Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Hyundai Kona Electric: primul SUV subcompact electric are autonomie de 470 de kilometri

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
3244 replies to this topic

#73
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,209
  • Înscris: 04.11.2016
@bzalex a avut amabilitatea si a oferit un raspuns, lucru demn de tot respectul. Eu am intrebat la modul cel mai serios pentru ca vad ca de la an la an incep sa apara din ce in ce mai multe modele carora le creste autonomia la nivel declarativ ca in basmele cu Fat-Frumos. Chiar daca pe termen mai lung exista o probabilitate destul de mare ca masinile electrice sa devina din ce in ce mai viabile si la drumuri lungi, ramane totusi certitudinea momentului si anume cea ca acum cand purtam discutia ele sunt ideale in oras, in suburbii sau in excursii scurte in jurul orasului dar doar daca ai posibilitatea de a o incarca la munca sau in curtea proprie. Asta insa duce la nevoia unei a doua masini cu care sa te poti deplasa si pe distante lungi. Cati dintre noi si-ar putea permite oare o asemenea masina chiar daca, prin absurd, am presupune ca deja poti mergi un 600 de km dintr-o singura incarcare si ai avea statii la fel cum sunt benzinariile actuale? Din punctul meu de vedere nu cred ca in urmatorii 20 de ani numarul masinilor electrice personale va creste la un procent format din 2 cifre. Sper doar ca nepotii mei (pe care inca nu-i am) sa se uite la masina cu motor termic doar la muzeu, asa cum ne uitam noi acum de exemplu la locomotivele cu aburi. Dar mi-e teama ca doar stranepotii vor ajunge pana acolo.

Am vazut si eu emisiunea in care a fost prezentat Kona electric dar tot ce pot spune este ca nu a reprezentat decat o publicitate fatisa pentru Hyundai. Prezentatorul s-a limitat doar la recitarea unor date tehnice. Ar fi fost mult mai util un drive-test adevarat, care chiar daca ar fi fost facut doar in jurul Bucurestiului, ar fi putut oferi informatii despre cum merge, cat si cum se incarca si cum scade autonomia in conditii de drum diferite. Asta mi-ar place mie sa vad ca si potential client, nu doar sa-mi arate compartimentul motor sau interiorul masinii. La momentul actual se pare ca nimeni nu risca sa plece cu o electrica la drumuri mai lungi fara sa-si faca o planificare extrem de atenta a traseului. Cand spun nimeni ma refer chiar si la producatorii marcilor respective. In drive-testul facute cu acele e-Golfuri, caravana a fost insotita de o masina de interventie daca cineva ar fi ramas in pana de curent.  
Din acest motiv am adresat intrebarea strict celor care conduc asemenea masini si care ne pot lamuri daca se incumeta la drumuri lungi si daca da, cum reusesc practic sa faca asta. Ar fi de preferat si de bun-simt sa nu incepeti si pe acest topic cu polemicile fara de sfarsit si cu ironiile si mistourile obisnuite. Aveti un topic dedicat unde va puteti razboi cat vreti unii cu altii.

Edited by gabrieln2016, 22 July 2018 - 17:03.


#74
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016

View PostReactor2015, on 22 iulie 2018 - 15:17, said:

In mod evident electricele nu pot fi luate in calcul ca masini de concediu pe distante atat de lungi. Pur si simplu nu ai cum. Nici macar Tesla nu se incadreaza aici.
Alaltaieri am facut 900km in Romania dintr-o parte in alta a tarii in vreo 10 ore si jumatate.
Tinand cont de ritmul de conducere (o masina cu 300cp destul de sportiva) nu vreau sa ma gandesc ca pana si cu o Tesla trebuia sa o incarc de vreo 3 ori. Cat timp insemna incarcarea?
D-aia zic, e absurd cu electricele si drumul lung.
De unde pana unde? Cum ai scos tu viteza medie 90km/h?

#75
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Electricele se afla la inceput de drum. E cam asa cum mergeam cu Dacia cu parintii. Trebuia sa stim exact unde alimentam si cate canistre de benzina luam cu noi.
Din acest punct de vedere electricele sunt la fel: cand pleci la drum intr-o zona pe unde nu ai mai fost, vrei sa sti unde sunt punctele de incarcare. Pentru ca gasesti unul la 50 - 100km. Si pentru ca oricum ai autonomia limitata vrei sa optimizezi incarcarile, nu? Dar o data ce ai fost pe un traseu, e simplu, incarci pe unde ai mai fost.
Deocamdata nu e ca la masina termica: nu mai ai benzina, opresti si alimentezi. La electrica trebuie sa sti dinainte. Dureaza numai 5 minute planificarea, dar in conditiile in care in multe locuri incarcarea e inca gratuita, merita 5 minute o planificare corecta ca sa beneficiezi de costuri 0, nu ?

La masinile electrice sintagma 'timpul inseamna bani' e cat se piate de reala: ai bani  alimentezi cu benzina si nu pierzi timpul. Nu ai bani? Alimentezi cu curent, dar iti consumi timpul tau. Acum depinde de fiecare si de calatoria pe care o face: e important timpul sau sunt importanti banii?
Apoi fiecare trebuie sa isi faca propriul calcul: cate calatorii lungi, peste autonomia unei masini electrice face intr-un an? Daca cifra e mica si banii sunt mai importanti ca timpul, merita electrica. Daca nu, nu se justifica timpul pierdut si calatoria mai lunga si merita o termica.
Un compromis intre cele doua sunt hibridele cu incarcare la priza(plug-in). In oras costuri reduse, in exterior autonomie extinsa. Fiecare cu cazul lui.
Nu uitati ca mai exista si confortul la condus. Pentru mine a fost un factor decisiv in favoarea unei electrice. Nu exista inca o solutie universala. Nu trageti concluzii pripite. Conduceti una, faceti calculele si trageti linie. Fiecare are alte cerinte si alte nevoi/placeri.

Edited by bzalex, 22 July 2018 - 18:42.


#76
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 18:34, said:

Conduceti una, faceti calculele si trageti linie. Fiecare are alte cerinte si alte nevoi/placeri.
Daca ar face lumea din astea nu ar mai exista topicuri pe aici ...
Asa stiu ei mai bine cum e cu electricele astea. Dar e ok, publicul tinta este altul momentan.

Edited by ro_explorer, 22 July 2018 - 19:13.


#77
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

View PostMicroEdge, on 22 iulie 2018 - 17:14, said:


De unde pana unde? Cum ai scos tu viteza medie 90km/h?
Cu un BMW :) Pe motorina. Diesel d-ala care respiră greu în 6 cilindri. Dacă era electrica poate ajungeam și mai repede :P

#78
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Faci flame degeaba, din ce oraș pana în ce oraș ai scos tu viteza medie de 90km/h la un drum de 900km?

#79
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007

View PostMicroEdge, on 22 iulie 2018 - 21:50, said:

Faci flame degeaba, din ce oraș pana în ce oraș ai scos tu viteza medie de 90km/h la un drum de 900km?
Am scos eu 110km/h din Cracovia in Craiova

#80
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Si dupa aia ne miram ca Romania e campioana europeana la morti datorate accidentelor rutiere ...

#81
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 18:34, said:

Electricele se afla la inceput de drum. E cam asa cum mergeam cu Dacia cu parintii. Trebuia sa stim exact unde alimentam si cate canistre de benzina luam cu noi.
Aia era din cauza comunismului ;)

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 18:34, said:

Din acest punct de vedere electricele sunt la fel: cand pleci la drum intr-o zona pe unde nu ai mai fost, vrei sa sti unde sunt punctele de incarcare. Pentru ca gasesti unul la 50 - 100km. Si pentru ca oricum ai autonomia limitata vrei sa optimizezi incarcarile, nu? Dar o data ce ai fost pe un traseu, e simplu, incarci pe unde ai mai fost.
Deocamdata nu e ca la masina termica: nu mai ai benzina, opresti si alimentezi. La electrica trebuie sa sti dinainte. Dureaza numai 5 minute planificarea, dar in conditiile in care in multe locuri incarcarea e inca gratuita, merita 5 minute o planificare corecta ca sa beneficiezi de costuri 0, nu ?
Bun, si daca ti se dau planurile peste cap, pentru ca unul din punctele de incarcare la care-ai mai fost e "scos din priza"?

Cum nu vad ca solutia bazata pe baterii sa aduca timpii de incarcare aproape de cei de realimentare cu carburant, poate trebuie schimbat modul de utilizare. Plecat de-acasa mereu "pe plin", alimentat pe drum doar de nevoie. Dar asta pot doar norocosii care au priza...
Deocamdata, electricul trebuie sa ramana o nisa.

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 18:34, said:

La masinile electrice sintagma 'timpul inseamna bani' e cat se piate de reala: ai bani  alimentezi cu benzina si nu pierzi timpul. Nu ai bani? Alimentezi cu curent, dar iti consumi timpul tau. Acum depinde de fiecare si de calatoria pe care o face: e important timpul sau sunt importanti banii?
N-ai bani, nu ai electrica... zic si eu ;)

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 18:34, said:

Un compromis intre cele doua sunt hibridele cu incarcare la priza(plug-in). In oras costuri reduse, in exterior autonomie extinsa. Fiecare cu cazul lui.
Nu uitati ca mai exista si confortul la condus. Pentru mine a fost un factor decisiv in favoarea unei electrice. Nu exista inca o solutie universala. Nu trageti concluzii pripite. Conduceti una, faceti calculele si trageti linie. Fiecare are alte cerinte si alte nevoi/placeri.
Sau hibridele non plug-in. In oras costuri reduse, in exterior nu cari dupa tine atatea baterii.
Nu vad ca-n viitorul apropiat sa ma tenteze vreo electrica. Ma bucur insa ca exista, si ca sunt oameni pentru care avantajele conteaza mai mult decat dezavantajele - altfel s-ar bate pasul pe loc.

#82
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,209
  • Înscris: 04.11.2016
Asa ceva mi-ar place sa citesc sau sa vad filmat cat mai des si nu nesfarsitele controverse pe tema electricelor: http://0-100.hotnews...rasov-si-retur/

Ca si @TS030 si eu ma bucur ca exista asemenea masini si mai ales ca exista oameni care le cumpara. Din punctul meu de vedere cu cat mai multi isi cumpara electrice cu atat mai bine.
Bravo lor!

#83
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
@MicroMargine
Unde vezi tu macar 0,1% flame in ceea ce am afirmat? Cred ca nu cunosti semnificatia cuvintelor, pe bune.
Dintr-un capat al Romaniei in celalalt am facut cei 900km. Eram cu familia, altfel mergeam mai tare. O medie orara buna nu inseamna sa mergi ca un descreierat ci in primul rand sa alegi o ruta buna care sa evite zonele foarte aglomerate.
@ro_explorer, conduc dinainte de Revolutie si am permis din 1990 si nu am facut niciun accident si pot sa-ti fac istoria circulatiei rutiere din Romania. Am peste un milion de km condusi. Accidente nu fac cei care merg tare dar cu cap, cu prudenta, tinand cont de conditiile de trafic. Doar ca idee, sunt unul din cei care am prins regula aia cu adoptarea unei viteze pana la limita evitarii oricarui pericol. Avea si partile ei pozitive si as putea sa spun ca o electrica chiar merge ok pentru cei care circula pe principiul asta.

#84
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Stiam, desigur. Romania se stie ca este leaganul soferilor adevarati care scot medii orare de peste 90Km/h pe drumurile dintr-o tara unde viteza maxima legala este de 100Km/h si cu 2.5 autostrazi functionale cu 130Km/h maxim. Doar e firesc si normal asa ceva.

Felicitari. Esti un roman verde.

Edited by ro_explorer, 23 July 2018 - 09:49.


#85
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Ma doare nicaieri de partea eco, sincer. Oricum e complicat. Producerea unei masini electrice inseamna mai multa poluare decat in cazul uneia clasice.
Mi-as lua electrica daca ar fi mai misto la condus si mai rapida si daca as iesi mai ieftin cu costurile.

#86
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostReactor2015, on 23 iulie 2018 - 09:53, said:

Producerea unei masini electrice inseamna mai multa poluare decat in cazul uneia clasice.
nu stiu daca neaparat una electrica polueaza mai mult, dar producerea unei masini noi in general, de orice tip ar fi ea, polueaza mai mult decat mentinerea in circulatie a uneia decente "veche". Termenul "vechi" si "sh" e oricum f discutabil, o masina veche cu piese noi e veche?
Ecologia e un subiect dificil... Audi zice ca fabrica eTron-ul intr-o fabrica "verde" pe undeva prin Belgia, de Hyundai nu stiu daca discuta si despre poluarea pana la a pune masina pe sosea sau nu.
Pana la urma, sint niste inceputuri timide si atata tot si inca nu se stie daca e sustenabila aceasta tehnologie (adica la acest moment se stie ca nu e sustenabila, nu exista suficiente depozite de grafit, cobalt, litiu etc).

Masinile electrice, fiind mai putin complexe si mai usor de construit, vor da ocazia unor companii mai mici sa rastoarne ierarhiile, si iata ca hyundai are acum un model cu autonomie mai mare ca producatori consacrati...

#87
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostReactor2015, on 23 iulie 2018 - 09:53, said:

Mi-as lua electrica daca ar fi mai misto la condus si mai rapida si daca as iesi mai ieftin cu costurile.
Pai vezi? eu (si nu numai eu) am marcat 3 din 3 din 3 puncte.

#88
Write&Run

Write&Run

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,407
  • Înscris: 06.05.2007

View PostReactor2015, on 22 iulie 2018 - 12:18, said:

Incredibil ce calcule ati ajuns să faceți. Timpul costa bani și înseamnă viata. Am mai zis-o, când încărcarea se va face la fel de repede ca un plin de combustibil sau macar apropiat atunci electricele sunt ok. Până atunci pot fi folosite doar cu destinație clară, pe lângă casa.

Si eu de cand tot spun asta? Doctrina unora insa nu-i lasa sa vada clar.

Exact, pe langa casa, motiv pentru care eu le-am denumit, generic, "electrocasnice" si s-au enervat unii...

#89
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Tu da dar eu locuiesc in Romania si... O electrica ar fi perfectă în cursul săptămânii si atat. Si cea mai mare problemă a lor e ca sunt scumpe ca naiba.

#90
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Cred ca suntem off-topic aici ... propun sa ne mutam pe topicul fara sfarsit despe solutia pe care o reprezinta (sau nu) masinile astea.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate