Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

4k nativ si chroma

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Studiez piata proiectoarelor de ceva vreme si am o nelamurire.

Singurele proiectore cu 4k nativ, care afiseaza 8 milioane de pixeli identici cu cei procesati de placa video, sunt cele de la Sony, inepand cu VW 260. Restul folosesc diverse tehnologii prin care fac upscaling mai bine sau mai rau. Nu discutam cat de bine se vede ci strict aspecte de ordin tehnic.

Ce ma intriga insa este faptul ca proiectorul amintit mai sus, Sony 260ES, capabil de 4k nativ, afiseaza chroma completa 4:4:4 si 10 bit doar la 24 si 30 hz. Daca ii dai semnal de 60 hz la 4k, chroma scade automat la 4:2:0. Asta inseamna ca pe ecran vom avea in continuare 8 milioane de pixeli dar din 4 doar unul singur va avea culoarea originala, cea procesata de palca video, restul împrumutând culoarea acestuia.

Asta nu inseamna ca, la un semnal de 60 hz, vom avea in realitate tot un fel de imagine full hd scalata la 4k, din moment ce doar un pixel din 4 are culoarea originala? Ce diferenta mai este, tehnic vorbind, intre un proiector cu 4k nativ si unul cu tehnologie de upscalling in asemenea conditii?

Cu alte cuvinte, ca sa avem 4k nativ, curat, nu este necesar ca absolut toti pixelii de pe ecran (8 milioane) sa aiba culoarea originala, cea procesata de placa video?

Am rugamintea ca aceasta discutie sa ramana una pur tehnica, fara afirmatii subiective sau complet nedocumentate.

#2
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,228
  • Înscris: 24.02.2007
4:2:0 se refera la chroma, nu la toata informatia: https://www.rtings.c...oma-subsampling Asadar, 4K la 4:2:0 nu e acelasi lucru cu Full HD la 4:4:4, informatia luma e tot la nivel de 4K.

Sa nu ignoram apoi si ce vrem sa afisam pe acele proiectoare, filmele nu stiu sa se vanda in 4:4:4.

#3
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Filmele nu, jocurile da.

Întrebarea mea era daca nu corespund culorile procesate de placa video cu cele afisate pe ecran, mai este sa nu mai este 4k real? Pana la urma noi nu vedem pixeli, vedem culori, lumini si umbre.

O problema semnalata de utilizatori este gamingul pe consola. Jocurile cu HDR au nevoie de 10 bit, in caz contrar aparand probleme cu banding-ul.

Edited by razor01, 04 August 2018 - 17:04.


#4
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,228
  • Înscris: 24.02.2007
Cum solutii ideale nu exista (sau costa o avere), cred ca ar fi mai productiv sa discutam despre cat de mult afecteaza aceste compromisuri.

4:2:0 vs 4:4:4 se poate simula usor pe o imagine. Cand urmaresc un film, nu ma deranjeaza ca-i 4:2:0. Unde m-ar deranja ar fi daca as primi spre editare un material 4:2:0, fiindca as vrea sa trag de culori in toate partile si n-ar fi prea multa informatie disponibila.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate