Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De cand a devenit Suedia o ț...

Izolatie centura și stalpi

Rareș Nastase semneaza seria...

Toyota Yaris Hybrid sau VW Polo 1...
 Cea mai buna rețea by Ookla ...

Infintare asociatie proprietari -...

Chip grafic integrat vrea driver ...

Onkyo NS 6170 vs NUC + DAC
 Despre comunicare

Cum sa invat pt admiterea la facu...

Recomandare smartphone 800 lei

Cum va informați inainte de a ave...
 Consum prea mare focus MK2?

Alegere/discutii frigider offgrid...

Problema Facebook Lite

Sa fie EDID-ul monitorului , sau ...
 

Produse, "materii prime" neutilizatate la sfarsitul anului... cum procedez la I.I.?!

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
mario2015

mario2015

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 05.07.2015
Buna tuturor!

     O mica nelamurire am si eu ! Detin o Intreprindere Individuala de foarte multi ani, initial m-am ocupat doar cu comert, iar apoi am inceput sa ma ocup si de prestarea unor servicii. Stiu ca la comert, marfa ce ramane pe STOC la sfarsitul anului, nu intra la cheltuiala in anul acela, ci se scade la sfarsitul anului din cheltuieli stocul ramas, urmand sa intre ca si cheltuiala in anul urmator cand se vinde .Bun, eu printre altele ma ocup si cu personalizarea de diverse obiecte,  si ce nu prea stiu , acolo  cum procedez cu obiectele achizitionate pe parcursul anului, si la sfarsit de an sunt nevandute (nepersonalizate) ?! De fapt acestea in ce categorie intra, materie prima ?! Eu le cumpar, dar pentru a le vinde, execut o operatiune asupra lor, nu doar le achizitionez si le vand ...  La achizitie de exemplu, pe factura am " CANA ALBA TERMOSENSIBILA", iar cand eu le vand, dupa ce o personalizez, pe factura apare  "CANA PERSNALIZATA" .Sa zicem, cumpar anul acesta 50 de brelocuri care urmeaza a fi personalizate, 30 din ele de personalizez si le vand anul acesta, dar 20 imi raman la sfarsitul anului, ele pot fi considerate toate 50 ca si cheltuiala pe anul acesta (chiar daca 20 urmeaza a fi personalizate anul viitor) ?! La achizitie, mi s-a spus ca pentru obiectele ce urmeaza a fi personalizate, sa fac nota de receptie, si precum le personalizez, bon de consum (nu mi s-a spus sa fac Fisa de magazie) . La comert, faceam nota de receptie si fisa de magazie... Multumesc, sper ca am fost cat de cat explicit in miez de noapte, si sper ca ati inteles care e "nelamurirea" mea!

#2
ioana1973

ioana1973

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 720
  • Înscris: 16.03.2014
La II, PFA, AF.... contabilitatea-i in partida simpla. Se conduce RJIP, care inseamna Registrul jurnal de INCASARI SI PLATI. ATENTIE MARE: se conduce dupa INCASARI SI PLATI. Asta inseamna ca daca ai platit in 2017 o marfa si s-a facturat/ridicat marfa in 2018, cheltuiala va fi aferenta anului 2017.
In cazul prezentat de tine: DA toate brelocurile sant cheltuiala pe anul asta.Stocurile sant altceva, conduci la fisa de magazie, nota intrare receptie. Fisa de magazie bon consum sant OK.

#3
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,922
  • Înscris: 01.02.2008

View Postmario2015, on 11 iulie 2018 - 23:25, said:

Buna tuturor!

O mica nelamurire am si eu ! Detin o Intreprindere Individuala de foarte multi ani, initial m-am ocupat doar cu comert, iar apoi am inceput sa ma ocup si de prestarea unor servicii. Stiu ca la comert, marfa ce ramane pe STOC la sfarsitul anului, nu intra la cheltuiala in anul acela, ci se scade la sfarsitul anului din cheltuieli stocul ramas, urmand sa intre ca si cheltuiala in anul urmator cand se vinde .Bun, eu printre altele ma ocup si cu personalizarea de diverse obiecte,  si ce nu prea stiu , acolo  cum procedez cu obiectele achizitionate pe parcursul anului, si la sfarsit de an sunt nevandute (nepersonalizate) ?! De fapt acestea in ce categorie intra, materie prima ?! Eu le cumpar, dar pentru a le vinde, execut o operatiune asupra lor, nu doar le achizitionez si le vand ...  La achizitie de exemplu, pe factura am " CANA ALBA TERMOSENSIBILA", iar cand eu le vand, dupa ce o personalizez, pe factura apare  "CANA PERSNALIZATA" .Sa zicem, cumpar anul acesta 50 de brelocuri care urmeaza a fi personalizate, 30 din ele de personalizez si le vand anul acesta, dar 20 imi raman la sfarsitul anului, ele pot fi considerate toate 50 ca si cheltuiala pe anul acesta (chiar daca 20 urmeaza a fi personalizate anul viitor) ?! La achizitie, mi s-a spus ca pentru obiectele ce urmeaza a fi personalizate, sa fac nota de receptie, si precum le personalizez, bon de consum (nu mi s-a spus sa fac Fisa de magazie) . La comert, faceam nota de receptie si fisa de magazie... Multumesc, sper ca am fost cat de cat explicit in miez de noapte, si sper ca ati inteles care e "nelamurirea" mea!

Astea sunt chestiuni cu care se ocupa contabilul, dar daca vrei o explicatie grosiera ea ar fi cam asa.  Tot ce intra in "productia in curs de executie" (materii prime, materiale, energie, etc) merg in conturile de cheltuieli din clasa 6.. adica, cand ai inceput productia deja le bagi pe cheltuieli.. Numai ca, daca productia ramane neterminata la sfarsitul lunii sau al anului atunci vei avea contul de profit si pierdere oarecum dezechilibrat de cheltuielile pe care le-ai bagat deja, fara ca acestea sa fie compensate de venituri corespunzatoare (ca n-ai terminat productia ca s-o inregistrezi pe venituri). De aceea, in practica contabila se procedeaza la o regularizare a contului de profit si pierderi cu niste venituri virtuale numite "venituri din productia neterminata" prin care iti vei evalua productia in curs la un pret prestabilit si vei inregistra niste venituri pe contul de profit si pierdere 121 ca sa contrabalansezi cheltuielile inregistrate deja acolo. In acest fel, in contul 121 ar trebui sa-ti ramana numai veniturile si cheltuielile efective - apartinand productiei finalizate.  In practica se utilizeaza niste coeficienti.. e un pic mai complicat.. dar principiul de baza cam asta e.

#4
mario2015

mario2015

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 05.07.2015

View Postrosix, on 12 iulie 2018 - 09:52, said:

Astea sunt chestiuni cu care se ocupa contabilul, dar daca vrei o explicatie grosiera ea ar fi cam asa.  Tot ce intra in "productia in curs de executie" (materii prime, materiale, energie, etc) merg in conturile de cheltuieli din clasa 6.. adica, cand ai inceput productia deja le bagi pe cheltuieli.. Numai ca, daca productia ramane neterminata la sfarsitul lunii sau al anului atunci vei avea contul de profit si pierdere oarecum dezechilibrat de cheltuielile pe care le-ai bagat deja, fara ca acestea sa fie compensate de venituri corespunzatoare (ca n-ai terminat productia ca s-o inregistrezi pe venituri). De aceea, in practica contabila se procedeaza la o regularizare a contului de profit si pierderi cu niste venituri virtuale numite "venituri din productia neterminata" prin care iti vei evalua productia in curs la un pret prestabilit si vei inregistra niste venituri pe contul de profit si pierdere 121 ca sa contrabalansezi cheltuielile inregistrate deja acolo. In acest fel, in contul 121 ar trebui sa-ti ramana numai veniturile si cheltuielile efective - apartinand productiei finalizate.  In practica se utilizeaza niste coeficienti.. e un pic mai complicat.. dar principiul de baza cam asta e.

Eu am CONTABILITATE IN PARTIDA SIMPLA ... contabil nu sunt obligat sa am ca si I.I. (la fel ca PFA) decat daca doresc (eu nu am), iar conturile acelea de care spuneati stiu ca se folosesc doar la contabilitatea tinuta  in partida dubla. Multumesc! :)

#5
mario2015

mario2015

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 05.07.2015

View Postioana1973, on 12 iulie 2018 - 08:49, said:

La II, PFA, AF.... contabilitatea-i in partida simpla. Se conduce RJIP, care inseamna Registrul jurnal de INCASARI SI PLATI. ATENTIE MARE: se conduce dupa INCASARI SI PLATI. Asta inseamna ca daca ai platit in 2017 o marfa si s-a facturat/ridicat marfa in 2018, cheltuiala va fi aferenta anului 2017.
In cazul prezentat de tine: DA toate brelocurile sant cheltuiala pe anul asta.Stocurile sant altceva, conduci la fisa de magazie, nota intrare receptie. Fisa de magazie bon consum sant OK.

Buna! Asa si tin contabilitatea, in partida simpla, am RJIP, NIR si FISE DE MAGAZIE,BONURI DE CONSUM,etc ... bun si atunci pentru a sti cate brelocuri am ramase neutilizate la sfarsit de an (si in rest), cum procedez?! Fac Fise de magazie  pentru materie prima si precum le consum si  facturez brelocurile le scad de acolo ? Multumesc!

#6
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,922
  • Înscris: 01.02.2008

View Postmario2015, on 12 iulie 2018 - 10:35, said:

Buna! Asa si tin contabilitatea, in partida simpla, am RJIP, NIR si FISE DE MAGAZIE,BONURI DE CONSUM,etc ... bun si atunci pentru a sti cate brelocuri am ramase neutilizate la sfarsit de an (si in rest), cum procedez?! Fac Fise de magazie  pentru materie prima si precum le consum si  facturez brelocurile le scad de acolo ? Multumesc!

Nu le facturezi.. le tii pe Registru inventar la un pret prestabilit care ar trebui sa fie un cost aproximativ de productie (cat stii tu ca te costa pe tine sa produci o cana).

Inregistrarea bunurilor mobile si imobile se face la valoarea de achizitie, de productie sau la pretul pietei, dupa caz.
Toate bunurile mobile si imobile se inregistreaza in mod obligatoriu in Registrul Inventar. O.M.F.P. nr. 170/2015 a introdus posibilitatea ca Registrul-inventar sa se poata completa prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor.


Ideea este ca, la finalul exercitiului financiar, in registrul inventar va trebuie sa apara productia neterminata: ex: 25buc x 78 lei = 1950 lei. Poti face pentru ele o fisa de operatiuni diverse... Apoi, la inceputul lunii urmatoare le scazi si le bagi din nou in productie iar la viitorul inventar vei avea, sa spunem 12 buc x78 lei pe registrul inventar.  Facturile le faci pe masura ce le vinzi.  Pe acelea le treci in Registrul de incasari si plati.  Ideea e ca, la sfarsitul anului sau atunci cand faci declaratia de venit sa-ti platesti taxele, cheltuielile efective pe care le-ai inregistrat deja cu productia neterminata (alea pentru care nu ai inregistrat venituri) nu sunt cheltuieli deductibile si nu se scad din venit (ca n-ai obtinut venitul pentru ele daca productia e neterminata si nu s-a vandut) asa ca, vei calcula rezultatul activitatii numai tinand cont de celelalte cheltuieli ale activitatii.

Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidenţiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor şi drepturilor, evidenţiate în Fişa pentru operaţiuni diverse, şi totalul sumelor plătite, evidenţiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, şi se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile şi totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.

Poti sa mai ceri si alte opinii.. dupa mine cam asa e corect.

Edited by rosix, 12 July 2018 - 11:28.


#7
mario2015

mario2015

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 05.07.2015

View Postrosix, on 12 iulie 2018 - 11:27, said:

Nu le facturezi.. le tii pe Registru inventar la un pret prestabilit care ar trebui sa fie un cost aproximativ de productie (cat stii tu ca te costa pe tine sa produci o cana).

Inregistrarea bunurilor mobile si imobile se face la valoarea de achizitie, de productie sau la pretul pietei, dupa caz.
Toate bunurile mobile si imobile se inregistreaza in mod obligatoriu in Registrul Inventar. O.M.F.P. nr. 170/2015 a introdus posibilitatea ca Registrul-inventar sa se poata completa prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor.


Ideea este ca, la finalul exercitiului financiar, in registrul inventar va trebuie sa apara productia neterminata: ex: 25buc x 78 lei = 1950 lei. Poti face pentru ele o fisa de operatiuni diverse... Apoi, la inceputul lunii urmatoare le scazi si le bagi din nou in productie iar la viitorul inventar vei avea, sa spunem 12 buc x78 lei pe registrul inventar.  Facturile le faci pe masura ce le vinzi.  Pe acelea le treci in Registrul de incasari si plati.  Ideea e ca, la sfarsitul anului sau atunci cand faci declaratia de venit sa-ti platesti taxele, cheltuielile efective pe care le-ai inregistrat deja cu productia neterminata (alea pentru care nu ai inregistrat venituri) nu sunt cheltuieli deductibile si nu se scad din venit (ca n-ai obtinut venitul pentru ele daca productia e neterminata si nu s-a vandut) asa ca, vei calcula rezultatul activitatii numai tinand cont de celelalte cheltuieli ale activitatii.

Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidenţiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor şi drepturilor, evidenţiate în Fişa pentru operaţiuni diverse, şi totalul sumelor plătite, evidenţiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, şi se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile şi totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.

Poti sa mai ceri si alte opinii.. dupa mine cam asa e corect.

Sper ca am inteles bine ... deci mai pe scurt, ideea principala e ca respectivele produse care urmeaza a fi personalizate, daca le-am achizitionat anul acesta, iar o parte le comercializez anul acesta , iar restul anul viitor, vor intra ca si cheltuiala in contabilitate  pentru acest an, doar cele ce le vand pana in 31.12.2018, asa e?! Iar restul vor intra la cheltuieli in anul cand le vand! Zic bine? Multumesc!

#8
ioana1973

ioana1973

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 720
  • Înscris: 16.03.2014

View Postmario2015, on 12 iulie 2018 - 10:35, said:


Buna! Asa si tin contabilitatea, in partida simpla, am RJIP, NIR si FISE DE MAGAZIE,BONURI DE CONSUM,etc ... bun si atunci pentru a sti cate brelocuri am ramase neutilizate la sfarsit de an (si in rest), cum procedez?! Fac Fise de magazie  pentru materie prima si precum le consum si  facturez brelocurile le scad de acolo ? Multumesc!
Exact, dupa facturare operezi si in fisa de magazie, automat se scad de acolo.

#9
mario2015

mario2015

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 05.07.2015
Mai revin cu o intrebare ... eu de ceva vreme FISELE  DE MAGAZIE, le tin pe calculator, NU SUNT INR-UN PROGRAM DE GESTIUNE, ci pur si simplu sunt facute in word, pentru fiecare produs cate un "doc", si modific doc-ul precum vand produsele. Aceste fise de magazie, trebuiesc si printate la final de an sau la o anumita perioada de timp , sau e suficient daca doar le am pe calculator si doar la nevoie le printez?! Multumesc!

Anunturi


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate