Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Care au fost cele mai bune/proaste tramvaie și troleibuze din România?
Last Updated: Apr 16 2020 14:07, Started by
djl
, Aug 02 2018 14:13
·
0
#1
Posted 02 August 2018 - 14:13
După a voastră părere, care au fost ele mai bune/proaste tramvaie și troleibuze care au circulat
în România? Începând din trecut și mergând până la ultimele aduse. Îndrăznesc să pun întrebarea și pentru cele mai frumoase/urâte Topicul (theradul) ăsta se vrea a fi și un test... sunt curios dacă se mai poate purta o discuție civilizată pe aici pe forum. |
#2
Posted 02 August 2018 - 14:21
djl, on 02 august 2018 - 14:13, said:
După a voastră părere, care au fost ele mai bune/proaste tramvaie şi troleibuze care au circulat în România? Începând din trecut şi mergând până la ultimele aduse. Îndrăznesc să pun întrebarea şi pentru cele mai frumoase/urâte Topicul (theradul) ăsta se vrea a fi şi un test... sunt curios dacă se mai poate purta o discuţie civilizată pe aici pe forum. Sa incepem. Civilizat. Cele mai bune/frumoase - alea care veneau repede Cele mai proaste/urate - alea care veneau mai greu |
#3
Posted 02 August 2018 - 14:24
Cele mai bune au fost alea care circulau.
Cele mai proaste, alea care se defectau. Frumoase, urate, ? la destinatie sa ajunga. alea rosii sunt mai frumoase decat cele verzi? In sinaia este un autobuz absolut oribil. Are podeaua impartita pe 15 nivele. nici unul din aceste nivele nu are macar 1mP |
#4
Posted 02 August 2018 - 14:24
djl, on 02 august 2018 - 14:13, said:
Topicul (theradul) ăsta se vrea a fi şi un test... sunt curios dacă se mai poate purta o discuţie civilizată pe aici pe forum. Greu de crezut ca nu va aparea un nepotrivit. Personal mi-au placut troleibuzele fara articulatie, cele verzi, sau pe aproape ca si culoare, care au circulat in capitala. Aveau demaraj bun si erau confortabile. In plus ferestrele laterale se deschideau (glisau) usor si erau suficient de largi incat sa permita o aerisire buna. |
#5
Posted 02 August 2018 - 14:57
Tramvaie:
Cele mai proaste: V2A si V3A-93M-Faur dar si Tatra T4. Nu stiu cine le-a proiectat dar au intrarea ingusta cu scariile alea inalte. Uneori intalneam oameni mai batrani care nu reuseau sa se urce in ele. Daca aveai bagaje sau greutati era greu de tot. Cele mai bune: clar V2A-T si Bucur LF. Pe langa faptul ca sunt moderne sunt si mult mai comfortabile. Troleibuze: Cele mai proaste: Rocarul 117EA alea vechi cu scaune din lemn tare, care iarna inghetai pe ele de mai bine stateai in picioare. Dupa care aparusera cele portocalii tot de la Rocar erau parca E-812, am mers o singura data cu ele nu stiu de unde au aparut si de unde au disparut. Pe langa astea mai erau si Ikarusul 415T, incredibil de proaste, suspensii tari rau de tot si dure. Comfort 0 in ele, plus ca aerul este lipsa, vara mori de cald. Cele mai bune: nu exista, dar as spune ca astea noi albe de la Irisbus Citelis, dar bune nu sunt nici ele, dar o imbunatatire in orice caz. |
#6
Posted 02 August 2018 - 15:41
'Tatra' T4R sunt chiat bune. Unele merg şi de 45 de ani Prea înalte la trepte nu cred că sunt. Ce e nasol e că-s zgomotoase (asta din cauza sistemului cu accelerator).
"Astra"-"Ikarus" 415T nu sunt nicidecum călduroase vara, cu excepţia celor aduse în 2002, care din păcate au geamuri rabatabile, nu culisante (precum cele mai vechi). Da, se cam zdruncină. În rest, deşi sunt mici, sunt chiar foarte încăpătoare. "Rocar"-"Autrodromo" avea partea de chopper făcută de "Kiepe Electric". Când s-a stricat nu au mai dat bani de piese şi am impresia că vor să-l mătrăşească, deşi la cât a circulat nu prea cred că e uzat. Dar şpaga şi ferul... Care erau alea verzi? Astea? http://ratb.stfp.net/?ttx=Li Ca şi tramvaie îmi plac 'Tatra'. La nebunie mi-au plăcut alea albastre ("Rathgeber"), cele aduse în Bucureşti şi Braşov (şi Craiova). Bine, în Bucureşti au mai nimerit P.16 + p.17 (alea grase). 2 cupluri din care a rămas doar un vagon motor. Mai sunt la Galaţi unele aduse din Olanda... au acceleraţie mai ceva decât 'Tatra'. Troleibuze îmi plac "Astra"-"Ikarus" 415T, deşi nici "Irisbus" Citelis - "Astra" nu-s rele. 'Dac'-urile erau cam praf, însă dacă erau întreţinute erau o.k. Şi şi alea articulate erau rapide dacă erau în stare bună, traficul liber şi şoferul vitezoman. Am niemerit şi într-unul care avea căldură. |
#7
Posted 02 August 2018 - 15:55
Troleibuze:
Mie vechile Astra/Ikarus imi plac mai mult decat noile Astra/Irisbus. De ce? Sunt mult mai spatioase, probabil din cauza ca nu au podeaua joasa. In Irisbus nu prea poti circula pe culoarul dintre usile 2 si 3. Nu-mi place si ca nu pot vedea prin geamul din spate. |
#8
Posted 02 August 2018 - 16:49
djl, on 02 august 2018 - 15:41, said:
'Tatra' T4R sunt chiat bune. Unele merg şi de 45 de ani Prea înalte la trepte nu cred că sunt. Ce e nasol e că-s zgomotoase (asta din cauza sistemului cu accelerator). "Astra"-"Ikarus" 415T nu sunt nicidecum călduroase vara, cu excepţia celor aduse în 2002, care din păcate au geamuri rabatabile, nu culisante (precum cele mai vechi). Da, se cam zdruncină. În rest, deşi sunt mici, sunt chiar foarte încăpătoare. "Rocar"-"Autrodromo" avea partea de chopper făcută de "Kiepe Electric". Când s-a stricat nu au mai dat bani de piese şi am impresia că vor să-l mătrăşească, deşi la cât a circulat nu prea cred că e uzat. Dar şpaga şi ferul... Care erau alea verzi? Astea? http://ratb.stfp.net/?ttx=Li Ca şi tramvaie îmi plac 'Tatra'. La nebunie mi-au plăcut alea albastre ("Rathgeber"), cele aduse în Bucureşti şi Braşov (şi Craiova). Bine, în Bucureşti au mai nimerit P.16 + p.17 (alea grase). 2 cupluri din care a rămas doar un vagon motor. Mai sunt la Galaţi unele aduse din Olanda... au acceleraţie mai ceva decât 'Tatra'. Troleibuze îmi plac "Astra"-"Ikarus" 415T, deşi nici "Irisbus" Citelis - "Astra" nu-s rele. 'Dac'-urile erau cam praf, însă dacă erau întreţinute erau o.k. Şi şi alea articulate erau rapide dacă erau în stare bună, traficul liber şi şoferul vitezoman. Am niemerit şi într-unul care avea căldură. alea verzi sunt Ikarus 415T |
#9
Posted 02 August 2018 - 16:50
addumi, on 02 august 2018 - 14:24, said: Greu de crezut ca nu va aparea un nepotrivit. Personal mi-au placut troleibuzele fara articulatie, cele verzi, sau pe aproape ca si culoare, care au circulat in capitala. Aveau demaraj bun si erau confortabile. In plus ferestrele laterale se deschideau (glisau) usor si erau suficient de largi incat sa permita o aerisire buna. |
#10
Posted 02 August 2018 - 17:06
pana prin 2002-2004 toate troleibuzele erau de la Rocar, fiind produse 100% in Romania. Dupa ce a fost desfiintata compania am inceput sa importam ba de la Ikarus de la vecinii maghiari, ba Iveco de la colegii italieni. Rocar Autodromo a fost parca ultimul model produs in Romania de Rocar, cu caroserie italieneasca, dasta si numele Autodromo.
Actual Ikarus si Iveco (inainte Irisbus) sunt rebranduite si echipate in Arad la Astra. Din cate stiu vin goale si asamblate in uzina din Arad, asta este si motivul pentru care in Romania mijloacele de trasport au un echipament mult mai prost decat un tip identic intr-o tara vestica (cel mai bun exemplu sunt scaunele care in Romania sunt din plastic, iar in vest sunt tapitate). |
|
#11
Posted 02 August 2018 - 17:13
"Ikars"-urile, cel puţin cele din prima serie au venit gata asamblate din Ungaria, la Arad doar montându-se echipamentul electric. "Irisbus"-urile au fost asamblate la Arad.
|
#12
Posted 02 August 2018 - 19:49
Cele mai bune sunt DAC-urile 112 si 117 si Rocar DeSimon. Toate ieftine, consum mic, autohtone si suficient de longevive cat să fie inlocuite cu altele dupa 8-15 ani cu costuri minime.
In rest ce să vorbim? de sh-uri cu minim 15 ani folosite de altii sau de cele noi străine foarte scumpe cu consum mare şi durată de viaţă lafel ca DAC-urile? Atuul lor e că îngroaşă bine buzunarele celor care le cumpără cu banii statului. Edited by babarzotea, 02 August 2018 - 19:50. |
#13
Posted 03 August 2018 - 00:47
@Djl, care a fost cel mai civilizat topic deschis de tine?
Evident, prin calitatea replicilor, in opinia ta. Cat despre tramvaie, acestea sunt mari surse de zgomot in oras. Nu am vazut niciodata ceva frumos la un tramvai. Dar, imi amintesc intotdeauna aceste versuri, cand vine vorba de tramvaie: Nu am nimic. Iarna, pomii goi. Si banci pustii in parcul mohorat. Si Intunericul. Pe care-l taie Tramvaiele cu faruri verzi. Atat. |
#14
Posted 03 August 2018 - 02:22
În general alea de nişă au fost cele mai civilizate. Gen "Ceva întrebări în legătură cu electricitatea în România", "Amintiri despre Romtelecom", "Retro R.A.T.B." (care de fapt ar fi trebuit să se numească "R.A.T.B.-ul de altădată"). Şi la Anii '90 (ăla de a fost mutat pe Istoria Românilor acum ani) s-a discutat cât de cât civilizat.
La cum e calea de rulare a tramvaielor din multe oraşe din România normal că sunt tramvaiele zgomotoase. Şi unele tramvaie sunt zgomotoase. Dacă la alea Ceheşti (alea făcute după Americani) sunt mai zgomotoase din cauza principiului de funcţionare, alea Româneşti... În ce oraş ai mers cu tramvaiele? Pentru mine tramvaiele au un farmec specific. De ce, nu ştiu să explic. Poate pentru că-s mai rare. Ca şi cele mai frumoase, dintre cele care au circulat în România în perioade (mai) recente mi s-au părut astea (care nu-s din perioade recente ). Cu Be 4/4 din Iaşi nu am mers şi cred că diferă puţin de cele care circulau pe Sibiu - Răşinari: http://tramclub.org/...opic.php?t=2913 http://www.railfaneu...eber/M/pix.html Be 4/4 Iaşi: http://tramclub.org/...der=asc&start=0 http://transport-in-....php?f=23&t=293 Sibiu (Hermannstadt): http://tramclub.org/...p=195994#195994 http://www.transport...e4-4/be4-4.html http://www.railfaneu.../Sibiu/pix.html |
#15
Posted 03 August 2018 - 06:37
Vino pe Pantelimon, nu-s rare deloc.
Imi place sa merg cu trenul, si cu avionul. Tramvaiul e pe ultimul loc, zdruncina al naibii de rau. Abia te feresti sa nu dai cu capul de geamul din stanga, si poc, intri in cel din dreapta, sau invers. Te si miri ca, totusi, se poate. Dar nu in bucuresti (cu b mic, evident) |
|
#16
Posted 03 August 2018 - 09:28
Cele mai bune tramvaie: T4R desi si Bucur ultima versiune e destul de OK. Cele mai proaste cele antice pe truc, V56, 58 si cele cu scarita, Thomson V09 parca.
Cele mai bune troleibuze: Ikarus 415, cele mai proaste DAC117E. |
#17
Posted 03 August 2018 - 09:42
Alea pe truct trebuiau înlocuite încă din anii '60, dar de unde bani? (dar nici interes nu cred că a fost prea mult). La vremea lor au fost bune, dar în anii '60 deja erau depăşite. Deşi am văzut şi la Germani (ăia din Vest) poze din anii '60 cu tramvaie pe truc. Noroc că tramvaiele sunt durabile şi că unele ţări nu au renunţat la tramvaie, că altfel nu vreau să-mi închipui cum ar fi fost în anii '90. Dacă erai copil când apărea un nou model de tramvai puteai să-ţi plimbi şi copii cu el, căci îl puteai găsi în uz curent. Rareori puteai face asta cu troleibuzul; cu autobuzele... poate rar prin Elveţia şi eventual la Londra (dar cred că au mai fost cazuri extrem de rare unde au folosit 20-25 de ani autobuzele).
Te zgâlâţi rău de tot cu tramvaiul doar dacă calea de rulare e proastă şi suspensiile sunt proaste. Aşa rişti să dai cu capul de toate cele dacă vreun dement se aruncă cu maşina în faţa troleibuzului, autobuzului, midibuzului, microbuzului. Cu trenul îmi place şi mie să merg, dar să fie vagon compartimentat sau eventual etajat (dacă e zonă de munte). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users