Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Factura si garantie

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 adisz, on 13 iunie 2018 - 13:03, said:


Conform Legii 227/2015,art.319 (29) privind codul fiscal,factura circula fara semnatura si stampila.

factura pe care am primit-o prin colet avea stampila si semnatura

#20
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
1) Facturile pentru cumpărăturile online se eliberează, în general, electronic. Asta înseamnă că nu ți-o trimit pe hârtie. Ți-o trimit ori pe mail, ori o descarci de pe site. Facturile nu e necesar să fie semnate, ștampilate și alte prostii.
2) Garanția nu e un concept fizic, ci un angajament asumat de comerciant. Faptul că nu ai "garanția", cărticica aia care vine cu anumite produse, nu înseamnă că produsele nu sunt în garanție. Sunt automat în garanția minimă prevăzută în lege, care e, în general, de doi ani.

Certificatul de garanție (cărticica aia), se eliberează pentru produsele de folosință îndelungată. Definiția unui astfel de produs nu e neapărat una strictă, în OG 21/1991 e definit ca "produsul relativ complex, constituit din piese şi subansambluri, proiectat şi construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare şi asurpa căruia se pot efectua reparaţii sau activităţi de întreţinere". Stick, căști, mouse, nu văd să intre aici, doar laptop-ul probabil.

Nu știu, s-a relaxat birocrația, mai ales în cazul facturilor, s-a eliminat ștampila, dar văd că cetățenii le vor înapoi. Vor parafe, ștampile, hârțogăraie. E clar de unde ai cumpărat produsul, condițiile de garanție sunt clare, toate produsele au garanție, facturile sunt pe mail/site, adică ai toată hârțogăraia necesară. Comerciantul, în condițiile legii, ar trebui să-ți taie macaroana, mai ales în cazul facturilor. Pentru că o factură emisă electronic, nu poate fi emisă și pe hârtie. Dar ei le emit așa pentru ca să vă închidă gura ăstora care nu înțelegeți prea bine toată treaba. La fel și cum ștampilele. Singurul motiv pentru care societățile din România o mai folosesc este pentru că o cere unul și altul, nici ei nu prea știu de ce.

Edited by SmurfK, 13 June 2018 - 13:16.


#21
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 SmurfK, on 13 iunie 2018 - 13:14, said:

1) Facturile pentru cumpărăturile online se eliberează, în general, electronic. Asta înseamnă că nu ți-o trimit pe hârtie. Ți-o trimit ori pe mail, ori o descarci de pe site. Facturile nu e necesar să fie semnate, ștampilate și alte prostii.
2) Garanția nu e un concept fizic, ci un angajament asumat de comerciant. Faptul că nu ai "garanția", cărticica aia care vine cu anumite produse, nu înseamnă că produsele nu sunt în garanție. Sunt automat în garanția minimă prevăzută în lege, care e, în general, de doi ani.

Certificatul de garanție (cărticica aia), se eliberează pentru produsele de folosință îndelungată. Definiția unui astfel de produs nu e neapărat una strictă, în OG 21/1991 e definit ca "produsul relativ complex, constituit din piese şi subansambluri, proiectat şi construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare şi asurpa căruia se pot efectua reparaţii sau activităţi de întreţinere". Stick, căști, mouse, nu văd să intre aici, doar laptop-ul probabil.

Nu știu, s-a relaxat birocrația, mai ales în cazul facturilor, s-a eliminat ștampila, dar văd că cetățenii le vor înapoi. Vor parafe, ștampile, hârțogăraie. E clar de unde ai cumpărat produsul, condițiile de garanție sunt clare, toate produsele au garanție, facturile sunt pe mail/site, adică ai toată hârțogăraia necesară.

eu am facut comanda la magazin si am platit direct la ei...am primit un bon fiscal cu promisiunea ca imi trimit factura si garantia prin curier si pe mail...acum, nu le-am primit...sau cel putin la laptop nu am factura...dar cred ca am rezolvat, din moment ce am primit prin mail acea factura..n-am stiut ca nu am nevoie de stampila...ma intereseaza sa fie valabila

Cat despre garantie, inca astept sa-mi trimita pe mail...voi face un drum pana la ei ca sa fiu sigur ...

PS.  nu mi se pare nerezonabil ce am cerut eu:P

Si chiar sunt putin suparat, cred ca in jur de 10 min vanzatorul a incercat sa ma convinga sa maresc perioada de garantie...acum, daca eu acceptam si nu o primeam, chiar ar fi fost de plans:|
Pana la urma, nu mi se pare un efort urias sa trimiti acele acte:)

Edited by jimi91, 13 June 2018 - 13:26.


#22
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Mda... cu mintea de pe urma, imi dau seama ca era suficient sa te uiti pe ”terms and conditions” pe situl lor.

Dar jimi al lu' Sucă tre sa ne fuck pe noi la icre.

#23
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 Paz, on 13 iunie 2018 - 13:22, said:

Mda... cu mintea de pe urma, imi dau seama ca era suficient sa te uiti pe ”terms and conditions” pe situl lor.

Dar jimi al lu' Sucă tre sa ne fuck pe noi la icre.

eu n-am gresit cu absolut nimic..am mers pe incredere..pana la urma, ce puteam sa fac? sa bat cu pumnul in masa ca eu vreau facturile si garantia pe loc?

#24
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Mi se pare totul destul de neclar  https://altex.ro/garantii-produse/

Eu zic sa vorbesti cu ei dar fara bati cu pumnul in masa. Fii politicos ca e mai bine. Si vezi ce-ti zic. Sunt cam sigur ca ai garantie cu factura, dar vezi ce-ti zic.

#25
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 jimi91, on 13 iunie 2018 - 13:19, said:

eu am facut comanda la magazin si am platit direct la ei...am primit un bon fiscal cu promisiunea ca imi trimit factura si garantia prin curier si pe mail...acum, nu le-am primit...sau cel putin la laptop nu am factura...dar cred ca am rezolvat, din moment ce am primit prin mail acea factura..n-am stiut ca nu am nevoie de stampila...ma intereseaza sa fie valabila

Cat despre garantie, inca astept sa-mi trimita pe mail...voi face un drum pana la ei ca sa fiu sigur ...

PS.  nu mi se pare nerezonabil ce am cerut eu:P

Factura ți-a fost emisă, o ai pe mail. Dar că nu ești tu în stare să completezi o adresă de e-mail la care ai acces... Iar garanția la fel, o ai în baza facturii, cu semne de întrebare doar la laptop, dacă nu trebuia să-ți dea certificat, dar doar pentru ăla, pentru restul bunurilor, nu era necesar certificat, și nu sunt sigur dacă trebuia și pentru laptop, e posibil să nu trebuiască.

Nu e neapărat nerezonabil, dar e bătaie de cap aiurea și faci magazinul să nu respecte legea. Ți-am spus, odată ce ți-au dat factura în format electronic, fix pe litera legii, pe Codul Fiscal, ei nu au voie să ți-o dea și tipărită. Ei sunt pasibili de amendă la treaba asta, pentru că nu respectă regimul facturilor. Că o vrei tu tipărită, și mai vrei și certificate pentru produse pentru care nu sunt obligați să emită, ei îți acceptă prostioarele astea doar ca să-ți închidă gura, dar nu mi se pare normal.

#26
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 Paz, on 13 iunie 2018 - 13:39, said:

Mi se pare totul destul de neclar  https://altex.ro/garantii-produse/

Eu zic sa vorbesti cu ei dar fara bati cu pumnul in masa. Fii politicos ca e mai bine. Si vezi ce-ti zic. Sunt cam sigur ca ai garantie cu factura, dar vezi ce-ti zic.

am citit si cred ca am inteles, in prima parte vanzatorul imi asigura faptul ca imi vinde ce am cerut..a doua tine de garantia obligatorie

eu sunt cu bun simt, probabil acel vanzator are vreun bonus in cazul in care reuseste sa convinga clientul sa faca extragarantie. Si nu e cu factura, am vorbit cu un angajat prin telefon si mi-a spus ca o sa mi-o trimita via mail:)..deci e separata;)

#27
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Deci ai rezolvat si ne lasi sa traim ? Posted Image

#28
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 SmurfK, on 13 iunie 2018 - 13:49, said:


Factura ți-a fost emisă, o ai pe mail. Dar că nu ești tu în stare să completezi o adresă de e-mail la care ai acces... Iar garanția la fel, o ai în baza facturii, cu semne de întrebare doar la laptop, dacă nu trebuia să-ți dea certificat, dar doar pentru ăla, pentru restul bunurilor, nu era necesar certificat, și nu sunt sigur dacă trebuia și pentru laptop, e posibil să nu trebuiască.

Nu e neapărat nerezonabil, dar e bătaie de cap aiurea și faci magazinul să nu respecte legea. Ți-am spus, odată ce ți-au dat factura în format electronic, fix pe litera legii, pe Codul Fiscal, ei nu au voie să ți-o dea și tipărită. Ei sunt pasibili de amendă la treaba asta, pentru că nu respectă regimul facturilor. Că o vrei tu tipărită, și mai vrei și certificate pentru produse pentru care nu sunt obligați să emită, ei îți acceptă prostioarele astea doar ca să-ți închidă gura, dar nu mi se pare normal.

ehhh acum, asta n-o cred..daca gresesc adresa de mail, vezi doamne nu mai am acces la factura:)...Si daca stam putin sa analizam, stiai ca daca nu pastrezi cutia laptopului, exista riscul sa
nu beneficiezi de garantie? Am trecut prin asa ceva si nu mi-a convenit:)...asa ca, sa nu-i mai victimizam, pana la urma ei sunt angajati si eu sunt un client care isi doreste  sa inteleaga toata treaba asta, sa evit pe viitor astfel de neplaceri:)..nu vad care e problema:)

#29
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006

 jimi91, on 13 iunie 2018 - 11:29, said:

am vorbit acum cu ei...mi-au trimis pe noul email factura cu laptopul si castile, urmeaza sa-mi trimita si garantia pe mail...

dar vad ca nu am nicio parafa/semnatura:|...mda, cred ca o sa fac un drum pana la ei

 jimi91, on 13 iunie 2018 - 13:10, said:


factura pe care am primit-o prin colet avea stampila si semnatura

Tu esti serios sau chiar te plictisesti "maxim" (sa asezonez cu unii de pe forum)?

#30
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 adisz, on 13 iunie 2018 - 17:00, said:

Tu esti serios sau chiar te plictisesti "maxim" (sa asezonez cu unii de pe forum)?

pe factura primita prin colet nu era trecut laptopul si castile, nu era completa;)



Update. am fost la ei si am luat garantia pe laptop, era cum stiam eu...cutia reprezinta garantia...dar pentru laptop vreau certificatul..sunt patit cu asa ceva si nu vreau sa repet greselile pentru doua ore;)..acum lumea e ok:))..
PS. nu am primit mailul de la altex cu garantia;), normal ca trebuia sa ma duc eu pana la ei

Va multumesc pentru ajutorul oferit;)

Edited by jimi91, 13 June 2018 - 17:28.


#31
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Jimi, eu am glumit, sper ca ti-ai dat seama.  Posted Image   stii cum zic ?

#32
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018

 Paz, on 13 iunie 2018 - 17:29, said:

Jimi, eu am glumit, sper ca ti-ai dat seama.  Posted Image   stii cum zic ?

xd, stiu ce zici:)))

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate