Cum ar trebui sa fie programa scolara:
#1
Posted 16 June 2018 - 07:31
clasa a IX-a
Semestrul 1:Introducere in programare.Concepte fundamentale de baza folosind Java. Proiect : aplicatie in java folosind concepte fundamentale Semestrul 2:Introducere in SQL.Concepte fundamentale. Proiect: aplicatie in SQL folosind concepte fundamentale Proiect de an: aplicatie client-server folosind Java si SQL clasa a X-a Semestrul 1: Introducere in proiectarea circuitelor de memorie. Proiectarea unui circuit logic folosind tehnica Analiza si Sinteza Dispozitivelor Numerice. Proiectarea circuitelor de memorie folosind circuitele logice bistabile de tip J-K si D Analiza dispozitivelor numerice = capacitatea elevului de a creea functia logica digitala(matematica) in urma analizei schemei unui circuit complex cu porti logice Sinteza dispozitivelor numerice = capacitatea elevului de a creea scheme cu porti logice pornind de la functia logica digitalaProiect 1: data fiind schema logica a doua celule DDRRAM , sa se creeze functia logica a circuitelor Proiect 2: data fiind functia logica , se implementeze celula de memorie aferenta DDRAM Semestrul 2: Managementul circuitelor de memorie folosind limbajul de programare C.Introducere in C Operatii fundamentale cu blocuri de circuite de memorie folosind aritmetica pointerilor in C Programarea in C: Programarea in paradigma imperativa in C Proiect: realizarea unei aplicatii cu pointeri care implementeaza mecanismele C.R.U.D asupra unor blocuri de memorie clasa a XI-a Semestru1:Concepte fundamentale ale Modelarii Orientate pe Obiect. Modelarea legilor fundamentale ale fizicii si ale relatiilor dintre acestea in Modelarea Orientata pe Obiect (redactarea schemelor UML aferente) Introducere in C++. Implementarea modelarii orientate pe obiect folosind paradigma programarii orientate pe obiect , in C++ Semestrul 2:Algoritmica.Tehnici de programare in C++, partea I Pregatire pentru Bacalaureat. clasa a XII-a: Semestrul 1: Algoritmica, Complemente de C++.Tehnici de programare , partea a II-a Pregatire pentru Bacalaureat. Semestrul 2: Proiect pentru atestat profesional in Informatica Pregatire pentru Bacalaureat CICLUL II de studii pentru pregatirea viitorului inginer in sisteme de calcul/automatist(partea de IT) Facultate an I: Semestrul I: ASDCN : Analiza si sinteza dispozitivelor numerice. (proiectarea si implementarea : Circuite logice fundamentale, Circuite basculante bistabile, Timer/Countere, Automate cu stari finite tip Mealy/Moore) Recapitulare generala C, paradigma imperativa.Proiect : proiectarea hardware al unui distribuitor automat de bunuri (vending machine) realizarea software-ului acelui automat in C (fie tip Mealy sau Moore) Semestrul II: Sisteme de masurare si control, concepte fundamentale. Senzori si traductoare. Placi de achizitie de date. Proiect: proiectarea hardware al unui ADC/DAC folosind tehnicile ASDCN + realizare driverului de Linux in C Facultate an II: Semestrul I: Sisteme de masurare si control, concepte avansate de masurare.Tehici de laborator. Tehnici de programare vizuala in Labview.Programarea si achizitii de date in Labview, folosind hardware-ul Labview(Compact DAQ/Compact RIO/PXI) Statistica inginereasca pentru prelucrarea datelor experimentale. Proiect: realizare unui sistem de masurare a parametriilor principali al unei linii de fabricatie folosind hardware Labview. Realizarea softului de comanda si control in Labview. Semestrul II: Teoria Sistemelor.Modelarea realitatii ca interctiuni complexe de sisteme.Principiile fundamentale ale sistemelor. Sisteme de reglare automata.Diagrame si legi de reglare automate.Concepte si principii fundamentale. Proiect: proiectarea unui sistem de reglare automata al unui agregat industrial + software de reglarea automata(implementarea controller-ului fie de tip P/I/PID ) Facultate an III: Semestrul I: Tehnici avansate de RDBMS.Programare avansata in SQL Tehnici de programare Enterprise in Java EE. Proiect: realizarea unei aplicatii N-tier in folosind stiva de tehnologii Java EE Semestrul II Sisteme distribuite.Analiza fluxurior de date in sisteme distribuite. Alegerea temei de licenta Facultate an IV: Semestrul I + II : Realizarea proiectului de licenta(trebuie sa includa toate cunostiintele de pe anii I-III) Edited by WinstonMontana, 16 June 2018 - 07:41. |
#4
Posted 16 June 2018 - 08:23
Asa nu mai promoveaza nimeni, in veci. Si vezi tu, "programa scolara" aia a ta e doar pentru ingineri automatisti. Hai apuca-te si fa cate o programa pentru fiecare tip de meserie: farmacist, chirurg estetician, neurochirurg, inginer electric, inginer aerospatial, medic veterinar, etc.
|
#5
Posted 16 June 2018 - 08:34
O aberatie, ca mai tot ce postezi.
Eu sunt curios cum mananci circuite, ca deh, un inginer agrotehnist n-are ce invata de acolo. Sau cum te opereaza un chirurg folosind teoria circuitelor. |
#6
Posted 16 June 2018 - 09:09
Pai programa scolara se refera la liceul de mate-info ca esti pe area de programming, dooh
Al3xandru35, on 16 iunie 2018 - 08:23, said:
Asa nu mai promoveaza nimeni, in veci. Si vezi tu, "programa scolara" aia a ta e doar pentru ingineri automatisti. Quote
Hai apuca-te si fa cate o programa pentru fiecare tip de meserie: farmacist, chirurg estetician, neurochirurg, inginer electric, inginer aerospatial, medic veterinar, etc. Edited by WinstonMontana, 16 June 2018 - 09:12. |
#7
Posted 16 June 2018 - 09:18
WinstonMontana, on 16 iunie 2018 - 09:09, said:
Pai programa scolara se refera la liceul de mate-info ca esti pe area de programming, dooh ba da, ar promova doar oamenii competenti si nu toate putorile si analfabetii functionali din IT Eu fac programe doar pe aria pe care sunt expert. Asta e programa pentru o materie de tipul tehnologie digitala, nu? Eu as fi introdus, inca de la inceput, un an de Introducere in electronica. Dar pentru asta ar trebui sa cam stii electricitate (Ohm, Kirchhoff), care nu cred ca se fac mai devreme de clasa a x-a. Nu stiu cat se mai folosesc in practica circuitele cu porti logice. Dar pentru exercitiu, da. Eu am facut treaba asta acum 20 de ani, pe cont propriu. Si acum mai stiu cate ceva. Ai folosit asa ceva la lucru? Sunt curios... As fi pornit de la cateva proiecte sinmple si as fi studiat "sa vedem cum sunt facute". Pe vremea aia nu se facea o iota, si tocmai asta mi-a stimulat interesul. Edited by aaaa4567, 16 June 2018 - 09:21. |
#8
Posted 16 June 2018 - 10:59
Prea incarcat si nerealist pentru tineri in care colcaie hormonii.
In liceu, m-as concentra doar pe structuri de date (liste, arbori de mai multe feluri, matrici si grafuri) si operatii pe ele, pe lucrul in echipa la proiecte, si pe disciplina in modul de lucru. Clasa a 9-a ar fi despre sisteme de operare si retelistica: linux si administrarea sistemului, cum sa faci un router pe linux, cum functioneaza internetul, DNS, DHCP, protocoale de comunicare, de exemplu HTTP (experiment cu telnet), folosirea de tot felul de tehnologii si tehnici, de exemplu regex-uri, xpath - totul situational. Dar as oferi excursuri cat mai multe: diferite limbaje de programare, diferite tipuri de aplicatii, diferite platforme, diferite tehnologii, pentru cei interesati. Unul dintre proiecte ar putea fi crearea unui calculator care are functii si variabile, inclusiv folosirea unui lexer generator si a unui parser generator. Dupa cum am zis, totul situational, expunere la cat mai multe, dar aplicat, nu teorie, ci practica interactiva, in echipa. Liceul este o scoala generala totusi, nu scoala de meserii. E mai bine sa ii inveti pe copii moduri de gandire, si sa le cultivi cultura generala. Aici: cultura generala in IT. |
#9
Posted 16 June 2018 - 11:03
Imbuibarea cu algoritmi actuala e complet inutila. E suficient sa stapaneasca constructia programatica a acelor structuri de date si iterarea lor. Iterarea grafurilor in diferite moduri deja implica destule concepte, la fel si constructia diferitelor tipuri de arbori.
|
#10
Posted 16 June 2018 - 11:05
Este perfecta pentru viitorii angajati la Carefura, Lidl, Auschane, Metro........Nu prea pusca cu femeile de serviciu, portarii, soferii profesionisti,aia de la desfundat canalizari,.....Si care-s majoritari.
|
|
#11
Posted 16 June 2018 - 12:18
myshyk, on 16 iunie 2018 - 11:05, said:
Este perfecta pentru viitorii angajati la Carefura, Lidl, Auschane, Metro........Nu prea pusca cu femeile de serviciu, portarii, soferii profesionisti,aia de la desfundat canalizari,.....Si care-s majoritari. OriginalCopy, on 16 iunie 2018 - 11:03, said:
Imbuibarea cu algoritmi actuala e complet inutila. E suficient sa stapaneasca constructia programatica a acelor structuri de date si iterarea lor. Iterarea grafurilor in diferite moduri deja implica destule concepte, la fel si constructia diferitelor tipuri de arbori. romio79, on 16 iunie 2018 - 08:03, said:
Cred ca o prefer pe cea actuala si sa nu uitam: K&R au fost ingineri hardware si nu software. C-ul nu a fost scris de programatori(nici nu aveau cum) ci de ingineri electronisti la vremea respectiva (computer scientist) Atentie, computer scientist si "programmer", very big diff.Inginerii modeleaza realitatea, programatorii o invate pe dinafara (hehe, hehe) Edited by WinstonMontana, 16 June 2018 - 12:24. |
#12
Posted 16 June 2018 - 12:26
#13
Posted 16 June 2018 - 13:05
Ideea ta nu va fii niciodată realizată în România.
Totuși, dacă ar fi după mine, aș da oportunitatea elevilor să aleagă mate-info avansat (asta fiind bazată pe programa ta), iar după câțiva ani de zile să vedem rezultatele. Poate ar claca sub atâta presiune, poate nu. Doar experimentând am vedea cu adevărat realitatea, în rest sunt doar teorii. Edited by Daredevil666, 16 June 2018 - 13:06. |
#14
Posted 16 June 2018 - 13:10
#15
Posted 16 June 2018 - 13:11
WinstonMontana, on 16 iunie 2018 - 12:18, said:
si sa nu uitam: K&R au fost ingineri hardware si nu software. C-ul nu a fost scris de programatori(nici nu aveau cum) ci de ingineri electronisti la vremea respectiva (computer scientist) "Niste nulitati"... Cei adevarati, ce-au trait cu sute/mii de ani in urma erau si filosofi si fizicieni si biologi, etc. |
|
#16
Posted 16 June 2018 - 13:18
dani.user, on 16 iunie 2018 - 12:26, said:
Am senzatia ca se trage din cercuri unde a avea rezultate bune la olimpiade e vazut ca singurul mod de a avea succes. Dar cumva trebuie sa marim numarul de teste, Daredevil666, on 16 iunie 2018 - 13:05, said:
Totuși, dacă ar fi după mine, aș da oportunitatea elevilor să aleagă mate-info avansat (asta fiind bazată pe programa ta) [...] Doar experimentând am vedea cu adevărat realitatea, în rest sunt doar teorii. |
#17
Posted 16 June 2018 - 13:22
WinstonMontana, on 16 iunie 2018 - 12:18, said:
Eu nu consider inutila.Ar fi un exericitu util pentru a lucra pe termen lung sub stres(rezistenta la efort intelectual pe termen indulengat) Ce zici tu e util intr-o scoala de meserii si la facultate. A da, ca scolile de meserii nu mai exista (?) e o alta tampenie. |
#18
Posted 16 June 2018 - 13:24
O partea din cele mentionate aici le-as vedea ca solutii in privat. Ca un fel de cluburi unde sa vina cei pasionati, eventual contra cost.
Asa nu iti bati capul cu toti neinteresatii care aleg mate-info in liceu dar apoi merg spre domenii fara nici o tangenta cu ingineria sau IT-ul, si poti motiva si persoane competente sa le prezinte lucruri. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users