Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Despagubiri intarziere avion?

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Situatia sta cam asa:

Aveam avion azi la ora 17.45 prin Atlas Jet.
Traseu OTP - Antalya, iar distanta este de cca 940 km => despagubire de 250 EUR/pasager.

Prima comunicare a fost ca se amana decolarea pentru ora 22.10, iar a doua comunicare este ca se amana pentru ora 02.45

Pe langa problemele legate de logistica, se adauga faptul ca pierd o zi de sejur platit, pt care ma voi adresa tur-operatorului spre rambursare.

Totusi e bataie de joc si as dori sa primesc compensatii pentru aceasta situatie neplacuta, in conformitate cu legislatia europeana, dar nu imi este foarte clar cum se face asta.

Exista multe site-uri care vor sa te ajute, iti dau date despre drepturile tale, dar tac malc cand e vorba de al lor comision :)

Formularul oficial in limba Romana este aici, iar in Engleza aici.

problema care o vad eu, e cam asa:

1. Trimiti cormularul la agentia aeriana, care te va ignora cu succes.
2. Trimiti formularul la organismul national(adica din RO, care e ANPC), care nu are nicio parghe asupra unei companii Turcesti!

Asadar, care sunt sansele sa primesti despagubiri in acest caz?

#2
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 21.10.2009
Am patit si eu cu Wizzair, dupa o intarziere de 2 ore la decolare, a mai facut si o escala neprevazuta in Belgrad. Per total, 3 ore de intarziere. Si-au cerut niste scuze penibile si asta a fost tot. Am avut intarziere si la intoarcere, dar fara escala de data asta... aceleasi scuze...

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,122
  • Înscris: 22.05.2003
Scuzele sunt frumoase, dar legea e lege, iar Low Costurile isi fac de cap.

Oricum, nu se plica pentru intarzieri sub 3 ore.

Dupa ce faci vacanta, completezi in Engleza fomularul, atasezi bilele (si boarding pass), apoi le dai mail elegant aici
https://www.atlasglb...passengerrights

#4
YourFan

YourFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 30.01.2017
Cred ca vei primi niste scuze drept ''despagubiri morale''. Daca nu esti multumit poti incerca sa-i dai in judecata.

Edited by YourFan, 30 June 2018 - 17:10.


#5
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Care e motivul intarzierii cursei?

#6
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Nu s-a specificat un motiv, am primit mailuri de la agentia de turism, iar ei de mai sus, dar nu exista motivatie oficiala.

Eu stau la 20 de minute de OTP, deci nu e jale, dar pentru altii...

Edited by Ahasverus, 30 June 2018 - 17:15.


#7
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
1. Trebuie sa dovedesti ca intr-adevar ti-au facut paguba. Si asta e greu.
2. E companie charter, adica ieftina. Nu poti sa te astepti la mult cand platesti putin.
3. Intarzierile astea sunt cat se poate de intemeiate. Avionul ala poate a intrat in service datorita unor defectiuni sau suspiciuni de defectiuni. La fel si cu escalele neprevazute, nu sunt facute aiurea.
4. Trebuie sa intelegeti ca la avioane nu e ca la autocare unde daca se strica ceva, trage pe dreapta si repara. Aici daca se strica ceva ati pierdut totul, nu doar o zi de vacanta.

Stiu cum e, si eu am patit-o. Dar hei, sunt curse charter si apoi e vorba de siguranta mea.

#8
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,224
  • Înscris: 13.03.2017
Ai dreptul la despagubiri banesti numai daca zborul are o intarziere mai mare de 5 ore.
Vezi primi doar cele mai elegante scuze - sterpe si inutile.

Succes

#9
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
http://www.mediafax....e-euro-16191288

#10
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,921
  • Înscris: 18.12.2007
Poti sa te adresezi celor de aici. Sunt specializati pe recuperarea daunelor in caz de intarzieri/anulari de zboruri.

Edited by AlexEn, 30 June 2018 - 17:50.


#11
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,122
  • Înscris: 22.05.2003
Sunt o multime de servicii care promit marea cu sarea, pentru doar 25% din penalitati.

Penalitatile NU sunt negociabile, iar in cazul de fata sunt de 250 EUR/persoana afectata.

Ne confruntăm cu circumstanțe extraordinare atunci când compania aeriană nu este vinovată pentru o întârziere sau anulare de zbor. Iată câteva exemple de circumstanțe care ar putea fi considerate drept extraordinare:

Vreme rea
Furtuni, precipitații cu descărcări electrice, ploi torențiale precum și nori ce pot perturba traficul aerian. În cazul condițiilor meteorologice nefavorabile, de obicei, mai multe zboruri cu plecare din același aeroport sunt afectate.
Greve
Orice grevă, indiferent dacă este a unei terțe părți sau a personalului propriu al companiei aeriene, este considerată o circumstanță extraordinară.
Urgente medicale
În cazul în care un pasager se îmbolnăvește în timpul unui zbor, iar zborul trebuie să faca o aterizare de urgențăla cel mai apropiat aeroport, nu aveți dreptul la despăgubire pentru întârziere.
Terrorism
În cazul unui atac terorist, de asemenea, vom vorbi despre o circumstanță extraordinară.

CÂND NU POATE O COMPANIE AERIANĂ SĂ INVOCE CIRCUMSTANȚE EXTRAORDINARE?

Sunt adesea confundați termenii “circumstanță extraordinară” și împrejurări care nu sunt din “vina” companiei aeriene. Un defect tehnic poate avea loc spontan. De exemplu, o pană de cauciuc. Compania este responsabilă pentru întreținerea aeronavei și multe defecțiuni tehnice pot fi prevenite în acest fel. Defecte tehnice care provoacă întârzieri de peste trei ore nu sunt considerate extraordinare și dumneavoastră puteți pretinde despăgubiri. Mai jos vă oferim câteva exemple de situații în care compania aeriană nu poate pretinde o circumstanță extraordinară.

Defecțiuni tehnice
Din păcate, defecțiunile tehnice sunt un fenomen obișnuit în domeniul aviației de zi cu zi. Companiile aeriene sunt responsabile pentru întreținerea aeronavelor proprii și pentru rearanjarea zborurilor în timp scurt. Pasagerii au dreptul la despăgubiri în cazul în care un defect tehnic produce o întârziere mai mare de trei ore.

Întârzieri și efectul condițiilor meteorologice nefavorabile asupra zborului anterior
Cuvantul “anterior” spune totul. O întârziere a zborului precedent din cauza vremii nefavorabile (exceptând anumite circumstanțe) nu are nimic de-a face cu zborul dumneavoastră. Este acesta motivul transmis de compania aeriană pentru o mare întârziere? În acest caz, puteți avea dreptul la despăgubire.

Îmbolnăvirea echipajului
Îmbolnăvirea echipajului este un risc pe care fiecare afacere trebuie să îl gestioneze. Compania aeriană este responsabilă în cazul lipsei unui echipaj de rezervă. Nici acest lucru nu este considerat drept circumstanță extraordinară.

#12
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,744
  • Înscris: 26.08.2008

View PostAdm, on 30 iunie 2018 - 18:05, said:

Defecțiuni tehnice
Din păcate, defecțiunile tehnice sunt un fenomen obișnuit în domeniul aviației de zi cu zi. Companiile aeriene sunt responsabile pentru întreținerea aeronavelor proprii și pentru rearanjarea zborurilor în timp scurt. Pasagerii au dreptul la despăgubiri în cazul în care un defect tehnic produce o întârziere mai mare de trei ore.

Sunt dispusi pasagerii sa plateasca pentru o companie care sa suporte asemenea acoperire?

In spiritul la ce zice si Friskey mai sus, eu m-as bucura sa stau la sol pentru ca aia repara o defectiune aparuta cand trebuie, la timp - ADICA NU IN ZBOR :)

Edited by BlueKing-69, 30 June 2018 - 20:09.


#13
-Jinx-

-Jinx-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 02.03.2014

View PostYourFan, on 30 iunie 2018 - 17:05, said:

Cred ca vei primi niste scuze drept ''despagubiri morale''. Daca nu esti multumit poti incerca sa-i dai in judecata.

@Ahasverus

Zbor foarte mult si am fost de foarte multe ori in situatia asta.

In afara cazului in care intarzierea nu a fost una din cauza vremii / tero sau chestii de forta majora, am primit de fiecare data desoagubiri.

Amenzile pe care le platesc liniile aeriene daca nu respecta legislatia EU sunt enorme asa ca nu se risca.....DAAAAAAAR.... ti se va raspunde intotdeauna la capatul termenului legal la orice mail vei da(parca 30 de zile) ti se vor cere clarificari de f multe ori...sa le trimiti si documentul ala si alalalt etc si sa clarifici 1000 de chestii...de fiecare data vor trece cele 30 de zile pana primesti un nou raspuns... Toate astea in speranta ca te vei plictisi si vei renunta....eu nu m-am plictisit si am obtinut compensatia de 3 ori.

Fii sigur ca ai pastrat absolut toate documentele legate de zbor si vei ontine compensatia.

Edited by -Jinx-, 30 June 2018 - 23:31.


#14
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Pentru ca stau la soare si ma cam plictisesc, deja am completat cererea respectiva, la care am mai atasat:
- biletele de avion
- biletele de imbarcare (care au ora oficiala pe ele)
- poza de la imbarcare, unde se vede ora reala de imbarcare

Le-am facut si un mesaj frumos, sa se prinda ca stiu despre ce e voaba, dar asta nu inseamna ca nu vor incerca sa taraganeze treaba.

Quote

Hello,
I'm filling this complaint under UE Regulation 261/2004, in my name and the other three passengers of my family.
We had a reservation for flight AtlasJet ​KK 6372 on 30.06.2018 Form Bucharest OPT to Antalya Airport AYT.

Original Departure time OTP: 17.45 on 30.06.2018
Real Departure time OTP: ~ 03.30 on 01.07.2018

There was no announcement about the causes of this incident.
We lost a paid night of our holiday.

Conditions:
  • The distance between OTP and AYT airport is 940.14 Km (IATA standard), so it's less than 1500 Km.
  • The delay was more than two hours.
  • The flight is within the EU and is operated either by an EU or a non-EU airline.
If there were no Extraordinary Circumstances like air traffic management decisions, political instability, adverse weather conditions and security risks, I ask the AtlasJet Company to pay 250 EUR compensation for each affected passenger from my attached complaint - the total of 1000 EUR.

My EUR Account is
xxxxxxx
SWIFT Code: xxx

Attached to this email, in one PDF file, you will find the official EU complain form, picture of the boarding tickets, picture from the gate, with the expected boarding time.

Va tin la curent cu procedura.

Edited by Ahasverus, 05 July 2018 - 07:41.


#15
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,060
  • Înscris: 20.12.2007
Ceva noutăți acilea?
Plec cu jobul prin Armenia, Georgia Azerbaidjan și mi-au făcut ăștia un program în care fiecare ora contează. Nu am chef de întârzieri și scuze penibile.

#16
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005

View PostAhasverus, on 05 iulie 2018 - 07:40, said:

Pentru ca stau la soare si ma cam plictisesc, deja am completat cererea respectiva, la care am mai atasat:
- biletele de avion
- biletele de imbarcare (care au ora oficiala pe ele)
- poza de la imbarcare, unde se vede ora reala de imbarcare

Le-am facut si un mesaj frumos, sa se prinda ca stiu despre ce e voaba, dar asta nu inseamna ca nu vor incerca sa taraganeze treaba.



Va tin la curent cu procedura.


O singura mentiune: Turcia NU E in UE!

#17
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,484
  • Înscris: 19.04.2009

View Postbogwol, on 02 august 2018 - 08:08, said:




O singura mentiune: Turcia NU E in UE!

Nu contează de unde ii. Poate fi și din Botswana. Regulile se aplica la TOATE ZBORURILE DIN ȘI ÎNSPRE EUROPEAN UNION.

#18
juGGaKNot

juGGaKNot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 786
  • Înscris: 29.10.2007
am luat cam 700 lire pentru 2 zboruri + 10lire voucher mancare, cam 2 saptamani de mail-uri.

https://www.unromani...boruri-anulate/

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate