Viitorul transportului electric public urban
#1
Posted 01 July 2018 - 00:18
Ținând cont că apar autobuze electrice, că e posibil să apară super-capacitori, care credeți că va fi viitorul transportului electric public urban - afară de metrou, care cu siguranță nu are de ce să dispară din peisaj, pentru că are anumite avantaje. Vor mai fi troleibuzele tentante, va mai fi cerere așa de mare pentru transport pe șine la nivelul solului, vom avea tramvaie cu acumulatori?
|
#2
Posted 01 July 2018 - 00:43
41 are sinele incadrate cu gard pe o parte importanta din traseu.
Ce se poate ameliora si mai mult, ar fi ca sina sa fie complet si total separata cu gard pe absolut tot traseul, cu pasaele pt. treceri pietonale si pasaje pt. transportul auto, de ex pasajul de la Lujerul sa fe lungit ca iasa dincolo de Uverturii, alt pasaj la Crangasi ca sa treaca de Constructorilor, pasarele pietonale dupa cum am mai scris odata, eventual cu scara rulanta / trotuar rulant, etc. Probabil ca te referi mai mult la transportul in comun. Autobuze electrice exista, dar sunt f. putine. Deocamdata contractul mare parca s-a facut tot pt modele cu CIE, dar turcesti in loc de Mercedes... Piata de auto electrice este in expansiune exploziva, chiar daca in RO inca nu este vizibil fiind mai multa saracie si retard... Tesla are deja 10269 superchargere instalate ( in 1280 de statii ), pe langa alte tzaspe mii de destination chargere Tesla, si sunt in expansiune rapida cu superchargerele, se deschid altele noi zeci su sute saptamanal, si se lucreaza la a 3-a generatie de superchargere, care vor fi capabile probabil de de 250 KW ( 130KW acum). Pe langa astea apar curand superchargere Porsche & BMW. Edited by loock, 01 July 2018 - 00:47. |
#3
Posted 01 July 2018 - 00:53
Urmeaza teleportarea mai repede ca implementarea de mijloace de transport electrice de suprafata si clar ca nici dracu nu va mai folosi aceste mijloace de transport conventionale ...
Deci bicicleta ta Dijele nu va mai vrea nimeni s-o fure Edited by Baxon, 01 July 2018 - 00:54. |
#4
Posted 01 July 2018 - 01:09
Autobuzele electrice de la Cluj sunt tare frumoase. Toate au AC, podul peste Someș a fost reabilitat rapid, traficul e fluidizat in urma deciziilor primăriei de a face benzi speciale acolo unde trebuie, autobuzele electrice sunt ECO și frumoase.
Abia aștept sa merg la București, fiind capitala, sunt sigur ca totul e perfect și cu mult mai bine. Ma aștept la un oraș ECO cu flota întreaga de autobuze electrice nemțești, trafic foarte fluid in urma revoluției traficului, tramvaie și busuri cu AC, stații frumoase și un sistem de plata comun metrou/ RATB. |
#5
Posted 01 July 2018 - 01:41
Lex404, on 01 iulie 2018 - 01:09, said:
Abia aștept sa merg la București, fiind capitala, sunt sigur ca totul e perfect și cu mult mai bine. Ma aștept la un oraș ECO cu flota întreaga de autobuze electrice nemțești, trafic foarte fluid in urma revoluției traficului, tramvaie și busuri cu AC, stații frumoase și un sistem de plata comun metrou/ RATB. Edited by pasilla, 01 July 2018 - 01:42. |
#6
Posted 01 July 2018 - 02:19
Nu sunt autobuze electrice, sunt hibride. Motor diesel, baterie...
Cand apare primul autobuz 100% electric sa ma anuntati. |
#7
Posted 01 July 2018 - 02:23
cspot, on 01 iulie 2018 - 02:19, said:
Nu sunt autobuze electrice, sunt hibride. Motor diesel, baterie... Cand apare primul autobuz 100% electric sa ma anuntati. Paris. Primul autobuz electric fără șofer |
#8
Posted 01 July 2018 - 07:31
Lex404, on 01 iulie 2018 - 01:09, said:
Autobuzele electrice de la Cluj sunt tare frumoase. Toate au AC, podul peste Someș a fost reabilitat rapid, traficul e fluidizat in urma deciziilor primăriei de a face benzi speciale acolo unde trebuie, autobuzele electrice sunt ECO și frumoase. Abia aștept sa merg la București, fiind capitala, sunt sigur ca totul e perfect și cu mult mai bine. Ma aștept la un oraș ECO cu flota întreaga de autobuze electrice nemțești, trafic foarte fluid in urma revoluției traficului, tramvaie și busuri cu AC, stații frumoase și un sistem de plata comun metrou/ RATB. cspot, on 01 iulie 2018 - 02:19, said:
Nu sunt autobuze electrice, sunt hibride. Motor diesel, baterie... Cand apare primul autobuz 100% electric sa ma anuntati. unii deja au tir-uri electrice 100% |
#9
Posted 01 July 2018 - 07:39
pasilla, on 01 iulie 2018 - 01:41, said:
Nu e momentul acum. Mai asteapta putin, te rog. Macar vreo 50 de ani ! EMPP, on 01 iulie 2018 - 07:31, said:
la cluj a pus hulitul boc canapele tapițate în stații plus că autobuzele acestea noi nu fac zgomot aproape deloc.eram pe trotuar și erau unu electric și unul normal și mi-amdat seama de electric numai când i-am văzut inscripțiile unii deja au tir-uri electrice 100% |
#10
Posted 01 July 2018 - 08:46
Mai bine sa mareasca parcul de tramvaie si troleibuze si sa mareasca ponderea lor in transportul urban si sa lase boalelor de autobuze electrice, caci sunt scumpe, intretinerea lor costa enorm si nu cred in fiabilitatea lor.
|
|
#11
Posted 01 July 2018 - 08:57
djl, on 01 iulie 2018 - 00:18, said:
Ţinând cont că apar autobuze electrice, că e posibil să apară super-capacitori, care credeţi că va fi viitorul transportului electric public urban - afară de metrou, care cu siguranţă nu are de ce să dispară din peisaj, pentru că are anumite avantaje. Vor mai fi troleibuzele tentante, va mai fi cerere aşa de mare pentru transport pe şine la nivelul solului, vom avea tramvaie cu acumulatori? O solutie ar fi nu autobuz electric ci un troleibuz cu acumulator. Care in mod normal merge pe fir .insa daca se intampla ceva ... sa poata ocoli 5 kilometri "autonom" . Lumea cam uita de troleibuz. ma rog ce este drept eu am vazut de vreo 3 ori cate 30 troleibuze intinse kilpmetric case intamplase ceva la retea . Si orice sar zice tramvaiul ramne cel mai eficac ... Un tranvai V3A baga si 300 de insi in el !Ma rog era o inhhhesuiala ... |
#12
Posted 01 July 2018 - 09:18
Cel mai eficient dpdv economic este troleibuzul.
Tramvaiul are durata de viata mult mai mare, costuri de mentenanta mai mici dar este fff scump, atat vehiculul in sine cat si infrastructura necesara. Autobuzul electric este un nonsens dpdv al costurilor atat de cumparare cat si de mentenanta. Nu de alta dar pe astea nu le schimbi dupa cativa ani ca pe masinile luate in leasing (nu in Ro cel putin) iar bateriile chiar vor trebui schimbate destul de des tinand cont ca cele mai multe autobuze merg macar 16 ore pe zi, zi de zi. Probabil vor avea in jur de 1000 de cicluri de incarcare pe an sau echivalent cu asta daca se va opta pt incarcari scurte gen 10% la capatul liniei. Poate ca suna tentant cand e nou dar nu cred ca mai e asa dupa ce asiguri timp de 10 ani sa zicem transportul in acest fel. Edited by underb, 01 July 2018 - 09:22. |
#13
Posted 01 July 2018 - 10:37
Baxon, on 01 iulie 2018 - 00:53, said:
Urmeaza teleportarea mai repede ca implementarea de mijloace de transport electrice de suprafata si clar ca nici dracu nu va mai folosi aceste mijloace de transport conventionale ... Deci bicicleta ta Dijele nu va mai vrea nimeni s-o fure Vei avea instalaţie de teleportare în casă sau pe scara blocului? |
#14
Posted 01 July 2018 - 10:53
loock, on 01 iulie 2018 - 00:43, said:
Deocamdata contractul mare parca s-a facut tot pt modele cu CIE, dar turcesti in loc de Mercedes... Mercedes face si autobuze electrice, deci un contract cu ei acum, chiar daca pe diesel, putea aduce o conversie in viitor dar Romania e tara balcanica, iubitoare de cuvintele alea 3 care ne urmaresc obsesiv "Bacşiş, peşcheş, ciubuc sînt, după cum bine se ştie, cuvinte de origine turcă, care au pătruns în limba română din Imperiul Otoman, dar se vor răspîndi şi vor intra în uz, în secolul al XVIII-lea, odată cu instaurarea domniilor fanariote. Cuvintele au propriile lor istorii, ajungînd să scrie istorii." http://dilemaveche.r...-pesches-ciubuc Lex404, on 01 iulie 2018 - 01:09, said:
Autobuzele electrice de la Cluj sunt tare frumoase. Toate au AC, podul peste Someș a fost reabilitat rapid, traficul e fluidizat in urma deciziilor primăriei de a face benzi speciale acolo unde trebuie, autobuzele electrice sunt ECO și frumoase. Abia aștept sa merg la București, fiind capitala, sunt sigur ca totul e perfect și cu mult mai bine. Ma aștept la un oraș ECO cu flota întreaga de autobuze electrice nemțești, trafic foarte fluid in urma revoluției traficului, tramvaie și busuri cu AC, stații frumoase și un sistem de plata comun metrou/ RATB. nu o sa vezi asa ceva in Romania. Avem in schimb subventii de 10.000 euro pt masini electrice personale. Pe primul loc in europa sintem la prostia asta. Edited by unbrutus, 01 July 2018 - 10:58. |
#15
Posted 01 July 2018 - 10:56
|
#16
Posted 01 July 2018 - 11:01
cspot, on 01 iulie 2018 - 02:19, said:
Nu sunt autobuze electrice, sunt hibride. Motor diesel, baterie... Cand apare primul autobuz 100% electric sa ma anuntati. 1000 mile cu o singura incarcare: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/exDrahDrLzo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] inca din 2012 sint autobuze electrice: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9JpMTWdPZ6c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Almost half of all buses will be electric by 2025 http://www.businessi...-by-2025-2018-2 Chifteluta, on 01 iulie 2018 - 08:46, said:
Mai bine sa mareasca parcul de tramvaie si troleibuze si sa mareasca ponderea lor in transportul urban si sa lase boalelor de autobuze electrice, caci sunt scumpe, intretinerea lor costa enorm si nu cred in fiabilitatea lor. Metrou avem doar intr-un singur oras din tara dar si acolo e doar selectiv pe anumite zone. Tramvaiul 41 a schimbat in bine viata multora. Din pacate nu s-a invatat din asta nimic. Sute si mii de linii de tramvai zac abandonate acum si in Bucuresti dar si in Brasov si alte orase. In schimb vorbim de incurajat transportul cu masinute personale... stancosty, on 01 iulie 2018 - 10:56, said:
Supercapacitoarele au apărut de ceva vreme, sunt o realitate a zilelor noastre, în prezent se produc în serie supercapacitoare cu capacități de ordinul miilor de farazi. http://www.mediafax....ircula-16857552 |
#17
Posted 01 July 2018 - 11:04
Lex404, on 01 iulie 2018 - 01:09, said:
Autobuzele electrice de la Cluj sunt tare frumoase. Toate au AC, podul peste Someș a fost reabilitat rapid, traficul e fluidizat in urma deciziilor primăriei de a face benzi speciale acolo unde trebuie, autobuzele electrice sunt ECO și frumoase. Abia aștept sa merg la București, fiind capitala, sunt sigur ca totul e perfect și cu mult mai bine. Ma aștept la un oraș ECO cu flota întreaga de autobuze electrice nemțești, trafic foarte fluid in urma revoluției traficului, tramvaie și busuri cu AC, stații frumoase și un sistem de plata comun metrou/ RATB. Cât privește sistemul comun de plată metrou-RATB, Firea se luptă de ceva vreme cu unii PSD-iști de-ai ei, ca să treacă metroul la primărie și să fie înglobat în RATB, dar se pare că sunt multe alte interese, contrare acestei idei, care a apărut încă de acum vreo 20 de ani, dar unii s-au opus, scoțând la înaintare sindicatele de la metrou, că deh, trecând la RATB, lucrătrorii de la metrou ar pierde ceva avantaje și privilegii! |
#18
Posted 01 July 2018 - 12:07
unbrutus, on 01 iulie 2018 - 10:53, said: Mercedes face si autobuze electrice, deci un contract cu ei acum, chiar daca pe diesel, putea aduce o conversie in viitor Lex404, on 01 iulie 2018 - 01:09, said:
Autobuzele electrice de la Cluj sunt tare frumoase. Toate au AC, podul peste Someș a fost reabilitat rapid, traficul e fluidizat in urma deciziilor primăriei de a face benzi speciale acolo unde trebuie, autobuzele electrice sunt ECO și frumoase. Abia aștept sa merg la București, fiind capitala, sunt sigur ca totul e perfect și cu mult mai bine. Ma aștept la un oraș ECO cu flota întreaga de autobuze electrice nemțești, trafic foarte fluid in urma revoluției traficului, tramvaie și busuri cu AC, stații frumoase și un sistem de plata comun metrou/ RATB. Mavoi primiti un ce beneciuciu de la nemti? Nu stiu cum sa va zic ... vechicolele lor au un ,mare defect : sunt groaznic de scumpe! Si nu stiu cum se face ca din anii 90 primaria Bucresti sat5 cu coada pe sus mai dihai decta cea mai raioasa capra . Dinati cumpara DAF uri, apoi Mercerdesuri . Scumpe ca niaba.. cadn a) se puteau cumprata Rocar de Simon , mai ieftine si produse in Romania!! autibuze sud coreene. La 1/3 dfin pretul unui DAF au Mercedes. Si nu ziceti de fiabilitate. Ca in condit5iile anilor 90 ... DAF si MErtz au sis :ba plin de gripi si suparagalomerate pai crapa mai des!! stancosty, on 01 iulie 2018 - 11:04, said:
Ai trecut foarte repede peste asta: „benzi speciale acolo unde trebuie”, dar într-un oraș civilizat este ceva esențial. În București, până nu se vor face astfel de benzi, transportul public va fi mereu o problemă. hm .. oras cum? Civilizat? Strada Floreasca colt cu St cel Mare . Cica 2 benzi de circulatie pe sens. De fpat bvanda de langa tritaur este PARCARE!! ba mai este cate unu care parcheaza paralel cu latul .. sa ca se circula defpat pe 0,75 banda! Ca Vucurestiul se pae ca a juns la > 1 milion de auotturisme! Si zi ceva ca o savezi rascoala ... cum nici Parisu nu a vazut! (desi a vazut destule!!!) stancosty, on 01 iulie 2018 - 11:04, said:
Cât privește sistemul comun de plată metrou-RATB, Firea se luptă de ceva vreme cu unii PSD-iști de-ai ei, ca să treacă metroul la primărie și să fie înglobat în RATB, dar se pare că sunt multe alte interese, contrare acestei idei, care a apărut încă de acum vreo 20 de ani, dar unii s-au opus, scoțând la înaintare sindicatele de la metrou, că deh, trecând la RATB, lucrătrorii de la metrou ar pierde ceva avantaje și privilegii! Domane feri! Nu am nici un interes la sindicacatul de metriu, insa Domane feri! AM o expereint de 50 de ani cu ITB ul ..... nu mersi nu as dori ca metroul sa intre la comun cu ITBeleauaa Firea n nu prea le stie.. a vebut .. iute si-a uta masina, acu mlocuietse in comuna Voluntari .... nu stie ce zice!!!! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users