Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Legea privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor 2018

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,120
  • Înscris: 22.05.2003
Hai sa va distrati si voi, ca sa stiti ce va asteapta.

Iadul vietii la comun va capata noi valente, pana cand vor arde niste blocuri si case in rascoale spontane Posted Image

Quote

Buna ziua,
Va trimit mai jos cateva intrebari adresate de un Presedinte al unei asociatii de proprietari, firmei de cenzorat cu care colaboreaza x

Datorita faptului ca in viitorul apropiat intra in vigoare noua lege, te rog sa ma lamuresti cateva chestiuni, pentru a fi sigura ca inteleg si aplicam ce trebuie:
1.   Adunarea Generala:
a.    Convocare: Art.47 pct 4: “Proprietarii sunt anuntati, prin afisare la avizier si pe baza de tabel nominal convocator sau, in cazul proprietarilor care nu au fost anuntati, pe baza tabelului nominal convocator, prin posta cu scrisoare recomandata, cu continut declarat si confirmare de primire, asupra oricarei adunari generale a asociatiei de proprietari, cu cel putin 10 zile inainte de data stabilita, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunarii generale,” – cum facem cu tabelul nominal? Umblu din usa in usa? Las tabelul la avizier? Ce fac cu cei care nu sunt in tara sau nu locuiesc, scrisoare recomandata?

Raspuns: Cu tabelul nominal procedati cum doriti. Recomandat este sa mergeti cu el din usa in usa, sau sa afisati la avizier un interval orar la care proprietarii sa vina la sediul asociatiei sa il semneze, ori o alta metoda identificata de dvs. astfel in PROPRIETARII SA SEMNEZE (SI IN NICIUN CAZ RUDELE ACESTORA, CHIRIASI, ETC.) Semnatura din tabelul convocator sa fie identica cua proprietarului din acte.
Aveti in vedere ca aceasta LEGE MINUNATA specifica faptul ca “Proprietarii sunt anuntati...”..nu doar proprietarii Membrii ai asociatiei...pt ca se prezupune ca toti proprietarii pot sa asiste fara drept de vot la sedinta Adunarii Generale, intrucat hotararile AG le sunt si lor obligatorii!!!
b.   Deciziile se iau tot in AG reconvocata, indiferent de nr celor prezenti – important sa fie membri, nemembrii nu au drept de vot. Da?

Raspuns: Hotararile se iau DOAR de catre membrii asociatiei. Aveti in vedere ca dupa data de 28 sept 2018 aveti obligatia sa actualizati acordul de asociere si sa il depuneti la Judecatorie cu toti membrii asociatiei care nu sunt inca inscrisi in acest acord, chiar daca ei au devenit membrii ai asociatiei pe baza de cerere scrisa in perioada legii 230/2007.
“Art.17 (7) Înscrierea ulterioară în asociaţie a proprietarilor care nu au fost prezenţi la adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociaţiei de
proprietari sau care au dobândit calitatea de proprietari ulterior adunării de constituire, după caz, se face la cererea scrisă a acestora, prin semnarea unui act adiţional la acordul de asociere. Prin grija preşedintelui asociaţiei de proprietari, actele adiţionale se ataşează dosarului de infiinţare a asociaţiei, se păstrează la sediul asociaţiei şi se prezintă compartimentelor de specialitate din cadrul primăriei, la solicitare a acestora.
(8) Acordul de asociere şi statutul asociaţiei de proprietari, actualizate, se depun de către preşedintele asociaţiei de proprietari, ori de câte ori sunt modificări, la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.
(9) Odată cu pierderea calităţii de proprietar în condominiu, încetează statutul de membru al respectivei asociaţii de proprietari.

****************************************************************************************************
2.   Regulament de Ordine Interioara: Art 22, pct 2: ‘se adopta in adunarea generala a asociatiei de proprietari cu acordul majoritatii proprietarilor din condominiu’ – la nici o AG nu am avut majoritatea proprietarilor, in plus in AG de regula au drept de vot membrii – ei hotarasc si deciziile se iau in AG reconvocata. Deci, cum dezbat si aprob ROI-ul?

Raspuns: Acest Regulament de Ordine Interioara se adopta cu 50%+1 dintre proprietarii din condominiu!!! (Nu doar cu 50%+1 dintre proprietarii membrii ai asociatiei!!!)

O lege foarte greu de aplicat, de aceea va spun ca activitatea se complica extrem de mult pentru toti factorii implicati in activitatea asociatiei, ...presedinte, cenzor, membrii de comitet, etc.
****************************************************************************************************
3.   Modificare fond rulment: ne gandim sa facem AG in care sa modificam valorile fondurilor de rulment si reparatii astfel: acum am rulment 500 lei si reparatii 200 lei. Facem rulment 200 si reparatii 500 – scad banii dintr-un fond si completez fondul de reparatii. Putem? La cei care au platit ambele fonduri nu restituim nimic, doar rezolvam din chitante scaderea si completarea. Este ok?

Raspuns: Nu. Nu este ok. Trebuie sa dimensionati si sa emiteti hotarare de AG ca fondul de rulment sa fie actualizat la nivelul celei mai mari intretineri din anul precedent, si aici trebuie sa specificat luna in care se face actualizarea, si sa definiti anul precedent. de exemplu: actualizarea fondului de rulment se realizeaza anual in listele lunii iulie, la nivelul intretinerii celei mai mari din anul precedent: varianta 1: 12 luni in urma respectiv iunie anul curent – iulie anul precedent, sau varianta 2, anul calendaristic precedent, respectiv 2017 daca suntem in 2018.
Nu aveti dreptul legal de a proceda altfel cu fondul de rulment. Exista hotarari definitive ale instantei in care se mentioneaza faptul ca nu se poate excede cadrului legal, respectiv un apartament nu poate sa contribuie la fondul de rulment cu o suma mai mare decat ceea ce prevede legea, respectiv la nivelul celei mai mari intretineri din anul precedent!
Legea nu spune nimic despre situatia in care in anii precedenti aveam intretineri mai mari, am depus atunci sume la fondul de rulment, si anul acesta intretinerea cea mai mare ..este mai mica decat sumele deja platite la fondul de rulment. Sfatul nostru este sa se restituie aceste diferente sau prin hotarare de AG pe baza de dispozitie de plata.
Fondul de reparatii este un fond obligatoriu, care se incaseaza si se gestioneaza pe criteriul cota parte indiviza si  care are alt regim decat fondul de rulment. In niciun caz nu este legal sa realizati operatiunile propuse prin ce ne-ati scris la acest punct.
“Art. 71. (2) Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Comitetul executiv fundamentează şi prezintă adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea fondului de reparaţii, care se alimentează în avans, în tranşe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de
proprietari. Fondul de reparaţii este utilizat numai pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creşterea calităţii ambientalarhitecturale
a construcţiilor, precum şi pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune.
(3) Sumele încasate pentru constituirea fondului de reparaţii se depun, în conformitate cu prevederile prezentei legi, în contul asociaţiei
de proprietari prevăzut la art.20 alin.(1).
(4) Pentru încasarea fondului de reparaţii, administratorul eliberează chitanţă nominală separată.”

*******************************************************************************

4.   Semnatura cenzor: cum facem cu semnarea si prezenta cenzorului la toate AG si Sedinte CE?

Raspuns:  “Art.61 - Cenzorul asociaţiei de proprietari are, în principal, următoarele atribuţii:
f) participă la adunările generale ale asociaţiei şi ale comitetului executiv, asigurând legalitatea desfăşurării acestora.”
Spiritul legii este de a asigura legalitatea desfasurarii acestor sedinte de AG si Comitet.
Din discutiile avute cu juristi pe acest articol, am inteles ca: La adunarile Generale, clar trebuie sa participam, pentru ca fara avizul nostru de legalitate ca este indeplinita procedura de convocare/reconvocare, NU se mai poate desfasura sedinta AG, iar pe parcursul sedintei este necesar sa avizam dpdv legal hotararile care se iau si la final sa semnam si sa avizam hotararea AG care obligatoriu se va redacta in cadrul sedintei si va fi semnata de catre toti membrii asociatiei participanti, nu doar de catre membrii comitetului cum era pana acum Posted Image))))) Adica dupa vreo 2-3-4 ore de sedinta, trebuie sa ramana toti membrii asociatiei sa semneze acea hotarare de AG si noi sa o avizam pentru legalitate.
In ceea ce priveste sedintele Comitetului Executiv, trebuie sa asiguram legalitatea desfasurarii acestor sedinte lunare, respectiv sa validam procedura de convocare pe baza de tabel de semnaturi si sa dam aviz favorabil textului deciziei comitetului.
Pentru aceasta actiune, putem (credem noi Posted Image) prin hotarare de AG si/sau clauze contractuale sa ne fie transmis prin intermediul emailului tabelul convocator semnat si decizia Comitetului Executiv si noi sa emitem aviz de legalitate, pe care sa vi-l transmitem prin posta electronica aferent acelei decizii, care obligatoriu trebuie afisata la avizier.
Pentru deplasarea unui reprezentant al firmei noastre de cenzorat la sedintele de comitet se va percepe o suma de minim 150 lei, insa doar pentru a veni si a aviza legalitatea deciziei si a convocatorului, in niciun caz sa participe un salariat al nostru la aceste sedinte pe doata durata sedintei, pentru ca orele suplimentare costa foarte mult...de aceea, noi am analizat o varianta de participare prin indeplinirea asigurarii legalitatii avizarii.
Daca se insista sa ne deplasam la sediul asociatiei trebuie sa ne evaluam necesitatile de personal in acest sens, sa angajam oameni noi, si sa evaluam adevaratul cost in acest sens. 150 lei pe deplasare, este pt acele deplasari ocazionale si absolut necesare, in niciun caz nu acopera costul cu un salariat care sa vina luna de luna si sa mai si ramana la dezbaterile din cadrul sedintei.

In acest caz cel mai simplu este sa va luati un cenzor din asociatie, daca se insista si este absolut necesara aceasta participare si fizica la aceste sedinte. Eu ma intreb: Oare cum Guvernului ii este permis sa faca teleconferinta video cu prefectii, si un cenzor de la o asociatie nu poate participa de la distanta la aceste sedinte, asigurand legalitatea acestora, de fapt acesta fiind scopul si misiunea lui, si in niciun caz sa intervina in atributiile emiterii deciziilor care sunt ale membrilor comitetului.

Acest aspect ramane sa il discutam si sa il clarificam prin costuri si resurse alocate in acest sens..... Trebuie sa gasim o formula si de rentabilitate a activitatii noastre, pentru ca la preturile la care am activat pana in prezent in niciun caz nu se mai poate continua in conditiile noii legi. Cine crede ca mai poate asigura un serviciu de cenzorat profesionist, la standardul impus de noua lege la preturile din trecut, cred ca se inseala.  Poate doar..sa puna stampila pe acte...fara sa faca ceva in plus, ...iar noi nu facem parte din aceasta categorie al asa zisilor cenzori...

“Art.55. - (1) Comitetul executiv are următoarele atribuţii:
(2) Comitetul executiv avizează toate documentele asociaţiei de proprietari, corespondenţa şi registrele privind gestiunea administratorului.
(3) Şedinţele comitetului executiv se ţin cel puţin o dată pe lună, şi se convoacă pe bază de tabel convocator, de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru şedinţă.
(4) Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul unic de procese-verbale al asociaţiei de proprietari şi se semnează de toţi membrii prezenţi, precum şi de către cenzor/comisia de cenzori şi se afişează la avizier în termen de maximum 7 zile de la data şedinţei comitetului executiv.”
************************************************************************************************
5.   Multe fonduri: facem AG pentru comasarea tuturor fondurilor existente: telekom, 2%, tabla, dobanda bancara etc si le transform in reparatii sau este suficienta hotarare de CE?
Raspuns: Trebuie sa existe hotarare de AG in acest sens!
************************************************************************************************

6.   Date contact: Art.57 pct m): “m)afiseaza programul de incasari si datele de contact ale administratorului, ale membrilor comitetului executiv si ale membrilor comisiei de cenzori ori, dupa caz, ale cenzorului;” – acest punct nu intra in contradictie cu GDPR-ul? Nu-mi pot afisa nr de telefon – este de la munca, idem si al Cristinei, punem e-mail-ul: [email protected]?

Raspuns: Da. Afisati datele de contact ale persoanelor juridice, telefoane si adrese de email publice puse la dispozitie. Noi va punem la dispozitie un nr de telefon si o adresa de mail a firmei. Nu se afiseaza date de contact personale, decat cu acordul scris al celor implicati.

************************************************************************************************

7.   Cartea tehnica: nu avem. Conform Art.8 in lipsa trebuie reconstituita – cum facem asta? Noi am mai incercat acum vreo 2 ani sa obtinem cartea tehnica de la Primarie si nu au nimic, idem la Inspectoratul in contructii. Cum procedam?

Raspuns: Faceti adresa scris catre  Departamentul de indrumare al asociatiilor de proprietari, si veti actiona asa cum va indica acesti...specialisti din Primarie! Posted Image)). textul de lege mentioneaza, ca pe costul asociatiei aveti OBLIGATIA reconstituirii acesteia!!Posted Image)) Amuzant nu-i asa?

“Art.8. - Unităţile deţinătoare a cărţii tehnice a clădirilor sunt obligate să transmită asociaţiilor de proprietari, cu titlu gratuit, cărţile
tehnice ale construcţiilor, la solicitarea acestora. Unităţile în arhiva cărora se găsesc proiectele clădirilor sunt obligate să elibereze
asociaţiilor de proprietari copii ale proiectelor de clădiri elaborate. Costul executării copiilor este suportat de asociaţia de proprietari
solicitantă. În lipsa cărţii tehnice a construcţiei şi/sau a proiectului, asociaţia de proprietari are obligaţia reconstituirii acestora, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.”
************************************************************************************************

8.   Reparatiile: Art.49, pct 4: “Pentru situatiile care vizeaza numai proprietarii unui tronson sau ai unei scari, hotararile sunt luate prin acordul scris al majoritatii proprietarilor scarii sau tronsonului respectiv, membri ai asociatiei de proprietari, pe baza de tabel nominal.” – deci daca am 14 apartamente, iar din ele doar 7 sunt membri in Asociatie, 50%+1 (4 proprietari) hotarasc ce fac in blocul respectiv? De exemplu reparatie acoperis? Pentru a face o reparatie majora trebuie stransi banii inainte?

Raspuns: Da. Textul de lege este clar in acest sens. in exemplul dvs, cei 4 proprietari membrii ai asociatiei hotarasc pt toti cei 7 si pentru ceilalti proprietari care nu sunt membrii din blocul/scara respectiva.
************************************************************************************

Daca mai am nelamuriri revin.

Raspuns: Va raspundem cu mult drag, doar ca este posibil sa intarziem putin cu raspunsurile pentru ca este o perioada fff aglomerata, cu multe Adunari Generale, pentru ca oamenii vor sa implementeze bugete noi, reguli si regulamente noi, fisa postului pentru presedinte si membrii comitetului executiv, salarii marite pentru toti factorii implicati, si vor sa le prinda pe procedura de convocare / reconvocare a AG pe legea actuala, pentru ca extrem de putini presedinti vor avea disponibilitatea sa umble din usa in usa cu tabelul de semnaturi, sau sa scrie sute de scrisori recomandate cu valoare declarata si confirmare de primire, atat pentru convocarea AG cat si pentru reconvocare....
Din aceste motive, foarte multe asociatii organizeaza pana pe 28 septembrie AG, pentru ca ulterior, nici macar presedintii nu mai pot demisiona, pentru ca trebuie sa ramana in functii pana la alegerea unui nou presedinte....::Posted Image) si daca nu mai doreste nimeni, se “pricopseste” cu beleaua pe cap ...ani de zile Posted Image))), pentru ca art 56 alin 3 nu mentioneaza nimic despre faptul...ca poate niciun proprietar nu mai vrea sa devina presedinte!!!!Posted Image))

“Art.56. (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari este candidatul, membru al asociaţiei de proprietari, ales prin voinţa sa şi a jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenţi în cadrul adunării generale. Preşedintele poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuţiile sale unui membru al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică.
(2) În caz de încetare a mandatului preşedintelui înainte de termen, comitetul executiv convoacă, în termen de 5 zile de la încetarea mandatului, o adunare generală pentru alegerea unui nou preşedinte.
(3) În cazul schimbării preşedintelui asociaţiei de proprietari, vechiul preşedinte este obligat să transmită noului preşedinte în termen de 5 zile de la încetarea mandatului său, în baza unui proces-verbal de predare-primire vizat de membrii comitetului executiv şi de către cenzor/comisia de cenzori, toate documentele şi bunurile asociaţiei pe care le-a avut în administrare sau în folosinţă.
(4) În cazul în care adunarea generală a asociaţiei de proprietari decide în acest sens, şi cu acordul preşedintelui în funcţie, asociaţia de proprietari poate finanţa participarea preşedintelui la cursuri de perfecţionare acreditate conform legii, referitoare la constituirea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.”

Vrea sa fie cineva presedinte pe viata? (exceptie Dragnea si Iohannis)!

Posta Romana va raporta cresteri ale cifrei de afaceri!

#20
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
Mă întreb ce faci dacă ai unul care nu plătește, te judeci cu el, dar între timp rămâi din cauza lui fără fond de rulment? Că de mărit n-ai voie, de folosit alte fonduri pentru facturi n-ai voie...

#21
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002
Eu v-am spus ca legile sunt facute de tampiti care nu au nici o legatura cu destinatarii respectivei legi, legea mie mi se pare o tampenie, dar de fapt este o chestie  misto de facut cascaval, pentru cine? pentru stat desigur, si respiram usurati, faci un curs de calificare, iti iei meseria de administrator de bloc, dar ce sa vezi, peste 4 ani trebuie sa faci iarasi cursul de calificare, sa dai iar examen, ia uite domne, cum uitam noi meseria dupa 4 ani, sau schimbam legea asta de cacat din doi in doi ani ?

Ma uit la atributiile presedintelui, pai deja asta trebui sa fie ori pensionar si bun de alergat ori fara job, cert este ca odata cu legea noua eu fara 2500 de lei lunar nu as accepta sa fiu presedinte de bloc, idem si administrator, pai daca o sa fie standard ocupational, se cheama ca o sa aiba salariu, deja o cheltuiala de minim 1900 de lei pentru asociatia de proprietari,plus presedintele, pai cine a facut legea a fost un tampit maxim, eu l-as bate in cap si in gura, ca pe coasa ca tare prost a fost

#22
George78910

George78910

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,593
  • Înscris: 14.11.2016
Locuiești la bloc? Ce drepturi și obligații noi vei avea, începând de vineri
Vineri intră în sfârșit în vigoare noua lege ce vizează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai bună sau mai rea decât actuala reglementare (pe care o va înlocui cu totul), noua lege aduce noutăți pentru toate părțile implicate. În primul rând, legea aduce noutăți pentru proprietari: noi drepturi, noi obligații, amenzi necunoscute până acum, sancțiuni mai aspre ș.a.m.d. Le-am sintetizat astăzi pe cele mai importante dintre acestea.


Începând cu 28 septembrie 2018, cadrul legislativ al asociațiilor de proprietari se va modifica, prin intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor.

1. Proprietarii care nu vor permite accesul în locuință pentru reparații, lucrări sau în situații de urgență, după ce au primit preaviz motivat de la asociație, vor risca o amendă de la 500 la 3.000 de lei. Cuantumul amenzii se regăsește și acum în lege, dar se aplică pentru neluarea măsurilor necesare pentru a repara și a menține clădirea în stare de siguranță. Noua lege fixează însă amenda pentru refuzul efectiv de a permite accesul.

2. Orice proprietar care închiriază va trebui neapărat să notifice asociația cu privire la prezența chiriașilor în apartamentul său în cel mult zece zile de la semnarea contractului de închiriere. De asemenea, la bloc vor putea să se înființeze și asociații de chiriași, conform noii legi.

3. Noua reglementare prevede o obligație expresă a proprietarilor de a comunica asociației și organului fiscal local orice schimbare a suprafeței construite sau utile, în cel mult 30 de zile de la încheierea lucrărilor. Nerespectarea acestei obligații va atrage, potrivit actului, o amendă de la 200 la 1.000 de lei.

4. Cotele de contribuție trebuie vor plătite în cel mult 30 de zile calendaristice de la data afișării listei lunare de plată, conform noii legi, față de legea actuală, care prevede 20 de zile. Administratorul va trebui să notifice scris restanțierii, de asemenea.

5. Legea nouă impune câteva obligații clare în sarcina dezvoltatorilor imobiliari care construiesc blocuri de locuințe. În primul rând, dezvoltatorii vor trebui să-i informeze la momentul înstrăinării pe cumpărători cu privire la necesitatea constituirii asociațiilor de proprietari. Celor care cumpără locuințe în ansamblurile rezidențiale trebuie să li se asigure furnizarea serviciilor de utilități publice, iar dezvoltatorul va trebui neapărat să le pună la dispoziție locatarilor cartea tehnică a construcției.

6. Obligația de a constitui asociațiile de proprietari acolo unde există cel puțin trei proprietăți individuale și spații comune este stabilită foarte clar în noua lege, nu lăsată sub zodia opționalului. Prin urmare, toți cei aflați în această situație trebuie să-și înființeze asociații de proprietari, conform noii legi.

7. Ca o noutate față de legislația în vigoare, Legea nr. 196/2018 stabilește ca structura conducerii unei asociații de proprietari să fie diferită în funcție de numărul de apartamente din imobilul în care se va înființa asociația.

8. Legea nouă stabilește că proprietarii nu vor mai putea fi reprezentați (prin mandat) în adunarea generală de președinte, vreun membru al comitetului ori de administrator. Și, totuși, ce va face proprietarul care nu va putea veni la ședințele adunării generale? Va putea mandata scris și semnat pe orice alt membru al asociației (împuternicirile se vor atașa la procesul-verbal al ședinței).

9. Ca nou proprietar al unui apartament, e bine de știut că există un termen-limită de zece zile lucrătoare (de când a operat efectiv transferul dreptului) pentru a transmite asociației toate informațiile necesare acesteia pentru calcularea cotelor de întreținere.

10. Dacă unele blocuri au funcționat până acum și în lipsa acestui document, e bine de știut că noua lege obligă asociațiile să aibă un regulament de bloc, făcut după un model oficial pe care autoritățile trebuie să-l pună în dezbatere în perioada următoare.

11. Tot această nouă lege prevede expres și că cei care locuiesc la primul nivel al unei clădiri (și care nu folosesc liftul aproape niciodată, neavând de ce) vor putea fi scutiți de a mai plăti ceva pentru consumul de energie de la lift.

Sursa: https://www.avocatne...-de-vineri.html

#23
costeld69

costeld69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,721
  • Înscris: 07.02.2011
E bine de stiut atat drepturile si obligatiile propietarilor, dar,
nu trebuie uitat ca administratorii au niste obligatii pe care trebuie sa le respecte, altfel risca sanctiuni.
...
In foarte multe cazuri mai ales in orasele unde s-a renuntat masiv la incalzirea centralizata, s-a trecut pe contorizare individuala la apa si gaze.
Sunt scari intregi sau blocuri care mai folosesc asociatia de propietari doar pentru iluminatul de pe casa scarii si curatenie.
Nu stiu cat timp si ce resurse aloca administratia asociatiei pentru o astfel de scara dar lunar trebuie contribuit la salariii.
Nu stiu daca platesc la fel toti membrii asociatiei, adica cei doar cu iluminatul si curatenia in comparatie cu cei care au in plus apa rece, apa calda, gazele si caldura.
...
Chiar zilele trecute, am frunzarit noua lege si am vazut ca administratorul raspunde de integritatea cladirii.
...
De multe ori asociatia te trimite sa-ti cauti singur pe cineva sa rezolve treaba,
uneori e simplu cand sunt toti vecinii prezenti si de acord, dar cand cativa lipsesc si mai ai si  vre-o doi contra, treaba se impute si la propiu si la figurat.
Ce facem cand observam ca administratorul nu se implica? Cu-i ne adresam?
Unele sanctiuni ii sunt  aplicate de politia locala iar altele de primarie.

LEGE nr. 196 din 20 iulie 2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor

Edited by costeld69, 26 September 2018 - 01:40.


#24
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
Mi se pare aiurea obligația de a crea asociații. Sunt multe orașe unde s-au desființat după ce administratorii au fugit cu banii oamenilor. Acum va trebui să reînființeze? Cine verifică dacă într-adevăr s-au reînființat?

#25
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,497
  • Înscris: 13.06.2004
Vor creşte şi cheltuilelile cu administratorii, deci mai mult de plată la întreţinere. Viitorul sună sângeros   :drac:

#26
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,744
  • Înscris: 26.08.2008
Cei care locuiti la bloc si nu vreti / nu intelegeti utilitatea / ratiunea asociatiei de proprietari: in afara de iluminatul spatiilor comune (renuntati la becuri, folositi lanterne) si a curateniei (reinvatati sa folositi matura si farasul - mai ales tu, djl, cred ca utilizarea unor asemenea dispozitive retro iti vor provoca fiori de placere) ce aveti de gand sa faceti cand se impune repararea / consolidarea fatadei, repararea usii de la intrare, zugravirea scarii, repararea interfonului, a ascensorului, a tevilor din subsol...? Cine contacteaza firmele respective, cine urmareste efectuarea unor servicii / livrraea unor utilitati, SI MAI ALES cine strange si gestioneaza banii pentru toate cheltuielile astea comune?

Nu stau sa citesc legea vietii, nu cumva in loc de administrator se poate face contract cu o firma de administrare, pentru tot? Desi presupun ca si in raport cu aia trebuie sa reprezinte cineva pe proprietari.

Edited by BlueKing-69, 03 October 2018 - 17:13.


#27
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
Părinții mei nu mai au asociație de mai mult de 10 ani. Dacă merg toate bine fără, de ce să obligi oamenii să facă?

#28
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Ia uitati cu ce intrebari ne indreptam noi catre Pirmaria Locala, care abia poate tine un bec aprins.
Presimt ca le sare siguranta, and vor vedea intrebarile astea = nu vom primi niciodata un raspuns.
Legea a fost facuta pentru un bloc cu X apartamente, unde de preferinta proprietarii si domiciliaza fizic acolo.

Cand aud de Posta (probabil posta Romana) mi se scoala parul din cap.
Ce te faci cand nu stii unde domiciliaza proprietarii sau daca sunt cetateni straini?
Ce te faci cand nu e foarte clar care e cota indiviza (vezi la cartierele rezidentiale unde e jale).
Unii au cota indiviza la drumuri, altii au iesire la drum public, dar toti sunt coproprietari pe utilitati sau doar unii sunt.
E o nebunie in practica sa vezi procentul de cota indiviza.

Unii sunt membri doritori ai asociatiei, unii sunt fortati de apartenenta la aceleasi utilitati, dar nu au predat actele.


Quote

Subscrisa X avand in vedere prevederile Legii 196/2018 care prevede la:
“Art.10. - (1) Autoritățile administrației publice locale organizează în cadrul aparatului de specialitate al primarului un compartiment specializat în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari.
(2) Autoritățile administrației publice locale, prin compartimentele prevăzute la alin.(1) asigură, la cerere, informarea asociațiilor și proprietarilor din condominii cu privire la cadrul normativ privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.”

Va solicitam sa ne indrumati in scris, in interpretarea si aplicarea corecta in activitatea Asociatiei noastre a urmatoarelor prevederi legale, astfel incat sa le implementam in procedura de organizare,convocare si reconvocare precum si desfasurare a Adunarilor Generale ale Asociatiei:

Intrebarea 1:
Intrucat la Art.17 alin 7 si alin 8 din noua Lege 196/2018 se prevede ca inscrierea ulterioara in Asociatia de Proprietari se face la cererea proprietarilor printr-o cerere depusa in acest sens si intocmirea unui Act Aditional la Acordul de Asociere, va solicitam sa ne indicati daca pentru proprietarii care au depus cerere de adeziune in conditiile vechii Legi 230/2007 dobandind astfel calitatea de membri al Asociatiei participand deja cu drept de vot pana in prezent la sedintele Adunarilor Generale, este necesar intocmirea unui Act Aditional la Acordul de Asociere si actualizarea acestuia la Judecatorie inainte de participarea cu drept de vot in cadrul urmatoarei sedinte a Adunarii Generale?

“Art.17. (7) Înscrierea ulterioară în asociație a proprietarilor care nu au fost prezenți la adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari sau care au dobândit calitatea de proprietari ulterior adunării de constituire, după caz, se face la cererea scrisă a acestora, prin semnarea unui act adițional la acordul de asociere.
Prin grija președintelui asociației de proprietari, actele adiționale se atașează dosarului de inființare a asociației, se păstrează la sediul asociației și se prezintă compartimentelor de specialitate din cadrul primăriei, la solicitare a acestora.
(8) Acordul de asociere și statutul asociației de proprietari, actualizate, se depun de către președintele asociației de proprietari, ori de câte ori sunt modificări, la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.”

Intrebarea 2:
Intrucat la Art. 47 alin 4 din noua Lege 196/2018 se prevede ca proprietarii se convoaca pe baza de tabel convocator si daca nu sunt anuntati pe baza acestui tabel li se trimite prin poștă cu scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire convocatorul si reconvocatorul, va solicitam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:

2.1. Sunt anuntati pe baza de tabel convocator sau li se trimite prin posta convocarea si reconvocarea la toti proprietarii din condominiu sau doar proprietarilor membri ai Asociatiei care pot participa cu drept de vot in sedinta Adunarii Generale avand in vedere ca la Art. 47 alin 4 NU se mai specifica: “proprietarii membri ai Asociatiei” ci doar “proprietarii sunt anuntati..”?
2.2. La ce adresa se trimit prin posta scrisorile recomandate cu confirmare de primire, la adresa de domiciliu sau la adresa proprietatii?
2.3. Daca textul legii se interpreteaza ca scrisorile recomandate care contin convocatorul si reconvocatorul sedintei Adunarii Generale se trimit la adresa de domiciliu din buletin, cum poate obliga Asociatia de Proprietari un proprietar sa ii puna la dispozitie aceasta adresa, daca acesta nu locuieste in imobil si nici nu exista indicii sau informatii privind posibilitatea de a-l contacta? Dar daca este totusi contactat si proprietarul refuza sa puna la dispozitia asociatiei adresa de domiciliu, cum procedeaza
Asociatia in acest caz?
2.4. Daca proprietarul are adresa de domiciliu in Argentina, sau in China, Asociatia este obligata sa ii trimita convocatorul si reconvocatorul sedintei Adunarii Generale prin posta cu confirmare de primire si valoare declarata in aceste tari, avand in vedere ca textul legii nu specifica si posibilitatea transmiterii acestor documente prin posta electronica e-mail?
2.5. Avand in vedere ca daca la prima sedinta convocata a Adunarii Generale nu se intruneste cvorumul de prezenta de 50%+1 din membrii Asociatiei, sedinta se suspenda si se reconvoaca in termen de maximum 15 zile conform Art. 48 alin. 2, prin reluarea intregii proceduri specificata la Art. 47 cu tabel reconvocator sau prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire si valoare declarata, ori este posibil si legal ca atat convocatorul cat si reconvocatorul sa poata fi anuntate/transmise impreuna o singura data la inceput, astfel incat sa se evite blocarea Postei Romana de doua ori in cateva zile cu sute poate chiar mii de scrisori care trebuie transmise proprietarilor din complexele rezidentiale unde exista mii de apartamente, locuri de parcare, boxe si spatii comerciale in cadrul aceleiasi Asociatii?
2.6. Avand in vedere ca textul legii mentioneaza cuvantul “posta”, firmele de curierat intra in categoria “postei” si se pot apela la serviciile acestora pentru a se transmite scrisori recomandate cu confirmare de primire si valoare declarata pentru convocarea si reconvocarea sedintelor Adunarilor Generale?
“ Art.47. (4) Proprietarii sunt anunțați, prin afișare la avizier și  pe bază de tabel nominal convocator sau, în cazul proprietarilor care nu au fost anunțați pe baza tabelului nominal convocator, prin poștă cu scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire, asupra oricărei adunări generale a asociației de
proprietari, cu cel puțin 10 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale, cu excepția adunărilor generale extraordinare sau a adunărilor generale reconvocate care se pot convoca, în condițiile prevăzute la alin. (3), cu cel puțin 3 zile înainte de data stabilită.
Art.48. (2) Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu din membrii asociației de proprietari, întrunirea adunării generale se suspendă și se reconvoacă în termen de maximum 15 zile de la data primei convocări în condițiile prevăzute la art.47.
(3) La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toți membrii asociației de proprietari au fost convocați pe bază de tabel convocator sau prin poștă cu scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire, și prin afișare la avizier, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenți, prin votul majorității acestora.”

Intrebarea 3:
Avand in vedere ca la Art. 49 alin. 5 din Legea 196/2018 se mentioneaza: “Hotărârile adunărilor generale se consemnează, numai în timpul ședinței, în registrul unic de procese-verbale al asociației de proprietari, se semnează de către toți membrii prezenți ai adunării generale, de cenzor/comisia de cenzori și se afișează la
avizier.” cum se procedeaza in cazul in care unul sau mai multi proprietari membri ai Asociatiei parasesc sedinta Adunarii Generale inainte de finalul acesteia si nu doresc sa ramana sa semneze procesul verbal si hotararea care obligatoriu trebuie redactate si semnate de catre TOTI proprietarii participanti?

Intrebarea 4:
Avand in vedere ca la Art. 49 alin 3 se mentioneaza: “ Pentru adoptarea hotărârilor în adunarea generală a asociației de proprietari, se au în vedere următoarele: a) fiecare proprietar, membru al asociației, are dreptul la un vot pentru unitatea sa de proprietate imobiliară; b) pentru hotărârile cu privire la stabilirea fondurilor pentru consolidare, reabilitare și modernizare, votul fiecărui proprietar, membru al asociației, are o pondere egală cu cota-parte indiviză din proprietatea comună;”, cum se poate respecta si implementa practic prevederile legale privind ponderea votului in cadrul sedintelor Adunarii Generale cu o procedura de vot in care sa se
evidentieze exact pe criteriul cota parte indiviza, pentru lucrarile de reparatii intr-o asociatie cu sute de participanti la sedinta Adunarii Generale?

Cum poate presedintele si cenzorul sa isi asume responsabilitatea legala si sa certifice faptul ca insumarea cotelor parti indivize ale celor care voteaza pentru o anumita lucrare de reparatii care se bugeteaza in cadrul sedintei reprezinta 50%+1 procente din suma totala a cotelor parti indivize ale proprietatilor celor care participa la sedinta Adunarii Generale?

Va solicitam, in baza Art. 10 alin 1 si 2, sa ne raspundeti in scris la prezenta cerere, la toate
intrebarile adresate institutiei dumneavoastra. Solicitarile noastre sunt rezultatul neclaritatilor prevazute de
noua Lege 196/2018, intrata deja in vigoare in data de 28 septembrie 2018, care are o multime de sanctiuni
si responsabilitati pentru Presedinte, Comitetul Executiv si Cenzor. Dorim respectarea intocmai a noilor
prevederi legale, insa avem nevoie de indrumarile institutiei dumneavoastra abilitata prin lege si proceduri
clare de implementat in organizarea si desfasurarea sedintelor Adunarilor Generale.


#29
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
În noua lege se prevede modul de împărțire a diferitelor categorii de cheltuieli.
Factura de gaz pentru cei cu centrală comună și factura la electricitate se împarte la numărul locatarilor.
Dar într-un ansamblu cu 200 de apartamente și cu o centrală comună în care locuiesc doar 30 de locatari, este normal ca factura la electricitate să fie suportată doar de locatari? Iluminatul ansamblului sau al parcării se face indiferent dacă ar locui 400 de apartamente sau 30. La fel și factura la gaze, centrala încălzește apa și o plimbă prin tot ansamblul și o primește înapoi cu o diferență de temperatură indiferent chiar dacă nu ar locui nimeni?

există vreo modalitate de a împărți altfel facturile, chiar dacă proprietarul celorlalte apartamente goale este de acord cu orice alt mod de calcul?

#30
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Mie aceasta lege, din ce am citit mi se pare complicata artificial si inutil, fix in punctele in care nu are rost sa te complici - si redactata, cred, de niste batrani care nu au fost niciodata in conducerea vreunei Asociatii de proprietari sa vada despre ce e vorba.

In principiu:
- lumea stie cand e Adunarea generala (prima convocare si a doua, in lipsa de cvorum), numai cine nu are chef sa vina la intrunire, nu vine (deci treaba cu scrisorile prin posta e fix lula);
- mandatarea in AG trebuie sa fie in continuare posibila - sunt proprietari, in varsta care chiar nu se pot deplasa.. dar au rude care pot veni la adunare si pot vota.
- redactarea hotararii AG in timpul sedintei e tembela - Asociatiile de proprietari nu dispun de spatii adecvate in care sa deplasezi tehnica de calcul  - intrunirile se fac in scoli, pe holuri, in parcul blocului sau pe unde se poate...  Pe de alta parte, ceva scris, trebuie sa existe... dar s-ar putea inregistra adunarea cu un telefon sau ceva.. in caz ca apar discutii.

Deci... s-a cam birocratizat treaba fara rost.. adica complicatie de dragul complicatiei.

#31
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Proprietarii, in starea de distrugere in care se afla ei la ora actuala, nu-si vor da niciodata 100% acordul pentru diverse lucrari care costa bani, indiferent cate scrisori recomandate le-ai trimite acasa si oricat le-ai bate la usa.  Am avut de varuit o scara in blocul in care locuiesc si a trebuit sa duc munca de lamurire cu vecinii de la minim 10 apartamente din 44... majoritatea acuzandu-ne de furt desi jegul era cat casa, lucrarea era clara si pretul era ok, adica ajungea cam 200 lei de apartament cu carpit pereti in scara, vopsit parti metalice, usi la ghena.. tot...  Pana la urma lucrarea s-a facut dar tot s-au gasti 2-3 care sa nu plateasca - au si acum restanta din aceasta lucrare.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate