Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Mijloace alternative de deplasare (trotinete, scutere electrice, segway)
#19
Posted 24 July 2018 - 05:01
arg, on 23 iulie 2018 - 17:17, said:
se considera autovehicul... Nu, biciclistul nu se considera autovehicul, el doar conduce un vehicul a carui circulatie este supusa unor reglementari: OUG 195/2002: Art. 6 În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles: ... 10.bicicletă - vehiculul prevăzut cu două roţi, propulsat exclusiv prin forţa musculară, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor; De fapt, asa cum ar trebui sa stie toti conducatorii auto, pentru ca au fost examinati si au obtinut permisul de conducere, biciclistii nici nu au voie sa circule pe trotuar: Regulament aplicare OUG 195/2002: CAPITOLUL V Reguli de circulaţie SECŢIUNEA a 4-a Reguli pentru alţi participanţi la trafic Art. 161 (1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede: .... c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; sau pe aleile din parc: ....k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor; Iar cei care se afla uneori pe banda a doua a sensului de mers poate ca, cine stie, vor sa vireze la stanga: ...... p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga; |
#20
Posted 24 July 2018 - 07:48
Ai inteles gresit, el biciclistul se considera autovehicul si merge pe mijlocul benzii.
Si nu uita, pot sa le fac oricand o baita cu lichid de parbriz. Nu sunt impotriva bicicletelor dar unii chiar exagereaza. Edited by arg, 24 July 2018 - 07:49. |
#21
Posted 24 July 2018 - 07:54
Chiar sa i faci. Sã vezi ce fain te salta poliția la un control. Faceți din astea in trafic și o sa o incasati.
|
#22
Posted 24 July 2018 - 07:56
Adica nu am voie sa-mi spal parbrizul cat sunt in trafic?
Nu-s atat de dus cu pluta cat sa-i dau cu bidonul in cap. Edited by arg, 24 July 2018 - 07:57. |
#24
Posted 24 July 2018 - 14:35
Write&Run, on 23 iulie 2018 - 17:06, said:
Orasele sunt tot mai aglomerate, oamenii au nevoie de tot mai multa libertate si de mai multa miscare, cat mai rapid, cat mai ieftin, cat mai eficient. MicroEdge, on 23 iulie 2018 - 17:15, said:
Este o idee buna, totuși aceste "jucării" trebuie limitate la max 40-50km/h Perfect de acord cu voi. Dar cu doua conditii: 1) sa nu circule printre pietoni,adica pe trotuare. 2) daca circula pe drumurile publice,practicantii de asa ceva sa fie obligati la promovarea unui examen:teoretic,medical (mai ales) si practic,finalizat cu un permis de circulatie pe drumul public. Edited by adisz, 24 July 2018 - 14:36. |
#26
Posted 24 July 2018 - 15:04
Nu exista nici o obligatie in acest sens. La fel de bine poti sa-ti cumperi o bicicleta care are motor pus aftermarket pe ea. Poti face ce vrei, poti conduce beat, poti circula pe drum, dar din cauza masinilor parcate pe banda de lang trotuar, poti circula intre banda 1 si 2.
De asemenea majoritatea celor care fac naveta cu bicicleta/scuter/trotineta au camera montata. Totodata daca faceti pe zoro din masina, e foarte usor sa sune la politie si sa vina un echipaj. Nu va da amenda ca nu ati fost cuminte, sau ca ati stropit cu lichid de pabriz intentionat, doar va verifica putin la sange actele masinii, trusa, extinctor, folii, uzura anvelope, beecuri in bord, etc. Cius. |
#27
Posted 24 July 2018 - 15:22
Articolul 7
( 2 ) Pentru a conduce o bicicleta pe drumurile publice, conducatorul acesteia trebuie sa aiba varsta de cel putin 14 ani. regulament Art. 100 Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol. 1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor Art. 160 ( 1 ) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand. ( 2 ) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule. ( 3 ) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete. ( 4 ) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata. Art. 161 ( 1 ) Se interzice conducatorilor de biciclete sau mopede: a ) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor"; b ) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate; c ) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; d ) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale; e ) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate; f ) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora; g ) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul; h ) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane; i ) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite; j ) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic; k ) sa circule pe aleile din parcuri sau gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor; l ) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16; m ) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada. n ) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor; o ) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau moped; p ) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga; r ) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent - reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa; s ) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul. (2 ) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate. iar, conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului. ti-am subliniat eu. pe scurt, nu ai ce cauta la 2m de bordura cand e gol pana acolo. Edited by arg, 24 July 2018 - 15:28. |
#28
Posted 24 July 2018 - 15:30
Draga, in Bucuresti, prima banda e ocupata de masini parcate in general.
|
|
#29
Posted 24 July 2018 - 15:38
dar cu toate astea, in multe locuri sunt amenajate piste de biciclete.
iar daca nu poti merge pe langa bordura sau acostament poti merge pe jos pe langa bicicleta pe trotuar, nu scrie nicaieri ca ai voie sa ajungi pe banda 2 depasind prin stanta o masina stationata (sau oprita sau parcata). hai sa nu confundam bicicletele cu autovehiculele. "2.acostament - fasia laterala cuprinsa intre limita partii carosabile si marginea platformei drumului;" acu poate gresec eu, dar eu nu vad nicaieri cum ca bicicletele si mopedele au prioritate pe drumurile publice (decat atunci cand sunt pe banda lor) din punctul meu de vedere obligatia de a evita pericolul este a biciclistului nu a mea ca sofer, personal ii ocolesc cat de mult imi permite drumul, iar daca nu pot lasa un 1.5m pana la biciclist prefer sa nu-l depasesc. Edited by arg, 24 July 2018 - 16:00. |
#30
Posted 24 July 2018 - 16:00
Auzi, tu ca sofer ai pretentia de multe. Dar la randul nostru, al soferilor daca nu devenim mai corecti cum putem pretinde corectitudine din partea soferilor de bicicleta?
Ia uita-te tu aici mai spre final: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZVf9E1qpvwY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#31
Posted 24 July 2018 - 16:08
mai nene eu era sa rad cativa biciclisti bucuresteni care se considerau pe soseaua lor..... primita cadou de la mamica lor....
stii ce fain e sa ai 50-60km/h si sa-ti treaca cu bicicleta pe trecere..... te urci cu totul pe frana si zici doamne ajuta sa orpesc la timp. sau sa-ti iasa dintre masinile parcate direct pe banda 2.... totusi masina are 1.5t iar tartacuta lor doar cateva kg. cu filmul ala chiar m-ai provocat exact faza de la final, ia uite ce e pe trotuar https://www.google.c...!7i13312!8i6656 cumva banda pentru biciclete? ups nu stiai? ce cauta colegul biciclist pe carosabil, ca are banda special amenajata pe troturar Edited by arg, 24 July 2018 - 16:12. |
#32
Posted 24 July 2018 - 16:14
Unele benzi de biciclete sunt marcate si ELIMINTATE, pentru ca nu corespund prevederilor europene. Boss daca nu esti informat dejeaba sari cu curul in sus.
Omul asta are un video in care merge pe pistele de bicicleta din Buc si iti arata ca sunt nu stiu cate piste dezafectate .Si ca reactia soferilor este exat asta a ta, ca ce cauti tu pe sosea. http://www.b365.ro/c...ita_251657.html |
#33
Posted 24 July 2018 - 16:16
eliminatul din hartii nu conteza, ai marcaj de pista mergi pe el, nu ai ce cauta pe carosabil,
Edited by arg, 24 July 2018 - 16:17. |
|
#34
Posted 24 July 2018 - 16:18
LOOLOLOLOL ce ignorant esti. Ce n-as da sa prind unul ca tine in trafic. Tu citesti ce scrie acolo, sau nu? dejeaba e marcaj, asta nu inseamna ca pista de biciclete este deschisa biciclistilor. S-au deschis multe piste de Biciclete, insa in realitate nu corespund normelor, asa ca le-au inchis. Cum?
au pus la intrare pe ele si la iesire o placa cu pista inchisa biciclistilor. |
#35
Posted 24 July 2018 - 16:22
Deenman, on 24 iulie 2018 - 16:18, said:
...au pus la intrare pe ele si la iesire o placa cu pista inchisa biciclistilor. Deenman, on 24 iulie 2018 - 16:18, said:
.....Ce n-as da sa prind unul ca tine in trafic. ..... tu nu intelegi ca mie unul imi este frica de biciclisti, ca din prostia lor ma baga pe mine la belele. cum crezi ca se sfarseste o neasigurare la schimbarea directei de mers a biciclistului.... cand ajunge sub masina? Edited by arg, 24 July 2018 - 16:24. |
#36
Posted 24 July 2018 - 16:30
Deci dupa parerea ta biciclistii nu ar trebui sa circule pe drum (chiar daca circula langa trotuar) neavand banda de biciclete facute. Daca gandesti asa, poate sa-ti sara in orice moment un om dintre masini in timp ce tu mergi pe banda 1.
Sau poate sa-ti sara un pieton dupa un autobuz ce tocmai a ajuns in statie. Sau poate sa-ti intoarca unu pe dubla continua cu scuterul si sa-l iei la 70km/h. Biciclistii si cei care merg pe scutere ori alte metode de deplasare pe roti trebuie sa circule si ei si sa se suspuna legislatiei in vigoare. Am voie sa beau, am nevoie sa merg fara casca, am voie sa merg pe banda a 2a daca prima banda este ocupata de masini parcate ilegal. Am voie sa merg pe banda 1 daca masinile sunt parcate ilegal pe banda de biciclete (acolo unde exista). As interzice total accesul cu biciclete in parc. Nu sunt biciclist, dar cand o sa revin in Bucuresti, prima chestie pe care o sa o fac este sa-mi vand masina sa scap de ea, ca sa nu mai devin un frustrat care sta in trafic. Edited by Deenman, 24 July 2018 - 16:32. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users