Viata in Los Angeles (Orasul Ingerilor)
Last Updated: May 16 2019 07:59, Started by
balakul
, Jul 06 2018 10:55
·
0
#37
Posted 06 July 2018 - 20:42
Este incredibil!
Nu am vazut negri decat f rar. Nu stiu pe unde stau dar nu i-am vazut. Se vorbeste de crime dar am vazut cei mai relaxati si senini oameni (le era frica de politia rutiera in schimb ). Se zice ca nu exista clasa mijlocie. Am stat intr-un oras satelit mai mare decat o resedinta de judet din Romania si era tot numai clasa mijlocie (pt ei ca pt noi ar fi bogati) si se construiesc la greu astfel de cartiere/orase. Sa nu uit. E un oras f scump |
#38
Posted 07 July 2018 - 10:48
UlrichVans, on 06 iulie 2018 - 18:12, said:
Dar sa stii ca te inseli masiv in privinta "avansului infrastructural" care presupui ca-i la ani lumina de bucuresti. S-ar putea sa fie chiar sub, la o analiza mai atenta. Probleme: - transportul in comun e insuficient dezvoltat raportat la nevoile orasului[iar cum a fost gandit si impartit orasul nu prea ajuta], fara masina e dificil sau imposibil sa te descurci(depinde unde stai si unde ai treaba, dar e prost acoperit de reteaua publica de transport, fiind de extins/labartat) Vreau sa adaug aici ca cu cateva exceptii (gen NYC), trasnportul public in US e varza daca nu chiar inexistent. In plus unde exista si e varza, mai mult oamenii foarte saraci il folosesc - de exemplu in Santa Clara/Mountain View autobuzele ar avea destui dubiosi/homeless. Imi povestea un fost coleg de munca cum o firma de autoturisme din US a cumparat o alta firma, ce oferea transportul public intr-un oras, tocmai ca sa ii bage in faliment si sa vanda mai multe masini. Asta e US in mare - tara unde cei bogati fac legea (mai ales corporatiile). |
#39
Posted 07 July 2018 - 12:51
La Boston, Philladelphia, San Francisco e chiar aşa de inexistent? Cel puţin primele 2 au o structură mai Europeană.
Eu am auzit că în unele oraşe industria auto + de anvelope + petrolieră au mătrăşit sistemele de tramvaie (în unele, nu în toate unde au dispărut tramvaiele). Un oraş fără transport electric la nivelul străzii (măcar troleibuze să fie) mi se pare plictisitor. N.Y.C. nu mai are tramvaie din 1957 (ultimele traversau un pod) şi nici troleibuze (a avut 30 de ani, între 1930 şi 1960). Bostonul are nişte troleibuze interesante, cu uşi pe ambele părţi (într-un tunel e peron pe mijloc, de când circulau tramvaiele pe acolo). Zona din Nord a Coastei de Est, Chicago, Coasta de Vest sunt cam singurele zone din S.U.A. unde e mai multă activitate feroviară de călători. În Florida s-au apucat să facă o cale ferată nouă (investitori privaţi), dar ăla e stat turistic, mai dens populat. Vor transporta coletărie şi călători. Sunt curios cum e Florida comparativ cu L.A.-ul. Trăind într-un cartier cu transport în comun dezvoltat şi cu multe magazine nu mă pot închpui într-un oraş în care trebuie să merg mult până la magazin, să fiu nevoit să conduc. |
#40
Posted 07 July 2018 - 13:59
De ce te-ai vedea traind in alta parte decat unde esti acum daca in 99% din timp orizontul tau se opreste la cel mai indepartat magazin pana la care poti merge (adica la propriu, cu picioarele).
Transportul in comun nu e prost. Doar distantele sunt f mari si densitatea populatiei destul de mica. Strazile sunt f late si pot prelua in general toate masinile. Se folosesc mult autostrazile si mai mult aici e problema (desi avreo vreo 5-6 benzi sunt pline ochi de multe ori. Vorbesc de oras, nu de legatura eintre 2 orase. LA impreuna cu suburbiile lipite de el are peste 100km lungime daca nu 150 si vreo 50 Km latime. Cum ai putea acoperi eficient o astfel de suprafara? Cat de lungi sa faci traseele? In ce directie? Cate sute de linii? Cate mii de autobuze? Oricat te-ai chinui mai mult de jumatate din locuitori tot vor avea jumatate de ora de mers daca nu mai mult pana la o statie de autobuz. Cat sa piarda pe drum zilnic schimband 3-4 autobuze si mergand 1-2 ore pe jos. Chestie interesanta, autobuzele au rack in fata pt biciclete iar in zonele centrale sunt stive de trotinete electrice lasate pe strada. Le deblochezi cu telefonul si te duci unde ai treaba si o lasi rezemata de stalp pur si simplu si pleci in treaba ta. Pe alea descarcate le ridica cei care administreaza parcul si le pun la incarcat (au GPS). Legat de biciclete, e greu sa mergi cu ele. Desi temperatura nu e f ridicata iar noaptea e chiar racoare inclusiv vara din cauza inflentei oceanului, soarele e ucigator. Chiar si la 20-22 grade celsius la umbra, daca iesi la soare te termina in scurt timp. Edited by underb, 07 July 2018 - 14:00. |
#41
Posted 07 July 2018 - 14:45
djl, on 07 iulie 2018 - 12:51, said:
Trăind într-un cartier cu transport în comun dezvoltat şi cu multe magazine nu mă pot închpui într-un oraş în care trebuie să merg mult până la magazin, să fiu nevoit să conduc. Cel mai practic e cum fac majoritatea americanilor si multi europeni (inclusiv eu): mergi o data pe saptamana in zona comerciala de hypermarketuri si umpli portbagajul masinii (daca e SUV, e si mai bine) pana la refuz. |
#42
Posted 07 July 2018 - 14:54
born2lose, on 06 iulie 2018 - 13:55, said: cu siguranta de-asta e criminalitatea asa ridicata, pentru ca majoritatea locuitorilor sunt artisti... ai vazut prea multe filme americane cu vile cu piscina pe varful unui deal, adevarul trist e ca pt oamenii normali, ca mine si ca tine, este probabil unul dintre cele mai periculoase orase de locuit din state. Nici virba, e un oraș foarte ok la criminalitate dacă nu ești in vreo banda ceva. |
#43
Posted 07 July 2018 - 16:47
@ Karhu : da, am timp liber. Dar când ai de mers maxim 500 de m până la supermarket, nu cred că durează mult cumpărăturile. Şi nu burdujesc frigiderul cu cutii de lapte. Maşină nu am. Şi recunosc că îmi place să mă duc la cumpărături - mă face să mă simt bine. Maşină nu am şi nici nu o să-mi prea curând
Edited by djl, 07 July 2018 - 16:47. |
#44
Posted 08 July 2018 - 16:19
djl, on 07 iulie 2018 - 16:47, said:
@ Karhu : da, am timp liber. Dar când ai de mers maxim 500 de m până la supermarket, nu cred că durează mult Si sa stai si intr-o zona rezidentiala de case si vile, la kilometri de prima zona comerciala. In LA cam asa e. |
#45
Posted 09 July 2018 - 00:56
Fain oras.. mi-ar fi placut sa ma fi nascut acolo.. cand eram copil, i-am incuiat pe parintii mei cand i-am intrebat, de ce sunt ei parintii mei, de ce nu m-am nascut in alta tara.
|
#46
Posted 09 July 2018 - 02:19
România e o țara foarte buna de născut din care te poți duce in orice tara.
Adică responsabilitate proprie nu mura-n gura. E plin sudul Californiei de romani la prima generație, deci se poate. |
|
#47
Posted 09 July 2018 - 08:32
balakul, on 06 iulie 2018 - 11:13, said: Fata de Bucuresti, chiar merita! Ce daca are falie seismica? Si Romania are. Doar ca spre deosebire de noi, cladirile din LA sunt mai bine proiectate si pot rezista unui cutremur de 8 grade. La noi, si la un cutremur de 7 grade, o sa fie prapad, practic vom ajunge in colaps de nu ne vom mai reveni zeci de ani. Bucureştiul este un cu totul altfel de oraş decât LA. Nu se poate compara din niciun punct de vedere. Nici măcar seismic. Cutremurele în California sunt de suprafaţă, unul de 5-6 grade pe scara Richter poate să producă pagube la fel de mari precum cel din 1977 de la noi. Noi avem cutremure de adâncime, se propagă pe distanţe mult mai mari, însă pagubele de nivel maxim sunt în jurul epicentrului. Ei au cutremure de suprafaţă, se propagă pe distanţe mici şi rup tot ce poate fi rupt pe întreaga rază de acţiune (depinde de magnitudine, de intensitate, de natura solului etc.) Cutremurul din Anchorage, din 1964, comparabil ca magnitudine cu cel din 1977, a provocat scufundarea unei faleze în ocean. La fel ca şi acolo, în Alaska, este şi în California. |
#48
Posted 09 July 2018 - 08:36
#49
Posted 09 July 2018 - 09:56
djl, on 07 iulie 2018 - 12:51, said:
La Boston, Philladelphia, San Francisco e chiar aşa de inexistent? Cel puţin primele 2 au o structură mai Europeană. Eu am auzit că în unele oraşe industria auto + de anvelope + petrolieră au mătrăşit sistemele de tramvaie (în unele, nu în toate unde au dispărut tramvaiele). Un oraş fără transport electric la nivelul străzii (măcar troleibuze să fie) mi se pare plictisitor. N.Y.C. nu mai are tramvaie din 1957 (ultimele traversau un pod) şi nici troleibuze (a avut 30 de ani, între 1930 şi 1960). Bostonul are nişte troleibuze interesante, cu uşi pe ambele părţi (într-un tunel e peron pe mijloc, de când circulau tramvaiele pe acolo). Zona din Nord a Coastei de Est, Chicago, Coasta de Vest sunt cam singurele zone din S.U.A. unde e mai multă activitate feroviară de călători. În Florida s-au apucat să facă o cale ferată nouă (investitori privaţi), dar ăla e stat turistic, mai dens populat. Vor transporta coletărie şi călători. Sunt curios cum e Florida comparativ cu L.A.-ul. Trăind într-un cartier cu transport în comun dezvoltat şi cu multe magazine nu mă pot închpui într-un oraş în care trebuie să merg mult până la magazin, să fiu nevoit să conduc. orice transport in comun dependent este inutil din punctul meu de vedere. Tramvaiul sau troleibuzul au avantajul ca merg pe curent, astfel nu polueaza si consuma mult mai putin, DAR acum apar autobuze hibrid care merg pana la x km/h cu energie, dupa care porneste diesel-ul. In general autobuzul nu prinde mai mult de 60km/h pentru ca nu ii permite traficul in general, astfel ca hibridul este excelent. Troleibuzul si tramvaiul este dependent de linia de curent si nu este flexibil. Deci le poti folosi doar acolo unde exista linia de curent, pe cand un autobuz il poti redirectiona oriunde doresti. |
#50
Posted 09 July 2018 - 22:59
business11, on 09 iulie 2018 - 09:56, said:
orice transport in comun dependent este inutil din punctul meu de vedere. Troleibuzul si tramvaiul este dependent de linia de curent si nu este flexibil. |
#51
Posted 11 July 2018 - 17:38
L.A.-ul din filme, turistic sau de pe Wikipedia este semnificativ diferit de L.A.-ul real.
În unele privințe se găsește la un nivel de civilizație pe România îl depășise deja bine în 1990. |
|
#52
Posted 11 July 2018 - 19:40
Pai ori se vorbeste de centrul vechi, din Bucuresti ori se compara Ferentari sau alte "perle". Ca si pe acolo sunt niste zone selecte, unde nici coasta de azur nu o egaleaza la lux, bogatie, etc.
|
#53
Posted 12 July 2018 - 00:00
Legat de GTA 5, baietii de la Rockstar chiar au facut treaba buna.
Au reconstituit multe cladiri si monumente, a redat cu exactitate si infrastructura orasului. Totusi, nu inteleg de ce l-au numit Los Santos si nu Los Angeles ca-n realitate. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sbuCUbIC9UY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ultimele clipuri cu afro-americanii si saracii locuind in corturi chiar nu sunt de negat, nici rata ridicata a infractionalitatii. GTA 5 ar putea parea o simpla parodie plina de stereotipuri in timp ce realitatea ar putea parea mult mai crunta. Din ce am jucat, sunt trei medii diferite asa cum e si in realitate.
Da, orasul are ceva defecte, si totusi, nu te obliga nimeni sa patrunzi in cartierele rau famate. Oricum ar fi, Los Angeles e paradis pe langa Bucuresti. Si in Bucuresti poti sa fi atacat (poate nu cu pistolul, dar poate cu cutitul). Doar ca in Los Angeles iti permiti sa detii o arma de foc pentru autoaparare pe cand in Bucuresti nu! Edited by balakul, 12 July 2018 - 00:05. |
#54
Posted 12 July 2018 - 00:26
Cazimi, on 11 iulie 2018 - 17:38, said:
L.A.-ul din filme, turistic sau de pe Wikipedia este semnificativ diferit de L.A.-ul real. În unele privințe se găsește la un nivel de civilizație pe România îl depășise deja bine în 1990. Bucurestiul ca dezvoltare infrastructurala e in urma cu 40-50 de ani fata de marile orase europene din vecinatate, dar fata de cele americane..... Avem tramvaie, troleibuze si autobuze din anii 80 , infrastructura e de pe la 1970 toamna, centrul vechi e plin de cladiri istorice de 1800-1900 ce stau sa se prabuseasca la primul cutremur zdravan. Uita-te la Universitatea Californiei din LA cum arata si ce bine ingrijita este, culmea cladire din 1919 , si vezi in ce hal arata universitatile noastre gen UB, ASE sau POLI de secol XIX- niste ruine! Scolile de la noi arata ca niste puscarii pe langa cele din LA. Restaurantele, cluburile si barurile - niste pubele groaznice parca extrase din filme horror, multe si acum la subsol. In timp ce in LA ai de unde alege fiindca toate sunt frumoase si placute. Locuintele din Bucuresti - un conglomerat de blocuri gri cu aceeasi forma, toate la fel, lipsite de individualitate, cu o arhitectura comunistoida teribila de parca ar fi un ghetou sau un mega-penitenciarpolis, completata de o magaoaie numita Casa Poporului care-i cea mai urata cladire din lume dupa piramida din Coreea de Nord. In LA gasesti varietate arhitecturala placuta, ai ce sa vezi practic. Populatia - ca mentalitate si educatie, as zice ca suntem blocati in anii 60-70 asa cum erau americanii la vremea respectiva in vreme ce locuitorii din LA mai sunt si oameni descuiati, nu doar superficiali si inapoiati. Daca citesti istoria Americii din anii 60-70 si o compari cu situatia sociala/politica de acum, vei gasi multe similaritati. Ce fac negri in LA e parfum apoi pe langa ce fac rromii de la noi. In Bucuresti, ca un copil sau adolescent, chiar nu ai unde sa te distrezi. Nu exista pante de skateboarding, rutele de bicicleta sunt putine , nu prea avem terenuri de fotbal/tenis, bazine de inot jenibile, plus ca LA are plaja si iesire la ocean si multe statiuni turistice bine amenajate si munti langa. Romanii fug de plajele si de statiunile montane proprii preferand sa-si petreaca vacantele la bulgari sau la austrieci. In privinta oportunitatilor si joburilor, as zice ca piata muncii din Bucuresti e ca America undeva pe la 1930-1940, poate chiar si mai devreme. De spitale nu mai zic ca deja ma apuca palpitatiile, dar bine ca avem mai multe biserici decat are LA. Macar ne permitem sa avem masini straine luate in rate , astea si cu mall-urile, hainele comandate online, fast-foodurile si smartphone-urile care ne mai aduc un pic prin secolul XXI. Ca in restul privintelor suntem jale ca oras. Deci in ce privinte a depasit Bucurestiul acest oras al ingerilor dupa 1990? Edited by balakul, 12 July 2018 - 00:39. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users