Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Reducator/stabilizator din 30-40v la 12v

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018
Scheme electrice  ale comutatorul original, pardon *

#20
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018
Am cumparat piesele pentru schema electrica, dar nu am gasit diode Zener 68v 5w, atat imi mai trebuie, 2 diode destea, si reusesc sa fac schema...
astazi am folosit cdi pe care il am si a functionat perfect...
deci acel cdi se alimenteaza cu:
1V de la cititorul motorului, o bobina mica din stator
12V de la o baterie, curent continuu
   Cum as putea face ca din curentul care pleaca din statorul motorului sa-l limitez la 12v ????
   Ori gasesc cele 2 diode, ori limitez curentul din stator la 12V... dar nu cred ca mai gasesc acele diode, plus ca au nume in rusa si sunt vechi, cel de la magazin a zis ca nu se mai gasesc asemenea atntichiati ... deci ar fi mai bine sa reduc si sa stabilizez curentul din alternatorul motorului la 12v... va rog ajutor, multa sanatate

Edited by baneaiulian, 23 June 2018 - 23:22.


#21
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Faceti screenshot la ecran daca nu puteti pune poza aici sau o poza cu telefonul. Sau puneti link catre un site de poze. Asta ca sa putem discuta despre acelasi lucru pentru ca nu inteleg de ce aveti in schema diode zener de 68V cand tensiunea maxima este de 40V. Poate ati vrut sa va referiti la diode schottky si aici va pot recomanda MBR10100CT care este o dioda rapida de 2x5A (10A total) adica va vor trebui 4 bucati pentru a realiza puntea redresoare (este cam 3-5 lei pe bucata pe la vanzatori online).
Daca alternatorul suporta suntarea bobinajului atunci o schema simpla cu tiristor poate fi folosita, ca aici (Eng): http://mastercircuit...-regulator.html . Acea schema se poate adapta la un singur tiristor (sau mosfet ca este mai convenabil) daca se mai adauga o dioda schottky intre el si acumulator iar tiristorul sa fie montat dupa puntea redresoare cu cresterea incalzirii in puntea redresoare.
Daca alternatorul nu suporta suntarea bobinajului atunci un stabilizator serie este recomandat sau o varianta cu tiristor serie ca aici https://www.eleccirc...y-power-scr.jpg sau aici (Tr): http://elektronikhob...l-sarj-devresi/ . Ori, varianta veche cu un releu si un circuit clasic de comanda cu zener si tranzistor (Eng): http://sudarsun.in/b...cutoff-circuit/ . Daca releul pe care il detineti are doar un contact normal deschis atunci schema se modifica adaugand inca un tranzistor pentru inversarea functiunii pentru ca majoritatea schemelor de acest gen sunt adaptari la circuite de incarcare solara sau "redresoare auto".
Dati detalii.

#22
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018

 The Stressmaker, on 24 iunie 2018 - 08:03, said:

Faceti screenshot la ecran daca nu puteti pune poza aici sau o poza cu telefonul. Sau puneti link catre un site de poze. Asta ca sa putem discuta despre acelasi lucru pentru ca nu inteleg de ce aveti in schema diode zener de 68V cand tensiunea maxima este de 40V. Poate ati vrut sa va referiti la diode schottky si aici va pot recomanda MBR10100CT care este o dioda rapida de 2x5A (10A total) adica va vor trebui 4 bucati pentru a realiza puntea redresoare (este cam 3-5 lei pe bucata pe la vanzatori online).
Daca alternatorul suporta suntarea bobinajului atunci o schema simpla cu tiristor poate fi folosita, ca aici (Eng): http://mastercircuit...-regulator.html . Acea schema se poate adapta la un singur tiristor (sau mosfet ca este mai convenabil) daca se mai adauga o dioda schottky intre el si acumulator iar tiristorul sa fie montat dupa puntea redresoare cu cresterea incalzirii in puntea redresoare.
Daca alternatorul nu suporta suntarea bobinajului atunci un stabilizator serie este recomandat sau o varianta cu tiristor serie ca aici https://www.eleccirc...y-power-scr.jpg sau aici (Tr): http://elektronikhob...l-sarj-devresi/ . Ori, varianta veche cu un releu si un circuit clasic de comanda cu zener si tranzistor (Eng): http://sudarsun.in/b...cutoff-circuit/ . Daca releul pe care il detineti are doar un contact normal deschis atunci schema se modifica adaugand inca un tranzistor pentru inversarea functiunii pentru ca majoritatea schemelor de acest gen sunt adaptari la circuite de incarcare solara sau "redresoare auto".
Dati detalii.

Aceasta este schema găsită:  https://ibb.co/iUkuqT
Diodele Zener v4 si v3 nu le-am gasit, acestea ar fi de 68v 5w ....
Iar site-ul unde am gasit schema : http://old-bikes.ru/...html@p=214.html
Doar ca este in rusa, eu am activat traducerea
  Pe mine ma intereseaza schema mica, care este doar pentru aprindere, faruri, claxon semnalizari etc nu-mi trebuie

Edited by baneaiulian, 24 June 2018 - 09:21.


#23
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Diodele alea au doar rolul de a limita tensiunea de alimentare, sa nu depaseasca tensiunea maxima admisa de componentele folosite. poti folosi mai multe in serie, doar sa aiba tensiunile insumate in jur de 150v si puterea adecvata. Poti folosi si asa ceva http://www.protehno..../zener/1862964/ doar ca e mai scumpa si nu prea are rost, doar in cazul ca nu gasesti de putere mai mica. Poti folosi tiristor si condensatori care rezista la tensiuni mai mari.

#24
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Presupun ca se aplica la varianta de alternator cu 4 fire (5 in conector), cu 3 bobine. Daca are doar doua bobine in alternator, sau aceea pentru bec este arsa, se schimba ce am scris la capitolul incarcare. Mentionati acest lucru.

Eu zic ca puteti reface toata schema originala pentru ca CDI-ul ala rusesc nu este foarte complicat. De exemplu, acea dioda zener din cdi, D817B de 68V/5W o puteti simula cu orice dioda zener la 68V montata in baza unui tranzistor de putere sau prin punerea in paralel a 5 diode de 1W (1N4760, de exemplu), fiecare dioda avand inseriata o rezistenta de aproximativ 100 ohm pentru echilibrare (5 diode, 5 rezistente) pentru ca observ ca tensiunea totala este de 136V (se poate folosi si o combinatie de diode zener inseriate pana la acea valoare, de exemplu 11 diode zener de 12V si una de 3,3V inseriate sau 12 diode zener de 12V inseriate pentru un mic plus de putere in scanteie). Acele diode zener sunt acolo pentru a limita tensiunea maxima cu care se incarca condensatorul inseriat cu bobina de inductie si in acelasi timp limiteaza si tensiunea maxima pe bobinajul "L1".
KD105B poate fi inlocuit cu 1N4007 sau mai degraba prin UF4007 care este echivalentul rapid al celei precedente tinand cont ca este motor destul de rapid.
Tiristorul este unul la 200V/30A cu curent de poarta de 5mA care s-ar echivala cu TIC106M si eventual cu micsorarea valorii rezistentei R2 pana la o functionare stabila.
Atentie ca acesta schema nu functioneaza cu acumulator ci se bazeaza pe impulsul de tensiune dat de alternator pentru a incarca condensatorul inseriat cu bobina de inductie, dat de "L1", ca apoi impulsul de tensiune dat de "L2" sa descarce, prin tiristor, energia acumulata in condensatorii C2 si C3 in bobina de inductie.

Revenind la schema de stabilizare, alimentata din "L3", observ ca este cu suntarea bobinei asa ca pot presupune ca se poate aplica orice metoda din cele enumerate de mine. Practic, acel tiristor este acolo sa sunteze bobina cand se arde becul si tensiunea urca peste 9V cat are zenerul acela. Probabil, daca bobinajul acela nu rezista la tensiuni mari si daca s-a adoptat aceasta varianta ar cam exclude variantele cu stabilizator serie. Din ce am mai observat schema originala se bazeaza pe consum constant si de aceea nu are elemente de reglaj, rolul acestora fiind preluat de becul farului.
Aceasta discutie este despre schema originala.

Eu as alege varianta de aici (Eng): https://www.electron...r-diode.285754/ unde mosfetul va fi unul de tip irfz44n, de exemplu, iar eu as muta rezistenta serie din montaj in drena mosfetului astfel ca se supravegheaza tensiunea pe acumulator iar zenerul va fi de 5.1V (adunat cu 4V ai mosfetului se ajunge la acei 9V din schema originala. Asa, acest regulator shunt deviaza curentul de incarcare excesiv prin mosfet iar daca se adauga un bec in drena acestuia puterea se va disipa pe acesta. Consider ca stabilizarea prin disipare de caldura in regulator este mai "blanda" cu bobinajul. Daca doriti o schema mai detaliata sa ziceti.
Modificarea pentru 12V include schimbarea valorii zenerului, in schema cu mosfet, la 10V pentru a obtine cei 14V pe acumulator si a valorii tensiunii becului (bec de far auto de 45W sau doua de semnalizare, 21W, in paralel).

Specificati ce tip de CDI aveti disponibil, poate se poate adapta la aceasta schema mai usor.

#25
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018

 The Stressmaker, on 24 iunie 2018 - 11:25, said:

Presupun ca se aplica la varianta de alternator cu 4 fire (5 in conector), cu 3 bobine. Daca are doar doua bobine in alternator, sau aceea pentru bec este arsa, se schimba ce am scris la capitolul incarcare. Mentionati acest lucru.

Eu zic ca puteti reface toata schema originala pentru ca CDI-ul ala rusesc nu este foarte complicat. De exemplu, acea dioda zener din cdi, D817B de 68V/5W o puteti simula cu orice dioda zener la 68V montata in baza unui tranzistor de putere sau prin punerea in paralel a 5 diode de 1W (1N4760, de exemplu), fiecare dioda avand inseriata o rezistenta de aproximativ 100 ohm pentru echilibrare (5 diode, 5 rezistente) pentru ca observ ca tensiunea totala este de 136V (se poate folosi si o combinatie de diode zener inseriate pana la acea valoare, de exemplu 11 diode zener de 12V si una de 3,3V inseriate sau 12 diode zener de 12V inseriate pentru un mic plus de putere in scanteie). Acele diode zener sunt acolo pentru a limita tensiunea maxima cu care se incarca condensatorul inseriat cu bobina de inductie si in acelasi timp limiteaza si tensiunea maxima pe bobinajul "L1".
KD105B poate fi inlocuit cu 1N4007 sau mai degraba prin UF4007 care este echivalentul rapid al celei precedente tinand cont ca este motor destul de rapid.
Tiristorul este unul la 200V/30A cu curent de poarta de 5mA care s-ar echivala cu TIC106M si eventual cu micsorarea valorii rezistentei R2 pana la o functionare stabila.
Atentie ca acesta schema nu functioneaza cu acumulator ci se bazeaza pe impulsul de tensiune dat de alternator pentru a incarca condensatorul inseriat cu bobina de inductie, dat de "L1", ca apoi impulsul de tensiune dat de "L2" sa descarce, prin tiristor, energia acumulata in condensatorii C2 si C3 in bobina de inductie.

Revenind la schema de stabilizare, alimentata din "L3", observ ca este cu suntarea bobinei asa ca pot presupune ca se poate aplica orice metoda din cele enumerate de mine. Practic, acel tiristor este acolo sa sunteze bobina cand se arde becul si tensiunea urca peste 9V cat are zenerul acela. Probabil, daca bobinajul acela nu rezista la tensiuni mari si daca s-a adoptat aceasta varianta ar cam exclude variantele cu stabilizator serie. Din ce am mai observat schema originala se bazeaza pe consum constant si de aceea nu are elemente de reglaj, rolul acestora fiind preluat de becul farului.
Aceasta discutie este despre schema originala.

Eu as alege varianta de aici (Eng): https://www.electron...r-diode.285754/ unde mosfetul va fi unul de tip irfz44n, de exemplu, iar eu as muta rezistenta serie din montaj in drena mosfetului astfel ca se supravegheaza tensiunea pe acumulator iar zenerul va fi de 5.1V (adunat cu 4V ai mosfetului se ajunge la acei 9V din schema originala. Asa, acest regulator shunt deviaza curentul de incarcare excesiv prin mosfet iar daca se adauga un bec in drena acestuia puterea se va disipa pe acesta. Consider ca stabilizarea prin disipare de caldura in regulator este mai "blanda" cu bobinajul. Daca doriti o schema mai detaliata sa ziceti.
Modificarea pentru 12V include schimbarea valorii zenerului, in schema cu mosfet, la 10V pentru a obtine cei 14V pe acumulator si a valorii tensiunii becului (bec de far auto de 45W sau doua de semnalizare, 21W, in paralel).

Specificati ce tip de CDI aveti disponibil, poate se poate adapta la aceasta schema mai usor.

Buna ziua, acest cdi il am eu https://ibb.co/hxNjaT
Azi motorul a pornit cu putina benzina in nas, dar a fost alintat cu 12v dintr-o baterie vechisoara ( bateria era una auto, avea vreo 10-11V
As vrea sa elimin bateria din ecuație, iar cdi sa fie alimentat de motor ...

#26
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018

 baneaiulian, on 24 iunie 2018 - 17:01, said:



Buna ziua, acest cdi il am eu https://ibb.co/hxNjaT
Azi motorul a pornit cu putina benzina in nas, dar a fost alimentat cu 12v dintr-o baterie vechisoara ( bateria era una auto, avea vreo 10-11V
As vrea sa elimin bateria din ecuație, iar cdi sa fie alimentat de motor ...


#27
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018
Ar functiona asa ceva daca cumpar si folosesc o baterie? Merge si fara baterie? Sau il pot face eu?
Aceasta este piesa: https://ibb.co/mKtSvT

#28
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018
https://ibb.co/nyCO28

E 15 lei unul pe net...
Intrebarea este: va functiona fara baterie?? Sau tre sa-i pun baterie ?

#29
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Ca sa inteleg si eu. Vreti sa refaceti cdi-ul original al motorului (cel cu tiristor) sau vreti sa alimentati un cdi existent care se alimenteaza la 12V si cu care spuneti ca ati pornit motorul?
CDI-ul cu alimentare de la acumulator de 12V are partea ridicatoare de tensiune incorporata si face ce face si bobina alternatorului original de pe motor (acolo unde sunt acele zenere de 68V). Acel CDI la 12V necesita acumulator (ca sursa de energie) pentru a putea functiona.
Redresorul din ultima poza functioneaza numai cu acumulator conectat. Ca o alternativa, acel acumulator poate fi inlocuit cu un condensator mai mare dar la pornire trebuie invartit motorul pana se incarca acel condensator.
Daca se doreste inlocuirea acumulatorului cu un condensator trebuie stiut curentul (consumul) CDI-ului pentru a calcula valoarea minima a acestuia. O valoare de pe net ar fi cam la 350mA. Este posibil ca valoarea condensatorului pentru acel curent sa porneasca de la minimum 7000uF in functie de cum incarca alternatorul (acei 7000uF sunt pentru relanti 800rot/min si incarcare 50% din timp). Daca faceti modificarea noul "relanti" va fi la o tensiune stabila pe condensator intre 11V si 12V. Se pot face si scheme cu dublare de tensiune la turatie mai joasa, sub 12V, ca sa se aduca functionarea cat mai aproape de "original" (Eng): https://www.electron...er-circuit.html .

#30
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018

 The Stressmaker, on 24 iunie 2018 - 21:55, said:

Ca sa inteleg si eu. Vreti sa refaceti cdi-ul original al motorului (cel cu tiristor) sau vreti sa alimentati un cdi existent care se alimenteaza la 12V si cu care spuneti ca ati pornit motorul?
CDI-ul cu alimentare de la acumulator de 12V are partea ridicatoare de tensiune incorporata si face ce face si bobina alternatorului original de pe motor (acolo unde sunt acele zenere de 68V). Acel CDI la 12V necesita acumulator (ca sursa de energie) pentru a putea functiona.
Redresorul din ultima poza functioneaza numai cu acumulator conectat. Ca o alternativa, acel acumulator poate fi inlocuit cu un condensator mai mare dar la pornire trebuie invartit motorul pana se incarca acel condensator.
Daca se doreste inlocuirea acumulatorului cu un condensator trebuie stiut curentul (consumul) CDI-ului pentru a calcula valoarea minima a acestuia. O valoare de pe net ar fi cam la 350mA. Este posibil ca valoarea condensatorului pentru acel curent sa porneasca de la minimum 7000uF in functie de cum incarca alternatorul (acei 7000uF sunt pentru relanti 800rot/min si incarcare 50% din timp). Daca faceti modificarea noul "relanti" va fi la o tensiune stabila pe condensator intre 11V si 12V. Se pot face si scheme cu dublare de tensiune la turatie mai joasa, sub 12V, ca sa se aduca functionarea cat mai aproape de "original" (Eng): https://www.electron...er-circuit.html .

Da, as vrea sa folosesc acest Cdi deoarece a functionat, este mai mic, mai grupat si mai sigur...
Ar fi super daca as reusi sa folosesc un condensator pentru a înlocui bateria, chiar daca trebuie sa mai dau cateva pedale in plus...
    am comandat acel regulator sa tensiune de pe net, astept sa imi vina...

Apropo, va Multumesc enorm pentru toata implicarea si ajutorul acordat, ati cautat multe lucruri si mi-ati dat multe scheme si alternative... acest site functioneaza pe baza de calificative? Va pot ajutat si eu? E prima data cand folosesc acest site

#31
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Daca pot ajut.
Pentru inceput masurati turatia la care incepe incarcarea acumulatorului sau obtinerea celor 12V. Daca motorul il folositi la transport atunci masurati tensiunea obtinuta si la ralanti. Intre aceste doua valori va functiona CDI-ul din acumulator iar un eventual condensator va trebui sa aiba o valoare mai mare.
Ca exemplu, ideile de aici (Eng): http://www.pilom.com...amoCircuits.htm sunt bune cand este turatia mai mica decat turatia necesara obtinetii celor 12V.

#32
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018

 The Stressmaker, on 25 iunie 2018 - 19:39, said:

Daca pot ajut.
Pentru inceput masurati turatia la care incepe incarcarea acumulatorului sau obtinerea celor 12V. Daca motorul il folositi la transport atunci masurati tensiunea obtinuta si la ralanti. Intre aceste doua valori va functiona CDI-ul din acumulator iar un eventual condensator va trebui sa aiba o valoare mai mare.
Ca exemplu, ideile de aici (Eng): http://www.pilom.com...amoCircuits.htm sunt bune cand este turatia mai mica decat turatia necesara obtinetii celor 12V.


Cati ati spus turația va referit la Rpm? Ale motorului?
Momentan astept sa vina regulatorului de tensiune...

#33
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Da, la turatia motorului m-am referit pentru ca de aceasta depinde turatia alternatorului si implicit tensiunea generata de alternator.
Daca acumulatorul este mai descarcat si urmariti ca tensiunea pe acumulator sa nu depaseasca 14V puteti lega direct puntea redresoare la acumulator. Eventual montati un bec de far auto pentru a avea un consumator.

#34
baneaiulian

baneaiulian

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 20.06.2018
Buna ziua! Astazi mi-a ajuns si regulatorul de tensiune. Tot ce mai lipseste este acumulator, sau cum ati spus si dvs un condensator... pentru a folosi un condensator, ce capacitate ar trebui sa aiba? Am gasit așa: unu de 6800, si 2 de 2200 ( uF ), daca le leg in paralel pot avea 11000 uF

#35
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Daca ii aveti deja si tensiunea de lucru este de minimum 16V atunci ii puteti pune in paralel si folosind un bec de 12V/5W (cam asta ar fi sarcina echivalenta a CDI-ului) testati comportamentul. CDI-ul il alimentati din acumulator cat timp faceti testele. Daca oscilatiile de tensiune nu sunt mari sau tensiunea nu scade sub 10,5V atunci pare ok sa folositi acei condensatori impreuna cu CDI-ul pe care il aveti. In mod normal as recomanda un osciloscop, se observa mai bine riplul de tensiune. Asa observati si turatia minima la care se genereaza energie suficienta pentru incarcare. Se poate realiza un dublor simplu de tensiune care poate scadea la jumatate turatia dar nu cred ca poate functiona impreuna cu regulatorul.
PS: tot pomenesc de tensiunea minima pentru ca adaptarea de la 6V la 12V obliga la dublarea turatiei, pentru o functionare normala, si de aceea pot exista probleme la turatii scazute.

#36
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Codensatorul e o tampenie. Trebuie mai intai incarcat, adica dai la pedala pana te plictisesti, pana cand, poate porneste. Sau iei o baterie de scuter, sau faci montajul original, cu tiristor.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate