Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cât de mult contează pentru voi siguranța când vă cumpărați un vehicul?
#1
Posted 09 August 2018 - 10:00
Cât de mult contează pentru voi siguranța când vă cumpărați un vehicul? (motocicletă, automobil, utilitară).
Prin siguranță mă refer la A.B.S., airbag, deformare la impact. |
#2
Posted 09 August 2018 - 10:16
toate astea se regasesc in pretul masinii.
intrebarea finala e: cat sunteti dispusi sa dati pe o masina? p.s. toate floricelele astea pentru siguranta sunt utile cand faci masina praf, dar cea mai importanta e "componenta" dintre scaun si volan.... si cat de educata si atenta este. Edited by arg, 09 August 2018 - 10:19. |
#4
Posted 09 August 2018 - 10:16
Pentru mine e foarte important urmatoarele si nu as lua masina fara:
-ABS -ESP -Suspensie individuala pe spate -Macar 2 Airbag-uri Imi place dar se poate trai fara: -Active City (nu stiu cum ii zice functie la alte masini, asa se numeste la Ford) -Sistem de averitzare parasire banda -Airbag-uri laterale, scaun, cotiera, genunchi. Edited by mirel3003, 09 August 2018 - 10:18. |
#5
Posted 09 August 2018 - 10:20
eu incep sa simt din greu lipsa tempomatului....
senzorii de parcare => un vis frumos, te poti infige intr-un tarus la mare arta. "Active City" nu am dar stiu ca ajuta la franarea de urgenta (reduce semnificativ din pagube). "Sistem de averitzare parasire banda" la noi daca te iei 100% dupa benzi ajungi pe "lustra" "cotiera", o da, buna inventie. la drum lung mana stanga pe cotiara din usa si volanul miscat usor doar din incheietura. Edited by arg, 09 August 2018 - 10:24. |
#7
Posted 09 August 2018 - 10:22
Dupa ce faci scoala de soferi pe Dacia,esti distributor/agent commercial tot pe dacia cu muuulti km la activ cat am profesat orice e binevenit. Alte 2 marci, printre altele detinute in timp,erau mai decente-numai o coasta fisurata! Pe 2 roti nici gratis nu vreau-ma cunosc,nu scap cu oasele intregi. Si majoritatea de azi au ce zici,mai putin sofer in dotare. Eu personal dupa aproximativ 33 ani m-am linistit,da rau.
|
#8
Posted 09 August 2018 - 11:07
Siguranta masinii este data in primul rand de soferi. Pana acum am avut mai multe incidente de trafic, din care as mentiona doar doua: unul prin anii "90 (cand eram in Dacia 1300 a parintilor) cand un manz nepriponit a fost luat pe botul masinii (parbriz facut tandari, radior indoit) si un accident al meu (Chevrolet Spark, ianuarie 2018, indoit bara fata, radiatoarele si stricat farul stanga). In ambele cazuri n-au fost victime si centurile (cei care se aflau pe pozitii cu centuri) erau puse.
Conteaza prudenta ta, ca sofer, cat si a celor din jur. Mi s-a intamplat si mie s-o mai dau in barci, dar nici cu cei din jur nu mi-e rusine. |
#9
Posted 09 August 2018 - 11:13
arg, on 09 august 2018 - 10:16, said:
toate astea se regasesc in pretul masinii. intrebarea finala e: cat sunteti dispusi sa dati pe o masina? p.s. toate floricelele astea pentru siguranta sunt utile cand faci masina praf, dar cea mai importanta e "componenta" dintre scaun si volan.... si cat de educata si atenta este. Daca mergi pe un DN atent si cu viteza legala de maxim 130 km/h, si pe contrasens vine altul care are si el intre 130-160 sau mai mult, care pierde controlul si intra peste tine, si energia cinetica creste cu patratul vitezelor cumulate, este cam irelevant cat de bun sofer este primul amintit, si tot asa e cam irelevant cat de bine e protejata una dintre masini. Ca sa scapi trebuie sa mergi cu un tanc de zeci de tone, si chiar si atunci cel care vine peste tine ricoseaza numai daca nu are si el un TIR, camion, autobuz, sau alt tanc cu sau fara ghilimele, si daca are si el o masina grea, se fac iar muci ambele vehicole si ocupantii lor. Edited by loock, 09 August 2018 - 11:15. |
#10
Posted 09 August 2018 - 11:22
djl, on 09 august 2018 - 10:00, said:
Prin siguranţă mă refer la A.B.S., airbag, deformare la impact. Astea mai noi, toate au... Motocicletele, intr-adevar nu au toate ABS, iar airbag au doar unele costume/ geci mai scumpe: https://watchyoursel...jacket-reviews/ |
|
#11
Posted 09 August 2018 - 11:25
ABS, ESP, airbaguri cred ca sint cam pe toate autoturismele noi de azi mai putin cele cortina care poate nu se gasesc pe modelele de baza. La cele sh cumparatorul nu cred ca se uita foarte mult la elementele de siguranta ci la celelalte dotari. Oricum eu nu as lua masina fara ABS,ESP, airbaguri cortina si senzori parcare.
|
#12
Posted 09 August 2018 - 11:45
O cotieră e utilă.
Și să am muzică bunicică sunet decent. Și nu mai vreau motor sub 120 de cai. Restul sunt pă gheișală. 51fVI5JlWSL._SX425_.jpg 12.17K 0 downloads Foarte on topic așa. Dacă nu ești prost rău de tot sau cel mai ghinionist om să cadă un avion pe tine, orice coajă din 2000 încoace e suficient de sigură pentru un om normal. Djl da ce îți mai place shaorma... Ălea de îți plac ție sunt sicrie pe roți. Dacă e de siguranță. |
#13
Posted 09 August 2018 - 11:50
loock, on 09 august 2018 - 11:13, said:
Daca mergi pe un DN atent si cu viteza legala de maxim 130 km/h loock, on 09 august 2018 - 11:13, said:
energia cinetica creste cu patratul vitezelor cumulate [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-W937NM11o8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Revenind la subiect: o mașină stabilă și cu sisteme de siguranță performante te poate ajuta să eviți un accident și să n-ajungi să depinzi de airbaguri, deformare, viteze etc... Și mă refer aici la anvelope bune, sisteme de frânare performante la standardele de azi (ABS, Electronic Brake Distribution, Emergency Brake Assist, Electronic Stability Control), împreună cu starea tehnică bună și întreținerea ca la carte a mașinii - lucru ”uitat” de mulți șoferi imediat ce au dat banii pe mașină. Pentru mine, siguranța a fost pe primul loc la cumpărare și este pe primul loc la întreținere. Edited by alexcrist, 09 August 2018 - 11:53. |
#14
Posted 09 August 2018 - 12:07
loock, on 09 august 2018 - 11:13, said:
Daca mergi pe un DN atent si cu viteza legala de maxim 130 km/h, si pe contrasens vine altul care are si el intre 130-160 sau mai mult, care pierde controlul si intra peste tine, si energia cinetica creste cu patratul vitezelor cumulate, este cam irelevant cat de bun sofer este primul amintit, si tot asa e cam irelevant cat de bine e protejata una dintre masini. Ca sa scapi trebuie sa mergi cu un tanc de zeci de tone, si chiar si atunci cel care vine peste tine ricoseaza numai daca nu are si el un TIR, camion, autobuz, sau alt tanc cu sau fara ghilimele, si daca are si el o masina grea, se fac iar muci ambele vehicole si ocupantii lor. Acum serios, eu merg exact cum zici tu, 130-150 km/h pe european, dar numai daca soseaua e libera pe ambele sensuri. Daca ajung pe cineva din urma, intai imi aliniez viteza cu a lui, caut sa ma fac vazut si dupa aia depasesc. Daca vine unul din fata, reduc preventiv cu gandul ca din spatele lui s-ar putea sa iasa unul intr-o depasire fara asigurare. Cand s-a golit soseaua, talpa din nou. Cel mai bun sistem de siguranta e preventia, chiar daca e usor paranoica. |
#15
Posted 09 August 2018 - 12:15
Ion_de_la_Raion, on 09 august 2018 - 10:21, said:
Pentru mine nu conteaza deloc. |
|
#16
Posted 09 August 2018 - 12:32
alexcrist, on 09 august 2018 - 11:50, said:
Zice-se că fizica te contrazice. Experimentul respectiv, care e facut pe viteze mult mai mici decat am dat exemplu, ( 50 mile/h = 80,4672 km/h, si cum energia cinetica creste in relatie cu patratul vitezei e deja cu totul altceva si pt o singura masina...), are ceva asemanari cu un caz real cu autovehicule - respectiv deformarea si amortizarea prin deformare, dar are si caracteristici care pot varia f. mult fata de un accident real, respectiv masa autovehiculelor. In experiment probabil ca sunt f. apropiate masele, deci ele se opresc brusc asemanator. In cazul in care un vehicul e mai usor, el poate chiar ricosa inapoi si atunci si viteza de ricosare se cumuleaza cu viteza initiala si apoi se ridica la patrat...Iar cel care e mai greu poate sa sufere mai putin, depinde si de structura si deformare, in practica in f de constructie putand sa se comporte si mai bine si mai rau, uneori chiar surprinzator la prima vedere - de ex. la unul care sufera deformare dar mica, efectul devastator este mai mare decat la unul care suporta deformare mai mare, si de asemenea mai mare decat la unul blindat care nu sufera deformare si care are iar un comportament f. diferit. Deci deformarea mica sufera mult mai mult si decat deformarea mare, si decat deformarea extrem de mica, si asta deoarece prin deformare mica se preia impactul (- spre deosebire de unul blindat care il respinge), dar se preia violent fara o amortizare satsfacatoare ca la unul cu deformare controlata mare. Sunt 3 cazuri diferite cu un comportament diferit. In plus de asta in practica poate sa varize si viteza vehiculelor, am scris asta de la inceput in exemplul dat, cu a doua masina care poate avea si peste 130km, ba chiar si peste 160 km/h. La 160 kmh energia cinetica e de 4 X mai mare decat la 80 kmh (cat inseamna 50 mph). La 130 + 160 kmh ( 190 km/h), vehiculele se apropie cu 80,55555 m/s, ca sa nu zic ca dincolo de timpul de reactie, de multe ori nici nu are unde sa se replieze primul vehicul, fara sa intre in pom, sant, alta masina, si din alta masina eventual sa ricseze inapoi in cea care vine de pe contrasens... Edited by loock, 09 August 2018 - 12:56. |
#17
Posted 09 August 2018 - 12:50
loock, on 09 august 2018 - 11:13, said:
Daca mergi pe un DN atent si cu viteza legala de maxim 130 km/h, .... loock, on 09 august 2018 - 11:13, said:
.....si pe contrasens vine altul care are si el intre 130-160 sau mai mult, care pierde controlul si intra peste tine, .... https://www.google.c...!7i13312!8i6656 aici am oprit pe loc de pe la 60, a intrat o duba de pe contrasens in depasire....doar ca eu eram a 3-a masina, ma tineam relativ aproape de aia 2 din fata. la drum lung in zone delicate nu e bine sa fi primul.... te ti aproapre de ala din fata dar suficient de departe cat sa poti frana in siguranta. Edited by arg, 09 August 2018 - 12:52. |
#18
Posted 09 August 2018 - 12:53
Bărbații adevărați conduc orice are roți.
Aia cu siguranța e pentru domnișoare să nu își strice manichiura. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users