Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Hyundai Kona Electric: primul SUV subcompact electric are autonomie de 470 de kilometri

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
3244 replies to this topic

#55
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005
Altceva decît că e testat WLTP nu cred că vom afla. Ceea ce înseamnă simulare în laborator.
Doar că e al dracului de greu să simulezi condițiile reale. Sînt prea multe variabile - topografie, temperatură, vînt, stilul de condus, condițiile de trafic și toate sînt altfel funcție de loc și șofer. Deci dacă situația ta se pupă cu condițiile testului WLTP ai șanse să capeți 480 km. Dacă nu - și 99% va fi nu - vezi ce capeți după ce cumperi mașina.

Edited by radunic, 21 July 2018 - 17:07.


#56
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Si asta nu este valabil pentru orice masina, ICE ori EV? Mai ales ca pana de curand aveam doar date NEDC (o gluma proasta) si nu prea auzeai pe nimeni sa se planga. Toata lumea adauga 20%- 30% in plus la consum si gata. Numai la electrice va bagati in seama si criticati orice, chiar si noul ciclu WLTP care este foarte apropiat de realitate.
Daca realitatea ta este varful muntelui, sau -30 grade jumatate de an, este clar ca esti o exceptie si ar trebui sa stii ca nu vei fi bagat in seama.

#57
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

View Postgxpopa, on 17 iulie 2018 - 21:58, said:


Au. Problema este alta: sa te vad cu ce acoperi timpul nevestei si al copiilor  in acele 9 (noua) ore cat stai in statie la incarcat acumulatorii. Si apropo, iarna, pe ger, orice acumulator daca mai functioneaza la o treime din capacitatea teoretica sa zicem sarut-mana!
In general bateria se incarca in 30 - 60 minute la incarcator de masina. Iar acumulatoriu sunt special ganditi ca sa mearga si la temperaturi mai mici. Oricum au sistem de racire/incalzire care ii tine la temoeratura optima.

#58
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postinuendo0, on 21 iulie 2018 - 21:21, said:

Numai la electrice va bagati in seama si criticati orice, chiar si noul ciclu WLTP care este foarte apropiat de realitate.
Cine "va bagati"?
iar esti suparat pe toata lumea care nu gandeste fix ca tine si mai si indrazneste sa critice ceva?

View Postbzalex, on 21 iulie 2018 - 21:33, said:

In general bateria se incarca in 30 - 60 minute la incarcator de masina. Iar acumulatoriu sunt special ganditi ca sa mearga si la temperaturi mai mici. Oricum au sistem de racire/incalzire care ii tine la temoeratura optima.
la ce masina? la Nissan leaf sigur nu e asa. daca ai o distanta lunga de parcurs si ai nevoie de mai mult de o incarcare pe incarcator rapid, nu merge, pt ca temperatura bateriilor e prea mare si intra in limitare. incarcarile in 30 min sint vise in conditii ideale, de altfel la kona se discuta de 60 min, pana la 80% etc

#59
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,155
  • Înscris: 13.11.2017
Te-a pus cineva moderator pe aici ?
Chiar nu vezi că nimeni nu te mai bagă în seamă și răspunzi tu unora care nici măcar nu ți se adresează ?

#60
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
Dar macar răspunde la subiect și destul de tehnic

#61
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

View Postunbrutus, on 21 iulie 2018 - 22:23, said:


Cine "va bagati"?
la ce masina? la Nissan leaf sigur nu e asa. daca ai o distanta lunga de parcurs si ai nevoie de mai mult de o incarcare pe incarcator rapid, nu merge, pt ca temperatura bateriilor e prea mare si intra in limitare. incarcarile in 30 min sint vise in conditii ideale, de altfel la kona se discuta de 60 min, pana la 80% etc
Exagerezi. Si sti asta. La Leaf-ul meu de 24kWh, prima incarcare psna la 80% la un incarcator de 50kW, dureaza 30 de minute. Urmatoarele dureaza 20 pentru ca sca incalzit bateria. Mai mult de 4 incarcari consecutive nu am facut ca nu am avut nevoie. Pe net am citit ca dupa cam 7 incarcari se ajunge la o temperstura de la care incepe sa limiteze puterea de incarcare.
La Leaf 2018 am inteles ca dupa cam 3-4 incarcari se intampla asta(dar si are baterie dubla, 3 - 4 incarcari inseamna 750 - 1000 km parcursi)
La Kona am inteles ca suporta si incarcarea de 100kW la o baterie de 40 - 60kW. La 100kW, bateria de 40kW ar cam trebui sa se incarce la 80% in 20 - 30 de minute si cea de 60 in 30-40. In plus daca folosesc incarcari de putere asa mare eu zic ca au racire activa, deci cade limitarea cu numarul de incarcari rapide consecutive.

A, noi in Romania, nu avem deocamdata decat incarcatoare de 50kW, deci la noi o sa fie probabil timpi de 30 - 80 de minute.

PS. Nu am studiat materiale despre Kona, nu stiu cum limiteaza puterea de incarcare, dar estimez be baza a ce am mai vazut.

PS2: vorbim dr incarcari de 80%. Daca vrei 100%, ceea ce nu e recomandat, timpii se dubleaza.

#62
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,213
  • Înscris: 04.11.2016
O intrebare practica. Presupunand ca ar exista in toate orasele sau la statiile mari de combustibili incarcatoare, poate careva dintre voi sa estimeze, la un drum Constanta - Sighetul Marmatiei de cate incarcari si implicit cat timp se cheltuie pentru a incarca bateriile? Presupunem ca este vara, 3 oameni in masina, cu bagaje pe masura si AC sa mearga non-stop. Pentru ca discutati de Kona, luati-l in calcul pe cel mai ieftin.

Sau ar fi si mai bine daca cei care au electrice si au experienta deja ar fi amabili sa raspunda. Eu am vazut anul trecut un reportaj, parca cu e-Golf si cu chiu cu vai, in conditii mai de iarna, de abia au ajuns in doua zile la Sibiu parca, mergand si fara incalzire cea mai mare parte din drum.

Corectez, testul a fost pana la Timisoara.

Edited by gabrieln2016, 22 July 2018 - 08:19.


#63
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Au mai facut si anul acesta, cred ca cu varianta noua de e-golf, si au iesit mult mai bine.

Legat de drumul de Constanta. Nu stiu cati dintre noi au facut vreodata un drum asa de lung (800km)prin tara dintr-o bucata. Dar hai sa calculam.
Presupun varianta de 40kWh cu autonomie reala de 250km. Asta vine un consum de 40/250 = 16kWh/100km. Un incarcator de 50kW incarca 50/16 = aprox 300km/h. Deci presupunand ca pleaca cu bateria incarcata, mai trebuie sa incarce pe drum cat pentru 800 - 250 = 550km. Asta dureaza 550 / 300 aprox. 2 ore. Deci eu zic ca cu 3 incarcari si 2 ore de stat la incarcare, drumul e realizabil.
Desigur daca ar fi fost incarcatoare de 100kW, ar fi trebuit sa stea 1 ora la incarcat pe drum.
Cu varianta de 60kWh(autonomie 375km), ar fi trebuit sa incarce pentru 425km in 2 locuri, un timp total de 1:25 ore la 50kW sau de 45 de minute la 100kW(probabil incepand de la anul)

PS: in toate marile orase sunt incarcatoare rapide( https://www.plugshare.com )

Edited by bzalex, 22 July 2018 - 09:05.


#64
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
Da bzalex...dar pt traseul meu bucureșteni -craiova - Constanța mă puneai sa stau cam mult prin parcări și aproape că pierdeam evenimentul pt care mergeam.

#65
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Pai cred ca tot in jur de 2 ore de asteptat la incarcare a iesit calculul si atunci. Nu mai stiu.

Edited by bzalex, 22 July 2018 - 11:51.


#66
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Incredibil ce calcule ati ajuns să faceți. Timpul costa bani și înseamnă viata. Am mai zis-o, când încărcarea se va face la fel de repede ca un plin de combustibil sau macar apropiat atunci electricele sunt ok. Până atunci pot fi folosite doar cu destinație clară, pe lângă casa.

#67
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 11:49, said:

Pai cred ca tot in jur de 2 ore de asteptat la incarcare a iesit calculul si atunci. Nu mai stiu.

O sa caut. Dar parca erau mai multe ore și viteze de deplasare mult mai mici

#68
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005

View Postinuendo0, on 21 iulie 2018 - 21:21, said:

Si asta nu este valabil pentru orice masina, ICE ori EV? Mai ales ca pana de curand aveam doar date NEDC (o gluma proasta) si nu prea auzeai pe nimeni sa se planga. Toata lumea adauga 20%- 30% in plus la consum si gata. Numai la electrice va bagati in seama si criticati orice, chiar si noul ciclu WLTP care este foarte apropiat de realitate.
Daca realitatea ta este varful muntelui, sau -30 grade jumatate de an, este clar ca esti o exceptie si ar trebui sa stii ca nu vei fi bagat in seama.
La termice adaugi 1,5 litri la 7. Aici e cam de la simplu la dublu. Dacă mai adaugi prețurile mari plus timpii de încărcare mari plus autonomia redusă - păi nu prea am ce să laud. Aș vrea să laud dar nu am ce!
Și nu, nu trebuie să stai pe vîrf de munte sau să fie -30 ca să ai probleme - ai nevoie de un deal, de o accelerație normală și să fie -5. Sau +30. Că ai pornit condiționarea sau încălzirea, cam tot aia e - bateria se descarcă serios. Aici e principalul neajuns al electricelor - baterie încă prea mică și încărcare prea lungă. Asta le ține deocamdată în oraș. Și nu, nu veau să demarez ca melcul și să mă uit la baterie de cîte ori urc un delușor...
În concediu voi face 2.000 km cu mașina - 1.000 dus, 1.000 întors. Cît mi-ar lua cu electrica? Trei opriri de cîte o noapte. Nu bun...

#69
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Numai aiureli si minciuni. Banuiesc ca nu stii multe despre electrice. Informeaza-te si mai vorbim. Vezi ca avem si un jurnal de bord cu un Leaf, care are o fractiune din bateria unui Hyundai Kona si omul se descurca cu ea in Romania, pe distante lungi si in concediu.

Edited by inuendo0, 22 July 2018 - 15:18.


#70
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
In mod evident electricele nu pot fi luate in calcul ca masini de concediu pe distante atat de lungi. Pur si simplu nu ai cum. Nici macar Tesla nu se incadreaza aici.
Alaltaieri am facut 900km in Romania dintr-o parte in alta a tarii in vreo 10 ore si jumatate.
Tinand cont de ritmul de conducere (o masina cu 300cp destul de sportiva) nu vreau sa ma gandesc ca pana si cu o Tesla trebuia sa o incarc de vreo 3 ori. Cat timp insemna incarcarea?
D-aia zic, e absurd cu electricele si drumul lung.

#71
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005

View Postinuendo0, on 22 iulie 2018 - 15:17, said:

Numai aiureli si minciuni. Banuiesc ca nu stii multe despre electrice. Informeaza-te si mai vorbim. Vezi ca avem si un jurnal de bord cu un Leaf, care are o fractiune din bateria unui Hyundai Kona si omul se descurca cu ea in Romania, pe distante lungi si in concediu.
Da' politicos ești...
Presupun că te referi la jurnalul ăsta. Omul zice clar
Range-ul maxim maximorum pe care cred eu ca l-as putea atinge pe drum drep, daca asa merge cu maxim 75km/h este de 150km. Bateria are un nivel de degradare de 15%.
Can am luat-o acum aproximativ doi ani bateria avea degradare de 14% acum e la 16%.
In oras fac in medie 100 de km. In exterior, cu o viteza normala, face vara, maxim 130 de km.
Iarna, in cele mai grele conditii, drumuri scurte, frig, zapada cam 60 de km.


Și apropo de mers în concedii
In aceste conditii traseul va fi:
Brasov - Ploiesti - Buzau - Amara - Fetesti - Constanta - Efore : PlugShare zice: "Total Distance: 414 km About 6 hours 9 mins"
La asta adaugam timpii de incarcare:
Ploiest - 0h:30min
Buzau - 0h:30 min
Amara - 4h
Fetesti - 1h
Constanta - 30mi
In total 6h:30 min

Deci excursia pana la mare o sa dureze cam 12h:30
Deci 6 ore de condus și 6 juma' de încărcat. Nu se potrivește cu ideea mea de concediu. Lui îi convine, foarte bine, fiecare cu ale lui.
Dacă era vorba de alt jurnal de bord, fii amabil și dă adresa.

#72
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbzalex, on 22 iulie 2018 - 06:23, said:

Exagerezi. Si sti asta. La Leaf-ul meu de 24kWh, prima incarcare psna la 80% la un incarcator de 50kW, dureaza 30 de minute. Urmatoarele dureaza 20 pentru ca sca incalzit bateria. Mai mult de 4 incarcari consecutive nu am facut ca nu am avut nevoie. Pe net am citit ca dupa cam 7 incarcari se ajunge la o temperstura de la care incepe sa limiteze puterea de incarcare.
La Leaf 2018 am inteles ca dupa cam 3-4 incarcari se intampla asta(dar si are baterie dubla, 3 - 4 incarcari inseamna 750 - 1000 km parcursi)
La Kona am inteles ca suporta si incarcarea de 100kW la o baterie de 40 - 60kW. La 100kW, bateria de 40kW ar cam trebui sa se incarce la 80% in 20 - 30 de minute si cea de 60 in 30-40. In plus daca folosesc incarcari de putere asa mare eu zic ca au racire activa, deci cade limitarea cu numarul de incarcari rapide consecutive.

A, noi in Romania, nu avem deocamdata decat incarcatoare de 50kW, deci la noi o sa fie probabil timpi de 30 - 80 de minute.

PS. Nu am studiat materiale despre Kona, nu stiu cum limiteaza puterea de incarcare, dar estimez be baza a ce am mai vazut.

PS2: vorbim dr incarcari de 80%. Daca vrei 100%, ceea ce nu e recomandat, timpii se dubleaza.
nu exagerez, stii cine exagereaza pe topicele de electrice...

nu trebuie sa studiezi f mult, e suficient sa citesti postul initial, zice asa:
"Bateriile se încarcă până la 80% în 54 de minute în cazul utilizării unei stații de încărcare rapidă DC de 100 kW. Utilizarea unei stații clasice implică însă un timp de încărcare de 6 ore și 10 minute pentru versiunea cu baterie de 39.2 kWh și de 9 ore și 40 de minute pentru varianta de 64 kW."

Nissan ul nou sufera de probleme cu incarcarile rapide repetate, exista si un hashtag deja, #rapidgate, cauta pe youtube

80% intr-o ora nu e chiar o realizare.

Este adevarat ca 100% nu e recomandat, nici macar la Tesla, care incarca default doar la 80%, pt 100% trebuie sa o treci manual in tripmode

O alta chestie care arata limitarile electricelor, si o limitare de care multi nu stiu, majoritatea (inclusiv eu) presupunand ca facem calculele cu bateria incarcata 100%... e ca la hddurile SSD, scriem o capacitate mare pe cutie, dar de fapt e mai mica ca 1GB inseamna ceva, si apoi mai scadem 20% pt overprovisioning... dar cine stie inainte sa cumpere ca exista asa ceva numit overprovisioning?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SVnmdJy0qc8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by unbrutus, 22 July 2018 - 16:23.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate