Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Când trebuie schimbate discurile?

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#37
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

View PostYOUR_GOD, on 29 iulie 2018 - 19:21, said:

E mai ușoară pe spate, de aceea, nu?
Nu, la franare greutatea se lasa pe fata, si fata se incarca mai mult.
Mare parte din forta de franare e preluata de puntea fata, spatele e mai mult de ghidaj si doar ajuta.

#38
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010

View Postal bundy ro, on 29 iulie 2018 - 19:23, said:

Si in ce unitati de masura o fi masurat ?
Am specificat că la ITP. Nu au precizat unitățile, doar valorile.

#39
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View PostYOUR_GOD, on 29 iulie 2018 - 19:14, said:

... Știu că am fost informat că sunt zgomotoase.
Probabil ca ai pus dinalea mai tari.

Pe vremuri am ajuns la un mecanic dinasta cu garaj in curte, de pe vremea cind repara Dacia si Olcit, ca sa-mi schimb placutele (printr-o recomandare). Sa uitat la masina si ma trimis sa-mi cupar un anumit tip de placute. Le-a luat si ma vazut ca prima data le ia la polizor. Am zis ca-i prost si l-am intrebat ce face. A zis ca asa-i mai bine, fara prea multe explicatii. Ulterior nu am mai fost la el, ca am zis ca-i prost, plus ca am vazut ca mi sa inegrit toata janta si am zis ca ma pus sa cumpar placute proaste. Acum dupa ce am vazut ca nu prea gasesti prin Ro discuri bune, mai ales la pret decent, m-am luminat si eu si am inteles ce a facut. Ma pus sa-mi cumar placute moi, care sa nu-mi mai uzeze asa de tare discul si cum deja aveam sant, a polizat un pic din placute ca sa intre perfect in sant. O placuta noua prinde un pic mai sus fata de disc si in prima faza, dupa ce le schimbi, prinde exact pe buza aia a santului si nu are nici o eficienta. Dureaza citeva zile pina ce buza uzeaza placuta si ajunge in sant.
Din ce am citit eu pe net, cica placutele alea tari, sint mult mai eficiente. Insa degeaba daca rabla mea este veche si nu mai are discuri originale si nici nu am bani sa-i cumpar discuri originale. Asa ca merg mai incet si pastrez distanta. Sau schimb rabla :D

#40
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Cumparati discuri de calitate si placute de calitate.
Placutele ieftine nu inseamna neaparat ca sunt moi.
Placutele de calitate disipeaza mai repede caldura si praful. Unele scartaie, altele nu. E mult de discutat aici...
Discurile le schimbi cand au uzura mare sau bat. Te duci la service, nu te iei dupa utilizatorul Gica care cumpara discuri de frana din dezmembrari si nu se duce la service O.o
Daca nu ai bani de frane bune, poti pune placute si discuri TRW, Brembo sau Delphi - in ordinea asta.

#41
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View Postal bundy ro, on 29 iulie 2018 - 19:23, said:

Si in ce unitati de masura o fi masurat ?
Probabil ca este vorba de eficienta  in % a rezistentei la rulare

Zic asta pentru ca la ultimul meu test de frina de prin august 2017, rezultatele au fost urmatoarele:

Punte fata: Stinga = 2,37kN ; Dreapta = 2,47kN ; Dif = 4% ; Eficienta = 60%
Punte spate: Stinga = 2,03kN ; Dreapta = 1,83kN ; Dif = 9% ; Eficienta = 23%
Frina stationara = Stinga = 1,65kN ; Dreapta = 1,76kN ; Dif = 6% ;
Rezistenta la rulare Punte fata: Stinga = 0,26kN ; Dreapta = 0,24kN ; Eficienta = 59% ; Greutate punte 815kg
Rezistenta la rulare Punte spate: Stinga = 0,5kN ; Dreapta = 0,44kN ; Eficienta =62% ; Greutate punte 620kg

View PostYOUR_GOD, on 29 iulie 2018 - 19:16, said:

54 pe față și 56 pe spate
La rulare eu aveam 60% pe fata si 62% pe spate, adica un pic peste ce zice YOUR_GOD ca are el.
Din testul meu nu rezulta ca ar conta diferenta dintre fata si spate. Masuratorile sint facute pe fiecare punte in parte si diferenta apare doar intre rotiile de pe acesi punte.
(de curios am sa-l intreb pe mecanicul ce-mi face mie ITP-ul)

Edited by florin71_skoda, 29 July 2018 - 19:45.


#42
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

View PostYOUR_GOD, on 29 iulie 2018 - 19:26, said:


Am specificat că la ITP. Nu au precizat unitățile, doar valorile.
Citite de pe forum si puse cap la cap.
Cand schimbi discurile (neovalizate) stai langa mecanic sa curete bine butucii de rugina si sa puna vaselina cu cupru (intre disc si butuc).
Daca nu curata rugina si nu pune vaselina o sa ti se ovalizeze rapid discurile (indiferent cat sunt de bune) si risti sa se strice si butuci (asta vezi dupa ce schimbi iar discurile si ti se par ovalizate din prima).

Din ce mai tin eu minte (estimarile de pret de acu 2ani):
- discuri fata 200-250 lei/ bucata
- discuri spate 150-200 lei/ bucata
- placute 100-200lei setu.
- maruntisuri de pe la etrieri 100-300lei
- manopera cateva sute lei.

total vreo 1500lei
la banii astia prefer sa iau o zi de co si sa stau laga mecanic.

Edited by arg, 29 July 2018 - 19:45.


#43
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010
Gata. Le-am verificat. Sunt mai mari, de aceea a apărut marginea aceea. Mi s-a spus că 'mai au pe ele'. De asemena,  mi s-au recomandat plăcute 'proaste'. Se pare că actualele sunt prea bune, lol și de aceea au lăsat urme pe discuri.

#44
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
nu-s prea bune, sunt doar nepotrivite cu acele discuri.

#45
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010
De care trebuia să iau? Nu le-am cumpărat pe primele, personal. Le-a comandat mecanicul.

#46
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Exista placute mai moi si mai dure. Alea moi se mananca mai repede, dar discul scapa cu uzuri mai mici, alea dure rezista mai mult dar mamanca mai repede discul.
Cum nu pricep despre ce vorbesti, ce sunt mai mari, discurile, sau placutele, ce anume vrei sa schmbi exact, zic sa cumperi ce crezi, sau mai bine lasa-l pe mecanic sa aleaga, ca tu vorbesti cam aiurea. Nu avea cum baga discuri mai mari in diametru, fara sa schimbe si etrierele, placute mai mari iar nu vad cum le-a putut inghesui sa incapa.

#47
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010

View Postrumegus, on 02 august 2018 - 08:14, said:

Era evident ca nu urma sa intreprind eu vreo operatiune de schimbat discuri sau altceva.
Despre discuri vorbesc. M-am gandit eu ca sunt mai mari...sau placutele mai mici, nu stiu, pentru ca au...buza aceea cauzata de uzura.

#48
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Contrar logici, totusi nu-i ceea ce pare.

Eu prima data am dus discurile fata la rectificat si am luat teapa. Cind au dat jos buza aia exterioara, au aparut si mici ciupituri in disc, pe raza mare, aia exterioara si "batea"frina ca si la discuri ovalizate.  Am studiat problema si am descoperit ca placutele prind citiva milimetri in afara discului si prindeau exact pe fisurile alea mici crete la rectificat pe raza exterioara.
Mister total. Nu are logica. Desi placule prinnd un pic si in aer, totusi fac buza aia. De ce o fac ? Nu stiu, ca nu are logica.

Am uiatat sa ma interesez sa aflu ce placute am eu. Sper sa nu uit miine.
Din ce stiu eu, cred ca multa vreme am pus Ferodo, dar nu sint sigur. Acum este posibil sa am ceva TRW, dar nu sint sigur. Deaia nici nu am zis nimic azi dimineata cind am citit mesajul tau.
Cert este ca am niste placute mai "moi" care la frinare se "ërodeaza" forte mult si tot timpul am jantele murdare de negreala (jante de aluminiu pe care se vede foarte usor negreala lasata de placute)

#49
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010
Și eu, tot de aluminiu am jantele și apare și la mine acel praf. Mai fac și zgomot.

#50
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

View Postflorin71_skoda, on 02 august 2018 - 23:26, said:

...Mister total. Nu are logica. Desi placule prinnd un pic si in aer, totusi fac buza aia. De ce o fac ? Nu stiu, ca nu are logica....
si eu am crezut initial ca marginea aia e cea mai ramas din disc, o zona netocita...
dar se pare ca nu e asa, de fapt e o bavura, este material de pe fata discului impins spre margine, e posibil ca grosimea marginii sa fie mai mare decat cea a discului original (dar inca nu am masurat)

#51
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Material impins spre margine inseamna ori cedare a materialului -> intrat in zona plastica, ori topirea metalului.

Eu zic ca nu s-a intamplat nici una nici alta. E pur si simplu o diferenta intre zonele de contact intre placute si disc care ramane nefrecata.

#52
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010
Si asta ce inseamna? Ca nu cred ca eu am incins discurile sa se topeasca cu Skoda mea, motor 1.6.

#53
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
e sufiecient sa franezi mult doar din frana de serviciu... sa vezi cum se fac vai de mama lor...

#54
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010
Nu prea mai folosesc rana de mana, decat daca stationez cu motorul pornit si ies din masina. Dar am folosit-o vreun an si ceva, cand parcam masina. Asta nu se pune, nu? Si oricum, intotdeauna pun frana de mana, cand masina se afla pe loc. Nici nu cred ca a fost conceputa pentru alte situatii. In afara de maxima smechereala. Iar eu nu-s smecher.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate