Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masina hibrida versus motorizare pe benzina.
Last Updated: Mar 21 2019 14:37, Started by
Reactor2015
, Jun 14 2018 14:58
·
0
#73
Posted 18 June 2018 - 09:53
#74
Posted 18 June 2018 - 09:55
2-3 km ii face cu ceva trotineta, bicicleta electrica. Și iarna ia taxi ul sau altceva. Nu e comod mereu însă te scutește de multe.
|
#75
Posted 18 June 2018 - 10:01
Dupa logica asta nici nu mi-ar trebui masina vreodata
Am bicicleta, fac si miscare si economie de bani. |
#76
Posted 18 June 2018 - 10:02
Ar trebui să ieși puțin afara din tara, să înțelegi ce spun și încotro se îndreaptă treabă cu mașinile pt 2-3 km
|
#77
Posted 18 June 2018 - 10:17
Cand o sa avem o retea de transport in comun decenta fireste ca nu voi folosi masina pentru 2-3km.
Este ok sa dai exemple din afara dar din pacate nu se aplica in Romania. |
#78
Posted 18 June 2018 - 10:18
#79
Posted 18 June 2018 - 16:46
Deenman, on 18 iunie 2018 - 09:55, said:
2-3 km ii face cu ceva trotineta, bicicleta electrica. Și iarna ia taxi ul sau altceva. Nu e comod mereu însă te scutește de multe. Ai dreptate. Ea are nevoie de masina chiar si pentru 2 - 3 km deoarece cara mereu cu ea dosare si carti si in drum o lasa si pe fata la scoala. Aproape 5 luni pe an, fiind vreme buna, foloseste trotineta electrica deoarece ajunge mai repede (nu merge pe sosea ci o taie printre blocuri), cartile le cara usor intr-un rucsac in spate iar fata are si ea trotineta ei (fibra de carbon doar 6,5 kg) Masina e folosita insa si ca masina de familie si de aceea exploram si alte posibilitati de a mai reduce cheltuielile viitoare nu cele care apar din consum deoarece facand un calcul la rece nu prea ar merita sa-mi bat capul pentru acestea din urma. In oras cheltuim chiar si la un consum mare datorat mersului cu motorul rece 7 luni pe an cam 150 lei pe luna (14 l la 100 km consum si 180 km parcursi lunar in oras). Deci cheltuielile cu deplasarea prin oras nu sunt mari datorita distantelor mici. Insa ca si ala cu drobul de sare imi pun problema cheltuielilor mari in viitor. O masina care merge 7 luni pe an cu motorul mai mult rece (avem prea putine iesiri in exterior in acea perioada) nu cred ca va tine mai mult de 100k km chiar daca-i schimb uleiul anual la 15k km. S-ar putea sa tina si mai putin fiindca e turbo. Am sperat ca o hibrida ar fi o solutie in cazul meu Din ce-mi spune @cata nu este si se pare ca singura solutie ar fi o masina electrica. Din pacate inca nu e momentul deoarece : - Nu renteaza ca a doua masina fiind prea scumpa - Ca masina de familie ceea ce e pe piata noastra are autonomie prea mica Astept ca sa apara si pe la noi un EV cu minim 350 km autonomie si pana in 35000 Euro si atunci abia asta ar fi solutia pentr noi. Edited by Ford4, 18 June 2018 - 16:52. |
#80
Posted 18 June 2018 - 16:52
Ford4, on 18 iunie 2018 - 16:46, said:
datorat mersului cu motorul rece 7 luni pe an si se pare ca singura solutie ar fi o masina electrica. .. si atunci abia asta ar fi solutia pentr noi. https://www.renault....ctrice/zoe.html |
#81
Posted 18 June 2018 - 16:52
Auzi...mi-am facut un calcul acu 10 zile, cat am consumat cu masina (o masina normala, benzina, cu putini km 50.000km cand am luat-o si 80.000km dupa 14 luni) si in 14 luni de zile am facut 30.000km si am consumat peste 13.500ron. ~2900euro, ca sa moara baietii de cartier cu vise umede, am tocat un BMW e46 in 14 luni nu am reparat nimic major la ea (nu am schimbat ambreiaj, distributie, piese de suspensie, turbina).
Masina mea nu a cerut nimic de reparat, doar revizii, benzina, asigurare, vignieta. Cine are masina, si circula zilnic cu ea, habar nu are cati bani arunca pe masina defapt. Faceti-va un calcul si o sa vedeti. Edited by Deenman, 18 June 2018 - 16:57. |
#82
Posted 18 June 2018 - 17:13
serginho74, on 17 iunie 2018 - 08:12, said:
In general in Europa Toyota nu o duce prea bine. Iar modelele care se vand cat de cat sunt europene. Piata din SUA este altceva si acolo Toyota produce masini specifice pentru acea piata. Nu au aproape nicio legatura cu piata din Romania. Nu am vazut unde, la ce, Hyundai sau Kia au copiat Toyota dar sigur o sa ne spui tu. Toyota face masini bunute, dar nu ce se vinde pe la noi. oriunde se vinde ceva, sunt modele locale. in america sunt fabricate local si cica's japoneze, desi o toyota a fost considerata cea mai americana masina (in termeni de folosire a resurselor locale), in europa sunt fabricate la fel local si tot asa. aceeasi politica o au si Ford si VW si cine mai vrei. daca nu fabrica local, se fac contracte cu alti fabricanti, ce fac masina si apoi ii adauga un logo pe grila din fata. da, se intampla asta si inca la case mari, nu spui nume ca iese scandal pe forum. este un fenomen intalnit in toate industriile, pana si in aviatie. asa se evita taxe vamale, se beneficiaza de subventii sau scutiri etc. sunt diferente intre modele? nu chiar. poti sa ai pe o piata un model si pe celalata sa nu existe acel model, dar de regula, acelasi model, daca exista pe ambele piete (aici trebuie sa vedem ca asia e o a treia piata) este destul de similar. este o regula generala, nu inseamna ca nu exista exceptii. dar am urmarit asta de'a lungul anilor. si chiar cand pe o piata s'a dezvoltat separat acelasi model, in decurs de cativa ani, s'au cam nivelat (vezi modelul focus de la ford spre exemplu, la care au existat diferente majore, practic era alta masina in europva vs usa) toyota face masini bunute oriunde, doar ca la noi nu prinde din cauza pretului. un vw impecabil, ireprosabil cosmetic, recent adus cu doar 160k km, etc etc va fi mereu mai atragator decat o toyota. indiferent de model. cat despre cum au copiat coreeni modelele japoneze, e destul de vorbit aici si imi e cam lene. trebe sa ajung cel putin pana la datsun si sa explic cum au evoluat japonezii si sa'ti arat similitudinile. alta data., |
|
#83
Posted 18 June 2018 - 18:11
elbjorn, on 18 iunie 2018 - 16:52, said:
Vezi Reno ZOE. Pare sa fie solutia pt oras. Pt iesiri in afara orasului NU. https://www.renault....ctrice/zoe.html Le-am vazut pe amandoua la Bacau IMG_20180614_192028.jpg 492.8K 24 downloads Din pacate inca nici-una nu reprezinta solutia ca masina de familie unica pentru mine. Iar ca masina doar de oras am zis ca nu merita la 200 km / luna parcursi aici. Edited by Ford4, 18 June 2018 - 18:12. |
#84
Posted 18 June 2018 - 18:15
e clar ca nu se justifica sa ingropi atatia bani intr'o masina noua, mai ales ev/hi ce nu ai sa o folosesti suficient.
parca vad topic pe softpedia peste 10 ani, cant vei vrea sa o vinzi, am gasit un ev in bacau, dar are doar 18.000km. e clar ca'i teapa si cu km dati inapoi |
#85
Posted 06 November 2018 - 08:36
Ford4, on 18 iunie 2018 - 08:28, said:
Iarna iti porneste tot timpul motorul termic la plecare ? Eu am un Prius 2. Iarna/vara porneste oricand inițial pe electric. Însă iarna, la pornire, poate nu ati auzit sau nu v-ati dat seama: pornirea se face pe electric, dar imediat intra termicul, daca este frig afara. cata, on 18 iunie 2018 - 09:09, said: Nu recomand pentru distanta mai mica de 10 km hybridul, eu am noroc, sau nu, sa fac fara zilnic minim 60 km Orice masina, indiferent de sistemul de propulsie, consuma mai mult pe distanțe scurte, cu excepția celor 100%electrice, deci nu Are importanta. Oricum un hibrid ca consuma mai puțin, în medie. Acum este și o altă discuție legată de elctrice- autonomia iarna. |
#86
Posted 07 November 2018 - 10:35
https://www.auto-bil...cat-142322.html
https://www.auto-bil...nsie-96788.html https://www.auto-bil...ura-140176.html Va recomand sa cititi cele 3 teste de mai sus cu masini SH, eu zic ca sunt destul de relevante |
#87
Posted 14 November 2018 - 16:38
igor_mirescu, on 07 noiembrie 2018 - 10:35, said:
https://www.auto-bil...cat-142322.html https://www.auto-bil...nsie-96788.html https://www.auto-bil...ura-140176.html Va recomand sa cititi cele 3 teste de mai sus cu masini SH, eu zic ca sunt destul de relevante Foarte corect. Din nefericire, într-o tara în care diesel are cea mai mare căutare, sunt putini care sa aprecieze o mașină hibrid. Și în general vorbesc în totala necunoscuta de cauza, emițând teorii care nu au legătură cu ceea ce înseamnă plăcerea de a conduce o mașină hibrid. |
|
#88
Posted 21 November 2018 - 19:08
Deenman, on 18 iunie 2018 - 16:52, said:
Auzi...mi-am facut un calcul acu 10 zile, cat am consumat cu masina (o masina normala, benzina, cu putini km 50.000km cand am luat-o si 80.000km dupa 14 luni) si in 14 luni de zile am facut 30.000km si am consumat peste 13.500ron. ~2900euro, ca sa moara baietii de cartier cu vise umede, am tocat un BMW e46 in 14 luni nu am reparat nimic major la ea (nu am schimbat ambreiaj, distributie, piese de suspensie, turbina). Masina mea nu a cerut nimic de reparat, doar revizii, benzina, asigurare, vignieta. Cine are masina, si circula zilnic cu ea, habar nu are cati bani arunca pe masina defapt. Faceti-va un calcul si o sa vedeti. Treaba cu banii aruncati din cauza mașinii este perfect logica. Însă sunt curios cu ce masina ati scos 4.5% consum? |
#89
Posted 21 November 2018 - 19:25
Orice turbinara de maxim 1.5 litri poate face asta !
Consumul omului este de 8 litri / 100 km. Nu stiu de unde ai scos valoarea respectiva ! Ea este realizabila insa in extraurban ! Edited by M0sGerila, 21 November 2018 - 19:28. |
#90
Posted 05 March 2019 - 03:00
Intrebarea din deschiderea subiectului o pun posesorilor de hibrid.Merita sau nu,un hibrid ? Avind in vedere ca e mai scump decit una pe benzina.
Si mai am niste intrebari!Fiind posesor de Logan 1,4 mpi,intrebarea este ,daca hibridul este mai sprinten in depasiri decit Loganul?Cu Loganul,am avut situatii in care a trebuit sa ma gindesc bine daca pot depasi sau nu ,fiind cam lenes in depasiri. Am vazut ca sint acum masini de litraj destul de mic care au consumuri apropiate de hibride. Kilometraj pe an fac cam 9500-10000,mare parte pe linga casa. Am inteles ca odata ajuns pe autostrada ,hibridul consuma destul de mult. Stiu ca hibridul la semafor nu consuma nimic. De ceva vreme sint o multime de masini cu tehnologia start-stop,care deasemenea nu consuma la oprirea la semafor.Diferenta ar fi ca hibridul pina la 40-50 km/h merge tot electric. Avind in vedere cele expuse ,si tinind cont de unele taxe care sint mai mici la hibrid,si faptul ca amortizezi cheltuiala in 4-5 ani (cred),oare merita hibridul?? Eu ma gindeam la un auris,imi place exterior si interior cum arata,dar nu se mai face ,si a aparut in locul lui Corolla,care cel putin interiorul este mai urit,cu ecranul acela pus cumva deasupra bordului.(si s-a scumpit cu 1000 euro aprox). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users