Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Simering elice
Last Updated: Jun 16 2018 18:50, Started by
cameliavig
, Jun 15 2018 00:51
·
0
#1
Posted 15 June 2018 - 00:51
Buna seara! Doresc sa construiesc un mini submarin,dar nu sunt lamurita in legatura cu sistemul de etanseizare al axului elicei. Presupun ca este un fel de simering sau ceva asemanator...ma puteti ajuta cu ceva info/poze? Va multumesc!
|
#2
Posted 15 June 2018 - 01:30
Pi ma gandesc la simering de masina de spalat. Multe rotatii si acolo si tot in apa. Depinde si de grosimea axului. Mai sunt cele de masina de la axul cu came sau arbore.
https://www.google.c...iw=1920&bih=982 Edited by Seteh, 15 June 2018 - 01:32. |
#3
Posted 15 June 2018 - 02:16
Specifica grosimea arborelui elicei si adancimea la care vrei sa il utilizezi.
|
#4
Posted 15 June 2018 - 05:25
Submarinele RC nu se scufundă foarte adânc, probabil pentru că sunt probleme cu semnalul odată ce antena este sub suprafața apei. Depinde mult și de calitatea apei, în apă sărată semnalul se pierde mai repede. Ideea este că nu vrei să-l scufunzi prea jos ca să poți să-l recuperezi. Probabil există ceva sisteme fail-safe, gen dacă se pierde semnalul la receptor să treacă automat cârmele de adâncime pe poziția de ieșire la suprafață, dar nu știu detalii.
Orice arbore port-elice are un sustem de etanșare, și din cauză că adâncimea de scufundare e mică, nu sunt probleme speciale cu asta. Poate aici să găsești ceva mai multe informații în legătură cu ce te interesează. |
#5
Posted 15 June 2018 - 06:55
Simering de la pompa de apa a unei masini, care asigura etansarea si la presiune.
@bunzi: mai verifica putin cele sustinute: Cf.Wikipedia: "În lichide Viteza sunetului în lichide este mai mare decît în gaze, pentru că densitatea este mai mare (ceea ce ar însemna o inerție mai mare deci o viteză inferioară), compresibilitatea lichidelor este mult mai mică decît a gazelor, ceea ce face ca o perturbație a presiunii într-un punct să se propage rapid la punctele vecine. Astfel, în aer viteza sunetului este de 330-350 m/s, iar în apă este de aproximativ 1500 m/s. Cunoașterea precisă a vitezei sunetului în apă este importantă într-o serie de domenii precum cartografierea acustică a fundului oceanic, aplicații ale sonarului subacvatic, comunicații etc. Viteza sunetului în apă depinde de o serie de parametri: presiune (deci și adîncime); temperatură: aproximativ 4 m/s la 1 °C; salinitate: aproximativ 1 m/s la 1‰." Eeee? Edited by myshyk, 15 June 2018 - 06:58. |
#6
Posted 15 June 2018 - 07:47
Mergi in piata la "rusi" si cere un simering desi denumirea corecta este presetupa de la o pompa de apa.
Este in fapt un o saiba ceramica pe care se roteste un inel de grafit, are arc de presiune, tot ce trebuie, totul e sa se potriveasca la dimensiunea care o vrei. Asa arata: https://www.google.c...iw=1920&bih=914 |
#7
Posted 15 June 2018 - 10:52
myshyk, on 15 iunie 2018 - 06:55, said:
Simering de la pompa de apa a unei masini, care asigura etansarea si la presiune. @bunzi: mai verifica putin cele sustinute: Cf.Wikipedia: "În lichide Viteza sunetului în lichide este mai mare decît în gaze, pentru că densitatea este mai mare (ceea ce ar însemna o inerție mai mare deci o viteză inferioară), compresibilitatea lichidelor este mult mai mică decît a gazelor, ceea ce face ca o perturbație a presiunii într-un punct să se propage rapid la punctele vecine. Astfel, în aer viteza sunetului este de 330-350 m/s, iar în apă este de aproximativ 1500 m/s. Cunoașterea precisă a vitezei sunetului în apă este importantă într-o serie de domenii precum cartografierea acustică a fundului oceanic, aplicații ale sonarului subacvatic, comunicații etc. Viteza sunetului în apă depinde de o serie de parametri: presiune (deci și adîncime); temperatură: aproximativ 4 m/s la 1 °C; salinitate: aproximativ 1 m/s la 1‰." Eeee? Ce legatura ar putea fi intre viteza de propagare a sunetului in apa si submarinele cu telecomanda?!? RC inseamna RadioComandat. Nu se folosesc telecomenzi " sonice" in mod curent (la modelism) din mai multe motive... OP, iti postez diseara ce am folosit eu la o barcuta. |
#8
Posted 15 June 2018 - 12:06
Adica sunetul, nu e tot "unda electromagnetica" la fel cu frecventa de 2,4MHz? Si radio comanda merge cu posturi de radio?
Edited by myshyk, 15 June 2018 - 12:08. |
#9
Posted 15 June 2018 - 13:10
Multumesc mult pentru raspunsuri. Adancimea de scufundare,cat mai mare ☺
Nu va contraziceti pe semnal,sa ne focusam intai pe etansarea elicei 😁😁😁 |
#10
Posted 15 June 2018 - 15:33
Totul pleaca de la diametrul axului . Daca e diametru mic se foloseste O-ring. Altfel orice simering asigura o etansare pana la o adancime de 1-1.5metri.
Sau presetupa. Depinde de solutia constructiva aleasa. http://www.flupec.ro...ile-simeringuri Edited by PoeOvidiu, 15 June 2018 - 15:38. |
|
#11
Posted 15 June 2018 - 15:41
cameliavig, on 15 iunie 2018 - 13:10, said:
Multumesc mult pentru raspunsuri. Adancimea de scufundare,cat mai mare ☺ intreb, pentru ca sunt valori foarte importante si nu-ti va putea raspunde nimeni cind factorul de tolerantza este de +- o palma... vezi ca exista pe site-urile cu subansamble pentru navomodelism ceva de genul reperului pe care il cauti. https://phoenixmodel...bori-port-elice |
#12
Posted 16 June 2018 - 17:28
@myshyk, m-ai dezamagit... mai gandeste-te si recunoaste ca ai gresit!
OP, daca gasesti ansamblul "de-a gata" ai avea cateva avantaje. Uite ce am facut eu: Axul era dintr-o spita de bicicleta iar tubul dintr-o mina de pix (goala) ce se (aproape) potrivea la diametru. Dar din experimente am constatat ca scapa apa, nu multa dar se aduna. Am observat ca scapa cu atat mai putina cu cat e tubul mai lung. Am incercat sa fac niste "simeringuri" din camera de bicicleta, gaurita cu o mina de pix metalica pe post de preducea, dar n-au iesit. Apoi am gasit oring-urile potrivite la supapele (de sus, care controleaza flacara) brichetelor alea transparente, de unica folosinta. Le-am fixat cu prenadez pe tub, si am bagat niste vaselina siliconica in el. Axul port-elice era antrenat de motor printr-un tub de cauciuc pt. ventile de bicicleta. Am folosit barcuta cativa ani, am mai imbunatatit-o, apoi am facut-o cadou. |
#13
Posted 16 June 2018 - 18:50
cameliavig, on 15 iunie 2018 - 13:10, said:
[...]Nu va contraziceti pe semnal,sa ne focusam intai pe etansarea elicei 😁😁😁 20180616_204244.jpg 280.51K 19 downloads E un model la scară (replica unui submarin real) sau doar ceva principial? Cât de mare o să fie submarinul? Cu cât ai mai multe lucruri de miniaturizat, cu atât mai complicat. Cu cât mai mari componentele, cu atât mai scumpe. Ce fel vrei să se scufunde submarinul tău? Dacă te bazezi doar pe scufundare dinamică (combinație între poziția cârmelor de adâncime și efectul elicei de propulsie) atunci adâncimea de scufundare oricum n-o să fie prea mare. Dacă vrei să folosești scufundarea cu balast (așa cum au submarinele reale) atunci ai o gramadă de detalii de pus la punct. Trebuie calculat cât balast e necesar ca să aibă totuși flotabilitate negativă dar foarte foarte mică, balastul trebuie să fie absolut echilibrat stânga-dreapta ca să nu ai asietă, dacă supapele și vanele de control dintr-un compartiment nu răspund cum trebuie e posibil să nu mai poți să evacuezi balastul și să pierzi nava, aerul pe care îl scoți din balasturi ca să intri în imersiune trebuie păstrat la bord ca să îl pompezi înapoi în tancurile de balast etc. Cum am zis, foarte multe detalii. Ai mult mai multe locuri decât arborele port elice pe unde poate intra apa, și mult mai greu de etanșat decât ăla. Cu cât mai multe capace, cu atât mai multe locuri pentru infiltrații. Mai puține capace, mai puțin acces la componente. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users