Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...
 Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua
 sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...
 

Problemele tehnice din core-ul Telekom Mobile

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Salutare! Deoarece am observat de-a lungul timpului, tot testând împreună cu mai multe persoane următoarele probleme pe care Telekom nu dorește cu niciun preț să le rezolve deși pe vremurile bune ale Cosmote acestea nu existau și pentru că în ultima săptămână a mai apărut încă una nouă, m-am decis să deschid acest topic unde să le enumăr sistematizat toate aceste probleme de configurații.

PROBLEMA 1. Serviciile de notificare apeluri pierdute și notificare prezență, începând de săptămâna trecută funcționează cu intermitențe și foarte rar, deci practic nu funcționează deloc bine cum era până acum. Când te sună cineva se întâmplă ca uneori să-i dea direct eroarea Apel terminat și nu se primește SMS cu notificare de apel pierdut față de situația normală când îți răspunde robotul și îți zice "Persoana apelată..." iar atunci primești și SMS cu notificarea de apel.

Descriere detaliată problemă:

Notă pentru cei care nu știu încă: Serviciile de notificare apeluri pierdute funcționează pe baza redirecționării la numărul 0766177178 (sau 178 direct) iar acestea pot funcționa în orice situație de redirecționare. Cele mai folosite sunt a.)Când ai telefonul închis/fără semnal activare cu apel la secvența **62*178# sau b.) la ton de ocupat activare apelând secvența **67*178#. Dezactivare cu ##002# apoi apel.



Bun, problema se manifestă în felul următor. Dacă ai aceste redirecționări active și închizi telefonul sau nu mai ai semnal, atunci dacă primești să zicem 10 apeluri, doar 4 sau 5 apeluri ajung în serverul de notificare și doar pt acestea primești SMS, pentru restul nu. Adică atunci când te sună cineva și ai telefonul închis, persoana care te sună va auzi fie mesajul normal dat de robot "Persoana apelată nu este disponibilă momentan"  fie va primi o eroare de apel terminat iar dacă acestă notificare robotică intră, atunci primești și SMS cu notificarea de apel pierdut când deschizi telefonul. Problema este că începând de o săptămână acest lucru se întâmplă aleatoriu și la noroc când te sună cineva. De multe ori cel care te sună primește direct eroarea Apel terminat în loc de robotul cu vocea "Persoana apelată nu e disponibilă momentan" iar atunci când primești acea eroare nu mai primești SMS de informare.
Ca să excludem că de vină ar fi redirecționările, am dezactivat toate redirecționările și am închis telefonul iar atunci răspunde robotul direct cu mesajul dat de MSC că abonatul nu e disponibil, indiferent de numărul de apeluri primite. Dacă activezi din nou serviciul de notificare apel pierdut primești din nou, în funcție de noroc ori vocea robotului ori eroare de apel terminat fără nicio voce, iar când vine eroare aceasta, pentru acele apeluri nu mai primești SMS. Deci evident că nu sunt MSC-urile suprasolicitate. Dacă redirecționezi apelurile când telefonul este închis către un alt număr de telefon din orice rețea, atunci când telefonul este închis redirecționările se fac toate indiferent de numărul de apeluri primite, fără a da eroare.

Concluzia: Redirecționările se fac către 178 doar că serverul acela idiot al lor nu mai ține minte apelurile primite și nu bagă și mesajul robotic cu "Persoana apelată..." ci primeşti o frumoasă eroare demnă de anii 2000.
Deci dacă către un alt număr redirecționările se fac toate fără excepții, înseamnă că și la 178 se fac redirecționările doar că serverul de notificări apel pierdut nu mai merge iar deși redirecționarea se face, robotul nu intră să te atenționeze că persoana apelată are telefonul închis și astfel nici mesaj nu primești.

Se întâmplă pe orice număr de telefon de TLK indiferent că e abonament sau cartela. Vă rog să încercaţi şi voi. Sunaţi de mai multe ori consecutiv şi ziceţi-mi ce erori primiți.

PROBLEMA 2. În timp ce rețeaua începe semnalizarea de primire a unui SMS către mobil, dacă te sună cineva primești direct mesaj audio cu robotul de telefon închis chiar dacă acesta este deschis cu semnal full. Deci chiar în acea secundă când rețeaua începe să semnalizeze telefonul despre primirea unui SMS, deci să deschisă conexiunea radio cu acesta, dacă te sună cineva ai direct mesaj de telefon închis. Pentru a putea testa trebuie ca și semnalizarea de apel primit să se facă tot în acea secundă când rețeaua semnalizează SMS-ul către mobil.

Descriere detaliată:

Problema este de pe vremea Cosmote. Am observat-o în urmă cu mai mulți ani sunând des pe cineva care chat-uia mult prin SMS-uri iar când sunam intra direct mesageria vocală chiar dacă avea telefonul deschis iar dacă la o secundă sunam iarăși funcționa perfect.

După multe apeluri m-am prins că de fapt de vină sunt mesajele primite in fix același timp cu apelurile primite. Așa ca am testat cu telefoanele mele astfel.

Ai nevoie de minim două telefoane, dar bine-ar fi 3. Cu primul telefon trimiți multe SMS-uri pe al doilea telefon de Telekom. După un alt telefon te suni pe cel de Telekom chiar când intuiești ca ar trebui să intre SMS-ul, adică la 2 secunde după ce l-ai trimis dacă e tot din rețea și o să ai surpriza de telefon închis.

Problema este că la ei, dacă la o fracțiune de secundă după ce se face semnalizare de SMS (deci SMS-ul încă nu ți-a ajuns în telefon), dacă trebuie să primești un apel, în centrala figurezi ca delogat de la rețea, ca și cum ar fi telefonul închis.

Am testat problema și cu două SIM-uri prepaid de Vodafone, Orange și un abonament Digi Mobil. Am trimis pe acestea un calup de mai multe  SMS-uri de-o dată și am luat alt telefon și am tot sunat. Pe toate aceste trei rețele dacă se nimeresc în același timp ca pe acele numere de telefon să primești 2 semalizări, una de voce, una de SMS, am văzut că niciodată nu primești eroarea de telefon închis ci într-adevăr apelul intră dar cu câteva secunde întărziat, până se termină semnalizarea de SMS și se poate semnaliza mobilul pentru primirea unui apel de voce. Dar partea bună pe care telekom nu o are, este că centrala la aceste 3 rețele te așteaptă cu apelul până se termină semnalizările de mesaje și nu-ți bagă direct placa de telefon închis.

Se observă acest lucru deoarece, în mod normal dacă suni VDF-VDF sau Digi-Digi durează cam 5 secunde. Dacă între timp primeam SMS-uri și apelul nu-și putea face loc printre semnalizările pt SMS, acesta a intrat după cam 10-12 secunde până a prins și el acolo loc. Dar a intrat și nu face ca la Telekom pac direct abonat indisponibil.


La Telekom nu e nevoie să trimiți o grămadă de SMS-uri de-o dată, este nevoie doar de unul și să prinzi momentul ca să primești un apel chiar când ar trebui ca acel SMS să intre pe telefon. Se pare că la celelalte rețele au fost mai cu viziune cei care au configurat rețeaua.

Apropo: Se întâmplă și pe Lycamobile, testat săptămâna trecută.

Problema o poți vedea cel mai bine pe 2G only deoarece timpul de realizare al unei semnalizări este cu o secundă mai repede și astfel poți prinde momentul ca să ajungă și apelul de-o dată, dar problema este și în 3G și în 4G.

Da, chiar și dacă ai telefonul conectat la LTE Telekom și trebuie să primești un apel chiar când primești un SMS care deși pe LTE intră instant, CSFB-ul la 3G/2G pt a primi apelul nu se va face ci vei primi direct mesajul robotic cu persoana apelata are telefonul închis.

Unii vor comenta că nu am ce face și cu ce mă deranjează. Pentru cine întreabă îi răspund de pe acum că mă deranjează foarte tare aspectele acestea deși pe alții nu-i impactează poate deloc ori nici nu au observat. Mă deranjează că doar la Telekom este așa iar la ceilalți nu există astfel de probleme. Dacă erau la toți aceste probleme atunci nu comentam dar Telekom e totdeauna mai cu moț în sensul negativ. Cine nu crede n-are decât să testeze și să se convingă că așa este. Dar vă spun de pe acum, trebuie să fii foarte agil ca pe 4G să poți să trimiți SMS-ul dar și apelul pe care-l efectuezi să trebuiască să intre de-o dată cu SMS-ul ca să poți observa problema și să-ți bage "placa" de telefon închis.

Cel mai bine se observă pe 2G deoarece timpul de conectare este mai mare sau dacă ești pe 3G/4G se poate observa după multe teste și din coincidențe așa cum am pățit eu.

PROBLEMA 3. Când suni pe cineva din Telekom Mobile tot în Telekom Mobile, se aud două tonuri de apel (uneori suprapuse, alteori consecutive ) dintre care unul este mai lung și altul este scurt.  Unul mai înalt ca sunet altul mai jos. Problema nu se prea observă pe Samsung decât mai rar.
Se manifestă doar la apelurile din Telekom în Telekom iar notificările cu privire la apelul în așteptare nu apar decât la închiderea apelului, în cazul în care cel pe care-l suni este în alt apel.


Descriere detaliată problemă:

Dacă sunați în rețea tot din rețea veți vedea aceste probleme.  Sunați apoi din altă rețea în Telekom (din VDF sau Digi) ca să vedeți că problema nu se manifestă și se aude un singur ton de apel iar dacă acel apel este în așteptare atunci notificările vor apărea instant pe ecran când începe să sune tonul.
Până în data de 5-6 decembrie, (da, rețin foarte bine dată), aceste probleme nu erau la Telekom niciodată.

De ce se aud două tonuri ? Simplă explicația, deoarece rețeaua nu semnalizează mobilul APELANTULUI (adică a celui care sună din Telekom Mobile tot în Telekom Mobile) faptul că centrala va da ea tonul de apel iar atunci telefonul face pe deșteptul și mai bagă și el un ton. Dacă veți suna din Telekom în Telekom cu diferite mărci de telefoane, veți observa că de pe Nokia se aude într-un fel, două tonuri consecutive, unul mai tare (adică cel dat de centrală) și unul mai încet adică cel dat de telefon, uneori consecutive iar alteori suprapuse dar tot două tonuri se aud.

După Huawei se aude altfel, după Samsung se aude mai încet tonul dat de telefon și foarte greu te prinzi, după altă marcă se aude altfel.

Singurul aspect comun și care ridică suspiciuni este că indiferent de marca telefonului, un ton adică tonul înalt se aude la fel pe toate telefoanele și este cel dat de centrala Telekom Mobile iar cel de-al doilea ton se aude diferit în funcție de marca telefonului.


Totuși ca să vedeți că este o defecțiune este faptul că un apel din 15-20 de apeluri nu are această problemă și se realizează ca pe vremurile bune, adica ca înainte de decembrie. Atunci și notificările de apel în așteptare apar pe ecranul APELANTULUI fix în momentul când apelul intră pe telefonul APELATULUI. Și tot atunci se aude un singur ton, adică doar cel dat de centrală și nu se mai aude și cel dat de telefon.

Când se aud două tonuri și suni pe cineva care e în așteptare, această notificare nu-ți va fi afișată pe ecran până la închiderea apelului sau până persoana apelată răspunde. Deci notificările sunt semnalizate întârziat înspre mobilul APELANTULUI care tot din cauza semnalizărilor întârziate va băga două tonuri.

Concluzie: Nu e prea mare coincidența între faptul că atunci când se aude doar tonul de centrală vin și notificările chiar când începe să se audă tonul iar tonul este doar cel de la centrală fără ca telefonul să pună ton de la el ? Iar când se aud două tonuri și notificările vin întârziat? Dacă ar fi fost ceva setare atunci s-ar fi întâmplat la 100% din apeluri la fel, dar cum la unele apeluri funcționează normal, fără a se mai auzi și cel de-al doilea ton, deduc faptul că e o eroare pe undeva și Telekom nu-i dă de leac încă. Este ceva în genul ca și problema 1 descrisă mai sus cu notificările de apel primit care vin doar când vor, aleatoriu funcționează.

Nu e cumva vreo cârpeală ramasă dupa ce Telekom a căzut în noiembrie 2017? Că prea interesant este că s-a întâmplat fix după ce deși unii nu știu, dar rețeaua Telekom a mai picat la nivel național fix ca și în 5 martie, doar că a durat mai puțin, undeva la 5 ore la finalul lunii noiembrie. Și atunci a avut fix simptomele pe care le-a avut în 5 martie anul acesta când a mai picat odată și a fost mediatizat la știri, de aceea doar de asta se știe. Pentru problemele de la finalul lunii noiembrie puteți căuta pe topicurile de pe softedia, că s-a scris pe LTE Telekom că a picat 2G/3G/4G în noiembrie la nivel național.

Prea interesant, adică chiar aici este problema dar Telekom nu vor nici de-al naibii să rezolve gunoiul acela de rețea de semnalizare care le-a crăpat și în martie.

PROBLEMA 4:

De sărbători, adică: În ajunul Crăciunului, în ziua de Crăciun, pe 31 decembrie, în ziua de Anul Nou, de Paște, Telekom se crede tot cu moț și ca să poată transporta toate apelurile și să nu se congestioneze mirifica rețea de semnalizare, fac tot felul de improvizații demne de Africa cum ar fi dezactivarea totala a serviciilor de notificări apeluri la telefon închis și la ton de ocupat.

Vă întreb sincer, de ce sunteți singurii care recurgeți la mizerii de acest tip ? La Orange, Vodafone, Digi cum de au putut funcționa bine-mersi aceste servicii și nu le-au dezactivat nimeni și nu le-a afectat cu nimic rețeaua?
De ce numai la voi ? Așa ați făcut an de an, vom vedea dacă se întâmplă la fel și anul acesta. Oricum de sărbători se vede că le-ați dezactivat intenționat, pentru că fix după au fost reactivate. Oricum de săptămâna trecută le-a picat aproape de tot aceste servicii!

Altă improvizație mizerabilă care era pe vremea Cosmote, și care nu s-a mai întâmplat recent dar merită amintită aici, în speranța că nu se va mai întâmpla, este că în momentele de congestie, cum ar fi tot de sărbători, se dezactiva cipheringul în radio și TMSI-ul nu se mai aloca de către rețea.

Cum reușesc alții să nu recurgă la așa ceva improvizații și nu le pică rețeaua ?


De sesizat au făcut mulți sesizări și nu s-a rezolvat. Problema este că sesizările nu ajung unde trebuie după ce le faci și se închid direct din Call center sau alte departamente de suport.

Orice problemă vă rog să o scrieți cu lux de amănunte aici, în speranța ca vreodată va citi cineva competent și va rezolva, eu m-am săturat să le tot zic. Nu vreau să denigrez rețeaua sau ce mai cred unii.

Nu vă faceți griji, și la o altă rețea am observat probleme mult mai mari dar pe care nu le voi scrie niciodată pe topicul lor pentru că mi-e de-a dreptul scârbă de acea rețea la câte au făcut și la cât de mult este pupincurită și a fost dintotdeauna pe acel topic și la ce fițe și pretenții vezi în marketigul acelei rețele. Rețeaua cu calitatea a jupuit clienții ani de zile, pe servicii care valorează doar 25 % din prețul cerut. Dar evident că banii au trebuit trimiși în tot felul de sponsorizări prostești și în marketing decât să-și facă rețea. M-au jupuit destul și pe mine!
S-a demonstrat practic că imediat ce prețurile au scăzut nu mai sunt așa de tari cum au fost pe vremurile de demult și că totul a fost doar marketing. Oricum mai bine să-i lăsăm pe cei de acolo să se bucure în lumea lor de faimoasa lor rețea care e cea mai de "calitate".  

Imi cer scuze de la ceilalți useri pentru că am scris așa mult, dar am vrut să expun problemele foarte detaliat și pe toate pe care le cunosc ! Problemele sunt observate de mine ca și simplu client, nu angajat, nu nimic.

Edited by galsven, 11 August 2018 - 19:24.


#2
biogood

biogood

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,609
  • Înscris: 22.01.2011

View Postgalsven, on 11 august 2018 - 18:59, said:

și la o altă rețea am observat probleme mult mai mari dar pe care nu le voi scrie niciodată pe topicul lor pentru că mi-e de-a dreptul scârbă de acea rețea la câte au făcut și la cât de mult este pupincurită și a fost dintotdeauna pe acel topic și la ce fițe și pretenții vezi în marketigul acelei rețele.
Scrie-le, trebuie cunoscute!

#3
vldc

vldc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 08.03.2004
Ai incercat la o editura mai rasarita ? McGraw, Hachette, Wiley ... ?
Ai face bani frumosi .

#4
mercedesbenz

mercedesbenz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 31.01.2014
Sincer, am adormit citind...😴🤮
Continuați domnilor campania, e momentul, au Ăźnceput clienții să migreze de la"granzi" și trebuie luate măsuri.

Edited by mercedesbenz, 11 August 2018 - 22:14.


#5
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,394
  • Înscris: 08.02.2011
Treaba cu serviciul de notificare prezenta si redirectionare la 178 e ca la Telekom apelantul nu este taxat, deci astia nu castiga nimic, pe cand la celelalte retele merge doar impreuna cu mesageria vocala si apelul este taxabil.  Nu crezi ca e oarecum normal ca Telekom sa puna pe ultimul loc un serviciu care nu-i aduce bani ? Repeta testul cu mesageria vocala activata.

#6
biogood

biogood

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,609
  • Înscris: 22.01.2011
@modoran, acum sunt extraoptiuni cu cel putin o mie d eminute la cartela. Chiar si in conditii de apel taxabil, un minut - doua - trei sunt fix paguba-n iciuperci. Nu asta e problema. Cat am folosit cartela Telekom, acum ceva timp, am recunoscut unele din problemele expuse mai sus, inclusiv aia cu eraorea in loc de 'abonatul nu e contactabil" plus mesajd e la 178. Numai ca aia e de pe vremea Cosmote. Io tot astept sa ne spuna ce probleme sunt si la Orange.

Edited by biogood, 11 August 2018 - 22:35.


#7
wantsome

wantsome

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,846
  • Înscris: 15.05.2017
T are cele mai multe probleme, de la cele de natura tehnica (btw, foarte adevarate cele descrise de initiator) pana la cele de pregatire si de comportament ale angajatilor.
Momentan cel mai tare ma enerveaza Infocostul care pica de tot in ziua de facturare sau e cu 1 sau 2 zile in urma (pe TKR) si cele doua tonuri de apel suprapuse partial pe care le aud cand apelez. Ar mai fi lipsa volte (din cauza ca e putin 3g de multe ori se duce apelul in 2g si se aude ca dracu) si faptul ca nu pot sa dau sms la numere scurte.
Dar vorba cuiva... cu Telkom e epopee...

#8
gump4

gump4

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,787
  • Înscris: 10.01.2017

galsven said:

și la o altă rețea am observat probleme mult mai mari dar pe care nu le voi scrie niciodată pe topicul lor pentru că mi-e de-a dreptul scârbă de acea rețea la câte au făcut și la cât de mult este pupincurită și a fost dintotdeauna pe acel topic și la ce fițe și pretenții vezi în marketigul acelei rețele.

View Postbiogood, on 11 august 2018 - 19:42, said:

Scrie-le, trebuie cunoscute!
normal ca trebuie cunoscute aceste lucruri, indiferent de numele ori de marktingul companiei respective.

Edited by gump4, 12 August 2018 - 14:17.


#9
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,191
  • Înscris: 18.04.2008

View Postwantsome, on 12 august 2018 - 14:08, said:

cele doua tonuri de apel suprapuse partial pe care le aud cand apelez.

De exemplu, la Digi se aud două tonuri, unul cu un volum, pauză, apoi altul cu un volum mai mic și tot așa.
Câteodată se aude înfundat când sun în Telekom, iar eu sunt nevoit să reiau apelul.

#10
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
La Digi se aude asa pentru ca asa e setata centrala, si da doua tonuri dar ambele sunt date de centrala RDS si se aud la un interval fix de timp si cel mai important este ca se aud de pe orice telefon la fel.

La telekom un ton e dat de centrala Telekom si este cel inalt care se aude la fel indiferent de telefon. Iar celalalt ton este cel dat de catre telefon si se aude diferit in functie de modelul telefonului. Asta e diferenta fata de Digi. Dar la digi asa e setata centrala, la telekom e din problemele pe care le au ei la prostia aceea iar al doilea ton se aude din cauza ca telefonul nu e semnalizat corect de catre retea si de aceea telefonul pune de la el al doilea ton. Ca am mai spus asta ca este DAT DE TELEFON AL DOILEA TON.

De asta si notificarile de apel in asteptare apar intarziat, ele trebuiau sa apara cand incepe sa sune tonul. Ce deducem de aici ? Ca telefonul nu e "semnalizat" la timp de catre retea cu privire la toate informatiile asupra apelului pe care-l efectueaza si de asta pune si el un ton pe care-l auziti diferit.



@biogood. Probleme la alta retea sunt tot asa cu notificare de apel pierdut, cu faptul ca daca suni prea des o sa observi ca desi ai semnal full apelurile merg in casuta vocala si mesaj de notificare prin SMS nu primesti. S-a intamplat de o gramada de ori. Ia pune telefonul pe apel automat cu o aplicatie si da doar bip-uri catre un alt telefon, asa cam de mai mult de 350-450 ori. Hai sa vedem, se congestioneaza rutele de semnalizare. Sa nu fie apeluri cu terminare la care sa raspunzi ci doar bip-uri si cel mai important sa fie la foc automat, adica fara nicio secunda pauza intre ele.
Hai sa vedem ce se intampla. Ca stiu deja, ca nu e prima oara cand pica si nu mai poti suna pe nimeni si ai direct network busy.

Nu ma intereseaza de ei din simplul motiv ca am avut "onoarea" sa mi se spuna cand am vorbit cu ei, ca ei au cea mai buna retea si nu se pune problema de a avea defectiuni niciodata. Mai te fac si prost in fata desi le demonstrezi ca nu merge. Cand au probleme nu recunosc magarii, ca deh e confidential. Asa ca duca-se invartindu-se cu retea cu tot! Astfel de comportament de jungla si atata nesimtire nu am mai vazut decat la ei.

Din 2014 la ei, pe cateva RNC-uri rurale din Transilvania (deci pe toate antenele deservite de acele RNC-uri) cand suni pe cineva in retea si intra pe HD Voice se aude ca naiba, desi e HD se aude infundat cu diferente de volum, adica o silaba mai tare una mai inceata si asta se observa pe tot parcursul convorbirii, cel mai bine inclusiv cand apelezi IVR-ul sau in orice apel. Daca apelul este fara HD, adica dupa 2G sau de pe 3G catre un telefon 2G nu apar problemele astea si se aude tare. Dar imediat cand parasesti RNC-ul rural si treci pe unul urban se aude clar si ei sustin ca problema este telefonul. Al naibii coincidenta ca acelasi telefon pe HD Voice la Telekom nu are astfel de probleme si nici pe RNC-urile urbane ale reteleI nesimtite. Cand intri in zona metropolitana, deci tot in rural esti, dar esti deservit de alt RNC(cel urban), imediat se aude lacrima fara ca  sa mai apara diferente de volum. Si congestie nu este. Am incercat si dimineata si e la fel.

De explicat care este problema nici naiba nu vrea sa-mi explice ca si eu sunt curios. Si nu inteleg de ce intotdeauna la ei ruralul are alt RNC decat urbanul. Bine ca nu e asa si la cei mai ieftini. Se vede clar ca pe urban sunt mult mai bune configuratiile pe UMTS la ei. Uite ca la Telekom e uniform.
Din cauza nesimtirii lor si cum si-au batut joc, de asta nu mai vreau sa mai scriu despre ei. Ar mai fi destule. Nu ma intereseaza. Nu le mai sunt client.

Edited by galsven, 12 August 2018 - 17:16.


#11
biogood

biogood

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,609
  • Înscris: 22.01.2011

View Postgalsven, on 12 august 2018 - 17:09, said:

@biogood. Probleme la alta retea sunt tot asa cu notificare de apel pierdut, cu faptul ca daca suni prea des o sa observi ca desi ai semnal full apelurile merg in casuta vocala si mesaj de notificare prin SMS nu primesti. S-a intamplat de o gramada de ori.
Confirm, mi s-a intamplat si mie de o gramada de ori, si nu de mult timp. Practic se poate intampla oricand. Problema este a platformei software pe care 'merge' mesageria vocala, si care se pare ca e foarte veche si mai ales instabila.
Chestia cu vocea de calitate variabila mi s-a intamplat si in urbanul mare (Bucuresti) dar am crezut ca e de la telefon.

View Postgalsven, on 12 august 2018 - 17:09, said:

Ar mai fi destule. Nu ma intereseaza.
Totusi, scrie-le. Sunt sigur ca intereseaza pe multi.

#12
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007

View Postbiogood, on 12 august 2018 - 17:22, said:


Chestia cu vocea de calitate variabila mi s-a intamplat si in urbanul mare (Bucuresti) dar am crezut ca e de la telefon.



Cand voi avea timp le voi scrie pe toate. Pana atunci vreau sa rezolv cu Romtomberonul Mobile, cu Telekom.

Ce ti s-a intamplat tie pe portocala putreda in Bucuresti probabil era congestie in radio si codecul AMR isi schimba bitrate-ul. Dar ce se intampla pe RNC-urile rurale este ceva constant, la moda, indiferent de ora sau de apel. Toata chestia este sa nu ai Iphone sau ceva telefon super deoarece nu vei observa decat pe o inregistrare audio data la maxim deoarece telefoanele astea foarte destepte stiu sa atenueze problemele de sunet de la retea uneori. Dar cu o prastie de Samsung mai vechi se poate observa clar diferentele. Si cum tot pe aceeasi portocala putreda pe zona RNC-ului urban merge bine dar pe RNC-ul rural nu. Si pe Telekom merge bine cu acelasi telefon rabla pe 3G.

#13
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007

View Postbiogood, on 12 august 2018 - 17:22, said:

Confirm, mi s-a intamplat si mie de o gramada de ori, si nu de mult timp. Practic se poate intampla oricand. Problema este a platformei software pe care 'merge' mesageria vocala, si care se pare ca e foarte veche si mai ales instabila.




Vai ce interesant, bine ca portocala putreda nu-si imbunatateste gunoiul acela de platforma. Dar sa faca investitii in CRM-ul acelea idiot de Vantive ca sa tina cat mai multe log-uri despre clienti, asta se poate, dar ce e folositor nu se poate. Te intreb pe tine si te rog raspunde-mi sincer, la ce ajuta ca ei sa investeasca in mizeria aceea de CRM ca sa poata tine minte pe viata toate optiunile pe care le-ai avut pe abonament/cartela, toate dezactivarile si reactivarile de cel mai mic seriviciu, precum mesageria vocala, MMS, roaming, etc.

La ce ajuta sa salveze 2 ani lista de apeluri, daca legea zice clar 6 luni ?

La ce ajuta sa salveze pe o perioada de minim 3 ani toate IMEI-urile si modelurile telefoanelor si cand l-ai folosit si in care a fost pusa cartela SIM ?
La ce ajuta sa salveze pe viata toate interogarile pe care le faci la *100# si inclusiv numerele de telefon pt care ai cerut acele interogari?

Si cel mai important, la ce-i ajuta sa iti faca tie profil de client/grafic de abonat cu toate chestiile si tot comportamentul tau de trafic pe care-l ai la ei. Adica luna de luna asa au facut ei Vantive-ul acela si alte aplicatii pe care le mai au, ca imediat cand vad o schimbare sa o memoreze rapid ca nu cumva sa vina dracul la ei si sa nu stie totul despre client, inclusiv celulele de pe care a facut traficul si cam ct trafic faci, la ce interval orar, cu ce retea vorbesti cel mai des, etc.

E perfect normal ca in VLR-uri sa se vada dupa ce celula se efectueaza un apel sau un SMS, sau orice alt ceva, dar daca legea nu o cere, de ce ei trebuie ca pentru fiecare apel sa extraga din  retea informatiile acestea si sa stocheze un jurnal cu toate acestea ??? Ca asta e prostia, ca din retea se sterg datele rapid, dar ei si-au facut platforma ca sa stocheze toate datele astea imediat ce le observa acolo si sa faca log-uri cu ele. Deci e o aplicatie gandita foarte bine ca nu cumva sa-i scape vreun amanunt despre client.

Voi chiar credeti ca RDS are asa ceva de exemplu ? Sa fim seriosi.

Mai bine era cand CRM-ul era ceva primitiv, prin 2005, CRM-ul se ocupa doar de facturare si cateva activari de servicii automatizate si gata. Acum vad ca s-a tot imbunantatit si memoreaza orice data despre client pe care o extrage din retea. Pe vremuri nu memora nimic decat o banala lista cu apeluri, ca nu aveau spatiu sa stocheze mai mult de 2-3 luni nici macar acelea. Dar acum s-au smecherit, stocheaza 2 ani cu tot cu celulele de pe care au fost date si tot. Si pe atunci se puteau vedea apelurile de pe ce celula au fost date, daca se cauta prin retea, dar acum salveaza log-uri cu ele, care sa fim sinceri la ce ajuta atat timp cat legea nu o cere? De ce trebuie sa salveze un log despre client si pe unde a umblat si in ce telefoane a pus SIM-ul ?  Ca daca pui SIM-ul intr-un telefon e evident ca in MSC apare IMEI-ul. Dar daca il pui in alt telefon, valorile se schimba si nu ramane salvat in retea. Dar mizeria de CRM ce face? Sta si isi extrage din retea de fiecare data IMEI-ul si sta si face un istoric cu toate astea ca deh.

Daca inchizi un cont la ei, evident ca trebuie sa te pastreze in istoric pe vecie cu toate datele despre cont, si inclusiv cu orice modificare pe care ai facut-o. Asa ca duca-se naibii cu soft cu tot.

Evident ca nu mai au spatiu sa stocheze informatii utile pentru client, precum actualizare cost controlului cat mai des sau altceva. Pentru ca stocheaza informatii care nu au nicio valoare si degeaba. Dar pentru interesul lor e buna platforma. Pt interesul clientului nu prea.

Telefonia la nivel tehnic poate functiona bine-mersi si fara acele "facilitati" ale CRM-urilor. Asa cum era pe vremea Zapp, Connex, etc, cand date despre client se stocau doar la nivel de desfasurator de convorbiri. Nu avea nici naiba la ei in calculator atunci profil de client sau alte detalii de finete cu privire statistici si grafice la comportamentul tau de trafic si alte cele. Bine ca macar mai sunt retele pe care nu le intereseaza aspectele astea, precum Moldtelecom in Moldova, sau RDS pe la noi, Telekom la noi. Si alte retele de prin vest. Dar ce sa zici, portocala e foarte evoluata tehnologic, evident in scopul lor. Ca cost controlul de exemplu e in epoca de piatra.

Edited by galsven, 12 August 2018 - 18:00.


#14
biogood

biogood

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,609
  • Înscris: 22.01.2011

View Postgalsven, on 12 august 2018 - 17:28, said:

Cand voi avea timp le voi scrie pe toate.
Chiar te rog sa scrii.

View Postgalsven, on 12 august 2018 - 17:57, said:

Te intreb pe tine si te rog raspunde-mi sincer, la ce ajuta ca ei sa investeasca in mizeria aceea de CRM ca sa poata tine minte pe viata toate optiunile pe care le-ai avut pe abonament/cartela, toate dezactivarile si reactivarile de cel mai mic seriviciu, precum mesageria vocala, MMS, roaming, etc. La ce ajuta sa salveze 2 ani lista de apeluri, daca legea zice clar 6 luni ? La ce ajuta sa salveze pe o perioada de minim 3 ani toate IMEI-urile si modelurile telefoanelor si cand l-ai folosit si in care a fost pusa cartela SIM ?  La ce ajuta sa salveze pe viata toate interogarile pe care le faci la *100# si inclusiv numerele de telefon pt care ai cerut acele interogari?
Si cel mai important, la ce-i ajuta sa iti faca tie profil de client/grafic de abonat cu toate chestiile si tot comportamentul tau de trafic pe care-l ai la ei.
E foarte simplu. Exista ceva care se numeste Big Data, si care a devenit buzzword pentru playerii mari din toate industriile care conteaza pe lumea asta. Bajetzii strang date la greu pentru ca la sediu se joaca de-a Cambridge Analytica. Datele alea, agregate si prelucrate corespunzator, sunt o mina de aur. La propriu. Obtii bani grupa mare daca stii cum sa le prelucrezi si sa tragi concluzii din ele. De asta Vantive strange tot ce poate sa stranga.

#15
emanu900

emanu900

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,353
  • Înscris: 03.04.2004
Da pai chiar am fost intr-un Orange Shop recent cu o problema si am vazut intr-adevar cum aplicatia lor Vantive arata pe ce telefon eram conectat in acel moment, ce model exact folosesc.
Strange.. o fi vreo cerinta de la securistii aia din sri, naiba stie....

#16
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Mă poate ajuta câțiva useri de pe aici care au Telekom ca să vadă dacă le funcționează serviciile de notificare apeluri pierdute fără ca aleatoriu, la câteva apeluri să dea eroare și să nu primești SMS de informare ?

M-au sunat de la Telekom că la ei nu apare nicio problemă, deși am testat deja cu câteva persoane din zona mea și au aceleași probleme descrise de mine la punctul 1.


Cei de la Telekom susțin că problema este doar pe numărul meu, dar totuși nu o găsesc nicăieri, deși la toți cunoscuții pe care i-am pus să testeze dă eroare, așa odată la 2-3 apeluri. Deci nu e doar la mine.

Și după ce le-am zis la Telekom lucrul acesta, au dat-o cu întorsul că problema probabil este doar într-o zonă geografică retrasă. Dar vă întreb pe voi, vi se pare logică ? E pură prostie ce au zis ei, deoarece dacă închizi telefonul imediat te deloghezi de la VLR-ul și totodată și de la MSC-ul de care aparține VLR-ul. Deci redirecționările către 178 se fac la telefon închis fără a intra în ecuație VLR-ul la care am fost conectat.

Oricum ce au zis ei ar avea logică doar dacă testam exclusiv cu redirecționare la ton de ocupat către 178. Care apropo, funcționează tot aleatoriu și cu erori. La 10 apeluri primite, am dat ton de ocupat (având redirecționare la 178 când dau ocupat) și pe celălalt telefon a apărut USER BUSY și eu am primit SMS cu notificare de apel pierdut doar la 6 apeluri. La restul mi-a dat APEL TERMINAT după ce am dat ocupat, drept dovadă ca redirecționarea s-a dus către 178 dar aici a crăpat. Dar s-a întâmplat aleatoriu. Adică la 2 apeluri merge serviciul, la 3 nu merge, apoi odată merge iarăși.

Care dorește să mă ajute, vă rog faceți o redirecționare la 178 (poate aveți deja) și dați mod avion apoi luați un alt telefon și sunați de 10 ori și vedeți de câte ori zice robotul PERSOANA APELATĂ și de câte ori dă APEL TERMINAT sau eroare.  Și apoi când redeschizi mobilul, câte apeluri apare în mesajul de notificare ? Nu costă nimic.

Edited by galsven, 13 August 2018 - 21:15.


#17
mercedesbenz

mercedesbenz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 31.01.2014
"Mă poate ajuta cĂąțiva useri" - da, te poate ajuta că ie sub 50😁
Știu că e off topic și Ăźmi cer scuze, dar dacă tot scriem mult și prost, măcar s-o facem corect gramatical.

Edited by mercedesbenz, 13 August 2018 - 23:08.


#18
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Într-adevăr, am greșit aseară din punct de vedere gramatical. Îmi cer scuze! M-am grăbit când am scris, și inițial am vrut să zic "Mă poate ajuta careva" dar apoi am scris "câțiva useri", și nu am mai fost atent la ce scrisesem inițial. Revenind la postările mele, când am scris mult am încercat să fiu cât mai explicit și să scot în evidență chiar toate detaliile problemei și cum se manifestă aceasta.
Prost nu cred că am scris nimic din ceea ce am postat eu mai sus. De aceea v-am rugat ca să testați și voi ca să mă contraziceți în cazul în care nu e adevărat, mai ales că problema de la punctul 1 a apărut doar de o săptămână și Telekom nu vrea să o rezolve, mai spunând că probabil ține doar de o zonă geografică retrasă. Dar când problema este cu serverul de notificări, ce treabă are acesta cu zona geografică ?

Dacă poate testa cineva, îl rog frumos să pună aici concluziile.

Edited by galsven, 14 August 2018 - 09:09.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate