Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 

responsabil de mediu

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014
Sper că am nimerit aria....

Tocmai ce am deschis un punct de lucru pentru firmă în Sectorul 1.
Vorbind cu un nene de la Romprest pentru contractul de ridicat gunoiul am aflat că trebuie să am un ”resposabil de mediu”.

Știe cineva ce e aia și cu ce se mănâncă? Poate fi autorizat cineva din firmă pentru așa ceva?
Mi-a zis Gogu câte ceva dar nu sunt încă lămurit dacă trebuie vreo patalama, cum e la SSM de exemplu, sau se poate califica cineva la locul de muncă.

#2
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Pai doar societatile cu impact asupra mediului trebuie sa aiba, conform legii, responsabil de mediu.
Gogu care ridica gunoiul, ar fi bine sa-si vada de pubela lui.

#3
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,240
  • Înscris: 19.08.2005
Da si da. Unde lucrez eu, sediul firmei e la buc, la mine in oras e o sectie si am si un punct de lucru cu 2 angajati, responsabil SSM am doar aici, dar responsabil de mediu am si aici si la punctul de lucru.
Spui ca ai punct de lucru, deci ai facut deja toate hartiile si autorizatiile si pentru sediul principal, deci stii cum se face.

#4
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 danyel61, on 06 iulie 2018 - 10:52, said:

Spui ca ai punct de lucru, deci ai facut deja toate hartiile si autorizatiile si pentru sediul principal, deci stii cum se face.
sediul principal e sediul social unde nu desfășor nici o activitate comercială.
De la primăria sectorului 1 mi-au spus că nu am nevoie de nici o autorizare de la ei pentru punctul de lucru, am făcut cerere de negare.
Tot sunt nelămurit.
Majoritatea deșeurilor noastre sunt reciclabile: hârtie, plastic și material textil. Nu folosesc nici un fel de substanță chimică în afară de săpunul de la baie.

Edited by DaculScoril0, 06 July 2018 - 11:21.


#5
TinCup

TinCup

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 01.12.2006

 Naijax, on 06 iulie 2018 - 10:50, said:

Pai doar societatile cu impact asupra mediului trebuie sa aiba, conform legii, responsabil de mediu.
Gogu care ridica gunoiul, ar fi bine sa-si vada de pubela lui.
Gresit, toate societatile au nevoie de un responsabil de mediu, se face un curs de 2-3 zile, cauta pe google si gasesti o gramada de firme care organizeaza cursuri.
In plus, ai nevoie de o decizie prin care Xulescu este numit responsabil de mediu, gesesti si aici o gramada de modele pe net, daca nu primesti una la curs ;)

#6
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,965
  • Înscris: 04.10.2007

 TinCup, on 06 iulie 2018 - 13:59, said:

Gresit, toate societatile au nevoie de un responsabil de mediu, se face un curs de 2-3 zile, cauta pe google si gasesti o gramada de firme care organizeaza cursuri.
In plus, ai nevoie de o decizie prin care Xulescu este numit responsabil de mediu, gesesti si aici o gramada de modele pe net, daca nu primesti una la curs Posted Image
Gresit, toate societatile au nevoie de un responsabil gestiunea deseurilor, doar cele cu impact de mediu au nevoie de un responsabil de mediu.
Cursul de responsabil gestiunea deseurilor e aprox 500 ron, si tine 2 zile. Tu ca si administrator/patron ori trimiti pe cineva la cursul respectiv si prin decizie il numesti si responsabil gestiunea deseurilor sau angajezi o firma sa se ocupe de asta.

Cursul de responsabil de mediu e mai scump si tine mai mult.

@initiator ce cod CAEN ai? In functie de codul CAEN vezi daca ai nevoie si de autorizatie, responsabil de mediu, etc.

Edited by mirel3003, 06 July 2018 - 17:19.


#7
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 mirel3003, on 06 iulie 2018 - 17:17, said:

Gresit, toate societatile au nevoie de un responsabil gestiunea deseurilor, doar cele cu impact de mediu au nevoie de un responsabil de mediu.
Cursul de responsabil gestiunea deseurilor e aprox 500 ron, si tine 2 zile. Tu ca si administrator/patron ori trimiti pe cineva la cursul respectiv si prin decizie il numesti si responsabil gestiunea deseurilor sau angajezi o firma sa se ocupe de asta.

Cursul de responsabil de mediu e mai scump si tine mai mult.

@initiator ce cod CAEN ai? In functie de codul CAEN vezi daca ai nevoie si de autorizatie, responsabil de mediu, etc.

mulțumesc tuturor care au răspuns.
@mirel3003 unde aș putea vedea asta? De la primărie mi-au spus că nu am nevoie de nici o autorizație. Codul CAEN este 1413.

#8
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 DaculScoril0, on 06 iulie 2018 - 10:38, said:

Știe cineva ce e aia și cu ce se mănâncă? Poate fi autorizat cineva din firmă pentru așa ceva?

Este în baza Legii 211/2011.
Și da, poate fi cineva din firmă, dar trebuie să urmeze niște cursuri de formare profesională, te interesează cursurile de "specialist în managementul deșeurilor".

La activitatea ta, el trebuie să întocmească evidența gestiunii deșeurilor, anumite raportări specifice, formularele de transport pentru deșeuri periculoase/nepericuloase, declarațiile către AFM. Nu știu ce deșeuri aveți și cum le încadrați. Aveți astea menajere, pe care, teoretic, sunteți obligați să le predați pe categorii, dar mai aveți și deșeuri din procesul tehnologic. Textile, ceva substanțe periculoase, coloranți, ambalaje, ambalaje contaminate.

La AFM, în principiu, ar trebui să declarați ambalajele introduse pe piața națională. De exemplu, sacii ăia în care împachetezi costumul. Trebuie văzut, cum îi cumperi, de unde-i iei, cum trebuiesc declarați, dacă trebuie plătită taxa de 2 lei pe kg, dacă v-o deduceți prin îndeplinirea obiectivelor de valorificare, mai intră rolele pe care vine materialul, dacă sunt evidențiate pe factură, paleți, alte ambalaje. La fel pungile cu toartă, dacă aveți și magazin de desfacere, alea intră pe altă chestie și trebuie să evidențiați pe bon ecotaxa și s-o virați la AFM.

Sunt câteva chichițe de care responsabilul trebuie să aibă grijă.

Eu vă sfătuiesc să externalizați serviciul. Găsiți o firmă care se ocupă de consultanță pentru așa ceva. Nu aveți nevoie de un angajat care să se ocupe de treaba asta, neavând nici autorizație de mediu, controalele de la Garda de Mediu n-o să fie frecvente, puteți externaliza pentru câteva sute de lei pe lună. Problema cu angajatul din firmă e că e posibil să nu fie atent la toate schimbările legislative sau la toate prevederile legislative. E drept, ați ieși mai ieftin cu un angajat de la voi, dar pe termen lung, e posibil să aveți probleme.

Activitatea ta se autorizează în cazul în care aveți mai mult de 50 de mașini. Activitățile se autorizează conform Ordinului 1798/2007. Vezi că în ordin sunt codurile CAEN Rev. 1, așa că cel corespunzător activității tale e 1822.

 Naijax, on 06 iulie 2018 - 10:50, said:

Pai doar societatile cu impact asupra mediului trebuie sa aiba, conform legii, responsabil de mediu.
Gogu care ridica gunoiul, ar fi bine sa-si vada de pubela lui.

Cam orice societate trebuie să aibă responsabil de mediu, indiferent de impactul pe care îl are, cf. Art. 22 din Legea 211/2011.

(3) Deţinătorii/Producătorii de deşeuri persoane juridice, comercianţii, precum şi operatorii economici prevăzuţi la alin. (2) au obligaţia să desemneze o persoană din rândul angajaţilor proprii care să urmărească şi să asigure îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de prezenta lege sau să delege această obligaţie unei terţe persoane.
(4) Persoanele desemnate, prevăzute la alin. (3), trebuie să fie instruite în domeniul gestiunii deşeurilor, inclusiv a deşeurilor periculoase, ca urmare a absolvirii unor cursuri de specialitate.

Edited by SmurfK, 12 July 2018 - 21:24.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate