018 - 13:23.


#5
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,662
  • Înscris: 29.09.2005
Am fost in Iunie la Drobeta, ce privelisti vezi pe acolo ti se taie gazu', ala e Turismul Perfect.
Referitor la amploarea priectului, atitia km par cam nerealisti, adica zici ca sintem China si 1000 de km de autostrada sint pistol cu apa, in 3 luni sint gata.
Referitor la utilitatea proiectului si cum remarca si colegul mai sus, daca e vorba doar despre turism..., ura si la gara, turismul asta nu e cum crede lumea.

Ce nu imi place mie personal sint tam-tam-urile, nu imi place agitatia, sa faca si gata, pur si simplu sa ma trezesc intr-o dimineata si sa fiu pe Marte.

Si sa nu uitam, tre' sa donam ceva, e o alta brincoseneala 🤓🤓🤓 ?

#6
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,759
  • Înscris: 01.10.2002

 mihnearau1, on 17 august 2018 - 13:17, said:

daca e doar traseu turistic e cam inutil
va deveni rentabil in 979 de ani
Va dezvolta turismul, in special atractie turistica pentru straini, care apreciaza astfel de trasee. Americanii au de exemplu un traseu de 3400 km http://www.zf.ro/zia...bryson-13892992
Nu pentru toti turismul inseamna gratare si manele la marginea padurii...

#7
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,780
  • Înscris: 12.01.2018
oare dacă nu era săracul ceaușescu mergeam tot pe drum de țărnă și acum?

#8
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016

 Wotan, on 17 august 2018 - 13:27, said:

Va dezvolta turismul, in special atractie turistica pentru straini, care apreciaza astfel de trasee. Americanii au de exemplu un traseu de 3400 km http://www.zf.ro/zia...bryson-13892992
Nu pentru toti turismul inseamna gratare si manele la marginea padurii...

da, la 1000km x 10 mil euro/km fa si tu socoteala ce turism ne tragem
au facut macar un PSF asa aproximativ sa vedem cat va costa aventura?

Edited by mihnearau1, 17 August 2018 - 13:37.


#9
kyrre

kyrre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,960
  • Înscris: 27.05.2010
Dupa cum stie toata lumea, orizontul e linia aia imaginara, ce nu poate fi niciodata atinsa.

#10
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,662
  • Înscris: 29.09.2005

 Wotan, on 17 august 2018 - 13:27, said:


Va dezvolta turismul, in special atractie turistica pentru straini, care apreciaza astfel de trasee. Americanii au de exemplu un traseu de 3400 km http://www.zf.ro/zia...bryson-13892992
Nu pentru toti turismul inseamna gratare si manele la marginea padurii...
Problema e alta, calculezi costul km, il inmultesti cu nr de km, estimezi potentialul turistic, mai bagi o ecuatie, mai numeri pe degete si la final daca luna e cum trebuie pe cer si planetele sint aliniate la fix afli rentabilitate.
Si din rezultat scazi politicienii romani si faptul ca Road 66 nu a fost obiectiv turistic intr-o prima faza (si nici barajul Hoover nu a fost) si mai ramii cu un cacat.
Cu o vrajeala.

#11
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005
CNIR-ul se pricepe de minune să folosească banii oricui în orice altă parte afară de drumuri, deci contribuiţi stimaţi cetăţeni, iar se vor îngrăşa unii de pe la etajele superioare.

Edited by mihaicozac, 17 August 2018 - 14:03.


#12
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,077
  • Înscris: 20.12.2007
Nu ca spun dar vreau sa zic dar orice amenajare de drum turistic care da posbilitatea patrunderii cu masina duce la degradarea acelei zone.
Eu dupa ce am parcurs destul  de multe din locurile astea cu masina, am ajuns la concluzia ca este mai bine sa declari parc national cat mai multe zone, faci cai de acces foarte bune, parcari pana la limita lor si pe urma ia-o boss, la bocanc daca-ti place natura

#13
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,759
  • Înscris: 01.10.2002

 mihnearau1, on 17 august 2018 - 13:36, said:

da, la 1000km x 10 mil euro/km fa si tu socoteala ce turism ne tragem
au facut macar un PSF asa aproximativ sa vedem cat va costa aventura?
E facut cu bani din sponsorizari, nu de la bugetul central, asa ca nu vad care e problema, daca ne permitem. Iar trasee turistice s-au facut tot timpul, acum e vorba sa fie unul facut din segmente interconectate.
Alte tari au astfel de trasee facute de mult, doar ca la noi guvernantii nu fac nimic in domeniul infrastructurii, asa ca au aparut initiative private.
https://www.theguard...walks-worldwide

Edited by Wotan, 17 August 2018 - 14:13.


#14
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,662
  • Înscris: 29.09.2005

 Kokoshmare, on 17 august 2018 - 14:01, said:

Nu ca spun dar vreau sa zic dar orice amenajare de drum turistic care da posbilitatea patrunderii cu masina duce la degradarea acelei zone.
Eu dupa ce am parcurs destul  de multe din locurile astea cu masina, am ajuns la concluzia ca este mai bine sa declari parc national cat mai multe zone, faci cai de acces foarte bune, parcari pana la limita lor si pe urma ia-o boss, la bocanc daca-ti place natura
Soseaua aia sau ce autostrazi viseaza aia e genul de infrastructura care are iesiri spre obiective turistice, problema e ca iar facem 1000 de km de "ceva" . E pocnitoare.
Ce faceam eu daca ma vota cineva ca si Dictator Singeros Benevolent ? O autostrada spre Drobeta, Ungaria-Drobeta in no time, pe model Germania interbelica (😎😎😎). Ii phuteam o autostrada de statea mitza in coada si slava Domnului, zona Drobeta chiar e de te crucesti, e SF de frumoasa.
Faza 2, ma intindeam spre Bucuresti ca vorba aia, Bucuresti.
Faza 3, urcam in Nord.
Dar eu am deja 50 si nici daca mai traiesc 100 nu o sa apuc sa vad asa ceva si uite de aia uneori imi vine sa pling 😭😭😭.

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pe acest proiect il pun intr-un buzunaras special in creierul meu, imediat langa canalul Dunare-Bucuresti si podul peste Dunare de la Braila. Paznicul acestui buzunaras e Sfantul Asteapta.

#16
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
Fraților, sunteți în epoca informației, forumuști și aproape niciunul nu s-a uitat pe site-ul campaniei ca să vadă despre ce e vorba: https://www.viatransilvanica.com/

O dați cu mașini, cu CNAIR, cu bugetul, cu birocrația, cu morții mamei ei de treabă. În primul rând se amenajează borne! Nu drumuri. Practic se stabilesc trasee montane pt picior și bicicletă, pe unde oricum mergeau oameni. Cât de greu e să faci 1000km, dacă pui doar borne? Și e inițiativă privată. Ce drac are birocrația și CNAIR cu asta?! Mai mult, în prima fază (adică anul ăsta, ei speră că vor realiza deja prima suta de km din proiect (app de "va fi terminată în timpul vieții noastre?").

https://www.viatrans.../actualități/

#17
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,662
  • Înscris: 29.09.2005
Borne ?


#18
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

 lil debul, on 17 august 2018 - 14:37, said:

Borne ?

https://www.google.c...6&bih=631&dpr=1

Doar că nu va arăta ca una de stat, ci ca cea din imagine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate