Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

Seria 2000 de la Nvidia

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
694 replies to this topic

#613
sys

sys

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,962
  • Înscris: 27.03.2010
Acele trucuri se numesc optimizari.
Teoria zice ca arhitectura CPU este mai optimizata pentru  raytracing decat arhitectura GPU si cu toate astea, in practica, raytracing-ul pe GPU este mai rapid.
Faptul ca Nvidia si-a optimizat arhitectura si pentru raytracing este un lucru firesc iar rezultatele sunt cat se poate palpabile si spectaculoase.

Multumesc de filmulet, dar este irelevant pentru ca nu atinge complexitatea scenelor dintr-un joc.

#614
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

dar este irelevant pentru ca nu atinge complexitatea scenelor dintr-un joc
Nici optimizarea ray tracingului nu atinge complexitatea scenelor dintr-un joc. Sa faci scena de 8x mai mica din primul foc si apoi sa faci ray tracing doar in unele zone, cu recursivitatea taiata drastic nu se poate numi 'a atinge complexitatea scenei'. Ray tracingul se face pe o scena mult simplificata, rezultatul e FOARTE zgomotos (doar ca se aplica filtrare dupa).

Nu prea inteleg de ce ai aruncat cu cuvantul ala, 'optimizare'. Pana la urma si eliminarea completa a ray tracingului se poate numi optimizare.

#615
sys

sys

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,962
  • Înscris: 27.03.2010
Pana la urma care este problema ta? Faptul ca o placa video de gaming nu face ray-tracing la rezolutie cinematografica? Pai stimabile, pentru asa ceva se folosesc statii de lucru care costa de te indoaie.

#616
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010
Pentru rezolutie cinematografica se folosesc clustere: https://stackoverflo...instead-of-gpus

Filmul pe care l-am generat cu ray tracing a necesitat cam 10 ore / cadru (complexitatea scenei conteaza mai putin decat ar avea unii impresia, din motive de BVH, dependenta e logaritmica, nu liniara). Pe procesor capabil de 28 fire de executie, dar am limitat la 20 cred, ca sa pot si lucra intre timp.

#617
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Ok, si acum stau si te intreb, in cazul unui JOC, unde rezolutia si necesarul de realism sunt mult mai mici decat in cadrul unui film dar unde randarea trebuie sa fie in timp real, daca se poate, cu peste 100 FPS, nu crezi ca trebuiesc facute niste compromisuri?
2
Algoritmul de ray tracing implementat in functiile fixe hardwarede la nvidia permite o raza per pixel (la calitate "ultra", caci la "high" e cate o raza la al doilea pixel, sau , cum definesc ei, 0.5 raze per pixel) cu procesare de 3 bounce-uri. Evident ca e foarte foarte sijplificat daca stai sa compari cu ingerii tai din sticla ... dar avantajul e ca se poate face in timp real, la un frame-rate mai mult decat decent si cu un mic filtru de zgomot rezultatele sunt uimitoare, comparativ cu lipsa completa a ray tracingului. La urma urmei nu imi pasa daca imaginea perceputa de mine chiar e randata sau e procesata ca sa arate cum arata, atat timp cat arata mai realist decat fara RT.

Gobal Illumination la modul cum a fost implementat pe metro exodus este de mare efect, mai ales dupa ce joci o scnea cu RT on si apoi aceeasi scena cu RT off, deja umbrele si luminile nu mai sunt la locul lor, se trece de la proiectii realiste de lumini si umbre la chestii evident sintetice.

Once you go RT you never go back :)

#618
shmu

shmu

    Clickahoolic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,460
  • Înscris: 09.01.2008

View Postsys, on 22 februarie 2019 - 14:06, said:

Pana la urma care este problema ta? Faptul ca o placa video de gaming nu face ray-tracing la rezolutie cinematografica? Pai stimabile, pentru asa ceva se folosesc statii de lucru care costa de te indoaie.
pana la urma care e problema TA?

vrei sa faca din rahat bici si sa si plesneasca asa din prima?

lasa carcoteala la o parte, ca daca nu zicea nvidia de RTX, habar nu aveai ca exista asa ceva.

este un inceput. aia e... pasi mai mici sau mai mari, dar nu se poate asa din prima.

#619
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010
Problema mea e ca au niste preturi nesimtite (mai vad eu, poate totusi ma decid pentru un Titan RTX), in masura in care saltul tehnologic e mai mic decat lasa impresia marketingul.

Sigur ca e fain sa ai ceva suport in HW pentru ray tracing, dar 'ceva suport' exista si inainte (dat de capacitatea de a paraleliza calculele).

Poftim, fara RTX, joc (si suspectez ca nici nu s-a prea obosit cu filtrul):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/x19sIltR0qU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#620
omg99

omg99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,914
  • Înscris: 06.04.2005
A aparut 1660 TI la pret de 1400-1500 nu e rau, cred ca va fi un upgrade bun de la 1060 3GB, dar nu acuma. :)

#621
Arthos

Arthos

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,414
  • Înscris: 01.11.2004
@omg99
1660 nu are nici o treaba cu RTX se poate muta pe topic nou sau in cel de stiri.

@parabellum
Din ce vad in postarea ce acompaniaza video-ul: http://amietia.com/q2pt.html nici macar nu e nevoie de cine stie ce hardware specializat pentru performanta decenta o placa grafica de acum 6 ani AMD FirePro W8100(R9 290) scoate 49.3 fps. Presupun ca zgomotul din randare poate fi eliminat cu ReShade : https://reshade.me/ sau : https://cs.dartmouth...a17towards.html

Edited by Arthos, 22 February 2019 - 17:49.


#622
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010
Pai nu e nevoie. Paralelizarea e foarte usor de facut (in special pe cpu, cred ca am facut-o intr-o ora sau si mai putin) si cum placile video suporta de multisor paralelizare (acolo insa trebuie sa ai grija de arhitectura, accesul la memorie nu e 'egal' si e mai complicat decat 'cache locality' la cpu)...  
Sigur ca ceva hardware specializat poate sa ajute. Sper ca dupa vreo doua variante noi de gpu-uri, chiar sa fie capabile de mult mai mult.

#623
shmu

shmu

    Clickahoolic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,460
  • Înscris: 09.01.2008

View Postparabellum, on 22 februarie 2019 - 16:43, said:

Problema mea e ca au niste preturi nesimtite (mai vad eu, poate totusi ma decid pentru un Titan RTX), in masura in care saltul tehnologic e mai mic decat lasa impresia marketingul.
pai ia ghici de ce au preturi nesimtite?

pentru cacompetitia doarme.

cu sau fara RTX, probabil ar fi avut preturi mari.

#624
Arthos

Arthos

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,414
  • Înscris: 01.11.2004
Si daca competitia nu dormea tot aceasi categorie de preturi ar fi a avut pentru ca asta e noua economie: cel mai simplu exemplu piata telefoanelor : de la un "flagship" acum sunt 3 si pragul psihologic de 1000 euro deja a fost depasit setand trendul din moment ce consumatorul a inghitit galusca.

Evident mai e si alt aspect din psihologia consumatorului : Tot ce e scump trebuie sa fie automat mai bun. O fi, dar nu in masura necesara pentru generatia RTX 1.0 comparativ cu GTX.

Si daca tot avem anuntul cu 1660 in topic care e GTX nu RTX oare de ce ? un efect pozitiv e scaderea de ieri a preturilor pentru seria Vega 56 pe extern evident, la noi de black fraier day de iarna/primavara/eclipsa de 1800 toamna :>

Edited by Arthos, 23 February 2019 - 13:45.


#625
shmu

shmu

    Clickahoolic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,460
  • Înscris: 09.01.2008

View PostArthos, on 23 februarie 2019 - 13:44, said:

Si daca competitia nu dormea tot aceasi categorie de preturi ar fi a avut pentru ca asta e noua economie: cel mai simplu exemplu piata telefoanelor : de la un "flagship" acum sunt 3 si pragul psihologic de 1000 euro deja a fost depasit setand trendul din moment ce consumatorul a inghitit galusca.
adica, vrei sa spui ca si AMD ar fi pus pret de 1200 EUR pe o placa video daca ar fi fost la nivel Nvidia?

View PostArthos, on 23 februarie 2019 - 13:44, said:

Si daca tot avem anuntul cu 1660 in topic care e GTX nu RTX oare de ce ? un efect pozitiv e scaderea de ieri a preturilor pentru seria Vega 56 pe extern evident, la noi de black fraier day de iarna/primavara/eclipsa de 1800 toamna :>
sau poate magazinele nu au cumparat stocuri noi astfel incat sa aiba pret redus? poate pentru ca nu s-au vandut?

#626
Arthos

Arthos

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,414
  • Înscris: 01.11.2004
Evident, pe piata serverelor Nvidia are placi mai ieftine ca AMD

Sau poate la noi magazinele tin cu dinti de pret nefiind interasate de volum ca genereaza prea multe complicatii in dubla contabilitate :>

Edited by Arthos, 23 February 2019 - 13:55.


#627
xvmhunt

xvmhunt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 08.01.2019

View PostArthos, on 23 februarie 2019 - 13:44, said:

Si daca tot avem anuntul cu 1660 in topic care e GTX nu RTX oare de ce ?
Lasand RT-ul deoparte, sunt cateva deosebiri intre 1660 si 2060
1920 shadere vs. 1536
336 GB/s vs. 288
120 unitati de texturare vs. 96

E o diferenta sesizabila intre ele chiar si fara RT.

#628
SEPTEMBER9

SEPTEMBER9

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 21.11.2018

View Postshmu, on 23 februarie 2019 - 12:32, said:

pai ia ghici de ce au preturi nesimtite?

pentru cacompetitia doarme.

cu sau fara RTX, probabil ar fi avut preturi mari.
Competitia nu doarme. Au aparut primele placi pe 7nm, de la ATI.

#629
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Las-o asa cum a cazut prima data. Nu este competitie in placile video.

#630
shmu

shmu

    Clickahoolic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,460
  • Înscris: 09.01.2008

View PostSEPTEMBER9, on 24 februarie 2019 - 18:32, said:

Competitia nu doarme. Au aparut primele placi pe 7nm, de la ATI.
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
buna asta.... acelasi pret / performanta... daca ai noroc sa gasesti stoc.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate