Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Nu cumpărați acest Ford focus 2

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#37
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Lacune legislative, oare cate masini circula acum asa?

#38
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
E simplu firmele de asigurari au un "partener" adica un catel care cumpara epavele ce se pot repara.
Daca masina are cateva luni si putini KM pentru acesti samsari este o mina de aur.
Ei dau pe epave 500 de euro minim si maxim 2.000, le repara cu 3.000 si le vand destul de repede cu profit mare.
Daca un BMW cu pret de catalog de 60.000 euro este avariat in primele 6 luni si are si 8.000km rulati si poate dauna totala reprezinta un parbriz doua radiatoare un ventilator de racire 4 airbaguri, o aripa, o capota + vopsirea si o consola de bord, pai un bijnitar de epave da 2.000 euro pe ea , o repara cu 4.000 euro si o scoate la vanzare cu 35.000 de euro.

Edited by notrust, 25 June 2018 - 10:45.


#39
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Ce relativ e asta cu dauna totala. Adica se repara dauna totala foarte ok.

#40
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Eu daca mi-am luat masina noua, o vreau noua.
Adica daca firma de asigurari imi da pretul total dat pe masina, de ce sa nu ma duc sa-mi iau alta noua.
Problema e ca aia lovita ramane si ea pe strada reparata de un tert, si nu stii in ce conditii o repara ala, mai ales ca urmareste profit.

Edited by notrust, 25 June 2018 - 10:46.


#41
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Stiam ca daca masina are distrugeri in valoare de 75% din pretul la care a fost asigurata, e data ca dauna totala.

Edited by arab, 25 June 2018 - 10:49.


#42
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 arab, on 25 iunie 2018 - 10:49, said:

Stiam ca daca masina are distrugeri in valoare de 75%  din pretul la care a fost asigurata, e data ca dauna totala.
DA.
Dar aia o stabileste un service autorizat nu tu.
Iar aia calculeaza fiecare surubel care trebuie dezmontat si remontat....
Si toate piesele noi si originale.
Serviceurile cand calculeaza dauna totala nu merg pe preturi aftermarket sau din parcurile de dezmembrari.

Edited by notrust, 25 June 2018 - 10:51.


#43
drucker

drucker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 11.01.2008
Confirm si eu aceasta practica, am avut un Chevrolet Aveo, acum cativa ani, dauna totala, lovitura stanga fata + roata , motor ok, airbag-uri sarite, cost reparatie la reprezentanta peste 6500 euro, suma asigurata 4700 euro. S-a vandut epava prin asigurator, ei s-au ocupat de tot, cumparatorul mi-a dat 1000 euro pe ea. Dupa 2 saptamani am gasit-o pe site de vanzari auto, in timp ce imi cautam o alta masina, in stare perfecta de functionare, pret 3300  euro, neogociabil Posted Image. Probabil ca a bagat 1000 de euro in reparatie si spera la 1000 de euro profit.

Edited by drucker, 25 June 2018 - 11:00.


#44
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006

 notrust, on 25 iunie 2018 - 10:50, said:

DA.
Dar aia o stabileste un service autorizat nu tu.
Iar aia calculeaza fiecare surubel care trebuie dezmontat si remontat....
Si toate piesele noi si originale.
Serviceurile cand calculeaza dauna totala nu merg pe preturi aftermarket sau din parcurile de dezmembrari.
Oare focusul de fata la 4300 euro aduce vreun profit vanzatorului actual? Oricum e prea scump la pret. Nu ii da nimeni suma aia, chiar si daca nu stie de subiectul daunei.

Edited by arab, 25 June 2018 - 10:57.


#45
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Este Focus MK2.5 nu 2.0 si cam asta este pretul real pentru ca este benzinar nu diesel.

#46
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,087
  • Înscris: 29.01.2016

 notrust, on 25 iunie 2018 - 10:28, said:

Pe mine firma de asigurari a incercat sa ma tepuiasca de 365 euro, plus ca au intarziat virarea banilor 3 luni pentru ca nu au gasit cumparator pentru epava.
Asta am dedus mai tarziu.
Defapt ei nu au vrut epava de la inceput, si daca nu am vruto nici eu au tras de timp 90 de zile cu viratul banilor pana au gasit cumparator.
Sunt curios, masina cu cat a fost reparata ? Ai idee ?
Daca reparatia a costat, sa zicem 3000-4000 de eur si a luat 10.000 de eur la vanzare (dau un exemplu, nu stiu cat facea), cred ca e mai rentabil pentru proprietar sa ia si masina, sa o duca in service, sa se asigure ca este reparata cum trebuie, daca nu sunt chestii grave si sa o scoata la vanzare.
Practic, in cazul de fata luai asa :
19.000 eur de la asigurator +
10.000 eur la vanzare, din care scadem 4000 de eur costul reparatiei.
Tragand linie, ar rezulta o suma de 25.000 eur, cu 5000 eur mai mult decat masina noua, ceea ce nu este deloc o suma de neglijat si pentru care sa iti bati un pic capul.
Ceva nu se pupa... Nu inteleg de ce "epavele" sunt asa de ieftin vandute, suspect de ieftin...Posted Image

Edited by Magicwisewolf, 25 June 2018 - 11:33.


#47
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 Magicwisewolf, on 25 iunie 2018 - 11:25, said:

Ceva nu se pupa... Nu inteleg de ce "epavele" sunt asa de ieftin vandute, suspect de ieftin...Posted Image
Sunt vandute ieftin pentru ca firmele de asigurari n-au ce sa faca cu masinile lovite, ei lucreaza cu bani...

#48
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Sunt ieftine pentru ca din start valoarea masinii pentru asigurare e diminuata clar.

Edited by arab, 25 June 2018 - 11:40.


#49
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Si asta, dar ce sa faca cu un parc de epave ?

Plus ca daca tu accepti suma mai mica plus epava, ei in plan contabil castiga acea suma.

Daca tu le lasi fierul si iei toti banii, mai scade la balanta.... contabila.

Mai sunt cazurile de leasing, unde banii ii incaseaza firma de leasing, nu proprietarul, si atunci firma de leasing are interes sa-si recupereze banii, iar epava este lasata proprietarului in contul ratelor achitate sau asiguratorului... in functie de intelegere si de cine are nervii tari.

Edited by notrust, 25 June 2018 - 11:43.


#50
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 Magicwisewolf, on 25 iunie 2018 - 11:25, said:


Daca o duci tu la servis, te usuca de bani. Din moment ce o firma de servis a spus ca reparatia costa aproape cit valoarea masini, de a ajuns masina sa fie declarata dauna totala, nu ai cum sa o repari ieftin la un servis. Ca sa o repari ieftin, trebuie sa ai servisul tau si relatii de unde poti cumpara piese ieftine (fie SH fie noi).

In urma cu 2-3 ani am avut un accident si mi-am spart farurile, un stropitor de farururi, ambele radiatoare si am indoit bara si tregarul. Am cautat pe net si faruri noi Hella am gasit la 2.600 lei bucata si erau in pielea goala. Daca adaug becurile, inca un 700-800 lei, plus un 3000lei pentru calculatoare, ignitere si motorase, cam ajungeam la 9000 lei doar pentru faruri. Ori rabla mea nu stiu daca o pot vinde cu suma asta Posted Image Pe tregar SH mi se cerea cam 300 lei. Pe bara tot cam pe acolo. De radiatoare ce sa mai spun. Pe faruri SH cam 600 lei. Pina la urma am cumparat faruri noi, insa taiwaneze, marca Depo, la 600 lei bucata si am recuperat electronica de pe farurile vechi. Radiatoare am luat tot "chinezesti" pina in 100 lei bucata. Tregar si bara am luat dinastea de "cooperativa" si am iesit sub 250lei cu ele. Pina la urma am iesit pina in 2400 lei cu absolut toate reparatiile, iar manipera a fost gratis ca mi-am reparat singur masina. Am iesit asa de ieftin, ca m-am ocupat eu de ea si am avut unde sa tin masina 2 saptamini pina ce am rezolvat problema. Daca o duceam la servis nu cred ca se chinuiau aia sa caute piese ieftine. Nici la faruri nu cred ca stateau ei sa faca din 4 faruri, 2 bune.

Edited by florin71_skoda, 25 June 2018 - 11:53.


#51
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 florin71_skoda, on 25 iunie 2018 - 11:49, said:

Daca o duci tu la servis, te usuca de bani. Din moment ce o firma de servis a spus ca reparatia costa aproape cit valoarea masini, de a ajuns masina sa fie declarata dauna totala, nu ai cum sa o repari ieftin la un servis. Ca sa o repari ieftin, trebuie sa ai servisul tau si relatii de unde poti cumpara piese ieftine (fie SH fie noi).
Se poate repara la diferiti "mesteri" si la final masina e reparata, dar arata ca un c#r, iar siguranta e fix aia de dupa accident, adica -1...

Edited by notrust, 25 June 2018 - 11:54.


#52
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,087
  • Înscris: 29.01.2016

 florin71_skoda, on 25 iunie 2018 - 11:49, said:

Daca o duci tu la servis, te usuca de bani. Din moment ce o firma de servis a spus ca reparatia costa aproape cit valoarea masini, de a ajuns masina sa fie declarata dauna totala, nu ai cum sa o repari ieftin la un servis. Ca sa o repari ieftin, trebuie sa ai servisul tau si relatii de unde poti cumpara piese ieftine (fie SH fie noi).

Nu neaparat.
E foarte posibil ca serviceul care face evaluarea sa fie unul f scump, gen reprezentanta.
Si atunci, da, nu merita. Dar, daca faci lucrarea la un service care stii ca lucreaza ok, cu bani mult mai putini / pret rezonabil (fata de reprezentanta), ai mari sanse sa iesi in castig binisor.
In exemplul de mai sus, o capota + sigla + vopsit + de inlocuit 2 airbaguri + de schimbat plasticele de la bord (cele de la airbagurile sarite), nu cred ca sunt o avere. Eu in astfel de situatii nu inteleg de ce sunt vandute asa ieftin. In alte cazuri, unde reparatia te costa cat 90% din pretul masinii, da, nu merita, sunt constient.

#53
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Ieftin, repede si prost.

 notrust, on 25 iunie 2018 - 11:54, said:

Se poate repara la diferiti "mesteri" si la final masina e reparata, dar arata ca un c#r, iar siguranta e fix aia de dupa accident, adica -1...


#54
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 balhas, on 25 iunie 2018 - 07:42, said:

parcul de dezmembrări a ofertato pe un site de licitații
pe ce site? cred ca ar fi mai util decat o avertizare pt un singur caz, acolo putand urmari zeci sute

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate