Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 

Sfat achiziție auto, buget 9000 - max 11000 euro

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Deci ai auzit că ambele sunt păcătoase și totuși vrei sa te bagi. Spor! Totuși, ca sa fiu on topic , personal as alege Ford. Problemele de la ei am văzut/auzit că nu sunt la fel de dese, ca la vag.
Dacă îmi permiți un sfat, vezi că 1.2 turbo de la PSA e mult mai bine văzut. Dar na, e Peugeot... bla, bla, bla.

Edited by LauCalin, 18 June 2018 - 22:02.


#20
CoDaCi

CoDaCi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 04.06.2018

View PostLauCalin, on 18 iunie 2018 - 21:47, said:

Sa știi că sunt exact în situația ta și la fel gândeam și eu. Am o mașina mica, in 3 uși chiar și până nu demult mă gândeam să o schimb. Bullshit! Se găsesc soluții. Mai ușoare, mai grele un pic, dar exista soluții. Cum te descurci cu un copil , cărucior și o mașina de clasa mica? Unii fac 2 copii și trăiesc în apartamente cu 2 camere. Dacă nu se puteau folosi astfel de mașini, poate nici nu se monta isofix pe ele și erau interzise transportului de copii. Uite că nu e chiar așa. ;)
De exemplu, eu voi alege un cărucior pliabil tip "umbrela". Încape perfect in portbagajul meu și mai ramane loc și pentru un troler mediu + o gentuta bebelului. Într-un caz extrem (deși mulți care au trecut prin asta mi-au zis că nu e cazul), poți să montezi un portbagaj de plafon.
Personal sunt adeptul mașinilor noi sau aproape noi, indiferent de clasa și dotările lor. Eu m-aș uita mai întâi la o mașina de clasa mica și cu 40-50000 de km, in loc de o compacta cu 100000,de exemplu . Mai ales când ai de gând să pastrezi mașina cel puțin 70-80000 de km. Că dacă vrei să o ții 2 ani și 15-20000 km, e mult mai simplu. Atunci când o masina o da in bară" la un capitol de baza , gen fiabilitatea generala, poate fi si poleită cu aur. Pentru mine e egal cu 0.
Nu am nimic cu mașinile nemțești supraalimentate... sunt faine la condus, sunt mai confortabile, insonorizarea o au mai buna, ergonomia și finisajele la fel..
Dar când vorbim de fiabilitate... nu prea se pot apropia de japonezi. Iar asta ți-o pot confirma doar cei care au avut de amândouă. Fosta mea mașina a fost un VW. Cumnatul meu are un Focus 1.6 TDCI 150000 de km f reali. A schimbat până acum compresor ac, ambreiaj complet, EGR. Toate astea au fost în acest an și au costat cam 1000 de euro. Iar turbina cică a început să fluiere. Sora mea are un Clasa A. F mișto mașina. Dar sa ajungi să bagi bani după nici 3 ani și 20000 de km... da, chestii mărunte. Dar enervante și frustrante. Deci personal nu mai vreau.

@codaci, eu as pune problema prin eliminarea cat mai multor șanse de apariție a problemelor. Degeaba alegi tu o mașina gândită" sa se și ajungă in service  și vezi apoi că în 2-3 ani ai depășit 1000-1500 de euro, bazandu-te pe piesele accesibile și dezmembrări (wtf? Vorbim de Astra F și Golf 3?), când după 2-3 ani cu o Honda sau Toyota vei vedea că schimbi doar ulei și filtre. Părerea mea :)
Iti impart parerea. Fiabilitate japoneza 100% nu discut asta si nu poti niciodata sa iei o masina "gandita" pt ca toate au problemele lor. Dar daca doamne fereste nimeresti o japoneza cu problema, pregatestete  ☺. La noi ma refer, in alte tari sunt in oala cu alealalte dar la noi din motive x importu de piese e mai scump la marcile respective. Eu am venit cu parerea ca "daca se intampla asa..." nu am spus ca masi ile japoneze sunt rele chiar din contra sunt mortale, si mai ales sistemele de viteza si cuplu care il dezvolta oamenii aia la masini e mirific. Cred ca ne-am i teles gresit ☺

#21
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004

View PostLauCalin, on 18 iunie 2018 - 21:47, said:

Cumnatul meu are un Focus 1.6 TDCI 150000 de km f reali. A schimbat până acum compresor ac, ambreiaj complet, EGR. Toate astea au fost în acest an și au costat cam 1000 de euro. Iar turbina cică a început să fluiere.

Pai, sa invete sa conduca un diesel. L-ai adus degeaba pe cumnatul ca argument in discutie.

#22
Sanyx

Sanyx

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.06.2018
:)) deci după ce am citit toate sfaturile, din cele 8 variante am rămas cu toate.

HONDA CIVIC 9 este altceva, dar la 11000 după cum ziceam, nu găsesc un exemplar decent.
SEAT LEON 3 este un bun compromis dar TSI nu are cea mai bună reclamă
FORD FIESTA 6 îmi place ca aspect + motor care se înfinge, dar portbagaj... cam lipsa
FORD FOCUS 3 SW mă gândesc că nu-i ideală pentru oraș
Hibridele mi-e ca dacă pica automata, o duc la fier vechi... etc.

Cred ca voi face drive test cu ele, sper să deslușesc după ce mi se potrivește.

#23
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Octavia nu ti-a facut cu ochiul ??
Eu am luat-o in 2008 (Octavia 2) ... noua.
1.6 FSI ... cu toate ca majoritatea care-si dau cu parerea zic de motorul asta ca e praf, uite ca in peste 10 ani nu am schimbat absolut nimic la ea, in afara consumabilelor; adica filtre/ulei, cate ca rand de placute fata/spate, vreo 3 randuri de stergatoare, amortizoarele de la portbagaj (acum cateva luni).
De vreo 4 ani am si gpl pe ea.
Nu m-as vede in diesel nici picat cu ceara, cu toate ca la serviciu am si benzinare si diesel.
In asta ai loc berechet ... am copil de 8 ani, stiu ce inseamna plecatul la drum lung, cu/fara bagaje, carucior, bicicleta, etc ... nevoia de spatiu.
Daca as schimba-o, as face-o cu Superb; deocamdata bugetul nu permite, asa ca mergem cu batrana in continuare. Ingroapa multe "tinere" din ziua de azi.
Apropo de masini exotice, de genul Honda ... chiar azi am adus o Honda Civic de la meserias.
Schimbat bara, aripa si bazinul de la stergatoare, 3.800 lei doar piesele, inca 1.500 lei manopera.
La un meserias bun, ca la reprezentanta lasa individul mult mai mult.
Asa ca, aviz amatorilor ... masina nu o poti tine neatinsa, decat daca esti "pe bune" cu al de sus.

#24
CoDaCi

CoDaCi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 04.06.2018

View Postshymano, on 18 iunie 2018 - 22:41, said:

Octavia nu ti-a facut cu ochiul ??
Eu am luat-o in 2008 (Octavia 2) ... noua.
1.6 FSI ... cu toate ca majoritatea care-si dau cu parerea zic de motorul asta ca e praf, uite ca in peste 10 ani nu am schimbat absolut nimic la ea, in afara consumabilelor; adica filtre/ulei, cate ca rand de placute fata/spate, vreo 3 randuri de stergatoare, amortizoarele de la portbagaj (acum cateva luni).
De vreo 4 ani am si gpl pe ea.
Nu m-as vede in diesel nici picat cu ceara, cu toate ca la serviciu am si benzinare si diesel.
In asta ai loc berechet ... am copil de 8 ani, stiu ce inseamna plecatul la drum lung, cu/fara bagaje, carucior, bicicleta, etc ... nevoia de spatiu.
Daca as schimba-o, as face-o cu Superb; deocamdata bugetul nu permite, asa ca mergem cu batrana in continuare. Ingroapa multe "tinere" din ziua de azi.
Apropo de masini exotice, de genul Honda ... chiar azi am adus o Honda Civic de la meserias.
Schimbat bara, aripa si bazinul de la stergatoare, 3.800 lei doar piesele, inca 1.500 lei manopera.
La un meserias bun, ca la reprezentanta lasa individul mult mai mult.
Asa ca, aviz amatorilor ... masina nu o poti tine neatinsa, decat daca esti "pe bune" cu al de sus.
+1

#25
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

View PostTaxon, on 18 iunie 2018 - 22:12, said:



Pai, sa invete sa conduca un diesel. L-ai adus degeaba pe cumnatul ca argument in discutie.

Așa îmi plac părerile de genul asta! Niciodată mașina e de vina. Nu știu cum de alte mașini/marci ajung mai rar in service , iar altele mai des. Poate că unii au studii superioare în privința condusului, iar alții au rămas repetenți. Și poate de-asta sunt mai cool în gândire când aleg o marca/mașina. :D
Mașina a luat-o cu 45000 de km, de la Ford. Dacă era un incompetent in ale condusului, cred că până la 100-110000 km baga deja bani in ea. Asa cum am văzut destule cazuri. Distracția" a început de pe-acolo. :)

#26
Sanyx

Sanyx

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.06.2018

View Postshymano, on 18 iunie 2018 - 22:41, said:

Octavia nu ti-a facut cu ochiul ??
Eu am luat-o in 2008 (Octavia 2) ... noua.
1.6 FSI ... cu toate ca majoritatea care-si dau cu parerea zic de motorul asta ca e praf, uite ca in peste 10 ani nu am schimbat absolut nimic la ea, in afara consumabilelor; adica filtre/ulei, cate ca rand de placute fata/spate, vreo 3 randuri de stergatoare, amortizoarele de la portbagaj (acum cateva luni).
De vreo 4 ani am si gpl pe ea.
Nu m-as vede in diesel nici picat cu ceara, cu toate ca la serviciu am si benzinare si diesel.
In asta ai loc berechet ... am copil de 8 ani, stiu ce inseamna plecatul la drum lung, cu/fara bagaje, carucior, bicicleta, etc ... nevoia de spatiu.
Daca as schimba-o, as face-o cu Superb; deocamdata bugetul nu permite, asa ca mergem cu batrana in continuare. Ingroapa multe "tinere" din ziua de azi.
Apropo de masini exotice, de genul Honda ... chiar azi am adus o Honda Civic de la meserias.
Schimbat bara, aripa si bazinul de la stergatoare, 3.800 lei doar piesele, inca 1.500 lei manopera.
La un meserias bun, ca la reprezentanta lasa individul mult mai mult.
Asa ca, aviz amatorilor ... masina nu o poti tine neatinsa, decat daca esti "pe bune" cu al de sus.
S-ar fi pretat foarte bine înainte, când locuiam într-un oraș cu trafic redus și cu locuri de parcare la discreție, acum, având în vedere că situația stă diametral opus și că voi face 80% oraș cu ea, sunt sceptic că ar fi unealta care sa mi se potrivească.

Cât despre Honda, este cazul sa accept realitatea: este prea scumpă pentru mine.

#27
Labelleepoque

Labelleepoque

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 342
  • Înscris: 04.06.2018

View PostRobiacs, on 18 iunie 2018 - 21:42, said:


Tu de cate ori vezi pe cineva ca vrea sa cumpere altceva inafara de Logan, il faci snob/fitos. Nu crezi ca esti un frustrat?
Deloc, sunt realist, autoturismele din gama Dacia sunt cele mai bune ca si performanta, confort si exploatare pentru drumurile din Romania.

#28
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Legat de spatiu in masina: Daca nu duci dulapul dupa tine, 90% din cazuri complet inutil, incapi si in Corsa si in Fiesta. Eu am incaput intr-un Captur 2 adulti + 2 copii (1,5 si 4 ani) + bagaje pana la mare si retur si nu am stat cu bagaje printre scaune si in portbagaj mai era loc de 1-2 sacose. Numai daca esti genul care duci pentru 1 ora tot dulapul cu tine nu ajunge decat o masina break, si aia la limita. Si de cele mai multe ori, tot ce duci cu tine, aduci inapoi neatins. Ai treaba cu mai putin de 25% din ce ai luat de acasa.

#29
Sanyx

Sanyx

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.06.2018

View PostLabelleepoque, on 19 iunie 2018 - 06:41, said:


Deloc, sunt realist, autoturismele din gama Dacia sunt cele mai bune ca si performanta, confort si exploatare pentru drumurile din Romania.
Ai o viziune nițel comunistă, sumbră, dacă toți am avea aceiași mașina, nu am mai fi "snobi", am fi de-a dreptul "zombați".
Logan-ul își are locul lui dar personal mie nu îmi place, foarte incomodă, o mașină urâtă făcută, din materiale ieftine de către francezi.
"Toate calitățile!"

View Postradu_vasile59, on 19 iunie 2018 - 06:49, said:

Legat de spatiu in masina: Daca nu duci dulapul dupa tine, 90% din cazuri complet inutil, incapi si in Corsa si in Fiesta. Eu am incaput intr-un Captur 2 adulti + 2 copii (1,5 si 4 ani) + bagaje pana la mare si retur si nu am stat cu bagaje printre scaune si in portbagaj mai era loc de 1-2 sacose. Numai daca esti genul care duci pentru 1 ora tot dulapul cu tine nu ajunge decat o masina break, si aia la limita. Si de cele mai multe ori, tot ce duci cu tine, aduci inapoi neatins. Ai treaba cu mai putin de 25% din ce ai luat de acasa.
La cei 455L de la Captur, nici nu e de mirare că nu ai avut probleme, în rest ai dreptate, nici eu nu sunt genul care își ia casa în portbagaj, numai că mă uit la căruțul copilului și încep să mă întreb dacă mai încape mare lucru pe lângă în cei 290L al unui Fiesta. :)


#30
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Depinde și de căruț.
Dacă e să punem problema așa, o compacta are portbagajul de aprox. 350-360 de litri. Dacă e să judeci după căruț, îți trebuie o mașina de clasa medie sau o compacta break. Sau un Logan. :D
Dar așa cum spunea și Radu Vasile, de f multe ori în mașină se cara multe chestii inutile. Iar pentru cele 2-3 escapade dintr-un an, poți să închiriezi un portbagaj de plafon. Sau e o tragedie dacă pui o plasa intre bancheta și scaun? Chiar sub scaunul auto.

#31
axl07

axl07

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 22.02.2017

View PostSanyx, on 18 iunie 2018 - 22:20, said:

FORD FOCUS 3 SW mă gândesc că nu-i ideală pentru oraș

Eu am un Focus 3 Wagon, cu care ma invart destul de mult prin oras (Brasov) si pot zice ca nu mi se pare cu nimic mai greu de circulat cu el prin oras decat cu fosta masina, o Fiesta 5. E adevarat ca pe Focus am camera pe spate si senzori de parcare, si ca fara dotarile astea parcarile ar fi mai dificile :D
Si eu am trecut pe Focus, dupa aparitia unui bebe in familie, pentru ca spatiul din Fiesta devenise insuficient, si nu as recomanda nimanui masina subcompacta pentru o familie cu copil(copii) mic(i). E adevarat ca unii se descurca cu asa ceva, dar e destul de neconfortabil si daca este posibil un plus de confort eu unul nu vad de ce nu ai incerca sa il obtii.

#32
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Pentru iesit cu copilul in parc e ok portbagajul i la clasa mica. Incape si bicicleta si carut. Pentru iesiri in concedii se poate lua un portbagaj pe plafon si inap acolo carut pliat si multe altele pe langa, de exemplu.

#33
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostSanyx, on 18 iunie 2018 - 21:56, said:

Cred că finala se joacă între

FORD FOCUS 3 SW Ecoboost   475L 16.9
SEAT LEON 3 1.2/1.4 TSI   380L   16.1

De FOCUS 3 SW, ce credeți, nu va fi un pic greoi, mai ales că il port prin oraș.
Pe de altă parte TSI-ul de la SEAT am auzit că e mult mai păcătos decât Ecoboost - ul, este adevărat din ce știți ?
Ce motorizari si an de fabricatie au cele doua masini?
Daca optezi pentru o versiune combi este foarte important ca motorul sa aiba suficienta putere pentru ca masina sa nu fie submotorizata.

Edited by max_01, 19 June 2018 - 08:24.


#34
Sanyx

Sanyx

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.06.2018

View Postmax_01, on 19 iunie 2018 - 08:18, said:


Ce motorizari si an de fabricatie au cele doua masini?
Daca optezi pentru o versiune combi este foarte important ca motorul sa aiba suficienta putere pentru ca masina sa nu fie submotorizata.


FOCUS - III (2) SW 1.0 ECOBOOST 125 S&S TITANIUM - ceva mai scump
LEON - III 1.2 TSI 105 START/STOP REFERENCE - întra perfect în buget

#35
axl07

axl07

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 22.02.2017
Atentie la Leon sa nu fie versiunea cu distributia pe lant, daca e versiunea mai noua pe curea, ar trebui sa fie ok.

#36
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

View Postmax_01, on 19 iunie 2018 - 08:18, said:

Ce motorizari si an de fabricatie au cele doua masini?
Daca optezi pentru o versiune combi este foarte important ca motorul sa aiba suficienta putere pentru ca masina sa nu fie submotorizata.


Nu exista masini submotorizate si nu au existat niciodata. O masina submotorizata, e o masina careia motorului ii este imposibil sau aproape imposibil sa o puna in miscare, pentru ca ar avea o puterea prea mica. Exista insa masini cu motoare slabe. E cu totul altceva. De exemplu Logan 1.0 SCe. Iar o masina cu motor mai slab sau mai mic NU inseamna neaparat o lipsa de fiabilitate. ia exemplul lui Yaris 1.0 68CP.
Recomand mai bine 1.0 TSI, in loc de 1.2 TSI. Pentru ca 1.2 a fost un motor cam prost inca din faza de proiect. Fie ca a fost aspirat, fie ca a fost turbo. Ulterior s-au facut modificari, ajustari... carpeli. 1.0 TSI este un motor total diferit si VAG (probabil) a invatat ceva din greselile facuta cu 1.2 TSI.
Sau, asa cum am mai spus, recomand o privire si la Peugeot/Citroen cu motoarele 1.2 turbo. Asta daca e musai ceva supraalimentat.

Edited by LauCalin, 19 June 2018 - 09:40.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate